Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu

Mä oon tavallaan väärä arvostelemaan tätä, koska en tästä perus groove/jenkkimetallista oikein tykkää. Kaiken maailman oudompi, räkäisempi, pörisevämpi, murisevampi, ja vanhan liiton metalli ja rock etc. on se mun juttu. Mutta ihan OK piisihän tää oli ja tykkäsin jopa saundeista, ne sellaset mukavat kuivakat kuitenkin siihen nähden mitä nää jutut yleensä on. Tohon vielä sellainen (särö)basso mukaan mikä kuuluis edes hitusen, ni olis ollu jopa ihan hyvätkin mun korvaan. :3:

Tän levyn julkasusta taitaa olla tänään 30 vuotta. Oiskohan aikalailla ekoja bläkkisjuttuja Hellhammer/Celtic Frost:n lisäksi?

http://open.spotify.com/track/2E5TcCEIYdWSJFTe66OQqy

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loistava bändi ja loistava levy! Mulle toimii sekä näiden vanhempi raaka black että uudempi "viikinkimetalli". Tuo Bathory-levy on ollut mulla monesti seurana punaviinipullon kanssa. Mun avatar-tekstikin on samalta levyltä :D Vaikea sanoa mitään erittelevää näistä omista suosikeista kun mielipide on niin puolueellinen, joten sanon vaan että klassikko. :5:

Ihan saatanan pelottava ainakin jos ei muuta. :wtf: Ei ollenkaan mun makuun mikään tälläinen raskas ja raastava hevi(?) Tälläisiä biisejä tosin pitäisi lisätä kännykkään treenimusaksi, koska tälläisillä kappaleilla saisi treenimotivaatiota korkeammaksi kun joku huutaa koko ajan korvaan. :D :1:

Hyvän asian puolesta.

Ihan saatanan pelottava ainakin jos ei muuta. :wtf: Ei ollenkaan mun makuun mikään tälläinen raskas ja raastava hevi(?) Tälläisiä biisejä tosin pitäisi lisätä kännykkään treenimusaksi, koska tälläisillä kappaleilla saisi treenimotivaatiota korkeammaksi kun joku huutaa koko ajan korvaan. :D :1:

Hyvän asian puolesta.

Lähtököhta asenteellinen: Rakastan lätkää. "Vihaan" :D Jyppiä ja suomiräppiä...Siinäpä oli hyvät lähtökohdat. Mutta asiallinen biisi ja hyvää sanomaa...8-

Sitten yllätetään tälläsellä...Diggaan kyllä...

Eikö noita minimalistisia rock-pumppuja tullut samaan aikaan jotain muitakin, vai sekoitanko pelkästään Strokesiin...? No, joka tapauksessa tälle kappaleelle altistui aikanaan melkoisesti. Olen sen verran soitto- ja melodiaorientoitunut kuuntelija, että vaikea repiä fiiliksiä näin pelkistetystä menosta. Pelkkä kitara, rummut ja laulu, sekä samaa monotonista riffiä koko biisi, niin multa valitettavasti loppuu kuuntelijana eväät. Sanoitukseen en valitettavasti jaksanut nyt ruveta panostamaan. Kakkostahan tämä varmaan olisi :2:

Pistetään tuota viestin alussa olevaa bändiä jatkoksi. Sekään ei julkisuuteen tulemisen hetkellä niin pudonnut, mutta nykyään sietää jo kuunnella ihan mielellään. Toi uudempi tuotanto on tosin täysin vierasta. Vanhaa siis:

Ska-poljentoita rokkia uudelta mantereelta. Liian yksinkertaista ja brittiläisen popin kuuloista: :2:1/2

Pykälän mutkikaampaa yksinkertaista brittipoppia:

Ensimmäisen minuutin kohdalla ajattelin että voiko Iron Maidenilla olla muka joku hyväkin biisi, mutta alkoihan se kiekuminen sitten myöhemmin. Mä en vaan siedä sitä laulua. Paljon paremmin tällainen rauhallisempi meininki kuitenkin toimii kuin joku Run to the Hills yms. Parhaimpia kohtia tässä biisissä olikin ne kaikkein rauhallisimmat hetket. Alussa vokaalit oli jopa hyvät, jos sama meininki olisi jatkunut niin olisin saattanut tykätäkin tästä. :2: ja puoli.

Ensimmäisen minuutin kohdalla ajattelin että voiko Iron Maidenilla olla muka joku hyväkin biisi, mutta alkoihan se kiekuminen sitten myöhemmin. Mä en vaan siedä sitä laulua. Paljon paremmin tällainen rauhallisempi meininki kuitenkin toimii kuin joku Run to the Hills yms. Parhaimpia kohtia tässä biisissä olikin ne kaikkein rauhallisimmat hetket. Alussa vokaalit oli jopa hyvät, jos sama meininki olisi jatkunut niin olisin saattanut tykätäkin tästä. :2: ja puoli.

:rock: :4:
Sit Heavympi versio Lady Gagasta-->

Ihan hyvä biisi, mutta aika outo musiikkivideo. :3:
Nyt raskaampaa musaa:

8-
Jotenkin turvallista musiikkia. Turvassa siis ollaan, kun Asgaardia suojellaan...:D

Sitten biisi, jonka kotimatkalla kuulin Radio Rockilta...Tykkäsin aivan SAATANASTI, juuri sopivaa sekamelskaa rauhoittaakseen allekirjoittaneen mieltä. Kappaleessa haastetta ja koukkua...Kannattaa kuunnella useaan otteeseen...:fuckyeah:

En yleensä pidä kyseisen orkesterin tuotannosta, mutta nyt jytää kyllä kybällä!!! Aion ostaa tämän tulevan levyn .5: The Gray Chapter...Slipknot - Custer

Varmasti voisin treenimusiikkina kuunnella, mutta tuskin muuten vaikka pentuna fanitinkin:3:

Seuraavaksi vähän funkia iltaan. Funk me.

Jaa'a, vaikeaa on, jos meinaa jotain rakentavaa sanoa. Tuppaan aina odottamaan funkia kuullessani sellaista kunnon bassoiloittelua ja hyvää groovea, että biisi tempaisee melkein väkisin mukaansa, mutta tässä ei oikein ollut kumpaakaan. George Clinton näytti tosin olevan basson varressa, kuka on jollain tasolla tuttu. Suurin vika tässä oli ehdottomasti biisin pituus. Kuka tällaista jaksaa oikeasti kuunnella melkein 6 minuuttia putkeen? :D Kolme minuuttia ehdoton maksimi tällaisille. Hyvänä kakkosena tulee soundimaailma, joka rassasi kanssa keskivertoa enemmän. Todettakoon kuitenkin, että nyt ei todellakaan olla sellaisen musan parissa, josta mulla on kunnollinen käsitys tai vähänkään enempää kuuntelukokemusta. Halusinpa nyt tylsyyteeni päästä postaamaan musaa. :2 tälle.

Seuraavilta taisi justiinsa tulla jotain uusintajulkaisua, niin sen kunniaksi. (muoks. toinen biisi tilalle)

Ohan tää aina ja ikuisesti kova juttu. :4:

Sitten hurreistä tällänen piisi:

Triumph and Power by Grand Magus on Spotify

7-

Nyt ei vaan lähteny. Jotenkin ihan eri planeetalta tuo musiikin päälle huokailu. Juu, en siis pitänyt laulusta.

Vihaajat vihaa, mutta ei anneta sen häiritä. Tykkään herran musiikista paljon...

Ei ihan lähde tämä. Tykkään kyllä elektronisesta metallista tiettyyn pisteeseen asti, mutta tästä tuli vähän liian disko-fiilis. Vokaalitkaan ei toimi mulle, tuollainen angsti-huuto ja sitten perään hyvin metalcore-tyylinen puhdas laulu. Ei, ei, ei... :2:

Jatkan Nevostoliitto-teemaa, kotimaista tosin.

Hiton hankala bändi.Välillä kuulostaa pirun hyvältä kun taas välillä ei oikein miltään.
Tämä menee ehkä siihen keskikastiin.:3:

Ja sitten oikein saatanan ihanaa ja aurinkoista Sunnuntaita!

Hiton hankala bändi.Välillä kuulostaa pirun hyvältä kun taas välillä ei oikein miltään.
Tämä menee ehkä siihen keskikastiin.:3:

Ja sitten oikein saatanan ihanaa ja aurinkoista Sunnuntaita!

9-

Kiitettävää rymyämistä. Sopii hyvin päivän teemaan, kun katsoo ikkunasta ulos. Samalla teemalla jatketaan...Tästä videosta tykkäsin kovasti! Saattaa monelle olla uusi tuttavuus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom