Leuan 'lihakset'...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cader
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On tässä vaivannut jo jonkin aikaa treenatessa, tai pääosin treenin jälkeen, että leuka on lähes lukossa. Hampaiden pureminen yhteen tekee 'painetta' alaleuan, onko noi sitten liitoskohdat tms, niveliin. Pari hammasta on leikattu reilut kuukausi sitten, eikä ne oireile lainkaan, ellei sitten tuo jumettuminen juuri ole sitä oireilua, kun naamaa vääntää ja jännittää. Onko muilla mitään samankaltaisia kokemuksia?

Leukojen jumiutuminen johtuu yleensä rasittuneesta leuan lihaksistosta. Siihen auttaa naaman venyttely ja puremalihasten hieronta. Jos omaat purentavikaa tai narskutat hampaita niin kyseiset asiat lisäävät leuan lihasten jäykkyyttä.
Jos jumiutuminen jatkuu vielä kotihoidon (hieronta & venyttely) jälkeen niin kannattaa ottaa yhteyttä hammaslääkäriin.
Vaivan jatkuessa pidempää saattaa vuosien (joskuss hyvinkin pian) kuluttua leukojen lihaksisto "venähtää" niin, ettei kyseisellä leualla paljon porkkanaa purra ilman kirurgisia toimenpiteitä.

Originally posted by Cader
On tässä vaivannut jo jonkin aikaa treenatessa, tai pääosin treenin jälkeen, että leuka on lähes lukossa. Hampaiden pureminen yhteen tekee 'painetta' alaleuan, onko noi sitten liitoskohdat tms, niveliin. Pari hammasta on leikattu reilut kuukausi sitten, eikä ne oireile lainkaan, ellei sitten tuo jumettuminen juuri ole sitä oireilua, kun naamaa vääntää ja jännittää. Onko muilla mitään samankaltaisia kokemuksia?

tiedän tuttuja jotka käyttää hammas suojia salilla!
varmaan kokeilun arvoinen juttu!:D

Itse teetin hammaslääkärillä hammassuojat, koska olen vuosien saatossa purrut lukuisia kiillevaurioita hampaisiin.

:offtopic: mulla on leuka kerran venähtänyt tosi pahasti kun siihen tuli koripallo,nykyisin leuka onkin sitten melko vino ja tulee olemaan :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom