Leveiden hartioiden salaisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spörre
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kelasin alottaa uudella otsikolla jos jengillä olis jotain hyviä vinkkejä miten saada vähän raamia lisää hartioiden välille..Käsittääkseni siihen ei pelkkä olkapäätreenaaminen riitä(kö)??
-kiitokset etukäteen :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sivuolkapäät vaikuttaa hartialeveyteen - muuten pitää mennä sillä mitä on annettu. Epäkkäiden yläosa yms. vaikuttavat hartialinjaan.

Toisilla on, toisilla ei (ihan ilman treeniä), riippuu ihan geeneistä. Ei muuta kuin treenaamaan. Isoja massaliikkeitä ja päälle viimeistelyä vielä joillakin muilla liikkeillä. Sitten toki tietynmallinen paita jne. saattaa lisätä näkyvyyttä jos on kauhea halu saada leveät harteet :rolleyes:

Liikkuvat ja irtonaiset lavat ovat avaintekijä. Katsopaapa piruuttanne uimareita.

En ole ikinä tavannut ketään, jolla olisi pienet olkapäät, mutta pystyisi puhtaasti pystypunnertamaan oman painonsa verran rautaa.
Elikäs pystypunnerrusta ja isoja rautoja, niin takuuvarmasti kasvaa olkapäät. Treeniään voi sitten täydentää vipunostoilla erinäisiin suuntiin, mutta kyllä perusmassat rakennetaan perusliikkeillä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No itselläni on ainakin pennusta asti ollut leveät hartiat, isällä oli myös. Treenaan olkapäitä tosi vähän ja esim. pystypunnerrus on todella heikko verrattuna penkkiin.

Kuten sanottua, liikkuvat lavat ovat isossa merkityksessä.

Mun mielestä jokaisen pitäis roikkua tangossa muutama minuutti päivässä antaen lapojen venyä, varmasti levenisi hartialinjakin reilusti. Harmi kun itsellä ei leuanvetotankoa kotoa löydy tuota tarkoitusta varten.

En ole ikinä tavannut ketään, jolla olisi pienet olkapäät, mutta pystyisi puhtaasti pystypunnertamaan oman painonsa verran rautaa.
Elikäs pystypunnerrusta ja isoja rautoja, niin takuuvarmasti kasvaa olkapäät. Treeniään voi sitten täydentää vipunostoilla erinäisiin suuntiin, mutta kyllä perusmassat rakennetaan perusliikkeillä.

En ole ikinä tavannut ketään, jolla olisi ehjät olkapäät, joka pystypunnertaa oman painonsa verran rautaa.

Okei paskanjauhanta sikseen, mutta omalla kohdalla olen päässy parempaan pumppiin ja lihaskasvuun pienentämällä kuormaa ja lisäämällä toistomäärät 10-15 välille. Pystypunnerruksessa (etenkin käsipainoilla) hitaita alaslaskuja, kokonaisia pysäytyksiä yms. Samoin vipunostoissa pienemmillä painoilla ja hyvin eristetyillä liikeradoilla. Toki parempaan lihaskasvuun on vaikuttanut varmasti sekin, että vaikka tällä tyylillä olen saanut olkapäät treenattua enemmän "puhki" kuin aiemmin, niin palautuminen on tapahtunut aiempaa paremmin ja nopeammin ja seuraavan treenin on päässyt tekemään aikaisemmin kuin ennen.
Mutta jokainen tietysti etsii itselleen sen sopivan tavan!

edit. Toki hartioiden leveyteen vaikuttaa muutkin asiat kuin olkapäät, mutta edellä mainitulla tyylillä olen saanut olkapäihin hyvin erottuvaa pyöreyttä ja "sivupattia" niin ainakin illuusio leveistä hartioista on kehittynyt :D

Ihan ajatusleikkinä ja mielenkiinnosta, punnertamaan miten? Seisten? istuen?. Minulla paino oma paino 84-85kg ja yli 80kg lähtee seisten levytangolla rinnasta suorille käsille ilman mitään vauhdinottoa tai jaloilla avustelua. Tarkkaa kilomäärää en tiedä kun en ole ykköstä kokeillut mutta uskoisin olevan lähempänä 85kiloa kuin 80 kiloa. Ja ne pienet hartiat löytyy varmasti. Lisäksi takaolkapäät käytännössä puuttuu. Hartialinja edestä mitattuna noin 46cm.

Okei paskanjauhanta sikseen, mutta omalla kohdalla olen päässy parempaan pumppiin ja lihaskasvuun pienentämällä kuormaa ja lisäämällä toistomäärät 10-15 välille.

Minä olen saanut parasta kehitystä olkapäihin juuri päinvastaisella eli pystypunnerruksia tangolla seisten lyhyttä sarjaa ja omiin voimiin nähden mahd. paljon rautaa ja paljon sarjoja. 8 - 10 x 3 - 5 toistoa, niin johan alkoi tapahtua ihan eri tavalla kuin vipunostoilla ikinä. Lisäksi osittaista liikerataa räkissä vielä isommalla raudalla ja työntöpunnerruksia pienellä potkulla avustettuna.

Olkapääthän minulla ei ehjät olekaan, mutta ei ne olkapäätreenissä ole menneet ;)

Ihan ajatusleikkinä ja mielenkiinnosta, punnertamaan miten? Seisten? istuen?. Minulla paino oma paino 84-85kg ja yli 80kg lähtee seisten levytangolla rinnasta suorille käsille ilman mitään vauhdinottoa tai jaloilla avustelua. Tarkkaa kilomäärää en tiedä kun en ole ykköstä kokeillut mutta uskoisin olevan lähempänä 85kiloa kuin 80 kiloa. Ja ne pienet hartiat löytyy varmasti. Lisäksi takaolkapäät käytännössä puuttuu. Hartialinja edestä mitattuna noin 46cm.

Niin no joskus näinkin tai sitten olet vain turhan vaatimaton.
Olkapäiden suhteen lihasmassalla pääsee vain tiettyyn pisteeseen asti ja sanoisin, että koko olkapääkompleksin/hartiaosaston näyttävyyden kannalta kehon rakenne (mm. hartialinjan leveys jo ihan luustonkin osalta) on erittäin tärkeässä roolissa. Isot pyöreät massaolkapäätkään ei säväytä jos ne liian lähellä toisiaan :)

Ilmottautuu :) Ei vaan, eipä ne nyt sen pienemmät ole kuin muutkaan lihakset. Tosiaan genetiikka määrää hartioiden leveyden, 60 kilosella velillä on tosi leveät hartiat vaikka lihaa ei ole sitten yhtään. Pitää olla jo tosi paljon lihaa hartioissa että ne treenaamalla yhtäkiä hyppäävät silmille.

Joskus joku sanoi että natun erottaa roinaajasta olkapäistä, viitaten kai niiden heikkoon kasvuun useimmilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom