Lepo vs. katabolia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J2M
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

J2M

Tää nyt menee pilkunviilamiseks mutta sitähän tää laji joskus on :) ..eli kuinka pitkät yöunet pakkislaiset ottaa siis olettaen että saa nukkua niin pitkään ku haluaa? Ja kuinka pitkät unet kannattaa vetää kun ajatellaan asiaa levon ja katabolian suhteen? Eli liiotellen voiko monet 12h yöunet, ilman yöllä vedettyä välipalaa, peräjälkeen vaikuttaa negatiivisesti lihasmassan kertymiseen? Ja toiseksi jos kesken yöunia nousee ottamaan välipalaa niin minkälaista suosittelette..

8 - 10 h tulee vedettyy unta palloon.
Ja yöpalana suurinpiirtein samaa mitä iltapalaksi (siis jotain hitaasti imeytyvää ja ilman hiilareita).

Ankka sanoi:
Ja yöpalana suurinpiirtein samaa mitä iltapalaksi (siis jotain hitaasti imeytyvää ja ilman hiilareita).
:offtopic: Nyt kiinnostaisi tosiaan tietää, että kuinka moni pakkotoistolainen siis syö jonkunlaista yöpalaa? Siis vartavasten herää syömään/ottamaan protskudrinksun. Itsellä tämä nyt ei perjaatteessa mikään ongelma olisi kun tulee 95% öistä herättyä kuselle noin 4-6 tunnin nukkumisen jälkeen, ja ei siinä nyt menisi kun puoli minuuttia kun olisi jauhot valmiina shakeriin laitettuna ja siinä vessassa käynnin ohessa lisäisi veden ja kulauttaisi kurkusta alas.

RoMuLuu sanoi:
:offtopic: Nyt kiinnostaisi tosiaan tietää, että kuinka moni pakkotoistolainen siis syö jonkunlaista yöpalaa? Siis vartavasten herää syömään/ottamaan protskudrinksun. Itsellä tämä nyt ei perjaatteessa mikään ongelma olisi kun tulee 95% öistä herättyä kuselle noin 4-6 tunnin nukkumisen jälkeen, ja ei siinä nyt menisi kun puoli minuuttia kun olisi jauhot valmiina shakeriin laitettuna ja siinä vessassa käynnin ohessa lisäisi veden ja kulauttaisi kurkusta alas.

Itekkii herään usein yöllä kuselle, joskus jopa pari kertaa. Vois harkita jos jonkun protsku drinkin jois siin samalla...

Kyllä mä laskisin levon kuitenkin aina sen ruokailun edelle tärkeysjärjestyksessä, onkos tästä faktaa olemassa, meneekö keho edes kuinka pahasti katabolialle nukkuessa?

Ei siinä muuta kun illalla tuhdisti tavaraa nassuun. :) Itse tulee syötyä usein tuntia paria ennen nukumista yksi päivän suurimmista aterioista. ;)

Mä en herää varmaan koskaan kuselle yöllä vaikka nukkuisin 12 h. Aamulla onkin sitten helvetinoinen kusihätä :D. Että itse en ainakaan aio heräillä yöllä mitään protskuja vetelemään. Just ennen nukkumaanmenoo ku vetää purkin tunaa ja rypsärii ni eiköhän sillä pärjäile.

Olen yösyöppö joten kun herään yöllä niin vetäsen yleensä jotain näistä:tunaa, raejuustoa tai kunnon palanen delite juustoa ja päälle kylmää maitoa. Vartavasten en herää syömään vaan se on jokin automaattinen refleksi:).

Kerralla tulee nukuttua 3-6h jonka jälkeen herää automaattisesti kuselle. Siinä samalla reissulla sitten vedän yönälkään purkin Ehrmannin rahkaa sekotettuna noin 100g rasvatonta Ingmanin jogurttia ja tippa mehukeittoa, eli samaa kuin ilta- ja välipaloina. Joskus tosin on niin velton voimaton olo kun kuselle herää että ei jaksa muuta kun ottaa jogurttipurkin ja siitä huikka, jonka jälkeen reilun lasillisen verran maitoa.

Kun bodareita kehotetaan syömään noin 2h välein ja nukkumaan kunnolla, niin en tajua kuinka jotkut 10-12h pitkät yhtämittaiset yöunet, eli heräämättä/syömättä välissä, voisi edesauttaa lihasten kasvua? Siihen kun vielä lisätään puolentunnin sängyssä pyöriminen ennen nukahtamista ja puoli tuntia kun on aamulla noussut, käyny taas kusella ja pessy naaman ja laittanut aamupalat, niin syömättähän tulee oltua 8h yöunillakin jo ainakin yhdeksän tuntia!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Haistakkee nyt jo.., kutka väittää yöunien aikana katabolian iskevän!
Ei tasan iske, illalla rasvaa ja roteiinia sisältävää ruokaa ja aamuun saakka varmasti
pysyy vähintään tila jossa lihakset säilyy ennallaan.
Tällainen käsitys itselläni on...voi olla että menee päin persettä, mutta menkööt.

Kyllähän sitä hiukan tulee yöllä syötyä jos herää; juustoa, maitoa ja vaikka rahkaa...
Mutta kyllä usein tulee suoraa kuselta takasin nukkumaan mentyä..

neuroottista

Ja normaaleilla ihmisillä myös nuo sisäelimet raksuttavat tietyn vuorokausirytmin mukaan. Eli yöllä ravinto ei edes imeydy niin vikkelästi kuin päiväsaikaan.

Ja kyllä ihmisessä sen verran rasvaa elikkä fläskiä on että ne muutaman tunnin energiavarastoksi riittävät ennenkuin sitä lihasta täytyy alkaa polttaa...

8h on mulla aika standardi. Vanhimmiten huomannu ettei salille ees kannata mennä jos jää alle 7 tunnin, häviää kaikki puhti treenistä eikä taida paljoa enää hyödyttää sillon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom