Leposykkeenne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Leposyke oli tommosta 37-39 ku katsastin sen ennen ku pistin thermo vaiheen koneeseen. Olihan se nuorempana muutaman pykälän parempi ku tuli pitempää matkaa juostua. Tosin vaikka mulla toi syke onkin noin alhanen ni eipä mulla enää mikään rautanen kunto oo:( Maksimi hapenottoki jää alle 60:rolleyes:

Leposyke normaalisti ~45, harvoin tulee mitattua. Pitemmällä levolla vois mennä allekin mut stressantuneena se kyl nousee ~50. Mulla on luonnostaan suht matala leposyke mut oon harrastanu aerobista vuosikausia (no ikää 19) ja paljon. Tosin nyt ekana opiskeluvuonna se on jääny aika minimiin (lähinnä kävelyä kun ei voi juosta) ja nyt meinaa salilla käyntiki tökkiä hallin aukiolojen vuoks...
Täytynee kesällä panostaa rullaluisteluun yms aerobiseen ja talvella taas punttikseen.

Leposyke on siinä viidenkymmenen ja kuudenkymmenen välillä, jos alkaa nousta yli 65:n otan ylimääräisen lepopäivän ja kevennän hieman ainakin paria seuraavaa treenisessiota. Sitten mietin tarkemmin tilanteen mukaan.

Aerobisen määrä ei ole vakiintunut mihinkään, vaihtelee paljon. Aika pienissä määrissä mennään, poikkeuksena nyt viimenen kouluviikko, kun kuljen pyörällä n. 10 km:n matkan koululle.

Kesätyö sitten onkin yhtä pitkää aerobista 3 kuukautta putkeen ja punttitreeniä pääsen tekemään kerran viikossa, lauantaisin. :(
Syksyllä kun saavun takaisin palstalle, niin massa on taas sen huimat 50 kg... :(

leposyke parhaimmillaan talvella 34. tiputin painoa 10 kg ja aikalailla siitä johtui. aina se on alhainen ollut, mutta toi on pohjat. en juuri treenaa aerobista kovinkaan systemaattisesti. tällä hetkellä pyörii 38-40 maissa. painoa 95kg, pituutta karvan verran yli 190cm.

Lepopulssi

Mittasin just pulssin tässä koneen ääressä. Näytti lyövän 20x/15s eli 80x/min. Joskus sillon hoikkana poikana oli siellä 60 hujakoilla, mutta nykyisin se on kyllä tuota luokkaa.

En tiedä mitä Lasse Viren pulssilukemia tänne heitellään, mut voin sanoa et jos yli 100kg äijällä on lepopulssi jotain 40 ni sydämen kammioiden koko pitää olla jeesusisot.

Voi tosin olla että nuo EC-stackit vähän nostaa pulssia. Pitää katsoa uudestaan kun on ensi viikko taukoa ECS:ta.

Pituus on 175 ja paino 109

Vuosi takaperin mittasin krapulassa leposykkeen 114.
samana vuonna tuli kesäkauden ensimäisissä katukorispeleissä
huiput 224.

Mittasitko jannepoo ton 224 sykkeen polarin sykemittarilla.
Mä sain semmosen lahjaksi pari vuotta sitten,ja se on näyttänyt mulle vastaavia.Voi kuulemma johtua virtakaapeleista tai johdoista.
Jotkuthan väittää,ettei syke voi nousta niin korkeaksi.

Käsittämättömän alhaisia leposykkeitä porukalla on!

Mulla (vaikkakaan ei aamulla mitattuna vaan aina illalla pitemmän rauhallisen elon jälkeen) 65-68 tai sinnepäin.

Ja olin vielä helvetin tyytyväinen kun olen saanut sen laskettua 72:sta tähän:cool:

Anyway, ylikunnosta ei ole kyse, ja onhan tuo selkeästi normaalin rajoissa, enemmän ihmetyttää että _täällä_ on noin kauhea määrä kestävyysjuoksijasykkeisiä koneihmisiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus ammattikoulussa tais olla 41, nyt varmaan 65, aerobista kuntoo vielä aika hyvin jäljellä, cooperissa ois varmaan 2800 sellanen mihin ehtis. Joskus meni kevyt 3K.

Leposyke on 42-45, juoksua ja vapaauintia harrastanut jokusen vuoden, mutta nyt ne on jäänyt salitreenin jalkoihin :) viime kesänä vielä puolimaratonin ja metsäpoluilla 30km painelin.. tänä kesänä sitten koiran kanssa höntsäilyä kevyillä viikoilla! (Ja nainen 33.v, jos se jotain vaikutti) Nyt en ole aerobista juuri tehnyt!

Olen 176cm ja 87kg nurkilla, leposyke rennosti istuessa 55-65, riippuu vähän kofeiinin ja nikotiinin määristä, stressitasosta, palautumisesta, verensokerista (ainakin ittelläni sokeri nostaa sykettä jonnin verran), yms mukaan. Makuulla alempana, mutta samaa vaihtelua, etenkin Siberia huulessa. Hyvä keskiarvo hereilläollessa tuntuu olevan siinä 58 paikkeilla. Liikuntana monipuolisesti puntti, kamppailu, juoksu, yms. mitä mieleen tulee.

En muista mistä, mutta jostain olen saanut päähäni mielikuvan / muistikuvan, että lepopulssi on hyvä, jos se on alle 60?

Vaihtelee melko paljon. Samalla kun mittaan verenpaineen, yleensä aamupäivällä istuen, otan myös pulssilukeman. Pulssi vaihdellut 60-75 välillä. Enimmäkseen n. 65-68.
Treenien jälkeen pitkään koholla. En ole mitannut, mutta selvästi huomaa. Vuosikymmenien aikana suunnilleen samat lukemat.

Eilen sairaalassa mitattu 46. Yllätyin itsekin. Just olin vaatteet vaihtanu ja luin istuvillani lehteä sängyllä.
Salissa sit putosikin jo alle neljäänkymppiin mutta siihen sai jotain lääkettä.

Ei ollu kuulemma yhtään menossa vanhaksi kun pyysin laittamaan reppuun mulle sitä ✌️

Täytyy kyllä mainita että vastaavasti mun maksimisyke on parhaimmillaankin ollu 180 paikkeilla.
Ylämäkivedoissa on tullu laatta 178ssa ja yhden kerran sykemittari on näyttäny 181.

Jossain oli että ihan ok, kun se vaihteluväli on normaalin laaja.

Mulla leposyke 80 paikkeilla ollu viimeaikoina, pituutta 177 ja painoa n. 95kg. Aerobista kartan.

Pari kolkyt kiloa kevyempänä oli reilu 50.

Back
Ylös Bottom