Lentokoneet kuvathredi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ranger
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Korkeajännitys-osastoa:

zero.jpg


Mitsubishi Zero.

corsairturning.jpg


Corsair. Jenkkien tukialuskone Tyynenmeren näyttämöillä.

p51mustang_500.jpg


Mustang. Taisi olla yksi II Maailmansodan suorituskykyisimmistä koneista, ellei suorituskykyisin? (potkurikoneista)

hurri_side4.jpg


Hurricane. Brittien työjuhta etenkin sodan alkuvaiheessa.

mosq2.jpg


Mosquito. Brittien puurunkoinen (!) yöhävittäjä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Korkeajännitys-osastoa:
Mustang. Taisi olla yksi II Maailmansodan suorituskykyisimmistä koneista, ellei suorituskykyisin? (potkurikoneista)
Ei se sitä ollut, mutta toisaalta kone ei ollut erityisen huonokaan, lentäjät olivat kohtalaisen hyvin koulutettuja ja kalustoa oli moninkertaiseksi ylivoimaksi asti.

Stuka:issa on vartavasten pilli, joka viheltää syöksyttäessä.

Joissakin malleissa oli erikseen päälle kytkettävä ilmanpaineella toimiva pilli, toinen vaihtoehto oli roottorin voimalla pyörivä äänilähde, joka kytkeytyi päälle tietyssä syöksykulmassa.
 
Ei se sitä ollut, mutta toisaalta kone ei ollut erityisen huonokaan, lentäjät olivat kohtalaisen hyvin koulutettuja ja kalustoa oli moninkertaiseksi ylivoimaksi asti.

Mikä sitten mielestäsi oli suorituskykyisempi? Käsiteltävyydestä en tiedä, mutta jos katsotaan pelkästään huippunopeutta, löysin seuraavanlaisia lukemia:

Hawker Tempest V: 700 km/h (5700 m)
Focke-Wulf 190D-9: 710 km/h (11 300 m)
Spitfire F Mk XIV: 721 km/h (7900 m)
Messerschmitt Bf 109H: 750 km/h (10 000 m)
P51-H Mustang: 784 km/h (7600 m)

Ja Spitfiren / Bf 109:n aiemmat versiot jäivät noista luvuista huomattavasti jälkeen, puhumattakaan Hurricanesta tai Zerosta.
 
Mikä sitten mielestäsi oli suorituskykyisempi? Käsiteltävyydestä en tiedä, mutta jos katsotaan pelkästään huippunopeutta, löysin seuraavanlaisia lukemia:

Hawker Tempest V: 700 km/h (5700 m)
Focke-Wulf 190D-9: 710 km/h (11 300 m)
Spitfire F Mk XIV: 721 km/h (7900 m)
Messerschmitt Bf 109H: 750 km/h (10 000 m)
P51-H Mustang: 784 km/h (7600 m)

Ja Spitfiren / Bf 109:n aiemmat versiot jäivät noista luvuista huomattavasti jälkeen, puhumattakaan Hurricanesta tai Zerosta.

En rupea riitelemään joidenkin copy-pastaamiesi "huippunopeuksien" kanssa, jos sä nyt oikeasti olet niin hönö että kuvittelet niiden olevan ainoa mittari niin pidä tunkkisi. Lisäksi tuo listasi on siinä mielessä täysin kelvoton, ettei tuota Mustangin H-mallia edes käytetty koko toisen maailmansodan aikana ja tuo Bf109:n H-malli on epäonnistunut prototyyppi, jota ei koskaan rakennettu muutamaa kymmentä enempää.

Mutta kuvathreadista kun on kyse, tässä omasta mielestäni yksi kauneimmista koskaan tehdyistä potkurikoneista eli venäläinen toisen maailmansodan aikainen Yak-3

yak-3page.jpg
 
En rupea riitelemään joidenkin copy-pastaamiesi "huippunopeuksien" kanssa, jos sä nyt oikeasti olet niin hönö että kuvittelet niiden olevan ainoa mittari niin pidä tunkkisi. Lisäksi tuo listasi on siinä mielessä täysin kelvoton, ettei tuota Mustangin H-mallia edes käytetty koko toisen maailmansodan aikana ja tuo Bf109:n H-malli on epäonnistunut prototyyppi, jota ei koskaan rakennettu muutamaa kymmentä enempää.
Kysyin rehellisesti, koska luulin sinulla olevan tarkempaa tietoa asiasta, mutta tämä ei kuitenkaan näytä pitävän paikkaansa. Ja voin olla hyvinkin väärässä alkuperäisessä väitteessäni, en vain itse ole vielä löytänyt sitä kumoavaa tietoa.

Tosiaan olen tietoinen siitä että huippunopeus on vain yksi ja hyvin vajavainen mittari, mutta en nyt valitettavasti pysty omistamaan elämääni tälle aiheelle. Tästäkin syystä kysyin, mutta nimimerkki "Sonder" ei ilmeisesti kykene asialliseen keskusteluun.

Ja pointti Bf109:n H-mallin listaamisessa oli se, että se oli Mersuista nopein jonka löysin -- ja silti jää huipuissa jälkeen P-51:lle. G-malli jää löytämieni tietojen mukaan johonkin 690 km/h.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysyin rehellisesti, koska luulin sinulla olevan tarkempaa tietoa asiasta, mutta tämä ei kuitenkaan näytä pitävän paikkaansa. Ja voin olla hyvinkin väärässä alkuperäisessä väitteessäni, en vain itse ole vielä löytänyt sitä kumoavaa tietoa.

Älä nyt viitsi jankata, totesin miten asia on ja sinä vedit siitä herneet nenään. Mulla joko voi olla tarkempaa tietoa tai sitten ei, eri asia on sitten katsonko aiheelliseksi jakaa sitä kanssasi tässä threadissa. Jos kuitenkin sinun tietämyksesi rajoittuu tuohon pelkkään nopeuden tuijottamiseen niin etkö sinä nyt pysty ihan sillä omalla ns. maalaisjärjelläkin päättelemään, että kyseessä ei ole kovin kestävä tai tarkastelua kestävä pohja? Riippumatta siitä lähteekö kukaan sinun kanssasi asiasta väittelemään.

Puhdas suorituskyky kahden 2.maailmansodan aikaisen lentokoneen välisessä ilmataistelussa on monien osatekijöiden summa, optimaalisen korkeuden vaakalentonopeutta huomattavasti tärkeämpiä ovat lentokoneen kaartokyky, kiihtyvyys, teho-painosuhde, nousukyky, taistelukorkeus, tehtävä mihin kone on ensisijaisesti suunniteltu ja ennen kaikkea se miten hyvin puikoissa oleva lentäjä pystyy koneensa ominaisuudet hyödyntämään. Hävittäjien väliset tekniset erot harvoin olivat niin suuria, että niitä tuijottamalla pystyisi päätelemään mitään lopputuloksesta. P-51D ei kuitenkaan ollut millään osa-alueella (lentäjien koulutustasoa lukuunottamatta) parempi kuin saksalainen kalusto ja esimerkiksi nousunopeus, teho-painosuhde ja kiihtyvyys olivat suorastaan heikkoja verrattuna esimerkiksi saman aikakauden Bf109G-14 tai K-malliin.

Kuriositeettinä ainoa ruotsalainen sotatoimiin koskaan osallistunut suihkuhävittäjä. Kauniskin vielä kuin mikä ;)

Saab_J29B_1.jpg

saab_tunnan.jpg
 
Mulla joko voi olla tarkempaa tietoa tai sitten ei
Ilmeisesti ei...? Onko sulla lukihäiriö? Mikä tässä kirjoittamassani tekstissä on sulle vaikea ymmärtää?

Shane sanoi:
Mikä sitten mielestäsi oli suorituskykyisempi? Käsiteltävyydestä en tiedä, mutta jos katsotaan pelkästään huippunopeutta , löysin seuraavanlaisia lukemia:

johon vastasit huippunopeuksista:

jos sä nyt oikeasti olet niin hönö että kuvittelet niiden olevan ainoa mittari

En ole halunnut väitellä mistään, kuten jokainen lukutaitoinen varmaan osaa päätellä noista viesteistäni. Kysyin mielipidettä ja toivoin tietysti joitakin vertailukelpoisia faktoja, koska olen asiasta kiinnostunut, mutta vastaukseksi sain vain riidanhaluista paskapuhetta.
 
Taitaa olla karvas totuus se, ettei värisokea Cpl lisenssia, (tais olla suomes ansiolentäjän lisenssi) kykene saamaan, ainakaan Suomessa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom