Leuat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Varmaan aiheesta on kirjoiteltu ennenkin, mutta kertokaa nyt vastauksia seuraaviin asioihin.

Vedättekö leukoja kämmenet itseenne päin vai pois päin. Ja kumpi on tehokkaampi selälle, onko eroa. Onko totta, että kämmenet pois päin olisi tehokkaampi. Niin ja mikä on paras ote leveys nimen omaan selälle (en puhu myötä ja vasta otteesta, jottei niissä tule sekoilua).

Ja pitääkö niitä hartioita päästää "retkottamaan" alhaalla. Tähän varmaan Mike sanoisi, että ei tartte. Nyt selkämiehet kertokaas tyhmemmällenne totuus.:thumbs:

Itse en ole selkämiehiä, mutta tunnen SM-tason bodareita ja voimanostajia, ja he vannovat leveän otteen (ja nimenomaan siis sen otteen, jossa rystyset ovat itseä kohti ja peukalot siis tangon kauimmaisella puolella: myötäote, mutta en käytä nyt siis sitä sanaa...;) ) nimeen ja vetävät nimenomaan niskan taa. Roikottamisesta en tiedä.

Olen kokeillut. Paino sanalla kokeillut...;)

Mika

en ole selkämies...

Varmaan kokeneemmat pystyy antaa lisää vinkkejä, mut kerrompa kuitenki.

Avain mun selän kehittymiseen on ollut vaihtelu. Teen selälle kuutta eri liikettä, kahdella erilaisella ohjelmalla. Ja hyvin on potkinu.

1. Paras liike mulla on: ehkä vähä hartioita leveämpi ote kämmenet ulospäin ylätaljassa.
2. Toisiksi paras on sama liike, mut sellasessa koneessa, en oikein osaa selittää sitä, mut painot siinä on sellasten varisien päässä, homma kuitenki toimii niinku ylätaljassaki.
3.(4.) Alataljaa teen kahdellä kädellä ja yhdellä kädellä.
5. Sitten maastaveto ottaa jonku verran selkään. Leveyttä sillä ei kyllä saa. (en tiijä lasketaanko tätä koskaan yläselkä liikkeeksi)
6. Ja vaihtelun vuoksi teen ylätaljassa vielä kapealla otteellä kämmenet sisäänpäin.

Monia noista teen myös normaalisti leuanveto tangossa.

Ja vaihteluna oon käyttänyt treenijakona: 1. Kerran viikossa selkä läpi, tai sitten 3. kertaa viikossa selkä läpi.
Olen myös tehnyt treeneissä selän sen jälkeen kun hauikset on treenattu ja myös ennen hauis treeniä. Jotenki tuntuu että tästäki vaihtelusta saa iloa treeneihin.

Mutta kaikista parhaan tehon oon saanu selän treenaamiseen venyttämällä selän jokaisen sarjan välissä. Tällä yksinkertasella keinolla teho treeneissä on huomattavasti parempi. Jotenki aivot tajuaa sen paremmin millä lihaksella sitä pitäskään nyt toimia.

Olkapäiden roikottamisesta ei ole välttämättä hyötyä. Tai mistä minä tiijän. Pääasiakai se on, että kussakin liikkeessä työtätekevä lihas tekee mahdollisimman pitkän ja puhtaan liikeradan. Poikkeuksiakin toki on.

Paras tapa vetää leukoja on täysin kiinni henkilöstä. Ennen vedin niinkuin yleensä neuvotaan, eli leveällä myötäotteella. Nyt olen kuitenkin vetäny pari treeniä leveällä vastaotteella, ja saan tällä tavalla paljon paremman tuntuman selkään. Käsiä ei ehkä tosiaan kannata päästää aivan suoriksi.

itse vihasin ennen leuanvetoa. mulla on aika pitkät kädet. pituuttakin 188 cm ja painoa hyvänä päivänä 95 kg. anyway, aloin tekemään niitä kun thai nyrkkeilevä kaveri (perus hernekeppi) vittuili aina niistä. siis, siitä etten jaksanut tehdä kuin 10-12 väkisin. aloin treenaamaan niitä aika paljon. siis vitusti.

kannattaa tehdä kämmenet poispäin eikä kannata roikottaa. mulla ainakin tulee olkapäät pariksi päiväksi tosi kipeiksi jos roikottaa. vähän vastaavanlainen kipu kuin joskus rankan penkkikuurin jälkeen, mutta olkapään takaosassa.

oletko kokeillut tikapuujärjestelmää, vai mikä sen nimi lienee? se on tosi tehokas! kirjoituksesta en ole varma mutta spetznasjoukot (siis venäjän erikoisjoukot) käyttää sitä ja se on oikeasti toimiva. jos pystyt vetämään vaikkapa kuusi leukaa, niin toistot sarjoissa menee näin. 1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1. eli 11 sarjaa. kestää noin vartin. sama leikki joka päivä. ota vaikka joka reenin alkuun. lämmittää olkapäät hyvin. ennen pitkää huomaat, että kuusi menee kuin leikkiä vaan.

