Leposykkeenne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Itsellä on aamulla heti herättynä mitattuna sellaiset karvan alle 70. En harrasta ollenkaan aerobista :) Tuntuu että kunto on muutenkin helvetin huono, mutta esim. lenkkeily on niin perkeleen tylsää, samoin kuin kävely, enkä ole keksinyt mitään kivaa tilalle!

Mutta anyway: Paljonko teillä on leposyke? Ja paljonko harrastatte aerobista / vko, onko pentuvuosilta urheilutaustaa tms.

Teininä muutaman vuoden rikoin eri ikäluokkien 400 metrin SE:t muistaakseni 3 eri ikäluokassa ja muutenkin juoksin pallon tai ajan perässä about 90 prosenttia valveillaoloajasta. Paino oli vielä 14-vuotiaana 50 kg ja leposyke kai 45. Nyt 100 kg ja 90? :D

Viime kesänä mittasin Polarilla moneen kertaan 42 ja 43 leposykkeeksi. Aerobista tulee kyllä ihan päivittäin jossakin muodossa.

Naperona ei tullut kilpailu mielessä mitään harrastettua, mutta joka ikinen päivä (talvella) pelattiin kaveriporukassa lätkää ja kesäisin futista,pesistä ym. pallopelejä! Pitkään olen harrastanut aerobista 3x viikossa, mutta nyt dietillä menee 5-8:kin kertaa! Leposyke on nyt ollut 55:n molemminpuolin.. mielestäni ihan hyvä kokooni verrattuna. :)

Pari päivää sitten mittasin polarin sykemittarilla ja 40-45 välissä se pyöri, riippuen kuinka paikallaan pysty olemaan :p
Jos paini on aerobista, niin sitä on tullu harrastettua 3-4 krt viikossa, tosin nyt on kuukauden tauko, jonka aikana oon käyny lenkillä pari kertaa viikossa ja painoa on 100kg (pituus vähän alle 2m)

Nykyään lepopulssi lienee karvan verran alle 60. Aerobinen rajoittuu lähinnä salibandyn pelaamiseen talvella 2-4 krt /vko. Yllättävää, että kehitys oli silti aivan yhtä hyvää läpi talven, kuin nyt kauden jo loputtuakin, vaikka lepoa saa nyt selvästi enemmän. Tuossa 13-17 vuotiaana ennen kuin rautakärpänen puraisi, harrastin pitkänmatkan juoksua kilpailumielessä piiritasolla. Sillon vedettiin pisimmillään 20 km lenkkejä ja alhaisin lepopulssi jonka mittasin oli 42. Tämä siis 15 vuotta ja 40 kg sitten :D

Juurikin olin duunin, huvimielellä järjestetyssä, kuntotestissä, jossa 500m edestakaisella hiekkatien pätkällä meni 3250m 12 minuutissa. Rasvat 10%, eli siis 16 voipakettia sisältyy tähän kroppaan. Aerobista addiktiivisella tahdilla. Leposyke 36.

Originally posted by Hulkki
Teininä muutaman vuoden rikoin eri ikäluokkien 400 metrin SE:t muistaakseni 3 eri ikäluokassa ja muutenkin juoksin pallon tai ajan perässä about 90 prosenttia valveillaoloajasta. Paino oli vielä 14-vuotiaana 50 kg ja leposyke kai 45. Nyt 100 kg ja 90? :D

Lievää ylikuntoa havaittavissa, olisko pikkasen levon paikka?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
leposyke siinä 50-55. Tällä hetkellä aerobista 1-2 kertaa viikossa, ihan kevyttä.

Pari vuotta sitten kun vielä harrastin korista ja juoksin jonkin verran lenkkejä oli Cooper 3150m, leposykkeestä en tiedä.

Mulla on leposyke tommonen 56-64,heittelee reenin mukaan.
Jos menee yli niin on tauon paikka.
Aerobista tulee vedettyä sillon kun tuntuu siltä.Ehkä kerran pari viikossa.
Viime viikolla pelasin tunnin sählyä 50 kilosten kundien kanssa,vähän otti jaloissa seuraavana päivänä.
Mä rupesin pari vuotta sitten tekee "hyötyliikuntaa", esim en käytä hissiä.Mä asun viidennessä kerroksessa ,siinäkin tulee vaikka kuukausittain paljon rappusia käveltyä.
Mä oon huomannu että tommonenkin nostaa kuntoa.
Toi on muutamien gurujen ohjeiden vastaista,"lihakset ei kasva",
itse en ole kuin hyötyä huomannut.
Ei ole meinaan mukavaa puuskuttaa vaikkapa pikku kävelyn jälkeen ja syke 130.
Mä olen aikasemmin urheillut paljon(aerobista ja vähän punttia),josta seuras vaihe että piti massaa saada.
No sit mä jätin kaiken aerobisen kuntopyörällä lämmittelyä lukuunottamatta pois,että kehittyis paremmin.
No massaahan tuli mut aerobinen kunto oli täysin paska.
No nyt on kummatkin melko hyvin kunnossa.

Mitataanko tämä leposyke siis heti aamulla herätessä? Lienee jotain 70 hujakoilla, ja kiihtyy sitten illan mittaan hieman..treenin jälkeen mulla saattaa olla pari-kolme tuntia jotain 90-100 pulssi.

Originally posted by tapio
Aamulla ENNEN kuin nouset sängystä,siis maaten.
Idea siinä että olosuhteet on aina samat.

ja nämä teidän tulokset on siis mitattu kun herää sängystä YKSIN, eikä jonkun baarista flänäpäissään isketyn haahkan vierestä ?)

Jees, pitääpi ruveta seurailemaan noita sykkeitä

EDIT: fiksasinpa quoten futaa

Viimeksi muokattu:
Noi "asiantuntijoiden" neuvot, että pitäis suunnilleen maata sohvalla ja syödä koko hereilläoloaika (- treenit) maksimaaliseen lihaskasvun kausina on kyllä revitty jostain syvältä. Kiva sitten treenata jos ei jaksa kunnolla ottaa kyykky/vetosarjoja loppuun, kun sydän hakkaa ja happi loppuu.

Eli aerobista tulee väännettyä. Mieluiten intervallitreeniä kun se muistuttaa/tukee eniten salitreeniä ja on lihastenkasvun kannalta parempi vaihtoehto kuin kenialaislenkit. Oma leposyke välillä 60-70.

Originally posted by Mtmm
Lievää ylikuntoa havaittavissa, olisko pikkasen levon paikka?

Toi oli vaan joke, eli koska paino on tuplaantunut olisi myös lepopulssi tuplaantunut... Oikeasti ei ole aavistustakaan lepopulssista, mutta ylikuntoon en kovin helposti pääse koska treenaan kropan 3 osassa läpi (max 60 min / treeni) 8 päivässä.

Back
Ylös Bottom