Lepoviikot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Herrar och daamer, kysyisin näistä lepoviikoista. Itse pidän niitä kolmen viikon välein, eli kerran kuussa. Kannattaahan niitä pitää ja mitä ne käytännössä meinaa. Meidän salilla ei tunnu moni niitä pitävän ja isoimpien karjujen kanssa en ole paljoa asiasta jutellut. Kannattaako siis olla täysin poissa salilta vai tehdä samat kevyesti vai pari kertaa viikossa vai päläpälä...?

Kuten Pattipete asian ilmaisi
Se on ainakin viimeinen virhe, että on täysin treenaamatta viikon verran ja tekee sen usein.

Tai sitten ei.

Esim. kerran 8:ssa viikossa on varmasti sopiva kenelle tahansa kovaa treenaavalle, koska nivelet, jänteet ja muut sidokset eivät kestä kunnolla rankkaa rääkkiä monia viikkoja, vaikka itse lihakset siihen pystyisivät.

Näiden muiden sidoksien on hyvä antaa palautua aivan kuten lihasten, mutta vähän harvemmin. Pahimmassa ne saattaavat estää reenit kokonaan vammojen ja kivun takia, joten ei ne missään nimessä pahasta ole.

IHMISIÄ TÄSSÄ VAIN OLLAAN, EIKÄ MITÄÄN KONEITA!

Originally posted by PattiPete
Se on ainakin viimeinen virhe, että on täysin treenaamatta viikon verran ja tekee sen usein.

Jaa, kyllä mun mielestä viikon tauko silloin tällöin tekee vaan hyvää kunhan syö silloinkin kunnolla, mutta vaan lepää totaalisesti puntista. Sitten viikon päästä taas intoa ja tarmoa puhisten salille. Mulla noi tauot on tullu jo pelkästä sairastelusta...

Natuna treenatessa kannattaa pitää lepoviikko. Mä treenasin ennen ilman lepoviikkoa enkä kehittynyt läheskään yhtä hyvin kuin nyt. Eli nykyisin neljä puntti treeniä viikossa ja kolme kertaa 6km juoksu lenkki. Tätä kolmen viikon ajan ja sitten yksi viikko etten käy salilla.

Kukaan ei sattunut huomaamaan kohtaa "ja tekee sen usein". Jos joka neljäs viikko on käymättä salilla niin tulokset kärsii. Kevyt treeni on parempi kuin totaalinen lepo. Muutama totaalinen lepoviikko vuodessa on ok.

Originally posted by PattiPete
Kukaan ei sattunut huomaamaan kohtaa "ja tekee sen usein". Jos joka neljäs viikko on käymättä salilla niin tulokset kärsii. Kevyt treeni on parempi kuin totaalinen lepo. Muutama totaalinen lepoviikko vuodessa on ok.

Juuri näin. Minäkään en tykkää pitää totaalisia väliviikkoja ellei ole ihan pakko sillä en ole huomannut niiden vaikuttavan mitenkään positiivisesti tuloksiin, päinvastion.
Kevyet viikot silloin tällöin ovat kuitenkin ihan jees.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kevyt treeni on parempi kuin totaalinen lepo.
voiko asian selvemmin ilmaista.

Tääkin asia on aika henkilökohtainen, mutta useimmiten noin kuten Pattipete sanoi on paras. Ite "joudun" ottamaan, joka neljännen viikon niin, että otan vain kevyesti jotain rinnalevetoa ja jotain muuta ihmesälää. Muuten ylikunto tulee kuokkimaan :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom