Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

kahden käden veto on eri laji, joten eivät korreloi suoraan. tiedän monia, jotka vetää kahdella kädellä hirveitä ja ei mee ykl ja toisinpäin.

kyllä se omapaino hyvin runsaasti ratkasee ja usein pitkillä on huonojen vipujen takia hankalampaa vedellä. ite 193/86 ja jos kiipeilystä pitäsin parin kuukauden taukoa, se menis varmaan melko helpolla. tän kokoselle vaan hieman kovempi projekti kuin muikunruodoille :) . tietenkin, kuten kaikki muutkin oman painon liikkeet.

yhden käden toistoja pahapepun kannattaa treenailla vetelemällä noita ykkösiä melko usein pyrkine pitään ne kuitenkin aika rentoina, ettei jurruttele hirveen tiukkoja maksiminoston olosia juttuja. uskosin, että kuukaudessa menee se 5.

Viitsitkö tiivistää kuinka olet treenaillut tätä suoritusta varten? Kuinka kauan? Ja meneekö se suunnilleen niin että saat omapaino+saman verran lisäpainoja niin sitten on jotain toivoa yhdenkädenleuasta?

Itse saan max 50kg lisäpainoilla tehtyä ja ei kyllä ole mitään toivoa yhdenkädenleuasta :hyper:

no semmosen 4-5 kk oon treenannut tosissaan. sitä ennen vedellyt normileukoja satunnaisesti, joskus en moneen kuukauteen ollenkaan ja joskus useammin. täältähän ne parhaat vinkit löytyy miten kannattaa reenata, kiitos vaan Jto:lle ja muillekin hyvistä vinkeistä. Ite alotin ensin vetää lisäpainolla, aluks meni 3*6*20kg, siitä pikkuhiljaa nostin painoa. pystyn vetämään kotona leukoja, joten siitä ollut myös suuri apu. kotona olen vetänyt niin että toinen käsi on 30-60cm alempana kuin se millä roikun tangosta. se on paras liike yhden käden leukaa harjoitellessa. kun toinen käsi on 60cm alempana kohdistuu veto 90% tangossa olevaan käteen. siinä oppii myös yhden käden veto tekniikan.

No ei varmasti olekkaan mitään toivoa, jos saat vain 50 kiloa. kyllä sun pitäis vetää helposti 80kg ennen kuin kannattaa elätellä toiveita yhden käden leuasta. Ite saan 50kg 4 toistoa, max. painoo en oo kokeillut, uskoisin sen olevan 65-70 kiloo. painoa mulla oli suoritus hetkellä 73 kiloo

Jos joku moninkertainen painonnoston maailmanmestari on vetänyt yhdenkädenleuan 127kilosena niin ei se mun mielestä oo oikeen verrannollista. Voisin sanoa että yli 90 kilosia yhdenkäden leuanvetäjiä ei kovin montaa löydy ja jos löytyy niin kuinka moni on päässyt siihen tulokseen luontaisin menetelmin. uskon silti että se on mahdollista, mutta erittäin harvinaista.

edelleenkin uskon (ja tiedän), että toi 50kg riittää ihan hyvin. nyt vaan niitä yhden käden variaatioita peliin paljon.

akke: en pidä tota parhaana lähestymistapana. apuliikkeet ei oo tarpeellisia, jos leukoja aikoo kehittää. lajivariaatiot hieman eri, mutta alussa pelkillä leuoilla pääsee todella pitkälle.

kahden päivän "nestetankkaus" takana ja nyt se sitten vihdoinkin meni. Eli yhden käden leuka onnistui vihdoinkin, yhden käden roikunnasta (käsi aivan suorana) leuka tangon yläpuolelle.

Onneks olkoon vain. Ittelläkin tavoitteena nyt saaha tuo viitisen toistoa menemään. Olen yrittänyt reenata vetämällä ensin 1-2 ykl puhtaasti, sitten tartun toisella kädellä oven karmista kiinni ja vedän niin monta toistoa kuin jaksan. Saas nähä milloin alkaa toistot lisääntyy.

badass: juu, vlasov oli kyllä ääriesimerkki. mutta, kyllä noita 90 kilosia yhden käden leuanvetäjiä löytyy. ei tarvitse olla moninkertainen painonnoston maailmanmestari. kunhan on vaan tekemisissä sen tangon kanssa. :)

no se siitä. onneks olkoon (physical badass, sitten kun vedät usiamman) :D

itse olen paininut ykl:n kanssa ties kuinka kauan, mutta nyt kun on pystynyt sitä treenaamaan ilman pitempiä taukoja niin johan se rupes kehittymään. molemmilla käsillä yhden saan. mutta hitaasti se nousee.

tänään meni yhden käden leuka todella hyvin, nousi ylös hyvää vauhtia ja oli vielä voimaa laskeutua rauhallisesti alas. mulla on vasuri ollut selvästi heikompi, mutta nyt meni ykl silläkin, ei tosin noussut ihan niin hyvin kuin oikeella, mutta täysin puhdas suoritus kuitenkin. Oon pudottanut painoa 2 kiloa ja jättänyt penkkireenit vähemmälle. nyt voi pitää pari päivää lepoa hyvin mielin. kuinka monta ykl alkais olemaan todella kova suoritus, kellään tietoa suomen/maailman ennätyksistä?

kyllä se ennätys taitaa jasper benincasan nimissä olla. 19 toistoa se nykäs molemmila käsillä, painoa jasperilla oli 58kg. veti kaksin käsin leuan kun 120kg mies roikku vyötärössä.
:D

itse en ainakaan oo kuullu naisen vetävän ykl, mutta miksei olis mahdollista..?

kyllä se ennätys taitaa jasper benincasan nimissä olla. 19 toistoa se nykäs molemmila käsillä, painoa jasperilla oli 58kg. veti kaksin käsin leuan kun 120kg mies roikku vyötärössä.
:D

itse en ainakaan oo kuullu naisen vetävän ykl, mutta miksei olis mahdollista..?

onko sulla enempää tietoa kyseisestä kaverista, esim. mitä harrastaa? On ollut varmasti humoristinen näky kun iso karpaasi roikkuu kyydissä ja pieni kaveri vetää leukaa:lol2:.minkä kokoinen Jeke oot ja oletko vasta 17 niinku tossa sanotaan.

puhtaita ykl:a stopista nykimättä solisluuhun asti nostaen menee ainakin eräällä sh-nimisellä kiipeilijällä 10 kipaletta, joten olkoon se "ihan hyvä" suoritustaso :D en nää mitään estettä, etteikö nainen voisi ykl:a vetää. kiipeilijöistä löytyy kyllä niitäkin.

benincasa harrasti leuanvetoa, heh. kymmeniä vuosia sitten. nykysanonnan mukaan: KVG.

Jos lähdetään täysin lajinomaiseen treeniin niin miten tähän leuanvetoon voisi panostaa 100%:sesti ? Montako kunnon treeniä viikossa olisi järkevintä tehdä ?

Mitkä liikkeet voisi luokitella leuanvedon "apuliikkeiksi" ? Jalkoja on tarkoitus tehdä vaan ylläpitävästi.

leukoja eri otteilla ja muilla variaatioilla on se apuliikekaarti oikeestaan. treenejä voi olla 4-7 päivänä per viikko. kyllähän se aika työstä käy :)

Saako mistään kaupasta ostettua leuanvetoon tarkoitettuja painovöitä?
Itsellä leukoja menee vaan 15, haluaisin saada enemmän. :)

Itseä tympii aivan suunnattomasti että leuat jumittaa.. Viikko sit meni kuutta leukaa tuosta vaan ja taas pudonnut määrä kolmeen hyvänä päivänä.. En oo mikään säännöllisin treenaaja mut ei näin lyhyil tauoil pitäis tämmöstä heittoa tulla vai? Tarkennetaan vähän et nyt on ollut pian viikko taukoa tosi treenistä ja lepoviikkoa on vietetty.. Mutta tämä ei ole ensimmäinen kerta minulle kun samanlaista heittoa alkaa ilmetä?

kiuru: ite käytän vanhan kiipeilyköyden pätkää. kestää 2500kg, joten riittänee. uskosin, että aika helpolla löytyy joku narunpätkä, johon ripustella rojua.

clibba: voipi vaan olla, että sulla paikat nukahtaa vaan nopeemmin. useemmin vaan treenejä ja enemmän määrää, etttä pohjat vahvistuu.

Olen treenannut viime aikoina selän 1-2 kertaa viikossa, käytössä kun 2-jakoinen ohjelma. Treenejä tulee siis 3-4 per viikko. Ohjelmassa olleet selkätreenin osalta leuat myötä- ja vastaotteella, alatalja, kulmasoutu käsipainoilla ja harvemmin maastaveto. Sain nyt viriteltyä uuteen asuntooni leuanvetotangon ja mietinkin miten sitä kannattaisi hyödyntää normaali treenejeni lisäksi. Vetelenkö ihan vain päivän mittaan satunnaisesti leukoja kun kuljen tangon ohi? vai tulisiko kehittää joku järkevä ohjelma, jonka mukaan vetäisi vaikka arkipäivinä leukoja, jättäen vaikka leuanvedot silloin väliin kun tekee salilla jo selkätreenin?

Varmaan hyviä vinkkejä täältä jo löytyykin, mutta ei sattunut silmään vaikka satunnaisia sivuja thredista selailinkin.

Jos lähdetään täysin lajinomaiseen treeniin niin miten tähän leuanvetoon voisi panostaa 100%:sesti ? Montako kunnon treeniä viikossa olisi järkevintä tehdä ?

Mitkä liikkeet voisi luokitella leuanvedon "apuliikkeiksi" ? Jalkoja on tarkoitus tehdä vaan ylläpitävästi.

olen tehnyt niin että 3 päivää treeniä ja 1-2 lepoa, hyvä systeemi mun mielestä. kaksi ekaa päivää hieman kevyemmin ja kolmas päivä todella kova treeni. Näin kun teet alkaa tulosta varmasti syntyä.

olen tehnyt niin että 3 päivää treeniä ja 1-2 lepoa, hyvä systeemi mun mielestä. kaksi ekaa päivää hieman kevyemmin ja kolmas päivä todella kova treeni. Näin kun teet alkaa tulosta varmasti syntyä.

Teen nyt: Ma raskas vastaote, Ke Raskas myötäote ja pe toistoja. Tarkotus oli nostaa painoa yli 85 kg mutta kun rupesin oikein syömään nii paino tippui. Luultavasti alle 85 sarjaan jää.

Flunssasta tässä toivun niin hermostuttaa pirusti, menee pläänit pieleen. :jahas:

Näin mennään elokuun loppuun. Syyskuussa toiset kuviot.

Meni nyt reenissä 4x1 leukaa ennenkuin tartti "huijata" yläosassa. Eli kannattaisiko nyt vaan aina reenien alussa
a) tahkota toi 4x1/5x1/mitä nyt sattuu meneen
b) tehdä esim. kaks sarjaa leukoja (no jotain 2x2 ehkä menee) ja sit pari sarjaa ylätaljaa (kunnes menee enemmän leukoja)
c) tehdä vaan ylätaljasarjoja kunnes menee enemmän leukoja ja sit vaihtaa niihin?

Teen siis tällä hetkellä 1-jakoisella kropan läpi 2-3 kertaa viikossa, leuat/ylätalja ekana liikkeenä.

Jotenkin masentavaa, kun intistä pois päästessä meni 10+ leukaa :( Noh, sitä se teettää, kun istuu perseelläään 5 vuotta ja läskiä kertyy ~8 kiloa lisää...

Back
Ylös Bottom