Leuanveto suhde ylätaljaan(vastaote)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ylätaljoissa voi huijata ja niissä on eroja, eli ei vertailu kelposia.
Itsellä:

90kg+20kg = 110kg leuat x 8-10
Ylätalja 6x90 heijaamatta yhtään. Pientä heijausta niin varmaan 6x100kg.

10 leukaa 75 kg op
10 x 70kg ylätaljassa selkä suorana tanko leuan kohdalle

kait noissa taljoissakin eroa ja teen myötäotteella. Silti tuntuu hauiksissa eniten toi leuanveto ja siksi en siitä tykkää :D Ainoastaan avustuspainoilla hitaasti tehtynä ottaa selkään leuat.

10 leukaa 75 kg op
10 x 70kg ylätaljassa selkä suorana tanko leuan kohdalle

kait noissa taljoissakin eroa ja teen myötäotteella. Silti tuntuu hauiksissa eniten toi leuanveto ja siksi en siitä tykkää :D Ainoastaan avustuspainoilla hitaasti tehtynä ottaa selkään leuat.

Kyllä sen selkään pitäis ottaa hyvin jos vaan leventää sitä otetta, eli leveä myötäote. Ei ainakaan itsellä tunnu hauiksissa paljoa, ja kunnolla kun tekee loppuun asti niin paljon kuin vaan jaksaa muutaman sarjan niin yläselkä seuraavana päivänä jumissa kivasti. Ja lisäpainot tietysti jos menee "liikaa"

Ja alkuperäiseen kysymykseen, että voiko ylätaljaa ja leuanvetoa verrata toisiinsa, niin ei voi.

Joo ei todellakaan ole millään tavalla verrattavissa. 90 kiloa tulee ylätaljasta alas n. 8-10 kertaa ja leukoja menee se max. 4 omalla painolla. (92) Oikeastaan vasta viikon sisään alkanu ymmärtämään leuanvedon päälle jotain ni eiköhän tä tästä.

Ylätaljassa viimeksi ku kokeilin meni 9x150kg ja leuanvedossa tuo 9 sarja leveällä myötäotteella menee 40kg lisäpainolla ja omapaino on siinä vähä yli 80kg. Eli ylätalja voittaa sillä 30 kilolla. Kummassaki räjähtävä tyyli mutta leuanvedossa ei tietenkään pysty niin paljo repimällä kasvattaa rautoja ku ylätaljassa ku menee pakostakin vähä puhtaammin, nuo on sellasia liikkeitä ettei niitä oikeasti voi kunnolla verrata :rolleyes:

Ylätaljaa en oo yli vuoteen tehny mutta sillon ku tein nii pystyin tekemään kovien lisäpainoleukasarjojen jälkeen vielä samoilla kiloilla ylätaljaa eli mulla ainakin leuanveto on "rankempaa" jos tollee kilo:kilo vertaa..

Kun reenasin aktiivisesti yhden käden leukaa varten tein ylätaljaa lämmittelyksi yhdellä kädellä siten, että laitoin suht. löysän gripperin kahvaksi. Tämä toimi yllättävän hyvin :D
Pian sitten onnistuikin kolmonen vasurilla ja talja jäi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no minähän kummajainen olen. leukoja menee missä vaan kummalla otteella tahansa 25 ainakin (heilumatta liikaa kädet alas asti). 70-73kg op. ja ylätaljassa 70kilolla oon tehnyt vastaotteella (tanko leuan alle) 27 toistoa. 90kglla 14. olen jutellut parin kaverin kanssa ja kyllä he oli sitä mieltä että 20 toistoo leuassa aika hyvin kuvastaa sitä montako toistoo ylätaljassa menee ko. ukon painolla ladatulla pakalla. no sovitaan että alle 75 kaverilla pitänee lähemmin paikkansa (koska leuaveto on rankempaa kuin talja painavammalle(näin päin)

no minähän kummajainen olen. leukoja menee missä vaan kummalla otteella tahansa 25 ainakin (heilumatta liikaa kädet alas asti). 70-73kg op. ja ylätaljassa 70kilolla oon tehnyt vastaotteella (tanko leuan alle) 27 toistoa. 90kglla 14. olen jutellut parin kaverin kanssa ja kyllä he oli sitä mieltä että 20 toistoo leuassa aika hyvin kuvastaa sitä montako toistoo ylätaljassa menee ko. ukon painolla ladatulla pakalla. no sovitaan että alle 75 kaverilla pitänee lähemmin paikkansa (koska leuaveto on rankempaa kuin talja painavammalle(näin päin)

Miksi leuaveto on rankempaa kuin talja painavammalle? Onko se muka :D

Leuoissa mulla kovemmat sarjapainot (op 95kg+25kg)*10 vs. talja 90kg*10 (puhtaasti). Leuanveto tuntuutkin paljon luonnollisemmalta kuin taljavitkutukset. Ottaa selkäänkin paremmin.

eikös noissa taljoissa jakaannu se paino niiden väkipyörien kautta vielä jotenkin ? eli jos on ylätalja yhdellä, tai kahdella rullalla niin paino jota kiskotaan alas, on eri

eikös noissa taljoissa jakaannu se paino niiden väkipyörien kautta vielä jotenkin ? eli jos on ylätalja yhdellä, tai kahdella rullalla niin paino jota kiskotaan alas, on eri

Ristikkäistaljoja löytyy paljon puolittavia. Eli, joissa tarvittava voima on vaan puolet vastuksen painosta. Ylätaljoissa kyllä useimmiten vastus on sitä mitä kilotkin antavat ymmärtää.

Omapaino 53kg ja jaksan tehdä joku 5hikistä leukaa, mutta ylätaljassa menee helposti semmonen 20toistoa 180kilolla... :hyvä:

...Ootko nyt ihan tosissas..? Kuinka pitkä oikein olet? Kun siis...paino vaan 53kg, ja ylätaljassa 20x180?! Jotenki kuulostaa oudolta tai sitten en vaan tajua nyt jotain... :joulu3:

Suositut

Back
Ylös Bottom