Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Jto,

Nyt on saavutettu se kympin raja vastaotteella omalla painolla. Myötäotteella tuli myös kymppi omalla painolla, kiitoksia vaan hyvistä vinkeistä aikaisemmin. Kannattasko nyt ottaa niitä lisäpainoja sitten mukaan, ja jos kyllä niin mitenkä kannattas tehä?

(sama kysymys aikasemmin esitetty, pikkasen muokattu nyt)

jep. sen verran pitkää settiä nyt varmaan oot tehny, että voisit huidella kuukauden pari lisäpainoilla pitäen toistot 3-6 välillä. edelleen keskittyen tehoon ja hilkku varaa sarjaan.

jep. sen verran pitkää settiä nyt varmaan oot tehny, että voisit huidella kuukauden pari lisäpainoilla pitäen toistot 3-6 välillä. edelleen keskittyen tehoon ja hilkku varaa sarjaan.

Joo oon tosiaan tehny aika pitkään sen 10 sarjaa per treeni. Montas sarjaa noita lisäpainovetoja kannattaa ottaa per treeni. Paino vissiin sellanen millä tulee joka sarjassa esim. vaikka 5 toistoa?

Tais mennä porukalla ohi minun kysymys joten kysynpä uudestaan:

Tein tuota pitkin päivää treeniä alkuvuodesta ja toistomaksimi nousi vähän yli 20 toiston.

Nyt on tilanne muuttunut niin, että treenaan leukoja vain salilla kolme kertaa viikkoon.

viimeisen kuukauden olen tehnyt ainoastaan lisäpainoilla,:
* sarjoja 6-8 ja toistoja yleensä 3-5.
(Kahdesti viikossa vastaotteella ja kerran myötäotteella)

Onko järkeä tehdä 2 kk voimaa pelkillä painoilla (6-8 sarjaa, toistoja 2-8) jonka perään sitten voimakestävyyttä kuukauden verran (tikapuita, lyhennettyjä taukoja ilman painoja jne.)? Vai kannattaako sotkea voima ja voimakestävyys jaksot jotenkin keskenään? Myös tuohon voimakestävyyden käytännön toteutukseen toivoisin apua, eli missä välissä salitreeniä kannattaa tehdä, kaikki sarjat peräkkäin vai?

kiitos kaikille jo etukäteen. Tavoitteena edelleen se 30 toistoa josta jton pojalle nalle tai mopo :lol2:

samo: eikun sellanen, millä menee 3-6 suht helpolla. 1-2 varaa. työsarjoja 3-10 per treeni. lisäile tässäkin määrää pikkuhiljaa. esim. 3*6*5kg -> 10*6*10kg ja 5*3*10kg -> 10*3*15kg... tms. eli fiiliksen mukaan.

bobbie: en sotkis kovasti voimaa ja voimakestävyyttä. tuppaa palautuminen heikkenemään. semmonen siirtovaiheen systeemi on ok, eli jos alussa 3 voimaa ja 0 vk. sitten 2 v, 1 vk, sitten 1 v ja 2 vk per vko.

voimakestävyydessä intervallitouhut toimii hyvin, kuten myös pidennetyt sarjat. intervalleissa lisäpainot, esim. 10*5*n kg/ 1´ lähdöt -> 10*5*n+ kg/ 40" lähdöt. pidemmissä tikapuutkin on ok. määränä 3-5 kiertoa/treeni 1:1 työ:lepo-suhteella. sitten semmoset submax-sarjat, eli sun tasolla esim. 3*15*op/ 5´ -> 3*20*op/ 4´. piikkaushommissa sitten 1-2 maksimisarjaa 10-15´ pausseilla.

bobbie: en sotkis kovasti voimaa ja voimakestävyyttä. tuppaa palautuminen heikkenemään. semmonen siirtovaiheen systeemi on ok, eli jos alussa 3 voimaa ja 0 vk. sitten 2 v, 1 vk, sitten 1 v ja 2 vk per vko.

Kuulostaa järkevältä, kiitos. Tuota voi sitten varmaan toistaa kuukausi tasolla eli:
vko 1. 3 voima, 0 voimakestävyys
vko 2. 2 v, 1 vk,
vko 3. 1 v ja 2 vk
vko 4. kevyt (maksimitoistotesti)

ja sama kierros uudestaan?

uskosin, että pari kiertoa riittää ja sitten taas voiman pariin. voimakestävyys ominaisuutena piikkautuu suht nopeesti ja monille riittää ne 2-3 maksimitoistotreeniä saamaan irti mitä lähtee. usein kuitenkin hieman pidemmälle viety treenaaminen voimakestävyydessä tuo ne muutamat lisätoistot. yksilöllisyys näissä jutuissa on aika vahva, eli tarkkaile itsees. kovien vk-päivien välille saa laittaa usein 2-3 päivää.

Hahmottelin tällaista runkoa (painot tuntuman mukaan, laitoin tuohon vähän suuntaa):

vko 1.
6-8x5x15kg
6-8x3x20kg
6-8x6x10

vko 2.
6-8x2x25kg
10*5*10kg/ 1'
6-8x6x10

vko 3.
10*5*10kg/ .50'
6-8x5x15kg
3*15*op/ 5'

vko 4.
5x10
max. testi

Seuraavalla kierroksella sama runko. Ja sen jälkeen viikon 1. kaltaista voimaharjoittelua. Tämähän on aika yleispätevä ohjelma kaikille joilla ei ole mahdollisuutta vetää leukoja kotona.

eiköhän tolla jotain kehitystä nähdä jo. kannattaa sitten noissa vk-hommissa mennä fiiliksenkin mukaan. treenin jälkeen saa olla aika hapotettu olo, mutta älä alkuunsa tee liika kovaa.

En lähtis tekemään yhden käden leukoja negatiivisina lisäpainojen kera.
tarkotin vaan, notta sillon tällön voi koittaa, jos paukkuja riittää(painot tietenkin sellaset että alaslaskut ei riko olkapäitä jne.). tuossa vaiheessa pitää todellakin treenailla iisisti ja niinku jto sanokin, ei saa ku ittensä kipiäksi jos alkaa alkuvaiheessa temppuilemaan lisäpainojen kanssa.

jack arnow sanoo ykl-artikkelissaan:
"When you're really doing well, that's the time to slow down and consolidate, not push even harder."

muutaman toiston ku saa niin varmaan voi jo tehä raskaampia juttuja.

Laitanpa tähän miten itse olen saanut leuoissa lisäpainoilla tehdessä sarjapainot nousemaan. Aloitin tekemään tätä 20kg:llä ja juuri siirryin 30kg. Yleensä 2-3 sarjaa per viikko.
Eli se menee näin:
toistomäärät/sarjat
vko1.
4x4
4x5
4x6

vko2.
5x4
5x5
5x6

vko3.
6x4
6x5
6x6

Tuo sykli kun on tehty niin painoa lisää 5kg ja aloitetaan alusta.
Sellainen juttu vielä, että itse huomasin lisäpainoilla tehdessä, että ei kannata tehdä ihan joka toinen päivä. Välillä jos pitää 2-3 päivän levon niin leuat menevät paljon paremmin.

Laitanpa tähän miten itse olen saanut leuoissa lisäpainoilla tehdessä sarjapainot nousemaan. Aloitin tekemään tätä 20kg:llä ja juuri siirryin 30kg. Yleensä 2-3 sarjaa per viikko.
Eli se menee näin:
toistomäärät/sarjat
vko1.
4x4
4x5
4x6

vko2.
5x4
5x5
5x6

vko3.
6x4
6x5
6x6

Tuo sykli kun on tehty niin painoa lisää 5kg ja aloitetaan alusta.
Sellainen juttu vielä, että itse huomasin lisäpainoilla tehdessä, että ei kannata tehdä ihan joka toinen päivä. Välillä jos pitää 2-3 päivän levon niin leuat menevät paljon paremmin.

Mulla on tasmalleen sama ohjelma, kun sulla tama ykkos viikko. Lisapainot 30kg. Toi 3 pavan lepo on ihan totta, mulla tulee se automaattisesti, kun en joka viikko kerkia salille 3 - 4 kertaa.

Itsella on tapana vedella tuohon paalle kerran viikossa 5 * 8 omalla painolla, jalkapaivana. Tama ei edes rasita. Se on sellasta jumppaa, ja samalla pysyy viikottaiset toistot hieman korkeammalla. Mulla on sellainen tunne etta se myos palauttaisi, tieda tuota ?

kahden päivän "nestetankkaus" takana ja nyt se sitten vihdoinkin meni. Eli yhden käden leuka onnistui vihdoinkin, yhden käden roikunnasta (käsi aivan suorana) leuka tangon yläpuolelle. Nousi kyllä todella pikkuhiljaa, mutta nousi kumminkin =). sama juttu oli penkin kanssa pari kk sitten, 105 nousi todella vaivaloisesti, mut nyt meni jo sarja 4*2 puhtaasti. Nyt ois tavoitteena saada yhden käden leuka nousemaan normaalia vauhtia ylös. Ja 5 yhden käden leukaa kokonaistavoite, että vois olla nimensä mukainen :)

kahden päivän "nestetankkaus" takana ja nyt se sitten vihdoinkin meni. Eli yhden käden leuka onnistui vihdoinkin, yhden käden roikunnasta (käsi aivan suorana) leuka tangon yläpuolelle. Nousi kyllä todella pikkuhiljaa, mutta nousi kumminkin =). sama juttu oli penkin kanssa pari kk sitten, 105 nousi todella vaivaloisesti, mut nyt meni jo sarja 4*2 puhtaasti. Nyt ois tavoitteena saada yhden käden leuka nousemaan normaalia vauhtia ylös. Ja 5 yhden käden leukaa kokonaistavoite, että vois olla nimensä mukainen :)

Onneksi olkoon! mahtava suoritus :rock:

Ehkä sitä itsekin joskus saa sen yhdenkäden leuan.

Kuinkas paljon muuten painat?

Onko ketää noin 180cm 90kg kaveri saanut yhdenkädenleukaa?

kiitoksia! onhan se ihan ok suoritus. kyllähän sitä normaali terve mies yhdellä kädellä leuan vetäsee:D. vähän sama juttu ku se kirjotus täällä että kyllähän jokanen terve mies 100 kiloa penkiltä ottaa vaikka ilman reeniä. no joo...

painoa kyselit, eli sitä mulla on 75 , pituus 182 vaikkei tähän liitykkään. paino on tässä se olennainen kysymys, mutta lyhyydestä on tässä hommassa kyllä etua. 172 jos oisin niin painoa ois noin 7 kiloo vähemmän, lihasmassaa vois olla silti yhtä paljon. no en oo varma meneekö se noin. Jto vissiin tietää.

90 kilosena yhden käden leuka:hyper:, aika helvetin paha. mut ei kai se ihan mahdotonta oo, taitaa tosin olla sellaset kaverit uhanalainen laji, äärimmäisen harvoin nähtyjä otuksia. Piileskelevät suurimman osan ajastaan länsi-siperian aroilla,tulevat esiin ainoastaan kiima-aikana. Parittelun jälkeen ne katoavat taas jäljettömiin. :eek: no nyt karkas jutut... kahden päivän juopottelu, liikaa luontodokumentteja, käsittämätön krapula, unenpuute, siinä pari syytä.

alkaa tulee jo niin julkaisukelvotonta materiaalii, et on parempi mennä nukkuu ja herätä tiistaina. :zzzz:

kiitoksia! onhan se ihan ok suoritus. kyllähän sitä normaali terve mies yhdellä kädellä leuan vetäsee:D. vähän sama juttu ku se kirjotus täällä että kyllähän jokanen terve mies 100 kiloa penkiltä ottaa vaikka ilman reeniä. no joo...

painoa kyselit, eli sitä mulla on 75 , pituus 182

90 kilosena yhden käden leuka:hyper:, aika helvetin paha. mut ei kai se ihan mahdotonta oo,:

Viitsitkö tiivistää kuinka olet treenaillut tätä suoritusta varten? Kuinka kauan? Ja meneekö se suunnilleen niin että saat omapaino+saman verran lisäpainoja niin sitten on jotain toivoa yhdenkädenleuasta?

Itse saan max 50kg lisäpainoilla tehtyä ja ei kyllä ole mitään toivoa yhdenkädenleuasta :hyper:

Back
Ylös Bottom