Lennä halvalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtaakohan löytyä jotain sivustoa, jonka avulla voisi etsiä lentolippujen hintoja useammalta eri sivustolta, niin että tarkkaa lähtö- ja menopäivämäärää ei tarvitse mainita? Eli mahdollisesti voisi antaa jonkun päivämääräjoukon/alueen lähtöpäiväksi ja samanlailla matkan kestolle voisi antaa jonkun alueen?

Skyscanner.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen viimeaikoina käyttänyt lähes ainoastaan tota http://www.momondo.fi vaikka semiärsyttävä mainos onkin töllössä pyörinyt, niin tuntuu tämän hetken tehokkaimmalta lentohakukoneelta, näyttäisi löytävän suurimman osan tunnetuista halpisyhtiöistäkin (esim. ryanair, airbaltic, norwegian, jne.).

Ja jos johonkin tiettyyn kohteeseen kyttää halpoja lentoja, niin niiltä löytyy siinä auttavia tollasia kaupunkisivuja, esim Bangkokiin näyttäisi tällä hetkellä pääsevän halvimmillaan vähän yli 500 egellä: http://www.momondo.fi/lento/hel/bkk/lennot-helsinki-bangkok.html

Ja tämän vuoksi piti ihan rekisteröityä palstalle? Ei kukaan valopää oikeasti tahdo lentää Aeroflotilla Bangkokiin.

Ja vaikka unohtais onnettomuudet niin herranjestas ne vaihtoajat. Olen pari kertaa kattonut halpoja lentoja aasiaan ja halvimmat on ko yhtiöllä moskovan kautta. Vaihtoaika joku 14 tuntia. Just joo, pelkästään syömisiin, kahviin ja kaljaan kuluu jo kentällä säästetty summa, puhumattkaan kuka kestää tuollaisia odotusaikoja.

Aika edulliset lennot norwegian tarjoaa jos ruotsiin haluaa. 170€ Vaasa-Tukholma-Vaasa, lippu tilattu 5 päivää ennen matkaa. jos ois reilun viikon ennen tilannut niin 130€ about

Aika edulliset lennot norwegian tarjoaa jos ruotsiin haluaa. 170€ Vaasa-Tukholma-Vaasa, lippu tilattu 5 päivää ennen matkaa. jos ois reilun viikon ennen tilannut niin 130€ about

Finnairin kampanjassa vielä pari päivää tarjolla Helsinki-Tukholma-Helsinki ~70 euroa ja lennot parin seuraavan kuukauden aikana.

Finnairin kampanjassa vielä pari päivää tarjolla Helsinki-Tukholma-Helsinki ~70 euroa ja lennot parin seuraavan kuukauden aikana.

Jep, mulla vaan maksaa junamatkan hesaan 60€ per suunta ja vaasaan menee autolla tunnissa. Niin mä säästän 8h matkaajoissa ja maksaa saman verran loppupeleissä!

Ja vaikka unohtais onnettomuudet niin herranjestas ne vaihtoajat. Olen pari kertaa kattonut halpoja lentoja aasiaan ja halvimmat on ko yhtiöllä moskovan kautta. Vaihtoaika joku 14 tuntia. Just joo, pelkästään syömisiin, kahviin ja kaljaan kuluu jo kentällä säästetty summa, puhumattkaan kuka kestää tuollaisia odotusaikoja.

Totta, ei todellakaan ole säästetyn rahan arvoinen. Suorat 10 tunnin lennotkin Aasiaan on täyttä saatanaa varsinkin hlökoht reissuilla, kun ei raaski lentää busineksessa.

Totta, ei todellakaan ole säästetyn rahan arvoinen. Suorat 10 tunnin lennotkin Aasiaan on täyttä saatanaa varsinkin hlökoht reissuilla, kun ei raaski lentää busineksessa.

Mä oon kerran säästänyt firman rahoja lentämällä aasiaan köpiksen kautta ja ottamalle extraviikonlopun työviikon päätteeksi sielä päässä. Palo sitten omaa rahaa sellanen joku tuhannen euroa kun firman säästö oli pari hunttia. Tuohon kun laskee veroprosentin ja sivukulun mukaan niin olis varmaan käynnyt "säästöllä" jo kaksi kertaa aasiassa :D

Oisko porukalla jotain ässää hihasta Balille menon suhteen? Näyttäisi olevan 16h lennot travelstartin kautta jotain tonnin huitteilla, saako noita halvemmalla jostain?

Millä lentoyhtiöillä noi lennot ovat?

Me lennettiin aikoinaan muistaakseni 4 vuotta sitten Helsingistä Amsterdamin kautta Bangkokiin KLM:llä (400 euroa) ja Bangkokista Balille muistaakseni Air Asialla (n. 200 euroa). Eli hinnathan eivät enää ole samat, mutta ootko tsekannut noita lentoyhtiöitä?

Jumalauta tota Etickettiä. halvatlennot.fi:n kautta erehdyin tolle sivustolle ja yllättäen sivuston lupaamia lentohintoja ei enää olekaan tarjolla, vaan hinta pompsahtaa aina parilla sataa varausvaiheessa. Monella eri päivällä sama homma. Ilmeisesti houkuttelevat ihmisiä sivuilleen tarjoamalla hintoja, joita ei todellisuudessa ole myynnissä ja luottavat siihen, että aina joku erehtyy ostamaan lipun sillä uudella kalliimmalla hinnalla. Kaiken lisäksi tulee jatkuvasti mailia, että käy maksamassa varauksesi, vaikken ole mitään varausta vahvistanut, vaan pelkästään syöttänyt matkustajien tiedot ja uuden hinnan tullessa ruutuun lopettanut siihen.

Onko kenelläkään hajua miten kannattaisi lähteä hakemaan yhdensuuntaisia lentoja? Ajatuksena olisi lentää marras-joulukuussa Helsingistä jenkkilän länsirannikolle, San Diego päämääränä, mutta La, ehkä jopa SF tai muut voisivat olla kelvolliset. Sitten paluuta jostain Hong Kongin suunnalta taas Helsinkiin tammikuussa. Kaliforniassa autonvuokraus ja lento Hawajille, josta sitten jollain tavalla valtameren yli Aasiaan, mutta tämä olisi tarkoitus sumplia omillaan. Näyttäisi yhden suunnan lennot vain älyttömän kalliilta.

Halvimmalla pääset kun otat menopaluun ja jätät paluun käyttämättä tai sitten otat ns. Multi-city lipun jos kaikki lentopäivät on lyöty lukkoon. Näitä myy ainakin orbitz.com

AbuDhabi vain tänään Airbalticilla 216,99e (Turusta ainakin). Joulukuusta eteenpäin.

EDIT: perutaampa äsköinen. Näköjään Airbaltic ilmoittaa yhdensuunnan hinnan. Eli eipä ole sittenkään häävi diili.

Suoraan turkis airlanen sivuilta tilattiin lennot balille hki-istanbul-jakarta-bali istanbulissa koneen odottellua 4 h hintaa oli noin.800/hlö siis menopaluu, ja vuosi oli 2009

Finnairilla olisi taas ok hintaisia Bangkok lentoja talvelle, 750e~ Mites kun tuossa on toi matkustusaika mikä on muutamia kuukausia, pitääkö jo lippua ostaessa tietää tarkat matkustuspäivät? Maaliskuussa olen lähdössä noin kuukauden reissulle, mutta en oikein pysty vielä tarkkoja päiviä päättämään.

Finnairilla olisi taas ok hintaisia Bangkok lentoja talvelle, 750e~ Mites kun tuossa on toi matkustusaika mikä on muutamia kuukausia, pitääkö jo lippua ostaessa tietää tarkat matkustuspäivät? Maaliskuussa olen lähdössä noin kuukauden reissulle, mutta en oikein pysty vielä tarkkoja päiviä päättämään.

Kyllä lippua ostaessa pitäisi tietää päivät. Myös ihan lähtö- tai paluupäivän vaihtaminen toiseen voi vaikuttaa hintaan aika paljonkin. Omasta mielestäni 750 ei ole kummoinenkaan hinta Bangokista, koska kauemmaskin pääsee edullisemmin ja myös Bangokiin parhaalla matkustuskaudella (hiihtolomat) toista sataa edullisemmin, ainakin jos haluaa käyttää enemmän aikaa matkaan. Jos siis suunta on vain tuo, niin kannattaa tutkia yhteyksiä Hong Kongin, Kuala Lumpurin sekä Singaporen kautta. Voisi vähän nähdä muutakin maailmaa "samalla hinnalla".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom