Leuanvetojen vaikutukset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xps210
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuota noin, pidemmän aikaa olen jo tehnyt sellaisia 3-4 x 12-16 leuanvedon sarjoja ja punnerruksia lattialla. Ihmettelin vain kun vatsalihaksetkin ovat kehittyneet mielestäni melko tiukoiksi vaikken ole itseasiassa tehnyt mitään muuta kuin käynyt juoksemassa. Niinkö se vain vatsalihaksiinkin vaikuttaa vaikkei siellä sen isompaa rasitusta ole koskaan tuntunutkaan suorituksen jälkeen, tosin hieman kyllä ne kiristyvät. Mihinkäs kaikkiin lihasryhmiin leuanvedot vaikuttaa tarkalleen?

Olen aika hoikka ja pitkä, joten nuo puntit ovat jääneet vähemmälle ja leuanveto on aina ollut mulle helppoa.

Leuanvedot vaikuttaa leveään selkälihakseen, muihin yläselän lihaksiin ( epäkkäiden alaos,teres major, rhoimboidit...), hauikseen, kyynärvarsiin ja pienissä määrin rintalihaksen alaosiin.

Vatsalihasten tiukentuminen voisi johtua vaikka pienentyneestä rasva%sta. Toisaalta etunojapunnerruksessa vahvistuu myös poikittainen vatsalihas jotenka tiukentunut vatsanseutu saattaa myös osaltaan johtua siitä.. Leuanveto ei vatsoihin ota, yläselän lihaksiin ja hauiksiin kylläkin.

Ellei vedä leukoja koukistamalla vartaloa ylöspäin mentäessä kun puhti loppuu. :)

Originally posted by Tenson-M
Vatsalihasten tiukentuminen voisi johtua vaikka pienentyneestä rasva%sta. Toisaalta etunojapunnerruksessa vahvistuu myös poikittainen vatsalihas jotenka tiukentunut vatsanseutu saattaa myös osaltaan johtua siitä.. Leuanveto ei vatsoihin ota, yläselän lihaksiin ja hauiksiin kylläkin.

Kyllä se vatsaankin ottaa, jos keskikroppaa on jännityksessä. Ihan sama jos teet isoilla painoilla ojentajia taljassa.. Kyllä siinäkin masussa alkaa poltetta tulemaan.. (jos oelt hieman etukenossa)

En nyt tiedä meneekö HIEMAN offthreadillä, mutta tuli vaan mieleen kun luin tätä viestiä, että kun kerran kokeilin (piti katsoa ettei kukaan ollut todistamassa) vettää itteni käsillä tollaseen valopaaluun (sellanen kolme - neljä viis metriä korkee paalu missä on sellanen pyöree lämppu päässä), niin se ei tuntunu käsissä ja selässä juuri yhtään mutta vatsalihakset tuli ihan saattanan kipeeksi. Täähän voiski olla hyvä uusi laite. Joku firma vois ruveta myymään tollasia valopaaluja saleille vatsalihaskoneiksi (anteeksi kökkö kirjoitusasu, oli kiire).

Originally posted by Raven
Kyllä se vatsaankin ottaa, jos keskikroppaa on jännityksessä. Ihan sama jos teet isoilla painoilla ojentajia taljassa.. Kyllä siinäkin masussa alkaa poltetta tulemaan.. (jos oelt hieman etukenossa)

Mulla on vatsalihakset kipeet aina seuraavana päivänä kun on vetänyt leukoja (ja teen jalat suorana ilman "vauhdin potkimista"). Mulle se on helpoin tapa saada vatsalihakset kipeiksi ja tulee vielä kaupan päälle joka kerta.

Jep mulla sama juttu, leuanvedon jälkeen paremmat lihaskivut vatsa-alueella kuin perinteisillä vatsaharjoituksilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeilkaa leukoja ylätaljassa esim jos painat ite noin 80 kg niin laita joku 90 tai 95 kg.Oletetaan tietysti etta jalat pidetään ylätaljassa olevan tukitelineen alla muuten mies nousee painojen mukana. Tanko vedetään leuan alle reilusti ja palautetaan hitaasti niin varmaan ottaa toi mun laittama juttu on siis jos ei oma paino riitä normaalissa leuan vedossa.Pistäkää sen verran painoo et saa noin 10-12 kyl rupee selkä ja sikaniska kasvamaan.:)

Originally posted by Raven

Jeah, meitsillä tulee jännitettyy liereälihaksia kovempaa, kuin levee selkä posessa.:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom