Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äh, liian kevyttä. Sheehan vain läpyttelee lämpimikseen, ja Gilbertkö on kokonaan vilttiketjussa. :2: -

Jytää peliin:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Äh, liian kevyttä. Sheehan vain läpyttelee lämpimikseen, ja Gilbertkö on kokonaan vilttiketjussa. :2: -
Vähän tuo oli joo pliisu vanhaan kunnon Mr. Bigiin verrattuna. Gilbert lähti kai noihin aikoihin puuhaamaan Racer X:n kanssa, ja tilalle tuli Richie Kotzen.

Stam1na on vähän sitä osastoa, että soitto kulkee ja biiseissä on energiaa, mutta biiseistä on ollut vaikeaa saada sen suurempaa otetta. Tämä on kyllä samalla myös sitä osastoa, että kertakuuntelu ei ehkä tee ihan oikeutta. Seassa oli paljon kaikkea pikkujippoa, jotka voisi toimia parin kuuntelukerran jälkeen ihan toisella tavalla. Hyyrysen korkeahko ja vähän ohut ääni samaan aikaan vähän häiritsee, mutta tuo myös vaihtelua perinteisesti tällaisessa musassa kuultuihin laulajiin. En tiedä, Stam1na on Stam1na, ei kai tästä muuta osaa sanoa. Ei ihastuta, mutta ei myöskään vihastuta :3:

Yhden biisin taisin näiltä jo postata, mutta ehkei se ollut tämä. Kotzen ja Sheehan tässäkin orkesterissa.

:4: Tämä iski.

Nyt minut joukkohakataan kun katkaisen rokin ja muun raskaamman musiikin putken ja pistän uutta Eminemiä.

Ei, ei, ei... Ihan avoimin mielin avasin tuon biisin kun muutamasta vanhasta Eminemin biisistä olen jopa joskus tykännyt, mutta tämä oli jotain ihan muuta. En osaa sanoa oikein mitään, tämä biisi ei vaan toiminut ollenkaan miltään osin. :1:

Vaihdan takaisin siihen raskaampaan musiikkiin :D

"Satumetalli" ei ole ominta shittiäni (ongelmat ovat "laulu", soundit ja sävelmaailma), joten pelonsekaisin tuntein - joskin avoimin asetelmin - kipaleen käynnistin. Tässähän oikein laulettiin! Vihonviimeistä ördäystä ollut ollenkaan. Karhea murina vielä menetteli. Sävelmaailma ei edelleenkään kolahtanut, mutta kyllä tälle :3: :n kehtaa antaa.

Palataanpa hetkiseksi tähän Racer X:n kakkosrundiin. Olin uskossa, että pumppu on haudattu 80-luvulle, mutta ovat pojat näköjään yritystoimintaa jatkaneet. Mitä mietitään 15 vuoden takaisesta "uudesta" tulemisesta?

No täähän on musaa, jonka takia rupesin aikanaan tosissaan harjoittelemaan soittamista. Näitä kuunneltiin puoliksi äimistyneenä ja puoliksi muna pystyssä, ja edelleen tulee kylmiä väreitä. Sen verran makeasti Gilbert vetää paikoitellen.

Laulaja tässä kokoonpanossa on heikoin lenkki, soitto toimii niin hyvin kuin voi toimia. Mutta tämmöisessä musassa ollaan mun kannaltani sen verran hyvin raskaamman rokin ytimessä, että annetaan laulajasta huolimatta oman historiani korkein arvosana :4: ja puolikas.

Tääkin on voinut olla jo, ei pysty muistamaan, mutta soittajavetoisesti jatketaan.

Tuntematon orkesteri. Rytmisesti tiukan kuuloista junttaamista. Vanhalla iällä olen kuitenkin alkanut kallistua tietyn svengin suuntaan, joka metronomin tikityksestä puuttuu. Sävyssä ja soundimaailmassa (ehkä laulajan kautta) on hiven samaa kuin Winery Dogsissa, tosin paria pykälää iisimmällä atakilla. En aivan haltioissani ollut, mutta kun (minulle ennalta varsin tuntematon) kitaristi Bonamassa aloitti varsin tyylipuhtaan heruttelun, pisteitä alkoi plopsahdella. Lopputulema on :3: ++

Mutta kun kitaranhivelystä tuli puhe, niin tässä toinen sellaisista kipaleista, jonka kitarasoolon (varsinkin sen jälkimmäisen) perusteella piti hankkia koko levy.

Billy boy puristaa mikkiä niin, että meinaa nuppi irrota :)

Tuntematon orkesteri. Rytmisesti tiukan kuuloista junttaamista. Vanhalla iällä olen kuitenkin alkanut kallistua tietyn svengin suuntaan, joka metronomin tikityksestä puuttuu. Sävyssä ja soundimaailmassa (ehkä laulajan kautta) on hiven samaa kuin Winery Dogsissa, tosin paria pykälää iisimmällä atakilla. En aivan haltioissani ollut, mutta kun (minulle ennalta varsin tuntematon) kitaristi Bonamassa aloitti varsin tyylipuhtaan heruttelun, pisteitä alkoi plopsahdella. Lopputulema on :3: ++

Mutta kun kitaranhivelystä tuli puhe, niin tässä toinen sellaisista kipaleista, jonka kitarasoolon (varsinkin sen jälkimmäisen) perusteella piti hankkia koko levy.

Billy boy puristaa mikkiä niin, että meinaa nuppi irrota :)

10-

Profiili ja käyttäjäinfo, sen jo kertoo. Parhautta. UGH...Jatketaan sitten aikalaisilla...

10-
Profiili ja käyttäjäinfo, sen jo kertoo. Parhautta. UGH...Jatketaan sitten aikalaisilla...

7+
En ole tuollaisen vanhanajan thrash metallin mikään suurin fani. Ihan kelpo kappale ja varmaan menis pienissä kaljoissa paremmin. Hieman tylsä, vähän olis säröä vaatinut enemmän tuo äänimaailma.

Drudkh - Summoning the rain. Ukrainan kunniaksi, black metallia, jossa folkkielementtejä (kuitenkaan liikaa sortumatta kikkailuun). Oikeen menevää musiikkia kun haluaa metsään.

Tuttava intoili menevänsä katsomaan ranskalaista mustavalkoista mykkäelokuvaa. Toinen tokaisi, että siinähän on tasan tarkkaan kolme syytä olla menemättä. :) Jotenkin tulee toi kommentti mieleen näistä: ukrainalainen, black ja folk. ;)

Yli kympin mittaiset virret harvoin jaksavat pitää mielenkiintoa yllä. Nytkin käytännössä muuttumatonta introa tahkottiin 2 minuuttia, sitten veivattiin varsinaista virttä 3 minuuttia. Oudon irrallisen suvannon kautta siirryttiin jälleen tankon kampeen. Minuutti yhtä kuviota, toista toinen mokoma ja vähän ylikin. Ja loppuun outo kolmen minuutin itseään toistava soittelu.

En välttämättä yhdistä tähän termiä "menevä". Meni (aika laahustaen) ehkä metsään ja jäi sinne. ;) Vaikea antaa enempää kuin :2:

Sitten ikivanha yksinkertainen ralli (seuraavaksi pyrin etsimään jotain uudempaa :)). Tämäkin liikuskelee oikeastaan siellä soolokitaroinnin alkeita tapailleen takatukan räkänokan hekumoinneissa.

Mitäs ihmettä, joku laittoi Drudkhia enkä se ollut minä! Koko ketjun parhaimmistoa :thumbs:

Pelotti avata tuo Demon kun mainospuhe oli vähän luotaantyöntävä :D Mutta yllätyin positiivisesti, kaikessa yksinkertaisuudessaan oikein toimiva biisi. Monesti tuli mieleen Venäjän Aria, joka on ollut yksi mun suosikkibändeistä tuossa genressä. Kuuntelin pari muutakin biisiä näiltä heti perään. :4:

Aika raskasta, eli suoraan vaan :4:
Nyt yks mun lempibiiseistä:

mulla on outo suhde tähän Slipknottiin. Tykkään todella noista örinä ja huutokohdista ja sitten normaalilaulu ei sytytä ollenkaan. Joten keskiarvolla mennään. Hyvää musisointia, kaikki tyynni...Sitten ihan jotakin muuta. Yllätän tälläisellä hempeilyllä...Tykkään. Dark Chocolate...

Pitääkö munkin arvostella toi sama, kun ei näy jatkoa? Olisin haukkunut sen sieluttomaksi testoheviksi :D

Postaan sitten itse tän kyseisen bändin uusimman. In Flames goes mainstream rock.

Tulihan sinne uusikin kipale. En kuuntele juuri koskaan tämmöistä, että oon siinä mielessä vähän huono arvostelemaan. Leppoisa fiilis tässä on ainakin, eikä ton mimmin soundissakaan mitään vikaa ole. Vähän tulee jonkinlainen leffamusa mieleen. Voisin kyllä kuvitella, että tää vois soittimessa soida jonkun iltakävelyn taustalla, että kai se on jo aika hyvin musatyyliltä, jota normaalisti vierastan aika paljon. :3: ja puolikas Morcheeballe.

Pitääkö munkin arvostella toi sama, kun ei näy jatkoa? Olisin haukkunut sen sieluttomaksi testoheviksi :D

Postaan sitten itse tän kyseisen bändin uusimman. In Flames goes mainstream rock.

9
Flames on Flamesiä, vaikka voissa paistaisi. Tykkäsin tästä "uudemmasta tyylistä", niinkuin Klasu sen sanoisi: Hyvä Komppi...:D. Sellaista jytämusaa, mutta ihan hiukan kevyempänä. Eli voisiko olla sitten Flamesin "Diettimetallia"...:dance2:

Sitten taas harhailujen jälkeen paluu arkeen. Mutta COVER-versio...Kaikille ei välttämättä tuttu, MUTTA AIKA KOVA JUTTU!!!

Sabbath ei jostain syystä oo mulle oikeen koskaan uponnu ja alkuperäinen biisi on ihan järjettömän tylsä, mutta Slayer sai tämän kuulostamaan erittäin hyvältä :4:

Sitten tunnelmoivaan instrumentaliseen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom