Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viikinkimetallista tykkään kyllä yleensä. Näillä on melko simppeleitä biisejä ja se toimii tässä genressä. Mathiaksella on vielä hyvä ääni. :4:

Edit. JN ehti ensin joten kuunnellaan sitten tämäkin. Yritin jo aikaisemmin kuunnella tuota aikaisemmin postattua biisiä Alter Bridgeltä, mutta ei toiminut mulle tuollainen jenkkirock. Tämä biisi oli vähän parempi, mutta edelleenkään en saa tästä oikein mitään irti. Laulajan ääni tökkii eniten. :2:

Huippu coveri, muuten en taas tämän bändin musiikista välitä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllähän tuo ihan läpästä käy, mutta ei nyt mitenkään erityisen hyvä mielestäni. Ensiferumin cover Matin ja Tepon Näitä polkuja tallaan -biisistä on parempi, siihen tuplabasarit antavat sopivasti lisäpotkua. :D :2:

Uutta Turmion kätilöitä. Välillä kun bändin musa meni sellaiseksi black metal -vaikutteiseksi rääkymiseksi niin ei oikein jaksanut napata, mutta nyt ollaan menty taas parempaan päin ja tuo biisi ainakin on ihan tykki. :D

On se pakko myöntää, että musta on varmaan aika ajanut ohi tän nykymetallin kanssa. Tuntuu vielä, että nää kaikki tän tyyliset bändit toistaa samaa kaavaa. Laulu karjumalla, kitarat ja basari synkassa, taustalla jotain synasäksätyksiä ja väliin jotain teknisempää soolonpätkää. Ei vaan mun juttuni :2:

Vedetään kerralla kunnolla vanhemmaksi. "Laita Elvistä tulemaan, laita lujaa tulemaan Elvistä nyt" (Osmo).

Elvis on jännä, siinä ei sinänsä koskaan ole ollut mitään vikaa mutta silti en oo oppinut kuuntelemaan sitä. Ehkä se on tuo rockabilly-meininki joka vähän tökkii. Muuten ihan kiva biisi. :3:

Lisää vanhempaa rokkia.

No en kuuntele ikinä rokkia tai mitään muutakaan siihen liittyvää, mutta en voi sanoa huonoksi koska en kokenu missään vaiheessa tarvetta lopettaa kuuntelua. :) :2:
Kaikki näköjään jotain metallia kuuntelivia ihmisiä, joten mä aijon poiketa massasta.

Nää tän genren stereotypiat huvittaa samoissa määrin kuin bläkkismeininki :) Muutenhan tää oli asiallisemmasta päästä omalla sarallaan. Kommentit jää kyllä tähän, koska en yksinkertaisesti osaa sanoa tällaisesta mitään järkevää. :2:

Parhaita bassolaineja ikinä.

Aika jees biisi kaikin puolin vaikken kovin usein ton tyylistä musaa kuuntele. :4:
In Flamesia tuli joskus kuunneltua paljon, nykyään vähän vähemmän mutta A Sense of purpose toimii vieläkin varsinkin näin syksyisin. :)

Tätä levyä on pyöritelty junnuna lukemattomia kertoja. Kitaran kanssa ja ilman. Tuo kyseinen biisi ei ole koskaan ollut mitään suurimpia suosikkeja, mutta onhan tuossakin hetkensä. Levyllä tuosta biisistä suoraan jatkava Lie olis taas jo kovaa kamaa. Kolmosen verran tälle kuitenkin :3:

Nää taisivat julkaista ensimmäisen levynsä joskus Awaken aikoihin ja tätä tuli joskus kuunneltua. Näköjään ovat vieläkin pystyssä. Tää biisi taitaa olla uusimmalta levyltä.

Olipa hyvä kappale pitkästä aikaa, pitää kuunnella monesti uudestaan! Melkoisen hypnoottiinen veto, :4:.

Kuka ei vielä ole kuullut, niin seuraava on loistavaa musiikkia. En voi lopettaa kuuntelemasta! Hienoa riffittelyä, hienot rummut, käsittämättömän hienot soolot, mitä voi odottaakkaan, kun bändin taustalla on kuka on. Wolfheart:

Aika moni tuntuu pitävän noista Saukkosen tuotoksista, mutta itse en ole suuremmin syttynyt muuhun kuin varsin mainioon Bitter End coveriin Before The Dawnilta. Musapuolessahan tuossa ei ole mitään vikaa. Hyvät soundit ja ihan tiukkaa menoa, mutta ton tyyliin laulu ei ole kyllä koskaan pudonnut. Se toimii kyllä mausteena pienissä määrin, mutta noin pelkiltään se puuduttaa. On joku pienen pieni raja jonkinlaisen asennemetallikarjumisen ja ton örinän välillä, jossa jälkimmäisessä mennään sille alueelle, joka ei enää mulle toimi. Kolmosen verran kuitenkin tällekin, laulua lukuunottamatta ihan hyvää räimettä :3:

Mulle linkattiin erästä bläkkisbändiä. Yllättävää kyllä, tällä kertaa jopa melkein pidin tästä. Tarttuva tuo kitarariffi ja muutenkin tuollainen mukaansatempaava meno, vaikka biisin sanoma onkin tyylilajin mukaisesti aika synkkä.

No niin! Tuohon biisin ei kyllästy ikinä. Vaikka sanoma onkin synkkä, niin musiikillisesti tuo edustaa sitä "hilpeintä" bläkkiä jota mä kuuntelen. Tuon tahtiin on juotu, tanssittu ja moshattu. :5:

Sólstafir

No, sehän toimi vallan mainiosti. Jopa islanninkielinen laulu futas hyvin. En yleensä näin "eeppistä" kuuntele, mutta tämä oli hyvä. :4:

Sitten vaikka tällänen groovaava metallibiisi.

Jonkinlaista stoner-meininkiä ilmeisesti. Jyväskylässä oli joskus joku vähän samanniminen bändi vähän samantyylisellä meiningillä, mutta en saa kuollaksenikaan päähän, että mikä se oli. Vähän turhan räkäistä meininkiä noin yleisesti, kun olen kliinisemmän soundin ystävä. Lisäksi ne rytminvaihdokset jotenkin töksähteli biisin alkupuolella. Sen sijaan reippaan kolmen ja puolen minuutin jälkeen meno parani huomattavasti. Siitä starttaava riffi toimi jo ihan hyvin ja menokin oli ihan asiallista biisin loppuun saakka. Jos nyt noudatan jonkinlaista linjaa näiden arvioiden kanssa edellisiin verrattuna, niin tää olis varmaan kaksi ja puoli. Ei nyt ihan huonoa, muttei iskenytkään sen enempää. :2: ja puolikas. Sori, en tykkää ilmeisesti mistään...

Uutta Annihilatoria sattui silmään äsken.

Suositut

Back
Ylös Bottom