Veteraanikortti käytetty! Miten ihmeessä vaikka hevonen on enemmän ystävä kuin vaikka joku käärme? Kertooko se hyviä läppiä tai kuuntelee paremmin murheita kuin toinen vai mitä ihmettä
Mun koira on ainakin mun bff! Mut se onkin paljon fiksumpi ku heppa. Ja älkää viittikö itkee heppatytöistä, tykkäätte niiden tiukoista pyllyistä kuitenkin. Samanlailla ne roikkus, ku muillaki, ilman niit heppoi! En mä oikeesti tiiä et onks ne nyt niin tiukkoi, mut miehet joskus hehkuttanu, nii oletan. Mut mitä ite heppatyttöihin tulee, niin jos olisin mies, nii suurin osa ei kyl kelpais muuta ku panemiseen. Se hepparakkaus on jotenkin älytöntä. Se menee yli. Mut eihän sekään hevosen vika ole.
Taitaa enemmänkin olla tuo ihmisten käyttäytyminen mikä minua risoo kuin itse eläimet....?
Veikkaanpa näin. Ei muakaan koulutetut eläimet häiritse, mut vähän idioottimaista ajatella, et joku dobermanni osais olla kiltisti ilman kouluttamista. Suurimmat traumat mulle jäi kerran, kun olin koirani kanssa kävelyllä ja siin vieres oli sellane metsäkaistale. Siin sit vastaan tuli joku 5-10hlö:n porukka, joilla oli joku oletettavasti metsästyskoira. Sitten ne usutti sen jonkun rusakon perään ja hyi saatana se ääni, mikä siitä rusakosta lähti kun se koira repi sen. Se oli sairasta. Ihan vaan sairasta. Enkä sanois, että koiran vika varsinaisesti se.
Sit on tietysti nää jotka paskattaa sitä koiraa keskelle kävelytietä tai joiden kissojen takia pitää pihapiirin hiekkalaatikon hiekat saa vaihtaa joka vuos kun siellä on niin paljon kissankakkaa. Tai sitten nää, jotka testaa akvaariokaloillaan et paljon ne voi syyä kunnes kuolevat. Tai ne, jotka hakkaavat niitä eläimiään jos eivät heti tottele. Tai pikkulapset, jotka heittävät kiviä "pelottavia" koiria kohti, niin että ne alkaa inhota kaikkia lapsia. Mun kummitädillä oli belgianpaimenkoira ja jos se piti sitä ulkona niin sitten pihan lapset heitteli sitä kivillä hirveesti ja meni joku 5 vuotta varmaan, kunnes sen lähelle pysty päästämään lapsia, koska se oli niin pelokas. Enkä siinäkään sanois, että olis ollut mun kummitädin vika, se on kuitenkin koko elämänsä ollu koirien kanssa ja pärjäs tuokin koira kaikissa toto-kokeissa, mutta lapsia ei vaan sietänyt, enkä ihmettele.
Sitten on nää jotka potkivat puluja kaupungilla vitsillä. Kyllä muakin ne ärsyttää, ei siinä, mut joku raja sentäs. Ne varmaan on paljon rauhallisemmin sitten jos niiden perässä ollaan koko niiden elämä juostu.
Pattitappi sanoi:
Eniten lemmikeissä vituttaa se, että ne on niin monelle mukamas perheenjäseniä, sit niillä on samat oikeudet kuin ihmisilläkin.
Kyllähän tosta on joskus jotain tutkimuksiakin kai tehty. Että se välittäminen on jotenkin "puhtaampaa" niitä eläimiä kohtaan, ettei niihin katkeroidu samanlailla. Hyvin harva taitaa kovin lempeästi sitä perhettään rakastaa, varsinkaan vaikka vanhempiaan. Tai että kyllä niistä välittää, mut siinä on niin paljon kaikkea muutakin, sitten vaikka esim. niitä koiria kohtaan se on sitä pelkkää välittämistä, ei ehkä yhtä syvää tietenkään, mutta puhtaampaa. Noista oikeuksista en sit kyl tiiä. Ei meillä koiraa samanlailla kuitenkaan kohdella, sille ollaan paljon kiltimpiä itse asiassa.....
Nää mua ärsyttää:
- eläimen kanssa nukkuminen samassa sängyssä
- se, että muiden pitäis kohdella sitä lemmikkii samanlailla kuin ite (tietenkään ei saa hakata siitä ilmoi pihalle tms, mut ei sitä tarvi esim pusutella yhtä ahkeraan....)
- se, että väkiste kesytetään jotain sudenpuolikkaita, jotka on hulluja eläimiä ja niitä sit on tuol kadut täynnä
- se, että hommataan koira vaikka lapselle synttärilahjaks ja 3kk päästä kyllästytään siihen niin, ettei se enää koskaan ees pääse kunnon lenkille
- ELÄIMIEN KAUNEUSKILPAILUT, näitähän ainakin usassa on, aivan käsittämätön
- kaikki tv-ohjelmat eläimistä, joissa ne on puettu ihmisten vaatteisiin yms, 90-luvulla tuli se joku sarja tv:stä, jossa oli noin
- ja ne SÖÖTIT kuvat niistä eläimistään, joissa niitä kidutetaan jotenkin
- kotilot lemmikkieläiminä, ei pysty ymmärtämään
- lapsiperheissä lemmikkieläimenä sellaset isot koirat, sit 3v ja ne on niin tukkei et hyvä jos pystyvät kävelee, mut eihän niitä kukaan muutenkaan tarpeeks ulkoiluta, eli sinänsä
- vanhukset niiden pikkupentukoiriensa kanssa, ne on niin ennalta-arvaamaton yhdistelmä, et melkeen pitää vaihtaa toiselle puolelle tietä, jos tahtoo esim. pyörällä ohi
Eli oikeestaan mua ei taida ärsyttää ne eläimet juurikaan, vaan se miten ihmiset niitä kohtelee, mut toivottavasti tää nyt sallitaan tääl, vaikka vähän karkaskin :D