Itselleni selkäliike nro 1 on kapealla vastaotteella ja hirveillä lisäpainoilla :) Apuliikkeet ovat minulla niskantakaa leveällä -normaalilla myötäoteella lisäpainoilla (mitä en suosittele kaikille) ja kulmasoutu.

Itse en tee mielelläni "bodausleukoja" (leveä myötäote), koska se tuntuu luonnottomalta.

IMHO saa vastaotteella erittäin hyvin vedettyä selällä, mutta se riippuu varmaan paljon omista ominaisuuksista ja tekniikasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by piri

oletko kokeillut tikapuujärjestelmää, vai mikä sen nimi lienee? se on tosi tehokas! kirjoituksesta en ole varma mutta spetznasjoukot (siis venäjän erikoisjoukot) käyttää sitä ja se on oikeasti toimiva. jos pystyt vetämään vaikkapa kuusi leukaa, niin toistot sarjoissa menee näin. 1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1. eli 11 sarjaa. kestää noin vartin. sama leikki joka päivä. ota vaikka joka reenin alkuun. lämmittää olkapäät hyvin. ennen pitkää huomaat, että kuusi menee kuin leikkiä vaan.

Neukut ovat ymmärtäneet tämänkin asian vituroilleen ja tekevät pyramidin ylösalaisin.

Mullakin leuat on 10 maximissaan, teen aina vastaotteella ja aika kapealla. Leveää myötäotetta en ole kokeillut kuin aina väsyneenä leuanvetojen lopuksi mutta tuntuu että hyvä jos sillä saa yhtäkään?!

Mäkin käytän tuota tikapuujärjestelmää kaksi kertaa viikossa, oon vaan tähän asti kyllä mennyt esim. 8-6-4-2, eli lyhyempänä ja jättänyt tuon nousuvaiheen kokonaan pois. Eli nurinperisenä puolipyramidina. :rolleyes: Kuuluuko se tosiaan tehdä täyspyramidina? Täytyypä kokeilla! Joka päivä tosin ei kannata takuulla tehdä jos tahtoo tulosta nostaa, arvelisin. Liika on aina liikaa liikkeessä kuin liikkeessä, yleensä sitä paremmin mitä vähemmän.

Mitä muuten oot pitänyt palautusaikana aina sarjojen välissä? 1,5min?

Mä olen vetänyt tikasreeniä sillä lailla joskus, että se huippu jää jonkun 2 tai 3 toistoa maksimista, tauot lyhyitä, noin 30sek (alussa vähemmänkin). Lopussa monesti pakko pitää minuutti, kun ei saa muuten yhtään enää vedettyä. Ihan hyvin toimii noinkin.

VantaanRHOY: googleta -> chin up ladder, niin selviää.

Niin, ja Miken selän leveys pistää ottamaan todesta selkäreenivinkkinsä. Tämän takia en minäkään nykyään päästä käsiä suoriksi leuanvedossa ja ylätaljassa eli en roikota olkapäitä.

Mike voisi kusettaa kaikkia, kun ollaan niin hyvä uskoisia. Ehkä kaveri tekeekin niin ja näin estää muiden kehityksen, jotta pysyisi itse kukkulan kuninkaana:D ;)

Montas leukaa Mike saa???

ei kai mitään ole pakko tehdä kirjan mukaan. hyvä jos toi homma toimii sulle noin. siis 8-6-4-2. noi palautusajat jää alussa mulla tosi lyhkäsiksi, mutta loppua kohden ne pitenee ihan väkisinkin. ei jaksaisi millään muuten. juju noiden lyhkästen sarjojen takana lienee se, että hermotus alkaa pelaamaan. tarpeeksi monta kertaa tekee jonkin liikkeen niin kroppa alkaa sopeutumaan siihen. en tiedä onko toi tikapuujuttu välttämättä se paras tapa rakentaa leveää selkää. siihen lienee paras liike toi kulmasoutu. joka tapauksessa, leuat rupee nousemaan paljon paremmin.

ei kai mitään ole pakko tehdä kirjan mukaan. hyvä jos toi homma toimii sulle noin. siis 8-6-4-2.

Toimii joo mutta nyt kun mieleen tuli tekstistäs niin aion ruveta tekee ihan nousevasti ja laskevasti, eka pitkä sarja on nimittäin pirun paha jos ei oo yhtään lämmitellyt leuanvedoilla siihen alkuun.

en tiedä onko toi tikapuujuttu välttämättä se paras tapa rakentaa leveää selkää. siihen lienee paras liike toi kulmasoutu. joka tapauksessa, leuat rupee nousemaan paljon paremmin.

Ei mun mielestä leuanvedot muutenkaan ole leveän selän rakennusta varten, kenties parhaat tämän ruhon suhteen ovat kulmasoutu tangolla ja kulmasoutu käsipainolla, jälkimmäinen on aivan ehdoton!

Otteista tehokkain on se minkä saat tuntumaan latseissa. Elikkäs kannattaa kokeilla ja soveltaa, koska meillä kaikilla pikkasen erillaiset välitykset... itselläni toimii kapea vastaote.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom