Lentokoneet kuvathredi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ranger
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
harrierstrikedm0.jpg
 
Mikä sitten mielestäsi oli suorituskykyisempi?
En tiedä koneen suorituskyvystä, mutta tilastojen puolesta tämä on aika vahvoilla:

BW-372
5692328_jpg_31536b.jpg

Brewster-hävittäjä palasi Tikkakoskelle

Maailman ainoa säilynyt Brewster-hävittäjä palasi Suomeen ja Keski-Suomen Ilmailumuseon kokoelmiin useammaksi vuodeksi. Yhdysvaltain Floridassa toimiva Laivaston ilmailumuseo lainasi koneen Suomen Ilmavoimien täyttäessä tänään 90 vuotta. Kone saapui maahan viime viikolla.

Kyseinen koneyksilö BW-372 tuli alasammutuksi Itä-Karjalassa kesäkuussa 1942. Ohjaaja, luutnantti Lauri Pekuri teki pakkolaskun pieneen järveen ja käveli rintamalinjojen läpi kotiin. Kone löytyi sitkeiden asianharrastajien seikkailurikkaiden etsintöjen jälkeen.

Entisen Brewster-ohjaajan tyttären Marja Lammen tavoitteena oli löytää sodanaikainen kone ja saada se museoon. Suomalais-amerikalais-venäläinen etsintäryhmä etsi konetta vuosina 1995-1998. He eivät kuitenkaan saaneet tuoda konetta pois Venäjältä, osa etsijöistä jopa pidätettiin ja heitä uhkailtiin syytteillä koneen varastamisyrityksestä. Venäjän viranomaisten ja eri yhtiöiden kautta kone siirtyi lopulta amerikkalaismuseolle vuonna 2004.

Suomen hankittiin 44 Brewster-laivastohävittäjää vuonna 1940 ja jatkosodan alussa ne muodostivat ilmavoimiemme iskukykyisimmän kärjen. Brewstereillä saavutettiin 477 ilmavoittoa, mikä on konesuhteella laskien maailmanennätys. Pekuri ampui BW-372:lla alas seitsemän vastustajaa.
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/brewster-palasi-kotiin(85631).ece
 
Pakko nostaa ketju ylös ja fiilistellä kun olin viikonloppuna lentonäytöksessä, koneista postattu kuvia jo aiemminkin mutta pistetään pari lisää.

Näin muun muassa Hornetin,

riat06_015xx.jpg


mollis06_048xx.jpg


kolme Hawkia

mh_04_20040407_9a.jpg


hawk_noseup.jpg


ja pääsin lennolle DC-3:lla.

1398237914_21c2273112.jpg
 
Aika monta...

usgs-davis-monthan_amarc_100.jpg


Ja vähän lähempää...

AMARC.jpg


Kauankohan menis, että jenkit saa nuo tarvittaessa taas lentokuntoon? Noistahan on ilmeisesti purettu melkein kaikki sisältä.
 
Luulisi olevan mielenkiintoa kierrättää nuo lentokoneista saatavat metallit, koska raakaaine hinnat on muutenkin niin korkealla. Ihme touhua antaa vaan olla tuommonen määrä arvokasta tavaraa.
 
Luulisi olevan mielenkiintoa kierrättää nuo lentokoneista saatavat metallit, koska raakaaine hinnat on muutenkin niin korkealla. Ihme touhua antaa vaan olla tuommonen määrä arvokasta tavaraa.

Tuolta Wikipedian sivulta:

There are four categories of storage for planes at AMARG:

* Long Term - Aircraft are kept intact for future use
* Parts Reclamation - Aircraft are kept, picked apart and used for spare parts
* Flying Hold - Aircraft are kept intact for shorter stays than Long Term
* Excess of DoD needs - Aircraft are sold off whole or in parts
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On ne lentsikat vaan niin saakelin hienoja. Varsinkin sotakalusto.
Omat suosikit:
1) F-22
2) Berkut
3) SU-37
4) B2

Ja oma kontribuutio rumin lentokone-kilpailuun:
boe-x32a.jpg
:hyvä:

Eli Boeingin kilpailija F-22:lle JSF hankkeessa.
Tuli telkkarista joitakin päiviä sitten hyvä dokkari juurikin tuosta JSF-kilpailusta
 
V-22 Osprey
V22tiplightsatnight.jpg
 
Zone-sarja -42%
Näyttäis olevan kovinkin suosittu Osprey nykyisin ainakin Irakissa. Saatu ilmeisesti pikkuviat korjattua. Tuli ihan hyvällä prosentilla tonttiin noita 2000-luvun alussa. Mutta hieno peli kaiken kaikkiaan.
 
Tuollaisilla häkkyröillä ammuttiin alas 80 viholliskonetta Punaisen Paronin toimesta. Mahtoi olla aika pelottava näky tuo kirkkaanpunainen kolmitaso, kun tietää millainen herra koneessa istuu.

Albad3.jpg

Albatros D.III

800px-Drifokker.jpg

Fokker Dr.I

Ihmeen pieniä purkkeja nuo puu- ja paperilentsikat.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom