Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

tee vaan niitä ykkösiä usein, rupee nopeesti sujumaan. :)

e: täsmennetään vähän: eli teet joka treenissä esim 5-10 sarjaa noita ykkösiä. sitten kun alkaa ykköset olemaan helppoja, niin teet kakkosia jne.

Olen viime aikoina pyrkinyt saamaan lisää max. voimaa ja tehnyt 3-4 toiston sarjoja 50kg lisäpainolla. Mut se ei näköjään ollut oikeen hyvä, nyt on paikat jotenkin jumissa. palautuminenki kestää paljon kauemmin. pitää varmaan siirtyä takaisin pieniin painoihin ja pitempiin sarjoihin, tuntuu että tää rikkoo vaan paikat. Yhden käden leukailukaan ei oo edistyny yhtään, ei mee vielä 5 toistoo, hyvä kun saa sen yhdenkin.

sillon pitää aina tehdä muutoksia, ellei homma etene pitkällä aikavälillä. liikaa tai liika kovaa treeniä yleensä.

jos teen kevyempiä sarjoja niin max. voima ei kasva. ja jos teen raskaita niin paikat ei kestä. mikä avuksi tähän ongelmaan?

maksimivoima on hermostohommia ja aika herkkää ylitreenille. lyhennä sarjoja 1-2 toistoon ja keskity tehoon. treenipainot 85-100% välille (sis. omapaino). ota pikkusen pakkia ja alota tekemällä ykkösiä 45 kg:lla kovalla teholla. 3-5 kpl ok ja niiden perään vaikkapa 3*5*30kg. sitten pikkuhiljaa joka viikko ykkösiin ja sarjoihin lisää. mee 4 vkoa ylöspäin, sit kevyt, sit 2 kovaa taas, yks kevyt ja vipa kova. sitten perusvoimakaudelle.

Mielen kiintoinen foorumi! ITse olen vasta alkanut treenata. No, vatsoja on vedetty himassa jo 3 kk, ja punnerruksia treenattu niin , että nyt menee 50/min. Mutta nyt löyty leuanveto paikka, joten sitä treenaamaan.

Olen tosiaan tässäkin aivan aloittelija, joten en sain kuin ensikertaa kokeilin joitain 5-7 puhdasta toistoa.

Eli mikä olisi paras harjoittelu sarja? Itse varmaan pitäisin jostain vähän toistoja, monta kertaa päivässä...

Täällä puhutaan aina esim. 10x2, tarokoitaako se 10 kahden toiston sarjaa?

Jos näin on, niin voisi kokeilla ihan näin alkuun juuri tuota 10x2, vai?

Mielen kiintoinen foorumi! Itse olen vasta alkanut treenata. No, vatsoja on vedetty himassa jo aikaisemmin 3 kk, ja punnerruksia treenattu niin, että nyt menee 50/min. Mutta nyt löyty leuanveto paikka, joten sitä treenaamaan. (Sali mahdollisuus näet tulee vasta ihan kohta)

Olen tosiaan tässäkin aivan aloittelija, joten en sain kuin ensikertaa kokeilin joitain 5-7 puhdasta toistoa.

Eli mikä olisi paras harjoittelu sarja? Itse varmaan pitäisin jostain vähän toistoja, monta kertaa päivässä...

Täällä puhutaan aina esim. 10x2, tarkoittaako se 10 kahden toiston sarjaa?

Mielen kiintoinen foorumi! Itse olen vasta alkanut treenata. No, vatsoja on vedetty himassa jo aikaisemmin 3 kk, ja punnerruksia treenattu niin, että nyt menee 50/min. Mutta nyt löyty leuanveto paikka, joten sitä treenaamaan. (Sali mahdollisuus näet tulee vasta ihan kohta)

Täällä puhutaan aina esim. 10x2, tarkoittaako se 10 kahden toiston sarjaa?

Aika hyvin aloittelijaksi!

Ite vedin tammikuusta maaliskuuhun käsipunttia toivoen että saisin leukoja,maaliskuussa rupesin tekemään 3-4 krt viikossa negatiivisia,noh huhtikuussa sain 1-2 puhtaat toistoni,4kk:n reenaamisen jälkeen...3 leukaa sain rikki toukokuun loppupuolella kun olin tehnyt leukoja 3-4krt viikossa,4-leukaa meni viikko tämän jälkeen.Nyt olen saanut melkein 5 leukaa rikki,tosin sarja jaksaminen on huonontunut(ennen tein 3x3-4,nyt menee enään 3x1-2)Sitä ihmettelen suuresti jto kun aikaisemmin kerroit ystäväsi saaneen leuan vedon 0-8kpl:seen 2kk:ssa?Onkohan mun massalla tekemistä tässä?Kumminkin rupeaa kyrsimään aika perhanasti kun kk:ssa tulee keskimäärin 0,5 leukaa lisää ennätykseen...Jotain hjelppiä tähän?

hurja: veikkaisin, että liika tiukkaa treeniä. siitä ihan selkee merkki toi sarjakestävyyden heikentyminen tollai. massa tietenkin vaikuttaa, koska omaa kroppaa liikutellaan. se ei kuitenkaan ole este kehitykselle.

jätä negat pois ja vetele lepposampia sarjoja mutta useemmin. jos 4 on tiukka, et vedä kuin 2. semmosia sitten päivän mittaan 5-15 sarjaa jaksamisen mukaan eli tanko kotiin on paras ratkasu. viimenenkin sarja pitäs tulla aika hyvin. pikkuhiljaa lisäät sitä määrää eli ekana viikkona esim. 3 treenipäivää, sitten 4, sitten 5-6. toistoja lisäät vain, jos tuntuu helpolta. yhtään vääntösarjaa et tee ennen testiä.

sitten lepäilet muutaman päivän antaen kropan palautua kumuloituneesta stressistä. sitten yks kevyt herättely esim. ke/to ja pe/la testi. uskosin, että jo tossa neljässä viikossa kiskot enkan helpolla.

no en usko, että saat tehtyä noita kakkosia kovin lyhyillä pausseilla, joten se menee enempi voimapuolelle. jos ehdottomasti leukoja haluat ylätaljan sijaan tehdä, suosittelen voimatasojen treenaamista sille tasolle, että voit käyttää liikettä myös massanhankintaan. sitten kun pystyt tekemään esim. 5*10*omapaino/ 2´ pausseilla, uskosin, että se selkäkin näyttää melko erilaiselta jo :) eli treeniä vaan.

Saiskohan noita leukoja myötäotteella treenattua parempaan suuntaan penkkileuoilla leveällä myötäotteella?

Kun nyt ei mene yhtään. :itku:

no kyllähän ne normaalileuat on paras treeni, mutta ylätaljakin auttaa eikä ne penkkileuat mikään turha liike ole.

Kandeeko leukoja vetää loppuun asti, eli leuka tangolle, jos käyttää liikettä latseille? Ite huomannu, että latsit on jo supistunut kun käsi on vaakasuorassa tangon kanssa, eli??? Tähän asti tehnyt ylös asti.

anti: kyllä ne supistuu koko liikeradalla. tietenkin on raskaampaa vetää solisluu tankoon ;)

vihtis: kyl ne sieltä tulee. fiksusti vaan ja reilusti määrää.

Back
Ylös Bottom