Lennä halvalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Itse käytän www.halvatlennot.com, www.hostelworld.com, www.hotels.com, www.ratestogo.com ja www.booking.com.

Lennoissa kannattaa miettiä, missä haluaa liikkua ja mihin mennä, jonka jälkeen voit googlata, mitkä halpalentoyhtiöt operoivat ko. kohteeseen. Sitten vain halpisyhtiöiden omilla hakukoneilla etsimään lentoja.

Toi "Halvatlennot"-sivusto on kyllä hieman arvelluttava.. Kokeilin ajan kuluksi bookata omat lippuni kesän matkaa varten, VAASA-HKI-BANGKOK ja takaisin BANGKOK-HKI-VAASA (7 vkoa.). Eebookers tarjosi liput 880 €, mutta halvatlennot-sivusto piirun alle 1000 €. Sitten jos Finskille soittaa suoraan, saa hinnasta pois tod.näk 10-20 € siitä 880 €:sta.
Eli ei kovin halvalta näytä..

Sanoisin että monesti Eebookers on kyllä paras vaihtoehto...tai ainakin lennot kannattaa aina tsekata sieltä vaan vertailun vuoksi. Onhan se kuitenkin yksi isoimmista matkanvälittäjistä täällä Euroopassa.

..ja toi Matkapörssi ei ole kertaakaan pieksiny mun matkojen hinnat jos verrataan Eebookerssin hintoihin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi "Halvatlennot"-sivusto on kyllä hieman arvelluttava.. Kokeilin ajan kuluksi bookata omat lippuni kesän matkaa varten, VAASA-HKI-BANGKOK ja takaisin BANGKOK-HKI-VAASA (7 vkoa.). Eebookers tarjosi liput 880 €, mutta halvatlennot-sivusto piirun alle 1000 €. Sitten jos Finskille soittaa suoraan, saa hinnasta pois tod.näk 10-20 € siitä 880 €:sta.
Eli ei kovin halvalta näytä..

Sanoisin että monesti Eebookers on kyllä paras vaihtoehto...tai ainakin lennot kannattaa aina tsekata sieltä vaan vertailun vuoksi. Onhan se kuitenkin yksi isoimmista matkanvälittäjistä täällä Euroopassa.

..ja toi Matkapörssi ei ole kertaakaan pieksiny mun matkojen hinnat jos verrataan Eebookerssin hintoihin..

Sori.. :worship:

Sattumalta näpytin tiedot väärin. Eli yli satasen eroa ei kuitenkaan loppupelissä ollut. Eli vrt. Halvatlennot vs. Ebookers.. Alkoi itsekin ihmetyttää nuo hintaerot! :D

Lisäys:
Eebookersissa yksi TODELLA hyvä toiminto, ja se on se että lentoja voi hakea +/- 3 päivän hintakalenterillä. Tämä on aivan ylivoimaisesti paras toiminto ellei sidottua päivää ole itse matkalle! :worship:

Lentoja kannattaa myös katsella osoitteesta www.momondo.com. On sellainen keskitetty hakukone, eli etsii eri hakukoneista.
Oon sitä kautta löytänyt viimeiset 4 lentoa, joista puolet on ollut expedia.comin ja puolet ebookersin kautta sitten ostettu.

Laitetaas nyt tännekkin kun tuonne jenkkilän roadtrip -threadiin ehdin jo ensin tämän pistää. Lienee osuvan parhaiten aiheeseen täällä. Elokuussa olisi siis tarkoitus lentää Miamiin kolmeksi viikoksi.

Lentojen hintoja olen tässä Miamiin seuraillut ja ihmettelen, että miksi noin kuukauden sisällä keskihintoihin on tullut yli sadan euron korotus. Joulukuun alussa halvimmillaan Miamiin lensi vielä noin 700e:llä, kun nyt taas hintataso on helposti yli 800e. Samanlaisia (ellei jopa suurempia) korotuksia on huomattavissa myös New Yorkin lentoihin.

Liekkö nämä terrorisointiyritykset jälleen nostaneet näitä hintoja vai mikähän on syynä? Sitä tässä lähinnä on tullut mietittyä, että pitäisikö vielä tarkkailla hintakehitystä vai napata itselleen liput nykyisillä hinnoilla (ja kirota jälkeenpäin jos hintataso palaa alaspäin). Ei tässä sadan euron korotus vielä matkabudjettia kaada, mutta mietinpä vain.

Laitetaas nyt tännekkin kun tuonne jenkkilän roadtrip -threadiin ehdin jo ensin tämän pistää. Lienee osuvan parhaiten aiheeseen täällä. Elokuussa olisi siis tarkoitus lentää Miamiin kolmeksi viikoksi.

Mikä lie noihin lentojen hintoihin aina vaikuttaa. Itse lähdössä kesäkuussa Miamiin ja päinvastoin kuukauden sisällä on reilusti laskeneet lentojen hinnat. 450e:llä löytyy nyt lennot.

Mikä lie noihin lentojen hintoihin aina vaikuttaa. Itse lähdössä kesäkuussa Miamiin ja päinvastoin kuukauden sisällä on reilusti laskeneet lentojen hinnat. 450e:llä löytyy nyt lennot.

No jos nyt katsotaan esim. Finnairin sähläämisiä, niin mikäköhän lie syy että tiputetaan hintoja reilusti?? :rolleyes:
Likvidiä varoja tarvitaan paikkaamaan edellisen vuoden emämokia, ja niitä tarvitaan NYT!

..ja lentoyhtiöt muutenkin kamppailevat taloudellisissa vaikeuksissa, ja tämä taloustilanne ei sitä kassatilannetta paljoakaan helpota.

No jos nyt katsotaan esim. Finnairin sähläämisiä, niin mikäköhän lie syy että tiputetaan hintoja reilusti?? :rolleyes:
Likvidiä varoja tarvitaan paikkaamaan edellisen vuoden emämokia, ja niitä tarvitaan NYT!

..ja lentoyhtiöt muutenkin kamppailevat taloudellisissa vaikeuksissa, ja tämä taloustilanne ei sitä kassatilannetta paljoakaan helpota.

Aivan, lähinnä ihmettelinkin sitä miksi vastaavat lennot elokussa ovat kallistuneet ja kesäkuussa halventuneet.

Mä lähden Jenkkeihin 5 viikoksi kesäkuun alusta lähtien. Mun mielestä saatiin aika halvat lennot. Miamiin itsekin suuntaan mutta lennot otettiin vaan New Yorkiin ja siitä sit sompaillaan bussilla ja sisäisillä lennoilla eteenpäin.

Kellään kokemuksia Delta Air Linesista??? Pysyykö koneet ilmassa yms??? Olis tarkoitu jenkkeihin(Nykiin) lennellä ja pitää katsastella vaihtoehtoja...

Kellään kokemuksia Delta Air Linesista??? Pysyykö koneet ilmassa yms???..

Kannattaa tiedustella asiaa lippua ostaessa. Kyllähän se lippu nyt puoleen hintaan pitää saada jos on tiedossa että matka loppuu jo atlantin yllä.

Kellään kokemuksia Delta Air Linesista??? Pysyykö koneet ilmassa yms??? Olis tarkoitu jenkkeihin(Nykiin) lennellä ja pitää katsastella vaihtoehtoja...

Lennettiin vajaa vuosi sitten NY-Columbus OH-NY Deltalla. Oliskohan ollu joku 30 paikkainen pikkujetti. Vaikutti ihan "normaalilta" meiningiltä eli voin suositella.

Osaatteko sanoa, laskeeko esim. Helsinki-Jyväskylä lentojen hinnat lähestyttäessä matkustuspäivää? Eli jos matkustuspäivä olisi vaikkapa 7.2. sunnuntai, kannattaako varata lennot jo nyt vai putoaako hinnat vielä, ja jos putoaa niin kuinka paljon?

Osaatteko sanoa, laskeeko esim. Helsinki-Jyväskylä lentojen hinnat lähestyttäessä matkustuspäivää? Eli jos matkustuspäivä olisi vaikkapa 7.2. sunnuntai, kannattaako varata lennot jo nyt vai putoaako hinnat vielä, ja jos putoaa niin kuinka paljon?
Harvoin ne laskee. Tolla päivällä nyt maksaa lento 38e että se on jo kohtuu edullinen.

Me bookattiin HKI - PHL - HKI lennot ja lennot ovat Air Francen nimellä. Operoiva yhtiö Hki-Pariisi välillä on Finnair ja Pariisi - Philadelphia välillä juurikin tuo Delta Air Lines. Koneena on Boeing 757-200. Osaako joku sanoa tuosta mallista tarkemmin (Delta Air Linesin käyttämä Pariisi - Philadelphia välillä), eli onko jokaisella matkustajalla oma ruutu naaman edessä vai kuinka? Jostain Boeing fanisivulta katsoin niin tuota 757-200 mallia on ainakin tsiljardi erilaista ja joissain noissa oli ruudut jokaiselle ja joissain ei.

edit. Hintaa oli alle 600e kaikkineen per nenä, ilmeisesti oli edukkaat lennot (?). Ebookersin kautta varattiin ja tuntui olevan selkein ja edukkain vaihtoehto.

Usan sisäsillälennoilla ei ole juuri merkitystä minkä yhtiön valitsee. Säätilan ollessa vuodenaikaan nähden tavanomainen mikään niistä ei myöhästele toista enempää, usein lennot ovat olleet jopa etuajassa
Empiirinen tutkimus: Vuoden 2009 toisella puoliskolla 25 lentoja reilulla puolella tusinalla USAn sisällä operoivalla lentoyhtiöllä.

Olisiko ollut myös niin, että Delta kuuluu Finnairin kanssa samaan alliannssiin, joten yhteinen lentomaili järjestelmä..tarkistakaa en muista tarkalleen.

Onko kukaan hankkinut lentoja Intiakeskuksen kautta ja miten homma on mahdollisesti pelittänyt? Katselin, että CityShoppari-kortilla saa Euroopan lennoista 20% alennusta ja matkaseuralaiselle 10%. Kaukolennoista 40% ja matkaseurlaiselle 20% alennusta.

http://www.intiakeskus.fi/html/lennot/lennot.html

Aavistuksen noloa... Luin vähän väärin CityShopparitarjouksen. Kyse on siis euroista eikä prosenteista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom