Lennä halvalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Uskooko kukaan että heinäkuun lennot tulee halventuun? Yhdysvaltoihin olisi tarkotus mennä, mutta esim new york on 750e/nenä jos heinäkuussa meinaa lähtee. Keväällä tai sysyllä sama matka maksaa reilu 400e. Eli kannattaako venata sinne kesäkuuhun vai kannattaako jo nyt varata lennot heinäkuuta varten?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskooko kukaan että heinäkuun lennot tulee halventuun? Yhdysvaltoihin olisi tarkotus mennä, mutta esim new york on 750e/nenä jos heinäkuussa meinaa lähtee. Keväällä tai sysyllä sama matka maksaa reilu 400e. Eli kannattaako venata sinne kesäkuuhun vai kannattaako jo nyt varata lennot heinäkuuta varten?

Mitä nyt oon ite tutkinu samaan kohteeseen noita lentoja niin tuntuu olevan yleinen hintataso korkeemmalla ainoastaan suosittuina matkustuskuukausina eli kesä-elokuussa. Toisinsanoen itse en ainakaan usko, että hinnat tulevat laskemaan ellei sitten koita saada jotain äkkilähtölippuja vähän ennen matkaan lähtöä. Jos on kuitenkin tarkat päivät suunnitelmissa niin itse ainakin varaisin jo nyt.

Aika kallista tuntuu olevan lennot tuonne espanjan saarille.
Ajateltiin kaveriporukalla lähteä viikoksi-pariksi jonnekkin perus rysään pääasiallisena ideana juominen ja naiminen & löhöily mut näkyy liput olevan järkiään 450e ->
Ellei sitten vekslaa kahden eri lentoyhtiön kautta, easyjetillä ainakin näkyis olevan halpoja lentoja..
Onkos kukaan kokeillu, että mitä kenttää / yhtiötä tuota kannattais käyttää solmukohtana, jos ibiza / gran canaria ois kohteena?
Oulu -> berliini -> las palmas - oulu -> lontoo -> ibiza oon katellu jonkuverran läpi, mut säästöä tulis about se satanen joka kuluukin sitten muihin menoihin kun matkat kestää päivän verran.

Airbalticilla nyt ihan jees hintoja joihinkin mestoihin, alla hinnasto 1-suuntainen sis. vero. "Miljoona lippua" diili, kestää pari pv varmaan. Mualtakin kuin helsingistä lentelee about samalla rahalla samoille pelipaikoille.

Helsinki------->

Ålesund, Amsterdam, Barcelona, Bergen, Berliini, Billund, Bryssel, Kööpenhamina, Dublin, Düsseldorf, Frankfurt, Göteborg, Hampuri, Istanbul, Kaunas, Lontoo, Luulaja, Milano, München, Oslo, Palanga, Pariisi, Stavanger, Tukholma, Tallinna, Tartto, Venetsia, Wien, Vilna, Varsova, Zürich
alk. EUR 69
Kittilä, Kuusamo, Rovaniemi
alk. EUR 71
Arkangeli, Geneve, Kiova, Madrid, Moskova, Pietari, Rooma
alk. EUR 79
Kaliningrad, Kishinev, Minsk
alk. EUR 89
Amman, Beirut, Tel Aviv
alk. EUR 99
Dubai, Dušanbe, Tashkent, Tbilisi
alk. EUR 129

vinkkejä edullisiin lentoihin aasiaan tai väli-amerikkaan joulun tienoille? Tuntuu ettei alle tonnin pääse kuin Kanarialle.

Oslo on nyt halpa Ryanairilla treelta, about 7e suunta veroineen. Tsekkasin rändöm päivän maaliskuulta ja piti paikkansa.

^ ei paha! :O Lähtee käymään Oslon sedulassa napulla niin se kalja maksaa enemmän kun siellä käynti.. Siis jos tampesterissa asuis.

Joo itse skeduloin nyt maaliskuuksi osloreissua. Kallis paikkahan se on noin muuten, mutta pakkohan sielläkin on joskus käydä ;)

No niin on. Euroopan kartasta on paljon maita ruksittu (ens kesän Tourilla taas lisää), mutta Norja ja Tanskakin vielä käymättä, vaikka lähellä ovat. Raporttia sit tulemaan kun pioneerina sinne uskaltaudut..:D

Lufthansalla oli jotain 99e edestakas-lentoja. Esim. Oktoberfestien aikaan.

EDIT: Hehe, Müncheniin toki :kippis1:
...ja toki muuallekin.

Joo lennä halvalla,finnairilla maksat tuplahinnan.

Törmäsin äsken Poptravelin sivuilla sellaiseen kun lentoja hain juhannus viikonlopulle ja takas seuraavana New Yorkiin,suorat lennot American Airlinesilla 540 e,kuulostaa kohtuullisesta.
Sivun kelas alas niin kallein lento Finnairilla 836 euroa,sama lento,eli operoijana AA. Uskomatonta kusetusta.
Sivu ohjautui Eebookersiin missä ainut suoralento vaihtoehto oli tämä Finnair,toki siellä luki että lennon operoi toinen mutta eipä Eebookeristä löytynyt America Airlinesin tunnuksien alta lentoja.

Ite olen viimeiset lentotilaukset tehtyt juuri Poptravelin kautta,antaa kaikki vaihtoehdot jotka myy lentoja tai muita paketteja.

Mistä porukka hakee halvat lennot? , tarkoitus olisi löytää mahdollisimmat halvat lennot Vaasa-Antalya-Vaasa tai Hki-Antalya-Hki reisulle mieluiten suora lento, mutta myös välilaskulliset lennot käy, halvin suora lento on löytynyt 2henkilöä/2vko 720e ajakohta olis 15.5-16.5.

Maailmalle mahdollisimman halvalle

Matkustaminen koetaan usein kalliiksi touhuksi ja sellaistahan siitä voikin tehdä, mutta nyt olisi tarkoitus touko-kesäkuussa päästä näkemään vähän tätä tellusta ja tehdä se melko pienellä budjetilla. Määränpää ei ole oleellinen vaan itse matka ja uusiin kulttuureihin/ihmisiin tutustuminen. Uskon vakaasti kun on valmis tinkimään mukavuuksista pääsen alle tonnilla jo melko pitkälle. Joten laittakaas vähän näkemyksiänne ja vinkkejä sniiduiluun.

Pakettimatkat kannattaa ostaa mahdollisimman myöhään, lähellä lähtöä. On silloin edullisempia. Vaarana on se, että jäljellä on matkoja ei-hyviin kohteisiin tai sitten myydään pahimmillaan ei-oota.

Pelkkiä lentoja ostaessa kannattaa olla taas ajoissa. Heti kun näkee halvan lennon, kannattaa iskeä kiinni. Yleensä lennot kallistuvat, mitä lähemmäs lähtöpäivää mennään. On toki poikkeuksia ja toisinaan lentojen hintakehitystä voi olla aika vaikeaa ennustaa. Itse käytän hintojen vertailussa seuraavia hakukoneita:

www.supersaver.fi
www.travellink.fi

Kohteista sen verran, että esim. kahden viikon Thaimaan reissu saattaa tulla voi tulla samanhintaiseksi tai jopa halvemmaksi, kuin viikon Kanarian reissu. Kanarialla kun on lähes Suomen hinnat. Halvimmillaan Bangkokiin saa lentolippuja 450-550 eurolla. Thaimaan sisäiset lennot maksavat ehkä jotain 100-200 euron välillä (meno-paluu). Thaimaassa on myös halpa matkustaa bussilla/junalla/taksilla ym. Hotelli-/hostellihuoneita Thaimaasta saa varmaankin noin 10 eurosta ylöspäin per yö. Keskihinta perussiistissä hotellissa on noin 25-40 euroa. kannattaa siis miettiä sitä, onko kohdemaa edullinen vai kallis.

Mä itse matkustan aika halvalla (matkat+asuminen), mutta reissun päällä en niinkään pihistele. En ikinä varaa esim. pakettimatkaa puolta vuotta aiemmin kalliiden hintojen takia, vaan ostan äkkilähtöjä. Hankin myös lentolippuja edullisesti. Tästä syystä pystyn matkustamaan noin 3-4 kertaa vuodessa vähän kauemmas. Tähän sitten päälle vielä Viron tai muiden lähialueiden reissut.

Kyllä tuossa reissailussa yleensä se itse matkustaminen (=lentäminen) ottaa isoimman osan budjetista jos säästämään alkaa. Varsinkin halvemman tason maissa jossain maaseudulla itse eläminen on hyvin halpaa.

Itsekkin lähtisin tuonne Aasiaan päin budjettireissulle. Kiinaan saa lentoja myös halvalla ja suurkaupunkien ulkopuolella voi periaatteessa elää niin halvalla kuin vaan viitsii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom