Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Tän ketjun idea ei varmaan oikein tee oikeutta näille biiseille. Tunnelmakama yleisesti ei ainakaan mulle aukea kovin usein kertakuulemalta, tai sitten pitää olla kyllä just samoissa fiiliksissä biisin kanssa, mikä ei ainakaan tällä kertaa täsmännyt. Instrumentaalimusa tarvitsee vielä astetta enemmän paneutumista, jos ei puhuta puhtaasta soitinrunkkaamisesta.

Tuota pääteemaa tunnuttiin toistavan ja biisiä kasvatettiin hiljalleen muutamalla suvantokohdalla maustettuna, mutta tuon lisäksi en osaa kyllä muuta oikein sanoa. Voin myöntää, että kuuntelinkin hiukan sivukorvalla. Vähän turhan yksitoikkoista, että jaksaisin ainakaan tähän tilanteeseen kuunnella. Kai se kakkoseksi menee :2:

Tarttuva instrumentaalimusa on minusta vähän vaikea taiteenlaji jo lähtökohtaisesti, mutta jotain meneviä biisejä kyllä on. Jätetään kaikkein ilmeisimmät Vait sun muut nyt postaamatta, ja jatketaan vaikka tällä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olihan tuo menevä biisi. Vähän turhankin menevä mulle :D Tuollainen pelkästään kitarointiin keskittyvä musiikki ei oikein ole mun juttu, tuntuu siltä että kuuntelen ylipitkää kitarasooloa. Tuo biisi voisi olla ihan hyvä jos siinä olisi joitain rauhallisempia kohtia mukana. Tuollaisenaan se on aika väsyttävä. :2:

Hidastempoisempaa raskasta tähän väliin.

Jännä biisi. Alun nostatus pisti odottamaan jotenkin enemmän; olin jo henkisesti valmis taistelemaan lohikäärmeitä vastaan mutta loppuosa olikin vähän tasapaksua. Tykkäsin rummuista ja ajoittain laulusta. :2: ja puoli.

Nopeatempoisempaa.

Oli aika menevä kappale. Tuli mieleen kitarasaundeista jopa vanha kunnon Marduk. Oon aina kuvitellut että Misery Index on jotain industrialmetallia mutta ei näköjään. Positiivinen löydös siis. 8 1/2

Mitäs ihmettä, joku laittoi Drudkhia enkä se ollut minä! Koko ketjun parhaimmistoa
Huippu bändi kyllä eikä Temnozorissakaan mitään vikaa ole. Joku sentäs kuuntelee hyvääkin musiikkia

Blut aus Nord - Epitome II

Laitetaan taas vähän black metallista sivuun. Eli ranskalaista kokeellisempaa ambient-metallia.

Mä olen kuunnellut Blut aus Nordia joskus paljonkin. Tuolta 777-trilogialta Epitome VII on mun suosikki. Tykkään tällaisesta synkästä "taivas putoaa päälle" -musiikista. Tällä bändillä on omanlainen jännä soundinsa. Ambient ei oikeastaan ole mun juttu ollenkaan, mutta tämä bändi ei vie sitä niin pitkälle ettei toimisi enää. :4:

Vitsailin laittavani seuraavaksi sellaista lo-fi -kähinää josta kukaan ei tykkää niin laitan sen nyt sitten.

Kiddo ei koskaan päästä arvostelijaa helpolla. Tästä oli kuitenkin helppo tykätä, helvetin tanakka soundi. Tällainen jumitus sopisi yölliseksi ajobiisiksi. Ainoa miinus tulee Riivattu Cartman-vokalistista mutta toisaalta siitä varoitettiin etukäteen. Instrumentaalina tulisi täydet 4 tähteä, mutta nyt vain :4:-

Kompaktia karvahattumetallia

Eipä ole tähänkään bändiin tullut törmättyä ennen tätä biisiä. Kovatempoinen ja agressiivinen rynkytys. Hyvää soundia mutta ei mitään maailmaa mullistavaa. :3:

Tosta vähän latino bailandoo:

Ihan havaltun hirveetähän toi musana on. Instrumentaalina olisi parempi, quitarro del espanjol on kivan kuuloista. Silti annan :2: & 1/2 koska noi lopun kastanjetit (muistin, että ne olisivat olleet taputtelua, mutta ehkä se oli jossain toisessa virressä) ovat aivan hulvattomat.

Twistiä Taalainmaalta:

Kuuntelin tuossa kesän alla ensimmäistä lukuunottamatta kaikki Opethin levyt läpi, kun olin menossa katsomaan bändiä Ilosaareen. Siitä huolimatta, että muistan tämän levyn saaneen aikanaan huippuarviot, bändi alkoi minusta tällä levyllä lipsumaan siitä linjasta, joka itselleni putosi kaikesta parhaiten. Riffivoittoisemmasta materiaalista alettiin siirtymään enemmän tunnelmalliseen suuntaan.

Laulussa mennään tällä kertaa pelkällä murinaosastolla ja paikoitellen mennään muutenkin erittäin raskaasti, mutta kuulija saa pieniä hengähdystaukoja noista varsin maukkaista instrumentaalipätkistä. Kun suhteutetaan muuhun tuotantoon, niin :3: ja puolikas meikäläisen näkökulmasta.

Alan olemaan sen verran hyvin edustettuna ketjussa, että tämän jälkeen vähän taukoa, mutta mennään seuraavaksi vaikka tällaisella.

muoks. vaihdoin biisin, toivottavasti kukaan ei kerennyt väliin.

En ole tähän bändiin koskaan paremmin tutustunut, kun tuo thrash-osasto ei ole mulle vielä kunnolla auennut. Näiden vanhemmat levyt on varmasti niiden parhaimmistoa, kun ne muutamat kuunneltavat biisit on ollut niitä vanhoja. Ei tässäkään biisissä sinänsä mitään vikaa ole. Hyvä soundi ja hyvät vokaalit, niillä pääsee jo pitkälle. Mutta kun tuo genre on vaan niin vaikea mulle... :3:

Laitan vaihteeksi jotain ihan erilaista.

Ihanaa, vanha kunnon Root :D Kaverin fanituksen myötä tutustuin orkesteriin 90 -luvun puolessavälissä. Omaleimaista ja edelleen lo-fi tyyppistä menoa. Kun omalla oikealla tavallaan tätä kuuntelee niin todella melodista tavaraa. Vähän myöhemminhän tuli sitten samasta maasta minun ikisuosikkini Master's Hammer. Näinä aikoina alkoi tiedostaa että levyllä voi olla teema ja koko levy voi olla tarkoitettu kuunneltavaksi yhtenä kokonaisuutena, kerralla putkeen, tarinan kaari ja kaikki herkut. Oi niitä oivalluksen aikoja <3 Täysin puolueellisesti lähtee nyt :4: vähintään.

Sitten laitetaan vielä kerran vanhaa hönörässiä. En tiedä miten tämä tuli edes mieleeni, mutta eilen kuuntelin eka kertaa vuosiin tätä biisiä. Huomaatteko muuten miten kauan sitten on jo ollut tiedostavia bändejä :D

- - - Updated - - -

ps. oli pakko opetella toi riffi kitaralla ;D

Musiikillinen tiedostavuus ei vissiin ihan hirveästi maailmanmenoa muuta. Muistan kuinka punkarit pistelivät hakaneuloja poskeen, pottivat farkunlahkeitaan ja kuuntelivat Miljoona Pelleä Lepakon pihalla. Sitten tuli Nokia ja veti talon sileeksi. Tuli takkutukille lähtö :)

Mutta Papan musa oli asiallista: :3: +

Laitetaanpas keravalaista punkkia:

Erinomaisen rapeeta jytämusiikkia. Hennot lauluosuudet ensin olivat liian kepeitä, mutta koska jollottajalla on totaalisen kaunis ääni, niin kyllä nekin kelpasivat. SK:n ulkomusiikillisista jutuista en oikein pidä, mutta nehän eivät vaikuta musaan. Kuinkahan monta kertaa toi naulapää on telonut itsensä tai jonkun bändikaverin tai roudarin? :)
:4: -

Harmi, ettei tästä löytynyt studiovetoa, se on musta parempi:

Sub-urban Tribe

Kuuntelin Spotify:stä ton studioversion (sieltä löytyy), kun ei ollu mikään mualman paras tallenne toi liveveto.

No joo, junnuna ysärillä tätä bändiä tuli kuunneltua, mutta tää kappale ei kauheammin uponnu. En nyt suuttunutkaan siitä. :2: ½.

Sitten Norjasta Synkkä Valtaistuin. Ensin meinasin, että en pistä mitään örinää tai kärinää, mutta muutin mieleni. Kohdasta 4:35 lähtee omaan korvaan mahtava riffi.

http://open.spotify.com/track/6Z6PjkZz6cz8xs4zrjPKCK

Jes, Darkthrone! Yksi ensimmäisiä black metal -bändejä joita aloin nuorempana kuunnella. Olin niin tottunut niiden raakaan ja hyvin perinteiseen black metal -meininkiin, että tuota uutta punk/thrash/mikälie -vaikuitteista tyyliä oli vaikea sulattaa. Kesti vuosia ennen kuin opin kuuntelemaan sitä ja pikku hiljaa aloin pitääkin siitä. Vaikka edelleenkin kaivan kuunteluun mielummin ne 90-luvun alun levyt niin kyllä ainakin tämä viimeisin levy on silti aika kova. :4:

Yritin löytää seuraavaksi jotain melodisempaa.

Itselleni melko tuntematon bändi mutta kyllä tämänkaltainen musiikki uppoaa aina,oli bändi tuttu tai ei :) :4:

Tämä uusi The Haunted on helvetin tiukkaa kamaa!!Odotan ensi viikon keikkaa kuin kuuta nousevaa.

Ei itellä oikein iske tuon tyyppinen musiikki. En tosin missään vaiheessa kokenut tarvetta sammuttaa, ihan ok kappale. Tollainen tosin toimisi täydellisesti salilla kuunnellessa.

Räpäytys ei ole koskaan pudonnut, lukuunottamatta Lose yourselfiä. Onhan noissa taustoissa joskus ihan melodistakin shittiä, mutta monesti taas vastaavasti ei. Yleensä liiaan luuppipitoista. Toisaalta räpäytyksessä kieli on suurimmassa rooliissa ja siitä lähtökohdasta annan kovasti arvoa. Samaten siitä, että niitä stooreja pystyy heittämään livenä. Kovaa shittiä.

Tämän veisun ainoa hyvä (enkä ollut aiemmin vastaavaan törmännyt) osuus oli mun mielestä kahden kielen käyttö. Musana vaatimaton, joten :1: 1/2

Jatkoksi hyvää viikonloppua ja iloluontoista mieltä tasapuolisesti kaikille:

"Se on niin kaunista katsottavaa, kun kunnolla vituttaa!" :) Over and out

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom