Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Selkätreeniin olis kiva ottaa leuat myötäotteella mukaan mutta ei mene kuin 2-3 toistoa tuskaisesti. Kapeahkolla vastaotteella olen tehnyt 3x6 sarjat nyt muutaman kerran. Olen ylätaljankin tehnyt aika pitkään sillä v-raudalla missä kädet on lähellä toisiaan. Pitäiskö siirtyä tekemään leveää ylätaljaa, kehittäisikö se tuota myötäote leukojen tulosta? Käytössä siis 2-jakoinen ohjelma, vetävät/työntävät.

tee leuat ekana ja tee niitä myötäotevetoja useempia sarjoja pitkin treeniä vaikka 3-5 eri satsissa eri liikkeiden välillä. keskity nopeeseen vetoon ja rauhalliseen laskuun. älä tee sarjoja loppuun asti, vaan pyri tekeen enempi määrää ja harjottele itse liikettä.

vastaotteella kannattaa jatkaa. vedä joka treenin lopussa 1-2 sarjaa vastaotteella, mutta jätä se yksi toisto varastoon. vielä ei tarvi paukutella enkkoja.

esim. seuraavalla treeniprogressiolla 2krt/vko:
1. vko: 3*(3*1*op) ja 5*(3*1*op) yht. 9kpl ja 15 kpl
2. vko: 4*(3*2*op) ja 5*(3*2*op) yht. 24kpl ja 30kpl
3. vko: 5*(4*2*op) ja 5*(3*3*op) yht. 40kpl ja 45kpl
4. vko: 5*(1,2,3,4*op) ja 2*(3*1*op) yht. 50kpl ja 6kpl
5. vko: testi: max*op ja max*op vastaotteella

eli vaikka vetelet vain lyhyitä ja suht helppoja sarjoja, mutta teet niitä paljon, saat sitä pohjaa pikkuhiljaa. neljässä viikossa määrät yli viisinkertastuu. muista jättää sarjoihin aina varaa se yks toisto.

veikkaisin, että tolla vitosviikolla menis sellanen 5-8kpl äkkiseltään pelkästään hermostovaikutuksen ansiosta. (uskosin myös, että vastaoteleuat paranee em. kuukaudessa ainakin kymppiin). siitä onkin sitten hyvä jatkaa perusharjottelua. veikkaisin myös, että kun annat itelles 4kk aikaa, sä vedät myötäotteella 15 kipaletta.

hth :)

jto:lta tulee vinkkiä kuin apteekin hyllyltä. Kiitoksia siitä! Tuon setin teen ja katotaan montako toistoa sitten tulee, yritän muistaa ilmoitella tuloksen.

Se siitä sitten, eilen tulin tangon kanssa ryminällä alas, onneksi säilyi polvet suht ehjinä.
Onneksi en ollut vielä ruvennut lisäpainoviritelmiä kehittelemään... pitänee käydä ostamassa uusi systeemi siihen ovien väliin. Harmittaa silti, oli draivi päällä.

Osta leuanvetotankosysteemi, jossa oven karmeihin ruuvataan sellaiset lätkät joihin tanko loksautetaan paikoilleen. Maksoi 15€. Kestää ja toimii hyvin, ainakin sataan kiloon asti.

älkää helkkarissa vedelkö millään kitkatangoilla!

viimeks euromarketissa näin ok tangon ja tais olla reilu 10€ ku maksoi. saa noita kaikista marketeista varmaan.

Ostin Prismasta. Voisihan sitä kokeilla, että poralla isot reiät karmeihin ja tanko sinne seinien sisään, pitäisi varmaan mennä pystyrungon läpi. Näin ainakin meillä tehdään, jos laitetaan yksi väliseinä lisää.

Mulla taitaa olla leuanvedossa tekniikka päin metsää kun siis salilla on se tanko härveli kiinni seinässä ja tangon ja seinän välissä on varmaankin 1m. Alan vetelemään siinä ja kroppa lähtee heilumaan niin että osuu jalat seinään. oon kokeillu vetää rauhallisemmin ja koko vartalo jäykistettynä kuin kuollut, jäykkä kala. :D Mahtaako ongelma liittyä siihen että vedot menee aina hauiksille?

Onko leuanvedosta muuten kuinka suurikin hyöty penkkiä varten treenatessa?
Ajattelin että kannattaisikohan lisätä leuanveto yläselkää treenatessa
ja montako toistoa kannattaisi yhdessä sarjassa tehdä, kun 30 saan maksimissaan?

Pitäisi alkaa leanvetoa treenaamaan. Mun salitreenit seurailee seuraavan laista kaavaa:

Ma, To: rinta, ojentaja, olkapää
Ti, Pe: selkä, hauis
La tai Su: jalat

+ välipäivinä aerobista.

Mihin väliin ja miten liitän leuanvedot? Tavoite on saada enemmän toistoja. Tällä hetkellä menee noin 10 leukaa vastaotteella ja 3 myötäotteella.

Danke.

Korkkari sanoi:
Osta leuanvetotankosysteemi, jossa oven karmeihin ruuvataan sellaiset lätkät joihin tanko loksautetaan paikoilleen. Maksoi 15€. Kestää ja toimii hyvin, ainakin sataan kiloon asti.

Mulla on kans tommonen, makso tosin 10€ ;-)
Ja jebasto, hyvin toimii ja kestää.

Miten tapahtuu yhden käden leuka? Missä se toinen käsi vaeltaa silloin?

Miten mun pitäs reenata leukoja? Ikää 15, pituus 184-185 ja paino n. 67. Myötäotteella menee 11, vastaotteella 15 ja vastaote kädet yhdessä ehkä 7-8. Leukoja vetelen lähes joka päivä jollain otteella.

Penkistä nostelen joskus jotain pientä. Max 3 kert. viikossa.

Olis hieno näyttää koulussa syksyllä vähän mallia pojille, kun kymmenen ylittäjiä on liikuntaryhmästä(14 henkee) tasan 2. Loput menee muutamia tai ei yhtään. 20 olis ainakin haaveena päästä.

njietro sanoi:
Olis hieno näyttää koulussa syksyllä vähän mallia pojille, kun kymmenen ylittäjiä on liikuntaryhmästä(14 henkee) tasan 2. Loput menee muutamia tai ei yhtään. 20 olis ainakin haaveena päästä.

Muhun iski vastaava kunnianhimo ysi- luokalla syksyn kuntotestien jälkeen, jolloin leukoja meni tasan 7. Joulupukki toi leuanvetotangon ja kevään kuntotesteissä menikin jo 24 toistoa!
Kannattaa lukee jto:n tekstit ajatuksella, parempia neuvoja tuskin muilta saat.

pikku-J sanoi:
Muhun iski vastaava kunnianhimo ysi- luokalla syksyn kuntotestien jälkeen, jolloin leukoja meni tasan 7. Joulupukki toi leuanvetotangon ja kevään kuntotesteissä menikin jo 24 toistoa!
Kannattaa lukee jto:n tekstit ajatuksella, parempia neuvoja tuskin muilta saat.
Sain kans jouluna tangon, ja nyt syksystä tulos parantunut olikohan 8--->15! Ja sama tahti jatkuu...

Entäs se yhden käden leuka?

Ja mistä sais jto:n neuvoja? Tai no kait löyän itekki. :thumbs:

Miten muuten leuanvedon otteet? Mitä kaikkia kannattaa kokeilla/harjotella?

Onko niin että:
1. vastaote kapea-hauiksiin
2. vastaote leveä-johonki hartioihin
3. myötäote kapea-???
4. myötäote leveä- selkään

Ja kuinka leveät otteet nuo ovat normaalisti? Onko kapea nyrkit yhdessä? Entäs leveä?
Erityisesti jto:lle.

Tiilisukassa sanoi:
Tällä hetkellä menee noin 10 leukaa vastaotteella ja 3 myötäotteella.
Ihmiset on erilaisia, mutta itellä menee 15 vastaotteella ja 11 myötäotteella. Sulla on suhde hieman eri. Mistä johtuu?

njietro sanoi:
Sain kans jouluna tangon, ja nyt syksystä tulos parantunut olikohan 8--->15! Ja sama tahti jatkuu...

Entäs se yhden käden leuka?

Ja mistä sais jto:n neuvoja? Tai no kait löyän itekki. :thumbs:

Yhden käden leuka käsittääkseni tapahtuu yhdellä kädellä suorittaen, joten se toinen käsi voi olla vaikka taskussa. Aika HC- liike, harvat pystyy tuohon. Faija on kuulemma aikoinaan vetänyt 6 yhdellä kädellä :worship:

jto:n neuvoja on tämä tredi täynnä, selaile vaan sivut läpi.

Mulla ainakin toistot nousi tekemällä, muistaakseni treenailin kolmesta kuuteen kertaan per vko, vetelin pitkin päivää sarjoja tai sitten iltaisin kovalla temmolla muutaman sarjan. Lisäpainoja kun olis älynny käyttää niin tulos olis varmaankin ollut lähemmäs 30

Back
Ylös Bottom