Lennä halvalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Finskillä oli tarjouksena johonkin 700euroon suoria lentoja Chicagoon. Vähän edullisemminkin saattaa tonne päästä mutta tonne asti reissatessa saattaa tulla sen verran vittumaiset lentoajat välilaskujen kanssa että ihan hyvä hinta suoralle lennolle.

Juuri tänään tulleessa Luftvaffen mainoskirjeessä Chicago 529EUR. Ei ole suora lento, mutta säästö verrattuna Finskiin ihan kohtuullinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Finskillä oli tarjouksena johonkin 700euroon suoria lentoja Chicagoon. Vähän edullisemminkin saattaa tonne päästä mutta tonne asti reissatessa saattaa tulla sen verran vittumaiset lentoajat välilaskujen kanssa että ihan hyvä hinta suoralle lennolle.
Ne taitaa olla vain Finskin operoimia, American Airlines on se joka sitten lentää. :)
Toi 700€ on melko hintava, koska mä maksoin Losiin 600€ kun lensin sillä suoralla Chicagoon ja jatkoin sieltä sitten Losiin viime touko- kesäkuussa. Ja samaa reittiä takaisin.

Juuri tänään tulleessa Luftvaffen mainoskirjeessä Chicago 529EUR. Ei ole suora lento, mutta säästö verrattuna Finskiin ihan kohtuullinen.
Kyllä mä parisataa maksan ihan mielelläni jos sillä välttää molempiin suuntiin välilaskut. Oon ite lentänyt 300eurolla Nykiin ja varmasti ois suht edullisesti saanu jonkun Deltan sieltä Chicagoon. Eli tarkotin vaan että oli hyvänhintanen suoralento joita ite suosin. Mutta ymmärrän toki että tää on halvat lennot-ketju niin noi välilaskut on monelle ihan hyväksyttäviä:D.

Toi 700€ on melko hintava, koska mä maksoin Losiin 600€ kun lensin sillä suoralla Chicagoon ja jatkoin sieltä sitten Losiin viime touko- kesäkuussa. Ja samaa reittiä takaisin.

Niin no hintavahan toi 700 suorasta lennosta ei ole mutta toki sitä halvemmallakin voi päästä. Tostakin on aika vaikea laskea sitä hintaa Chicagoon jos on suoraan varattu lento Losiin ja se välilasku vaan sattu olemaan tuolla. Oon ite halvimmillani lentänyt 250euroon Bankokiin ja siinä oli välilasku intiassa. En silti luule että suora lento Intiaan ois ollut tosta mitenkään halvempi vaikka matka on lyhyempi. Suoraan sanottua mulla ei oo käsitystäkään miten toi lentojen hinnottelu menee noitten välilaskujen suhteen. Kun kyllähän samalle lennollekkin on paljon noita erihintasia paikkoja luokasta riippumatta. Liian suurta tähditiedettä mulle:D.

Tulee itse käytettyä aika paljon lentojen hakuun Travellinkin ja Supersaverin hakukoneita, mutta en oikein hahmota sitä, että uupuuko sieltä jotain hyviä lentoyhtiöitä, eli mistä löytyisi laajin valikoima vai ovatko ne yleensä saman valikoiman sisältäviä? Entä mikä on se juttu, joka tekee jonkun hakukoneen lennoista edullisempia?

Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut lähtemään mun kanssa Aasiaan kahden viikon kuluttua, mutta lennot Kuala Lumpuriin ja Singaporeen maksavat 850 eurosta ylöspäin. Yritin katsoa edullisia lentoja lähimaihinkin, mutta en oikein löytänyt. Tuo tuttu kyllä vähän arkailee yksinlentämistä ja mahdollisten välilaskujen tuomia lentokoneen vaihtoja.

Tulee itse käytettyä aika paljon lentojen hakuun Travellinkin ja Supersaverin hakukoneita, mutta en oikein hahmota sitä, että uupuuko sieltä jotain hyviä lentoyhtiöitä, eli mistä löytyisi laajin valikoima vai ovatko ne yleensä saman valikoiman sisältäviä? Entä mikä on se juttu, joka tekee jonkun hakukoneen lennoista edullisempia?
Yleensä mä katon halvimmat lentopäivät Supersaverista ja sen jälkeen nakkaan ne päivät vertaa.fi:n lentohakuun ja hinta yleensä putoaa muutaman kympin. Jos siis päivät ei oo niin tarkat.

Millä tavalla Finnairin hinnat menee, kun lähtöaika lähenee ? Lähinnä katsellut lentoja Amerikkaan ja näyttäisi että mitä lähemmäksi mennään niin sitä korkeammaksi hinta nousee,
mutta onko mahdollista että hinta tulee alas jossain kohtaa, jos paikkoja vielä vapaana ?

^Ei laske ellei tule jotain tarjouskampanjaa. (Pätee kaikkiin lentoyhtiöihin.) Ja sesonkiaikoina ainakaan ei ole mitään tarvetta myydä tarjouskampanjoilla niitä lentoja.
Vikat paikat on sikahintaisia, ja joku ne yleensä aina silti lunastaa.

Pistetäänpäs kyssäriä tähän ketjuun. Varattiin vaimon kanssa kesäkuun alkupuolella lennot Norwegianilta kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle välille Oulu - Hki - Oulu, meno heinäkuun 16. päivälle. Tsekattiin yhdessä ruudulta ajat, päivämäärät, lennot ym. kahteen kertaan ja todettiin, että ovat oikein. No vahvistus tekstari tulikin puhelimeen ja tilausvahvistus sähköpostiin. Emme niitä silloin tarkemmin lukeneet (valitettavasti). Tänään luin tekstiviestin puhelimesta ja tuli aikamoinen WTF-olo. Päivämäärät ja kellonajat ovat viestissä oiken, mutta suunta on väärä. Lennot on Hki - Oulu - Hki. Samoin näyttää olevan sähköpostissa.

Sikälihän tuo on oma vika, että vahvistus olisi pitänyt tietenkin syynätä tarkasti ja lennot olisi voinut peruuttaa 24h sisällä varauksesta veloituksetta. Mutta siitä olemme pomminvarmoja, että ruudulla lennot olivat tismalleen oikein, koska ne kaksilla silmillä kahdesti varmistimme ennen varauksen tekemistä. Tässä ei liene mitään tehtävissä, kun kyseessä tarjouslennot? Lentojen muuttaminen tässä vaiheessa sekin maksaa muutaman satasen, kun alkuperäinen hinta oli 249€ koko setistä. Kyllä vituttaa!

Ole suoraan yhteydessä lentoyhtiöön, riippuu firmasta miten suhtautuvat. Finnair on ollut aina paskan jäykkä mutta Ryanair on ihan parin kympin hinnalla mulkannut lippuja jos joskus on tarvinut ja koneissa vain on ollut tilaa...

Joo, pitää huomenna heti soittaa, kun siellä aspa aukeaa. Mutta siellä on netissä sellainen varauksen muutos kohta, josta lentoa voi "halviten" muuttaa. Aamulla katsoin, paljonko se muutos maksaa ja erotus oli silloin 373€, kun uusi vastaava varaus oli 611€. Nyt tsekkasin muutoksen ja erotus oli nyt 630€ ja edelleen uusi varaus 611€. Nuo sivut toimii mielestäni päin persettä. Silloin varausta tehdessäkin sieltä putoili välillä lentoja pois ja hinnat heitteli samaa tahtia, kun päivitti sivua.

Tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun käytämme Norwegiania, jos nyt edes käytämme tälläkään kertaa.

Jostain syystä kuvittelin, että toi Supersaver olisi halvempi kuin lentoyhtiö suoraan. Vaan eipä ollut, 35e säästin kun otin lennot suoraan Finskiltä.

.

Mä käytän skyscanneria. Löytää halvimmat ja ehdottaa jopa komboja, esim. välille Lontoo-Turku ehdotti viimeksi ryanairin ja wizzairin yhdistelmää. Ihan jees jos pitää halvalla päästä.

Hehkutin viimeksi ryanairin Turkuun lentämistä... Noh, eipä enää lennäkään, lentokenttäverojen takia kuulemma. Meikäläisen lennot kallistuivat just satasilla. Tuntuu tyhmältä maksaa £200 lipuista treelle tai Helsinkiin kun ennen pääsi alle satasella lähemmäksi kotia.

Jos suomalaista hakukonetta halajaa niin halvatlennot.fi ainakin hakee kaikista noista mainituista (supersaver, travellink).

Itse olen viimeaikoina käyttänyt lähes ainoastaan tota http://www.momondo.fi vaikka semiärsyttävä mainos onkin töllössä pyörinyt, niin tuntuu tämän hetken tehokkaimmalta lentohakukoneelta, näyttäisi löytävän suurimman osan tunnetuista halpisyhtiöistäkin (esim. ryanair, airbaltic, norwegian, jne.).

Ja jos johonkin tiettyyn kohteeseen kyttää halpoja lentoja, niin niiltä löytyy siinä auttavia tollasia kaupunkisivuja, esim Bangkokiin näyttäisi tällä hetkellä pääsevän halvimmillaan vähän yli 500 egellä: http://www.momondo.fi/lento/hel/bkk/lennot-helsinki-bangkok.html

näyttäisi löytävän suurimman osan tunnetuista halpisyhtiöistäkin (esim. ryanair, airbaltic, norwegian, jne.).

Tämä on kyllä hyvä, koska mielestäni en ole vielä tähän mennessä törmännyt muihin hakukoneisiin, jotka antaisivat vaihtoehtoina näitä tiettyjä halpalentoyhtiöitä esim. Ryanair, joten veikkaisin Momondon tilittävän mm. Ryanairille jotain tästä...

Mahtaakohan löytyä jotain sivustoa, jonka avulla voisi etsiä lentolippujen hintoja useammalta eri sivustolta, niin että tarkkaa lähtö- ja menopäivämäärää ei tarvitse mainita? Eli mahdollisesti voisi antaa jonkun päivämääräjoukon/alueen lähtöpäiväksi ja samanlailla matkan kestolle voisi antaa jonkun alueen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom