Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Oon aloittelija tässä kehonrakennuksessa. Onko vaarana että ryhti menee kasaan tai jotain muuta jos teen pelkästään leukoja? Mitä muuta kannattaisi tehdä? Ehdottakaa jotain mitä voi tehdä kotikonstein ryhdin kasaan menon estämiseksi, koska kuntosalilla tulee käytyä vähän harvemmin kun ei oikein riitä aikaa käydä?

miksi ei voi sanoa, että "lue aiempia vastauksia"??? jos kerran olet aloittelija, luulis olevan perhanan hyödyllistä lukea kaikenlaista (!!!) mua tuppaa ärsyttämään tyypit, jotka vaatii lautasella kaiken eteen näkemättä pätkääkään vaivaa oman treenin eteen. tollanen asenne on täsmälleen se, mikä estää ihmisiä kehittymästä.:curs:

vedä kyynärpäät taakse yläasennossa, niin et vedä itsees kasaan, jolloin vaikutus siirtyy osin rintalihaksille. tietenkin kannattaa tehdä muutakin kuin leukoja (vastaus kysymykseen...). lisäksi voit tehdä soutuja pöydän alla roikkuen. saat lapojen väliin voimaa. sitten lisäät venyttelyä rinta- ja hartialihaksille.

Anteeksi jto :( . Viititko auttaa mua kun kerran olet tuolla aiemmissa viesteissäa auttanut monia muita. Olen 181cm pitkä ja painan 66kg. Leukoja menee maksimissaan 9. Olisi tarkoitus nostaa tuo leuanveto määrä 20. Minkäslaisella harjoitusohjelmalla kannattaisi lähtee liikkeelle? Ja kuinka kauan siinä suurinpiirtein kestää kun pääsen tuohon 20 leukaan? Nyt et ainakaan voi valittaa että olisin lukenut aiempaa koska eikö tämä ole aika yksilöllistä että minkälaisia sarjoja kukin tekee? vai?

Clasko888 sanoi:
Anteeksi jto :( . Viititko auttaa mua kun kerran olet tuolla aiemmissa viesteissäa auttanut monia muita. Olen 181cm pitkä ja painan 66kg. Leukoja menee maksimissaan 9. Olisi tarkoitus nostaa tuo leuanveto määrä 20. Minkäslaisella harjoitusohjelmalla kannattaisi lähtee liikkeelle? Ja kuinka kauan siinä suurinpiirtein kestää kun pääsen tuohon 20 leukaan? Nyt et ainakaan voi valittaa että olisin lukenut aiempaa koska eikö tämä ole aika yksilöllistä että minkälaisia sarjoja kukin tekee? vai?
Kannattaa ehkä alottaa siitä että alat vetään niitä leukoja. Täs tredis on vaikka minkälaisia vaihtoehtoja esitettynä, ei kukaan voi tietää tarkalleen miten sää kehityt. Kokeile ja testaa, reenaa niin kun kehityt...

Vedä vähintään sata leukaa päivässä. Paljon sarjoja ja pitkin päivää mielellään. Yksinkertaista, mutta tehokasta. Tällä periaatteella itsekin lähdin joskus liikenteeseen. Äkkiä huomasi että ei kannata joka sarjaa vetää loppuun asti vaan jättää pari toistoa varaa aina. ;) Ehkä tekis monelle hyvää opetella nämäkin asiat kantapään kautta, eikä vaatia kaikkea tietoutta valmiina eteen...

Ja täällä on turha vonkua mitään ohjelmia, kun tääkin asia on moneen kertaan jo selitetty. Mutta nyt selitykset pois ja asiaan: meet sitten heti vetelee leukoja. :whip: Otat 6x6 heti alkuun että syntyy nöyrä asenne. ;) Tangosta tulee paras ja rehellisin kaverisi.:thumbs:
EDIT: ja mitä väliä sillä on kuin kauan se kestää? kyllä 9->20 aikaa kuitenkin vie 1-2 kuukautta vähintään. Kärsivällisyyttä hieman, kiitos.

nopein kehitys on ollut muistaakseni 2 kk:ssa 8 --> 29 leukaa...

no se 20 leukaa menee kesäkuussa, jos vedät niitä 4-6 pvänä viikossa. vedä pitkin päivää 6-10 kpl vajaita sarjoja eli 2-3 toistoa varastoon. kun alkaa olla helppoa, lisäät toistoja. jos päivässä menee 10*12 leukaa, alkaa se 20 olla aika lähellä jo.

kehitys ei yleensä jatku niin kauaa. hermosto ylikuormittuu. tosin siihen saa alottelija tehä ns. seksuaalisena vähemmistönä töitä, että mokoma yleensä onnistuu.

ylipäätään ylitreenaamisen peikko vaanii lähempänä, jos jatkuvasti hakataan päätä seinään. sitäpaitsi määrät saa selkeesti suuremmaksi kun tekee hieman iisimmin vrt. 10, 9 ja 8max = 27 toistoa kontra 10* helpohko 7 toistoa = 70 kipaletta. iso määrä antaa paremmin peruskunnon.

joka neljäs viikko vois olla tossa "iisistivetelyssä" helpompi, jolloin teet vaan 5*5*op. ma ja ke (muulloin 6-10 sarjaa ma, ti, to, pe, la). sit perjantaina teet maksimitestin eli muutama kevyt lämppäsarja ja sit niin paljo ku ikuna menöö.

Näitä sivuja on tässä threadissa niin tuhottomasti niin en millään jaksaisi selailla kaikki sivuja läpi. Oliko myötäote se että rystyset naamaa kohti ja vastaote se että rystyset poispäin? Kannattaako mun tehdä välillä myös sillä otteella että rystyset on kasvoja kohti? Ja miten usein verrattuna siihen perus leuanveto otteeseen? Ja mitä eroa noilla otteilla on muuten harjoittelun kannalta? Mitä harjoittaa myötäote ja mitä vastaote? Testasin tossa vähän aikaa sitten niin menee 5 leukaa sillä otteella että on rystyset kasvoja päin.

17.11.2005, 16:40
on tullu postattua seuraavaa:

Toi B ohjelma on mita oon nyt tehnyt kyllakin pitkilla palautuksilla (3 - 6 min). Painotkin on ihan samat. Taanaan just tein:
2*10*15
2*10*10
2*10*5
2*12*op
Naissa sarjoissa vedin kaikki aika tiukalle, ehka hieman liiankin.

Nyt on sitten kiskottu 6 kuukautta lisaa 2 - 4 kertaa viikossa. 2 kertaa perusvoimaa/ viikko toistot 5*4-7*25 - 40kg nama aina myotaotteella.
Tahan sitten lisaksi 1 - 2 kertaa viikossa omalla painolla noin 10 toiston sarjoja leveella, kapeella, myota ja vasta otteella.

Omaa painoa olen pudottanut noin 5 kiloa (90 > 85), ja 5 kiloa pitas viela alas tulla.

tuloksista:
3*5*40kg
toistoja myotaotteella 22
vastaote (hartioita leveampi) 26 !!

Tama vastaote on yllatys, 6 kuukautta sain huomattavasti vahemman vastaotteella, kuin myotaotteella. Nyt on homma kaantynyt toisin pain ??

Onko muilla tapahtunut vastaavaa ? Onko kellaan mutuja mista saattas moinen johtua ?

Kiinnostaa ihan jo lihastaspainon kannalta. treenatessa on painopiste ollut nimenomaan myotaotteessa.

Ps. myotaote = rystyset poispain

esa67 sanoi:
Ps. myotaote = rystyset poispain
Woot. Siis väitätkö, että tää pikkupoika vetää tässä...vastaotteella?:jahas:
rc93.jpg

Vai onko tämä sun näkemys siitä, että rystyset ovat poispäin...

heh... no tietoa saa kun hankkii...

myötäote: tangossa etusormet keskempänä
vastaote: tangossa pikkusormet keskempänä

useimmiten vastaotteella menee enemmän. riippuu paljon siitä, miten hyvin mm. laskee kädet suoraksi alhaalla jne. kannattaa vedellä kumminkin päin ja vaikka mitä variaatioita mukaan vaan keksii. kivaahan se vaihtelu on.

Joo mutta treenaako tuo vastaote eri osaa lihaksista kuin tuo myötäote? Ja mitä osaa se treenaa? Mitä selkälihaksien tekeminen auttaa leuanvetojen yhteydessä jos niitä harjoittelee, entä vatsalihasten?

Clasko888 sanoi:
Joo mutta treenaako tuo vastaote eri osaa lihaksista kuin tuo myötäote? Ja mitä osaa se treenaa? Mitä selkälihaksien tekeminen auttaa leuanvetojen yhteydessä jos niitä harjoittelee, entä vatsalihasten?
Mun mutu ja imo ja imho ja niin edelleen on:

Vastaote: Hauispainotteinen, myöskin jonkinnäköinen selkäliike

Myötäote: Selkäliikkeenä tehokkaampi, forkuille tehokkaampi ja muutenkin tehokkaampi :D Vaikeempi huijata heilumalla ja niin etiäppäi.

Vatsalihakset nyt kai ainakin vakauttaa tota riehumista ja kai ne vähän muutenki tukee ja helpottaa. Eihän muista jäntevistä lihaksista haittaa pitäisi olla noinkin teknisessä ja hankalassa lajissa kun leuanveto ;)

jto sanoi:
heh... no tietoa saa kun hankkii...

myötäote: tangossa etusormet keskempänä
vastaote: tangossa pikkusormet keskempänä

useimmiten vastaotteella menee enemmän. riippuu paljon siitä, miten hyvin mm. laskee kädet suoraksi alhaalla jne. kannattaa vedellä kumminkin päin ja vaikka mitä variaatioita mukaan vaan keksii. kivaahan se vaihtelu on.

Tästäkin on niin monta variaatiota, miten käsittää myötä tai vastaote (esim. hauiksia tehdessä käsitetään otteiden nimet yleensä toisinpäin) . Engklannissa käytetään myös "over hand" ja "under hand" - nimityksiä, mitkä on helpompi ymmärtää, kun tangosta otetaan kiinni.

Back
Ylös Bottom