Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
No olihan siinä jotain semmoista fiilistelyä, mitä minä en tajunnut ollenkaan. Melankolian määrää ei voi kyllä tuossa numeroilla mitata. Mutta ei minulle tätä enää :2:.

Uutta Insomniumia. Muutaman kuuntelukerran jälkeen olen tykästynyt tähän kappaleeseen taas niin kuin yleensä Insomniumin kanssa käy, eli lopettaa ei voi.

TOIMII :rock: :5:

Sit-->

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tuo nyt huono biisi ollut alkuunkaan. Sopivan hidas tempo, jyräävät kitarat, kohtalaisen rajut vokaalit, meikäläiselle osuvia elementtejä, kovaa sooloa jäin odottelemaan. Pojat oli kuunnelleet Sepulturansa melko tarkkaan. Silti melko tylsä kappale, joten :3:.

No kun tuo Isänmaa on minulle melko tärkeä osa identiteettiä, niin tarjoan teille tätä. Hieno oli mies ja hienot kappaleet. Mahtava ääni ja hieno arvomaailma! Hyvät ystävät, Kari Tapio:

Hieno mies tosiaan ja kauniita biisejä :) itse biisi ei kuitenkaan samallatavalla minuun kolahtanut kuin jotkut muut Kari Tapion biisit, hyvä ja kaunis kappale kuitenkin :) :4:

:2:

Aika mitään sanomaton biisi. Ihan osuvaa tunnelmointia introssa ja tykkäsin tosta urku/syna soolosta.

Tää ei siis ole mitenkään pahalla sanottu, mutta postaajasta ja levyn kannesta yleensä arvaa, että jonkinlaista modernia, teknistä äärimetallia on tulossa - ja niin tälläkin kertaa. Tää oli kyllä paremmasta päästä. Toi puhdas laulu tuo aina vähän väriä pidemmän päälle puuduttavaan karjumiseen ja tossa oli ihan maukkaasti rytmitettyjä juttuja paikoitellen. Kolme tähteä, kun oli ihan makea levynkansikin :3:.

Piru, kun mä oon niin surkea näiden uusien bändien kanssa. En jaksa noita vanhoja suosikkejanikaan postata joka kerta. Tää tuli vastaan, kun ihmettelin, että missä Gene Hoglan on nykyään soitellut.

Ihan hyvvä rypistys. Pantera tästä tuli mieleen kyllä paikoitellen. Ehkäpä eniten vokalistin vuoksi, musa oli muuten ehkä vähän rässimpää. :3: ½.

Jatketaan metallilinjoilla, sitähän tässä itekkin pääasiassa kuuntelee.

Oppikirjamättöä, mutta ei maailman omaperäisin biisi/soundi... Parkway Drivea on kuunneltu. Kuuntelin kuitenkin kahdesti, joten :3:

Ekat 50 sekuntia kuulosti varsin lupaavalta, mutta lauluosuus oli mun mielestä täys farssi. Miks hyvänkuulonen biisi pitää pilata tollasella kiljumisella (tai ehkä mä en oo vaan tarpeeks kova hevimies)? :1:

:2: Alku kuulosti hienolta mutta kun toi technojumputus alkoi niin meni fiilis, ei vaan iske enää meikäläiselle. Toisaalta technoksikin ihan kohtuullista tuon hetken melodian takia jota harvassa technobiisissä on.

Tällainen tuli spotifyssä pitkästä aikaa vastaan :

Okei, näköjään entisiä Creedin jätkiä ja Myles Kennedy laulussa. Sellainen tietty jenkkisoundi kuului aika selvästi, mutta ihan hyvällä tavalla. Muistelin, että ton Kennedyn ääni olis ollut vähän korkeampi ja ohuempi, mutta tossahan oli mukavasti syvyyttä ja munaa niin kitaroissa kuin laulussa. Vanhaa kunnon Soundin demosetää mukaillen "parhaassa neljänneksessä" tässä ketjussa :) :4:

Jatketaan nyt tylsästi Slashin soololla, jossa laulaa toi samainen Myles Kennedy. Nyt, kun kuuntelin näitä perätysten, niin laulu kuulostaa kyllä tosi erilaiselta tällä kipaleella, etten tiedä vetääkö toi em. bändin kitaristi noita lauluja tai vähintään stemmoja edellisellä biisillä... Mutta joka tapauksessa:

Hyvin toimii ja iskee :rock: Eipä paljoa moittimista soitossa eikä laulussa, eikä jaksa miettiä sanoituksen syvällisyyttäkään. Biisi rullaa mainosti alusta loppuun :4: ½

Seuraavalle potilaalle jotain tämmöstä
[video=youtube_share;aV1IqnlYrbE]http://youtu.be/aV1IqnlYrbE[/video]

:2:

Tällästä radiokamaa. Kyllähän tuon kerran kuunteli, mutta ei tossa omaan makuun mitään musiikillisesti loistavaa ole.

Mukavan rauhallinen ja tunnelmallinen. Helvetin hyvä biisi. :5:

Tää levy tuli kuunneltua puhki tuossa 10 vuotta sitten:

John Frusciante - Going Inside

En kyllä löytänyt siitä valitettavasti mitään omaa, :2:. En jaksaisi kuunnella vaikka miten monesti yrittäisin.

Sitä vastoin tämä on miun mielestä aika kova kappale:

Kova bändi. Biisi iski ainakin allekirjoittaneeseen. Eipä oikeen mitään pahaa sanottavaa keksi. :4:

Uutta Stigiä:

2.5/5 Parannusta aiemmasta Stigistä. Ihan miellyttävä ääni äijällä, ja sanatkin ovat ihan puhuttelevat.

Viimeksi kukaan ei arvostellut tätä biisiä, olisi kiva kuulla mielipiteitä.

Mulla on aika laaja musiikkimaku, mutta tuo ei kyllä uponnut. Mitäänsanomatonta ihme kilkuttelua. :1:

Progeshittiä Briteistä:

Threshold - Pressure

No taas oli vähän mitään sanomatonta, mutta taustalla mäni, kolme annan silti, eli :3:.

No sitten pitkästä aikaa:

On niin hyvä kappale, että piti soittaa illan mittaan ihan useamman kerran.

Suositut

Back
Ylös Bottom