Leuanveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän mättää kun leukoja ei mene korkeintaan kuin 8 :D
Ylipainoa ei ole.
Eli kysyisin mitähän kannattaisi treenata, jotta menisi vähän enemmän kuin tuo 8? En kyllä ole kauheasti koskaan leukoja vedellyt. Olen aina silloin tällöin muutaman tehnyt, mutta en ole mitään sarjoja vedellyt.
Mihin lihaksiin leuanveto eniten käy?

Simple. Teet vaan leukoja.
Kapealla otteella enemmän hauiksiin ja leveällä myötäotteella selkään.

Alotat vaan veteleen niitä leukoja. Kun sulla kuitenkin menee suht monta (8, suurin osa ihmisistä ei jaksa ees tätä) niin tossa on jo hyvä pohja "vedellä".

Erilaisia otteita, painojen kanssa ja ilman, avustajan kanssa ja ilman. Eli siis variaatiota ja kärsivällisyyttä peliin niin kohta saat varmasti jo 15.

Leuanvadosta (englanniks)

Tässä tuolta linkistä joku voimistelijan leukaohjelma:

The gymnast's extended-set back routine)
This routine has gained a lot of popularity since it was originally published in my "Poliquin Principles" book back in 1997. Many athletes and bodybuilders who claim that they can never really "feel" their lats will be "feeling" them for several days after this program.

I must warn you that this is an advanced routine. You need to be able to perform at least 12 shoulder-width supinated chins in strict form before you tackle this bad boy:

1) Wide-grip pull-ups, as many reps as possible
2) Rest for ten seconds
3) Medium-grip pull-ups, as many reps as possible
4) Rest for ten seconds
5) Medium-grip chin-ups, as many reps as possible
6) Rest for ten seconds
7) Narrow-grip chin-ups, as many reps as possible
8) Rest for three minutes
9) Repeat steps 1-8 twice

(pull-up=myötäote, chin-up=vastaote)

Virtual sanoi:
Kapealla otteella enemmän hauiksiin ja leveällä myötäotteella selkään.
En ole varma mitä tarkoitit, niin tarkennan. Siis kapealla vastaotteella menee enemmän selälle kuin leveällä myötäotteella, mutta siltikin se menee enemmän selälle kuin hauiksille. Selkäliikkeitä kaikki leuanvedot on, tekee ne sitten miten vaan.

Powerhousu sanoi:
En ole varma mitä tarkoitit, niin tarkennan. Siis kapealla vastaotteella menee enemmän selälle kuin leveällä myötäotteella, mutta siltikin se menee enemmän selälle kuin hauiksille. Selkäliikkeitä kaikki leuanvedot on, tekee ne sitten miten vaan.
Ei enemmän vaan vähemmän kapealla vastaotteella kuin leveällä myötäotteella. Eli leveä myötäote(, kämmenet eteenpäin, )ottaa selkään enempi. Monet vetävät vastaotteella ja myötäote tuntuu "oudolta". Sama mulla vielä keväällä. Nykyään se on ilman muuta myötäote, tuntuu paremmalta ja on parempi! Leuanvedon tekniikka on yllättävän vaikea vetää kunnolla selälle! Oma käsitykseni on, että ylärintaa tankoon, lantiota hiukan eteenpäin ja polvia taakse, niin selässä tuntuu ihunalle :) Ja siis leveä myötäote.

mikä on hyvä avustava liike leukojen vetoa varten? itsellä menee 7leukaa mutta tulee yleensä tehtyä niin että vedän aluksi sen 7 leukaa ja sit teen pari-kolme sarjaa ylätaljaa taakse.

naruranne sanoi:
mikä on hyvä avustava liike leukojen vetoa varten? itsellä menee 7leukaa mutta tulee yleensä tehtyä niin että vedän aluksi sen 7 leukaa ja sit teen pari-kolme sarjaa ylätaljaa taakse.
leuat, jos 7 jo menee voi alkaa käyttämään lisäpainoja. teet esim 4x4 2,5kilon lisä painolla, ne kun mene läpi niin 5kilon lisä painolla ja taas kun menee se 4x4 niin lisää painoa jne..... helppoa. sitten välillä voi testailla montako menee ilman lisäpainoja.

edit: yhdelle naiselle oon tehnyt samankaltaisen ohjelman ja 2kk on edetty 2huijjauksella tehtävästä leuasta>>>> 2x6 puhtaaseen leukaan, ens kerralla on vuorossa lisäpainot ja sarjamäärä aluksi nousee ja toistot lyhenee(4x4), mutta siitä edetään taas 2x6 ja sitten taas lisää painoa jne.....

edit2: niin ja silloin kun ei menny ku tuo 2huijjaus leukaa niin aloitettiin 14x1 ja siitä on edetty sillain että kokonais toistomäärä pyörii 12-16leukaa per leuka reeni(kerran viikossa).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
naruranne sanoi:
Kai ylätalja eniten auttava, mutta leuat kasvaa leuoilla! Jos pääset 7, niin vedät lyhyempiä sarjoja enempi kun kerran sen maksimin.

ala asteella vetelin kotona vitosen sarjoja 3-4 kertaa lyhyellä välillä .ennätys nous kolmen kymmenen paikoille... ylä selkä tärkein... joskus tuli veettyä yli sata illassa .eikä palautumisista tietoakaan:rolleyes:

ennen kun olin aloittanut treenaamisen sain 7-8 leukaa. Nyt olen satunnaisesti treenaillut kotona, ilman että olisin yhtään leukaa tehnyt (penkki ja käsipainot omistan) ja viime kerralla nousi 14 leukaa. eli hauisliikkeillä mennään.

DeFic sanoi:
ennen kun olin aloittanut treenaamisen sain 7-8 leukaa. Nyt olen satunnaisesti treenaillut kotona, ilman että olisin yhtään leukaa tehnyt (penkki ja käsipainot omistan) ja viime kerralla nousi 14 leukaa. eli hauisliikkeillä mennään.
??? Pelkällä penkillä ja käsipainoilla leuat kasvo 7 toistoo??? Mitä sun elopainolles kävi tona aikana?

Kapee myötäote käy tosi hyvin forkkuihin ja tuo levee myötäote tosiaan selkään! Kannattaa myös treenata puristusvoimaa, esim en ole itse koskaan käyttänyt mitään remmejä.. Yksinkertaisesti vain teet niitä leukoja paljon ja myös lisäpainoja kannattaa kokeilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom