Leveiden hartioiden salaisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spörre
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Metallica;3798378 begin_of_the_skype_highlighting**************3798378******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Joskus joku sanoi että natun erottaa roinaajasta olkapäistä, viitaten kai niiden heikkoon kasvuun useimmilla.

Olen samaa mieltä tykinkuulia ei saa kovin helposti "ilman lisäravinteita".

Mitä leveämmät hartiat sen vaikeampi saada ainakin natuna kasvamaan olkapäiden lihaksisto sellaiseksi, että se näyttäisi olevan balansissa rinnan ja epäkkäiden kanssa.

Mitens tuon hartioiden leveyden voisi mitata niin että lukema olisi vertailukelpoinen?
Kokonaan ympäri vai?

Zone-sarja -42%
Nimenomaan leuanvedot ja ylätaljaa rakentaa sen selän V-muodon jonka sit tekee sen illusion että hartiat on leveämmät!

Sit vielä ku venyttelemällä saa lavat jne. löysäks, niin vielä leveämmältä näyttää.

Mulle toimii vipunnostot ja pystypunnerukset parhaiten kasvumielessä.
Suht kevyet (15) vipunnostot ja suht raskaita (6-12) punneruksia.

Tarkoitti varmaan just tuota et ylätalja kehittää sitä selkää eikä hartioita. ;)

Oli vaan niin foliohattutyylillä muotoiltu kysymys. "Onko totta, että jos juoksee kolme kertaa talon ympäri keskiyöllä ja ajattelee naapurin Kerttua lämpimästi niin kikkeli kasvaa??" Samaa sarjaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten täällä aina saadaan vedettyä yhdestä kommentista useiden sivujen mittaiset keskustelut siitä mitä kukakin sano, miten sano... :face: :hyvä: Ja meinasin siis sitä, että olen muistaakseni kuullut, että ylätalja ja leuanvedot leveällä otteella saisivat lavat löysiksi :)

Miten täällä aina saadaan vedettyä yhdestä kommentista useiden sivujen mittaiset keskustelut siitä mitä kukakin sano, miten sano... :face: :hyvä: Ja meinasin siis sitä, että olen muistaakseni kuullut, että ylätalja ja leuanvedot leveällä otteella saisivat lavat löysiksi :)

Se on yks tän foorumin suola.

Mulla hartiat ainakin kasvoi kun rupesin tekemään pystypunnerrusta tangolla sekä kulmasoutua Yates -tyylillä. Takaolkapäät varsinkin kasvoivat soudulla.
En oo käytännössä koskaan treenannut olkapäitä vipareilla/taljalla tms... isot massaliikkeet kunniaan!

Pirusti ottaa itsellä ylätalja takahartioihin kun päästää ylhäällä kädet suoriksi ja vetää täydellä liikeradalla, mutta eipä se taida hartioita niinkään leventää. Ja takahartioille tietysti omatkin liikkeensä mutta ihan vaan näin huomiona.

Miten suosittelisitte tota tangolla roikkumista? Luin että ainakin kiertäjäkalvosimet siinä joutuu koville helposti, joten mikä ois "oikea" tekniikka?
Täysin rentona roikkuminen vaiko selän ja hartioiden jännitys tms?

Ja nimenomaan hartioiden leventämisessä ja ryhdin parannusmielessä kuinka usein tuota kannattaisi tehdä ja millasilla sarjoilla? 3x(?) päivässä 1-2 min tai +2 min vaiko raskaampia lyhyitä roikkumisia (15 s) lisäpainoilla? Ja onko otteella väliä(kuinka leveä, vasta vai myötäote?)

Miten suosittelisitte tota tangolla roikkumista? Luin että ainakin kiertäjäkalvosimet siinä joutuu koville helposti, joten mikä ois "oikea" tekniikka?
Täysin rentona roikkuminen vaiko selän ja hartioiden jännitys tms?

Ja nimenomaan hartioiden leventämisessä ja ryhdin parannusmielessä kuinka usein tuota kannattaisi tehdä ja millasilla sarjoilla? 3x(?) päivässä 1-2 min tai +2 min vaiko raskaampia lyhyitä roikkumisia (15 s) lisäpainoilla? Ja onko otteella väliä(kuinka leveä, vasta vai myötäote?)

Hyvä kysymys johon itsekin haluaisin kuulla vastauksen. Olen joskus "jossain ohjeissa" nähnyt varoitustekstin, että tangossa ei saa koskaan roikkua rentona vaan aina pitää lihaksia jännittää kun roikkuu (lähinnä selkää) koska muuten olkapäiden loukkaantumisriski kasvaa suureksi.

Hyvä kysymys johon itsekin haluaisin kuulla vastauksen. Olen joskus "jossain ohjeissa" nähnyt varoitustekstin, että tangossa ei saa koskaan roikkua rentona vaan aina pitää lihaksia jännittää kun roikkuu (lähinnä selkää) koska muuten olkapäiden loukkaantumisriski kasvaa suureksi.

Näköjään ei kukaan tähän mitään vastausta tiedä :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom