Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

totesin äsken että tuo reppu etupuolella on aika hyvä keino tohon lisäpainoihin, täällä kotona vaan ei ole kuin noita pikkupainoja joita reppuun sopi 30.3kg:n edestä 5 toistoa sain noilla painoilla tehtyä vielä suht kivuttomasti ettei kädet mennyt ihan hapoille.

mgr_ sanoi:
totesin äsken että tuo reppu etupuolella on aika hyvä keino tohon lisäpainoihin, täällä kotona vaan ei ole kuin noita pikkupainoja joita reppuun sopi 30.3kg:n edestä 5 toistoa sain noilla painoilla tehtyä vielä suht kivuttomasti ettei kädet mennyt ihan hapoille.
Milläs otteilla vetelit? Tuntuu (en oo koittanu) et vois olla vähän heikosti toi reppu tossa... Täytyy koittaa kun pääsen tangolle iltapäivällä. Mulla ei oo kun 15kg käsipaino, sitte 2x4kg käsipaino ja jottai pientä lisäks, mutta varmaankin tollasen 15kg riittää mulle :D :hyper:

Jooh...
Nyt kokeilin reppu eteen -tsydeemiä lisäpainoissa. äiti tuli huutaen paikalle, että ei tollain, rasittaa selkää huonosti!!! Onko näin? Ottaako noi lisäpainot selän päälle? Käsissä mulla eniten kyllä tuntu. 8kg mukana ja köykäsen 5 leukaa meni. Olis menny paljon enemmänkin. Kai..

Vois sanoa hiukka kärjistetysti et äidit ei tiedä mitään. Vaikka sitoisit ne 8 kg painot miten tahansa kiinni, ei niistä mitään vaarallista rasitusta tule.
Olkapäistä olisin enemmän huolissani, jos roikkuu olkapäät "löysänä" eli ei jännitä lihaksia voi tulla ongelmia.
Yks mitä ei kannata tehdä on painojen pitäminen jalkapäöydän päällä, joskus itellä oli joku 25 kg lyijyharkko kenkien päällä. Ton suoritukse jälkee oli vatsalihakset monta päivää kipeet :D

Itekin on tehty lisäpainoilla, niin repun kanssa kuin vyölläkin eikä ole selkään käynyt. Tosin painotkin pikkiriikkiset, yleensä 20-35kg :/

Lisapainoilla tulee ainakin mulla tuosta kyynartaipeesta hauis kipeeksi. Tasta tais jo ollakkin mainintaa aikaisemmi, kun puhuttiin yhdella kadella leuan vetamisesta ? painot ollu 30 - 40kg
Juu siis selka ei tosta oikeastaan voi hajota millaan, joten aitia kannattaa vaan kuunnella, koska on susta huolissaan. Kuullostaa ihan normi aidilta :)

njietro sanoi:
Milläs otteilla vetelit? Tuntuu (en oo koittanu) et vois olla vähän heikosti toi reppu tossa... Täytyy koittaa kun pääsen tangolle iltapäivällä. Mulla ei oo kun 15kg käsipaino, sitte 2x4kg käsipaino ja jottai pientä lisäks, mutta varmaankin tollasen 15kg riittää mulle :D :hyper:

vetelin ihan normi vastaotteilla noi. yleensä kun teen sarjoja niin vedän ensin vastaotteen, toisena myötäotteen, kolmantena ristiotteen toisinpäin ja neljäntenä ristiotteen taas sitten toistepäin ja siitä taas lähtee alusta. olisiko kellään ehdotuksia vielä millä otteilla voisi jatkaa tuota sarjaa? ei kumminkaan mitään turhan raskaita.. btw kokeilin laittaa noita lisäpainoja kahteen reppuun toinen etupuolella ja toinen takapuolella kummassakin repussa 22.4kg eli yhteensä siinä ~45kg paikkeilla rupesi olemaan jo aikatavalla vastusta tuossa mutta jaksoi vielä vetää ja oli todella hankala vetää kun tuli hartioihin jo sellanen paino kumminkin.. pitänee lähteä kauppoja kiertelemään ja ostamaan jostakin kunnon painoja ettei tartte leikkiä noitten kanssa :)

Keiko- sanoi:
Itekin on tehty lisäpainoilla, niin repun kanssa kuin vyölläkin eikä ole selkään käynyt. Tosin painotkin pikkiriikkiset, yleensä 20-35kg :/
Mikä reppu kestää? haltin repusta ainakin paukku hihnat jo 8kg..

halti ei ole valmistajana kovin laadukas, mutta ei toi reppusysteemikään niin kätevä ole. paksu naru ja romikselta raakarautaa. poralla reikä ja nam. jos se reppu pitää kuitenkin hommata, hyvä tapaa maksaa. itellä on haglöfsin victor, johon menee 100 litraa tavaraa. oon kantanu sillä 40 kiloa aika helpolla kohtuupitkän reissun.

otteista: eritasovedot kunniaan. pyyhe tai naru alempaan käteen ja ero varsinaiseen vetokäteen 10-40cm. veto ylempään käteen. jos alkaa meneen alempaan, oot liika väsynyt jo.

lisäksi ns. kirjoituskoneveto on hyvä: nosta leuka oikean käden kohdalle ja siirry sitten ylhäällä pysyen vasemman käden kohdalle. siitä sitten alas ja samaa tietä takasin. mitä leveempi ote sen vaikeempi.

voimaveto: vedä leuka ja jatka samantien dipillä. sanomattakin on selvää, että aika räväkästi pitää kiskasta :)

heitot: vedä leuka ja heitä toinen käsi niin ylös kuin saat. nappaa sitten tangosta kiinni ja laske alas. toista toiselle kädelle.

ranskalaiset: nosta 90-asteeseen ja pysäytä, nosta ylös ja pysäytä, laske 90-asteeseen ja pysäytä, laske lähes alas ja pysäytä. aloita uusi toisto. stopit 2-10 sekkaa per kohta.

vaihdot: vedä vastaoteleuka ja vaihda lennosta kädet yhtäaikaa myötäotteeksi ylhäällä. laske alas ja toista toisinpäin.

eiköhän noilla pääse alkuun :D

vähän offtopic mutta olis jto:lle kysymys. oon nyt tehny tota 2-jakosta ja kyykyssä oon edennny nyt näin:3x6x80, 3x10x80, 3x10x85, 3x10x90, 3x10x90 kaikki 1,5 minuutin palautuksilla. tästä pitäs nyt lähtee jotenkin kehittään mut tarkotuksena oli etten menis sarjapainoissa yli satasen. eli mites tästä nyt jatkaa?? jos tosta kaheksastakympistä alottas taas niin mitä pitäisi muuttaa?? lisätä sarjoja,toistoja vai lyhentää palautusaikoja??

jto sanoi:
miksei sarjapainoissa yli satkun???
taas toi kun ei vielä tiedä että tuleeko sitä mittaa lisää. jossainhan meillä oli puhe kehittää noita sarjoja muistaakseen 3x10x80 2' --->5x10x90 45'' tai jotain ton suuntaista. jos ottais tavotteeksi vaikka 5x10x95 30''. eli miten tästä nyt lähtis järkevästi progressiota hakemaan??

no eipä siinä sitten muuta ku paussia lyhemmäksi... sä oot vielä kaukana puolen minuutin paussista :D

jto sanoi:
no eipä siinä sitten muuta ku paussia lyhemmäksi... sä oot vielä kaukana puolen minuutin paussista :D
jep, mutta missä vaiheessa lisään sarjoja??..ja aloitanko vähän pienemmällä painolla niitä palautusaikoja lyhentelemään??

vaikka niinkin. joka tapauksessa tästä lähtien tauko on lyhyempi ja painot määräytyy sen mukaan. älä lyhennä liikaa. 20 sekkaa pois on ok.

ok. teen ens kerralla vaikka sitten 85kg:lla 3x10 1'10'' palautuksilla. tästä on hyvä jatkaa. ilmottelen sitte ku toi tavote menee rikki :kippis1:

jto sanoi:
se on kiipeilijä, kuten minäkin. ei sitä tollaset kisat kiinnosta. yks tuttu kans, monosen matti (seiväsmies), veti minuutissa 70-80 muistaakseni, kun menivät näyttämään fitness-miehille, mistä kana pissii...

Ihan totta?

Paljonko tommonen äijä ottaa lisäpainoilla? Tuohan on ihan järkyttävä tulos. Minkälaisella treenillä tuommoisiin voi päästä? Ei niin, että kestävyys minua kiinnostaisi, mutta leuanveto on tuommoiselle miehelle niin kevyttä että pakkohan on lisäpainojakin nousta vaikka kuinka paljon mukana.

Oma leukaprojekti edistyy pikkuhiljaa, olkapäävaivoja ollut penkistä johtuen. Kai se pitäisi kiertäjäkalvosimia jumpata, ei vain jaksaisi kun oon pelkistänyt ohjelman äärimmilleen ja tykkään. Yhden käden alaslaskut kuitenkin onnistuvat ihan mukavasti, ei tosin kovin montaa putkeen. Pitoa on kyllä tangossa oltava kunnolla, ei uskalla ihan missä vain kokeilla.

vai monosen matti... oltiin samalla yläasteella ja tuttu kaveri on. Muut koulusta päästyään lähtivät kotia ja matti meni isänsä kanssa läheiselle yleisurheilukentälle treenaamaan :)

Back
Ylös Bottom