Lemmikkien vihaamisketju - vihaatko eläimiä? Kerro se täällä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Mitähän sotaveteraanit olisivat mieltä tästä.
.

EI jumalauta:hyper::hyvä:.

[toistoa]
Elukoista lässyttäminen on sitten niin vitun typerää kuunneltavaa. Nimenomaan lässytys. "Ku se meidän musti oli niin iloinen ku tulin kotiin ja mullakin oli ihan HIRVEE ikävä". Nimenomaan lässyttämällä. Lasten tekemisiä mä nyt voin vielä kuunnella, mutta en minkään helvetin koiran tai kissan.

Ja se vapaana juoksuttaminen voi ny vittu. Kaks kertaa on koira purrut ja kyseessä on nimenomaan se maaaaaaailman kiltein koira, joka ei vois tehdä pahaa kenellekkään. Se vaan leikkii. Just niin hampaat tukevasti hauiksessa kiinni. Hauska leikki varmaan koiralle. Mä olisin voinut leikkiä jotain muuta.
[/toistoa]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täysin samaa mieltä Hupen kanssa. Lapsena olin kanssa erittäin eläinrakas ja en niitä vihaa vieläkään, mutta hohhoijaa noiden elukoiden kanssa. Ulkona kaikki paikat aina kusta ja paskaa täynnä. Poikaakaan ei aina voi viedä partsille nukkumaan, kun mummojen piskit räksyttää pihalla yötä päivää.

Meilkein kaikilla parhailla yhtävillänikin tai lähinnä heidän puolisoillaan on vähintään se 3-4 elukkaa. Siis 3 kissaa ei vielä riitä, vaan pitää hommata vielä 2 helvetin isoa koiraa siihen rinnalle + hamsteri ja 2 marsua(tää on tosi juttu ja ne eivät ole eläinkauppiaita). Sitten kun alkaa tulemaan omia lapsia niin aletaan olemaan pikkasen ihmeissään. Marsu on ehkä ainut kotieläin kaupunkioloihin minkä suostun omille lapsille hommaamaan.

Maalla asuminen on tietysti aivan eri asia. Siellä ne hauvelit on ihan jees. Luulis, että kaikki nämä suuret animalloveritkit haluaisivat tarjota rakkaimmilleen onnellisemman elinympäristön ja veisivät ne jonnekkin korpeen.
Joo, systerilläkin on 2 koiraa ja 5 (viisi!) kissaa. Sitten se kyselee että miksi ette käy kylässä (yhdessä kissakylässä maksimiaika on 15min allergian vuoksi). Matkaa tuonnekin on se 600km, joten ei ihan vartin vuoksi jaksaisi ajaa lasten kanssa 1200km matkaa.

Mä vihaan eläimistä eniten ihmisiä:
- ryyppäävät, tappelevat, nussivat ketä sattuu, möykkäävät, tuijottavat, vittuilevat, ja kadut ovat täynnä paskaa.

Saisi mun puolestaa tappaa ne kaikki. Eihän niistä mitään hyötyä ole.

Sitten noilla rakeilla roikkuu aina rekkamiehen pastillit (eli paskakokkareet) perskarvoissa ja se vain omistajaa naurattaa. Samalla naurattaa se kun se rakki tulee pastilleineen sohvalle ja koira tahdotaan viedä pastilleineen myös kyläpaikkaan ja närkästytään kovin jos sitä ei tahdota ottaa sisälle. Märät tassut/turkki haisee myös aivan kammottavan kuvottavalle ja ei, en todellakaan tahdo että rakki pomppii satojen eurojen kledjuilleni "ottamaan minua vieraanvaraisesti vastaan" kun menen kylään koirakotiin. Tekisi mieli hirttää moinen rakki siihen eteiseen.

Lisäksi kun esim. safkaa kyläpaikassa niin koiralle heitellään pöydästä ruokaa ja annetaan sen nuolla lautaset puhtaiksi. Kyllä menee minulla ainakin ruokahalu 0.42 sekunnissa kun huomaan että koira syö samoista kipoista kuin ihmiset.

Sitten tämä allergia on taas asia erikseen. Tässähän ei toki eläimiä voi syyttää, mutta kun omistajat huomaavat vartin oleskelun jälkeen että alkaa ahdistaa niin tällöin alkaa se toitotus: "Voi, pitäisikö toi meidän pörrikissa pistää vaikka parvekkeelle siksi aikaa kun olette täällä ettei niin ahdista". V****U! Kannattaisi hankkia jotain yleissivistystä ja teoriaa eläimistä sentäs ennen niiden hankintaa.

Taitaa enemmänkin olla tuo ihmisten käyttäytyminen mikä minua risoo kuin itse eläimet....?

Kaikkein pahinta tämä on Saksassa, jossa koirat ovat kaikissa kaupoissa ja ravintoloissa ja kahviloissa SISÄLLÄ omistajansa mukana ja ravintoloissa niille jopa tarjoillaan ruokaa/juomaa!

Ja en ole tarkoittanut tätä purnausta kenellekään henkilökohtaisesti eikä tästä tule loukkaantua kenenkään. Kannattaa vaan opettaa itselleen/lemmikilleen tapoja/tietoa asiasta tai jättää se hankkimatta.

Elukat on hauskoja, mutta en hommais itelle ikinä.

Nevöevö.

Itellä ainakin oksettaa vittu vitusti kuunnella opiskelijaravintolan ruokapöydässä ku vieressä olevat humanistit intoilee miten on saanu pestä mattoja ku pikku fifillä on menkat. Vitusti.

En tajua akvaariokaloja, käärmeitä, kotiloita, hämähäkkejä yms. Mitä hiton iloa niistä muka voi olla? Eihän niiden kanssa voi edes harrastaa mitään. Hevonen tai koira voi sentään olla harrastus"väline" ja ystävä.

Käärmeiden kanssa voi todistetusti harrastaa jotain. :pano:

Mä vihaan eläimistä eniten ihmisiä:
- ryyppäävät, tappelevat, nussivat ketä sattuu, möykkäävät, tuijottavat, vittuilevat, ja kadut ovat täynnä paskaa.

Saisi mun puolestaa tappaa ne kaikki. Eihän niistä mitään hyötyä ole.

Puit ajatukseni sanoiks! Hyvin sanottu!

Mitähän sotaveteraanit olisivat mieltä tästä. :rolleyes: Tainnut Suomenhevosella olla aikoinaan aika suuri merkitys.

En tajua akvaariokaloja, käärmeitä, kotiloita, hämähäkkejä yms. Mitä hiton iloa niistä muka voi olla? Eihän niiden kanssa voi edes harrastaa mitään. Hevonen tai koira voi sentään olla harrastus"väline" ja ystävä.
Veteraanikortti käytetty! Miten ihmeessä vaikka hevonen on enemmän ystävä kuin vaikka joku käärme? Kertooko se hyviä läppiä tai kuuntelee paremmin murheita kuin toinen vai mitä ihmettä :hyper:

Veteraanikortti käytetty! Miten ihmeessä vaikka hevonen on enemmän ystävä kuin vaikka joku käärme? Kertooko se hyviä läppiä tai kuuntelee paremmin murheita kuin toinen vai mitä ihmettä :hyper:

Niin, ja vielä tuosta tuli mieleen tuosta Valerien postista että tuohan on täysin sama ku "Kyllä sitä ennenki syötiin perunaa ja läskisoosia ku oli miehet metässä puusavotassa kuusenperseessä" ei enään päde kun oot 8h/pv toimistotyöntekijä. Ne hepat mitkä veteli kaikenmaailman huoltovaunuja sielä sodissa ehkä ei välttämättä kestä TeKan rinnalla penkkauksessa.

Eniten lemmikeissä vituttaa se, että ne on niin monelle mukamas perheenjäseniä, sit niillä on samat oikeudet kuin ihmisilläkin. Toisekseen vituttaa kaikki netistä löytyvät mukamas hauskat kuvat kissoista ja koirista. Kolmanneks vituttaa et lemmikkisekot vaahtoaa kokoajan lemmikeistään, kun ne tekee kaikkee niin hassuu. Olen joskus ulkoiluttanut koiraa, en vihaa eläimiä.

Millä perusteella perheenjäsenellä tarvitsee automaattisesti olla samat oikeudet kuin ihmisillä? Perheelle on varmasti satoja eri määritelmiä - joillekin ne lemmikit ovat osa perhettä, joillekin perhe on vain oman asunnon piirissä asuvat ihmiset, jollekin heimolle perhe saattaa olla kaikki heimon jäsenet, maa, ja alueella asuvat eläimet (jotkin heimot pitävät esim maata elävänä olentona, jota tulee kunnioittaa). On selvää, että perheen subjektiivinen määritelmä muodostuu jokaisessa perheessä sisältäpäin ja näinollen vaihtelee rajusti eri kulttuurien ja eri perheiden välillä.

Tietysti jos asiaa halutaan katsoa puhtaasti esimerkiksi tilastollisessa valossa, niin silloin voimassa olevan yhteiskunnan virallinen näkökanta määrää sen, mikä perhe on. En kuitenkaan usko, että monet ihmiset mieltävät perheensä ainoastaan tilastolliseksi yksiköksi. Kyllä siinä perheen käsityksen takana on aina seikkoja kuten yhteenkuuluvuuden tunne, samassa fyysisessä paikassa asuminen, asioiden ja juttujen jakaminen, toisistaan huolehtiminen yms..

En ajatellut perheenjäsen -kysymystä noin syvällisesti. Lähinnä tarkoitin sitä, miten lemmikin asema on ajan kuluessa muuttunut. Nykyään lemmikit ja eläimet ovat liian tärkeitä ihmisille.

Mun koira on ainakin mun bff! Mut se onkin paljon fiksumpi ku heppa. Ja älkää viittikö itkee heppatytöistä, tykkäätte niiden tiukoista pyllyistä kuitenkin. Samanlailla ne roikkus, ku muillaki, ilman niit heppoi! En mä oikeesti tiiä et onks ne nyt niin tiukkoi, mut miehet joskus hehkuttanu, nii oletan. Mut mitä ite heppatyttöihin tulee, niin jos olisin mies, nii suurin osa ei kyl kelpais muuta ku panemiseen. Se hepparakkaus on jotenkin älytöntä. Se menee yli. Mut eihän sekään hevosen vika ole.

Taitaa enemmänkin olla tuo ihmisten käyttäytyminen mikä minua risoo kuin itse eläimet....?

Veikkaanpa näin. Ei muakaan koulutetut eläimet häiritse, mut vähän idioottimaista ajatella, et joku dobermanni osais olla kiltisti ilman kouluttamista. Suurimmat traumat mulle jäi kerran, kun olin koirani kanssa kävelyllä ja siin vieres oli sellane metsäkaistale. Siin sit vastaan tuli joku 5-10hlö:n porukka, joilla oli joku oletettavasti metsästyskoira. Sitten ne usutti sen jonkun rusakon perään ja hyi saatana se ääni, mikä siitä rusakosta lähti kun se koira repi sen. Se oli sairasta. Ihan vaan sairasta. Enkä sanois, että koiran vika varsinaisesti se.

Sit on tietysti nää jotka paskattaa sitä koiraa keskelle kävelytietä tai joiden kissojen takia pitää pihapiirin hiekkalaatikon hiekat saa vaihtaa joka vuos kun siellä on niin paljon kissankakkaa. Tai sitten nää, jotka testaa akvaariokaloillaan et paljon ne voi syyä kunnes kuolevat. Tai ne, jotka hakkaavat niitä eläimiään jos eivät heti tottele. Tai pikkulapset, jotka heittävät kiviä "pelottavia" koiria kohti, niin että ne alkaa inhota kaikkia lapsia. Mun kummitädillä oli belgianpaimenkoira ja jos se piti sitä ulkona niin sitten pihan lapset heitteli sitä kivillä hirveesti ja meni joku 5 vuotta varmaan, kunnes sen lähelle pysty päästämään lapsia, koska se oli niin pelokas. Enkä siinäkään sanois, että olis ollut mun kummitädin vika, se on kuitenkin koko elämänsä ollu koirien kanssa ja pärjäs tuokin koira kaikissa toto-kokeissa, mutta lapsia ei vaan sietänyt, enkä ihmettele.

Sitten on nää jotka potkivat puluja kaupungilla vitsillä. Kyllä muakin ne ärsyttää, ei siinä, mut joku raja sentäs. Ne varmaan on paljon rauhallisemmin sitten jos niiden perässä ollaan koko niiden elämä juostu.

Pattitappi sanoi:
Eniten lemmikeissä vituttaa se, että ne on niin monelle mukamas perheenjäseniä, sit niillä on samat oikeudet kuin ihmisilläkin.

Kyllähän tosta on joskus jotain tutkimuksiakin kai tehty. Että se välittäminen on jotenkin "puhtaampaa" niitä eläimiä kohtaan, ettei niihin katkeroidu samanlailla. Hyvin harva taitaa kovin lempeästi sitä perhettään rakastaa, varsinkaan vaikka vanhempiaan. Tai että kyllä niistä välittää, mut siinä on niin paljon kaikkea muutakin, sitten vaikka esim. niitä koiria kohtaan se on sitä pelkkää välittämistä, ei ehkä yhtä syvää tietenkään, mutta puhtaampaa. Noista oikeuksista en sit kyl tiiä. Ei meillä koiraa samanlailla kuitenkaan kohdella, sille ollaan paljon kiltimpiä itse asiassa..... :rolleyes:

Nää mua ärsyttää:
- eläimen kanssa nukkuminen samassa sängyssä
- se, että muiden pitäis kohdella sitä lemmikkii samanlailla kuin ite (tietenkään ei saa hakata siitä ilmoi pihalle tms, mut ei sitä tarvi esim pusutella yhtä ahkeraan....)
- se, että väkiste kesytetään jotain sudenpuolikkaita, jotka on hulluja eläimiä ja niitä sit on tuol kadut täynnä
- se, että hommataan koira vaikka lapselle synttärilahjaks ja 3kk päästä kyllästytään siihen niin, ettei se enää koskaan ees pääse kunnon lenkille
- ELÄIMIEN KAUNEUSKILPAILUT, näitähän ainakin usassa on, aivan käsittämätön
- kaikki tv-ohjelmat eläimistä, joissa ne on puettu ihmisten vaatteisiin yms, 90-luvulla tuli se joku sarja tv:stä, jossa oli noin
- ja ne SÖÖTIT kuvat niistä eläimistään, joissa niitä kidutetaan jotenkin
- kotilot lemmikkieläiminä, ei pysty ymmärtämään
- lapsiperheissä lemmikkieläimenä sellaset isot koirat, sit 3v ja ne on niin tukkei et hyvä jos pystyvät kävelee, mut eihän niitä kukaan muutenkaan tarpeeks ulkoiluta, eli sinänsä
- vanhukset niiden pikkupentukoiriensa kanssa, ne on niin ennalta-arvaamaton yhdistelmä, et melkeen pitää vaihtaa toiselle puolelle tietä, jos tahtoo esim. pyörällä ohi

Eli oikeestaan mua ei taida ärsyttää ne eläimet juurikaan, vaan se miten ihmiset niitä kohtelee, mut toivottavasti tää nyt sallitaan tääl, vaikka vähän karkaskin :D

Pattitappi sanoi:
En ajatellut perheenjäsen -kysymystä noin syvällisesti. Lähinnä tarkoitin sitä, miten lemmikin asema on ajan kuluessa muuttunut. Nykyään lemmikit ja eläimet ovat liian tärkeitä ihmisille.
Minkä kriteerin mukaan lemmikit ovat liian tärkeitä ihmisille? Tässä taas on kyse hyvin subjektiivisesta asiasta, mitä ei millään muotoa voi rajoittaa ulkopuolelta. Ehkä esimerkiksi kaupungistuminen ja teknologian nopea kehitys saavat ihmisissä aikaan sellaisen tunteen, että kosketus luontoon on häviämässä. Tuon lisäksi lemmikit ovat monille ihmisille todella terapeuttista seuraa, kysy asiaa vaikka joltakin yksinäiseltä vanhukselta, jolle se kissa tai koira voi olla elämän tärkein asia ystävien kuoltua tai jonkin taudin otettua kontrolli elämästä.

Se, mikä sinun mielestä saattaa tuntua joillekin ihan liian tärkeältä, saattaa olla joillekin välttämätöntä. Jokin toinen henkilö saattaisi kritisoida vaikka punttejen nostelua samalla tavalla "no se nyt on ihan älytöntä, tuollaisesta bodaamisesta on tullut ihmisille ihan liian tärkeää." - Olisiko tuolla ihmisillä mielestäsi perusteita kritisoida toisia, jos se liikunta yksinkertaisesti on toiselle yksi tärkeimmistä elämään sisältöä tuovista asioista? Ei ikinä ole haitaksi katsoa asioita useammalta kuin yhdeltä näkökannalta.

EDIT: meni vähän offtopic, lopetan tästä asiasta vääntämisen tähän.

Mun mielestä lemmikkieläimen ottaminen pitäisi olla luvanvaraista. Luvanvaraisuuden mukana tulee rekisterin lisäksi aina jonkinlaisia maksuja, joten eläimen ottaminen olisi aina harkittu teko eikä hetken päähänpisto. Ikävä kyllä, mutta tosiasia on että rahalla on merkitystä miten eläintä pidetään, ilmainen on aina helpompi jättää heitteille.
Joidenkin eläinten hankkimiseen, kuten esim. koiran, pitäisi olla jokin koulutuspäivä vaatimuksena jossa käytäisiin läpi tietyt perusasiat. Eihän se kaikkia ongelmia ratkaise, mutta henkilö joka on valmis käymään tämän prosessin läpi lienee oletettavasti kuitenkin valmiimpi ottamaan eläimen vastuulleen kuin se joka tästä vaivasta ja kustannussyystä ei siihen ole valmis.
Ihmisten pitäisi ennen eläimen hankintaa pystyä ymmärtämään, että siihen liittyy myös vaivannäköä ja vastuuta.
Kyllä, ehdottomasti. Voin mainita lukuisia esimerkkejä tapauksista, joissa koirat on otettu täysin egoistiselta pohjalta. Eli eläimen hyvinvointi ei niinkään merkitse mitään näkyen muun muassa siinä, että hurtat käytetään kahden minuutin kusilenkillä ja jätetään loppupäiväksi sisälle räkyttämään sillä välin kun itse ollaan vapaa-ajan vietossa. Ja päälle aletaan puhua luonneviasta. Eläinten kasvatus on verrattavissa lasten sosiaalistamiseen.

Ja suoraan sanon, että poislukien lapsuuden traumat, suosittelen vetämään vitun päähän niiden ihmisten, jotka eläimiä vihaavat. Eikö isi ostanut lapsena heppaa vai mitä, kun pitää puhua suoranaisesta vihaamisesta? Ehkä teistäkin pitäisi hakata viha pois, kuten fiksut eläintenkasvattajat tekevät.

Naapurin kissa vituttaa. Ystävällisistä huomautuksista huolimatta (siis naapurille, ei sille kissalle) käy paskomassa mukuloitten hiekkakasaan. Jollei asia ensi kesänä mene perille, otan katinperkeleen mukaan ravustamaan:evil: Ja se toinenkin kissa joka jatkuvasti pyörii vapaana lähtee samalla...

Koirankusettajat vituttavat myös, varsinkin ne jotka päästävät rakkinsa varmaan 20-metrisen hihnan päässä meidän pihalle kusentamaan ja paskantamaan. Ei voi ymmärtää mitä omistajan päässä siinä tilanteessa liikkuu. Tätä onneksi tapahtuu harvoin, mutta hieman jopa hirvittää mitä tapahtuu jos joskus tapaan koiruuden ns. rysän päältä.

Saatanan varikset ja harakat. Se lintulauta on pikkulinnuille.

Koirat haisee ja riehuu. Kissoja ei tarvi hoitaa, potat vaan haisee. Kissat myös joskus saattaa vituttaa kun tulee punkien syliin tai näppäimistön päälle :(
Tässä Ushma, Ushma ei liiku ulkona yksin, eikä myöskään mun kanssa :)
b9b7257gsmkuva002.jpg

Mä en ymmärrä miten voi sanoa vihaavansa kissoja tai koiria. Ei niistä tarvitse pitää mutta vihata? Pitäisikö eräiden täällä tarkistaa lääkityksensä?

Hevonen: Kiva katti sulla! :haart:

Naapurin kissa vituttaa. Ystävällisistä huomautuksista huolimatta (siis naapurille, ei sille kissalle) käy paskomassa mukuloitten hiekkakasaan. Jollei asia ensi kesänä mene perille, otan katinperkeleen mukaan ravustamaan:evil: Ja se toinenkin kissa joka jatkuvasti pyörii vapaana lähtee samalla...

Ei vittu mistä näitä sikiää... Hommaudu hoitoon jos tuntuu että on pakko tehdä jotain tuollaista puolustuskyvyttömille eläimille. :curs: Ja vain yhden vitun hiekkakasan takia...

Mä en ymmärrä miten voi sanoa vihaavansa kissoja tai koiria. Ei niistä tarvitse pitää mutta vihata? Pitäisikö eräiden täällä tarkistaa lääkityksensä?

Hevonen: Kiva katti sulla! :haart:

Niinpä. Ja joku täällä sanoi, että kalan kanssa ei voi olla ystävä. Kyllä muuten voi. Kalalle voi opettaa temppujakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom