Lelut, joilla aikuisetkin tykkää leikkiä!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Hauska video! Saa kyllä olla tarkka käsi ja nopeat hoksottimet, että saa lelunsa pidettyä ehjänä. Voi tulla kallista opettelua...:evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Legot, pulkka ja rattikelkka, auto, 2-pyöräset... ei muuta tuu mielee nyt ainakaa.

Legoista saa rakennettua sellaisen katapultin, jolla saa pikkukiven uppoamaan kyprokkiin. Muitakin mielenkiintoisia tappovehkeitä on tullut noista kummipojan kanssa väsättyä, vikana vain se, että yleensä niiden kanssa leikkiessä napsahtelee palikka jos toinenkin poikki.

Kyllä legot rokkaa. Kun alkaa niillä aikansa väsäämään niin pitää miettiä kaksi kertaa kumpi siinä leikkii minä vai pikkuveli:D

Ööh... kehtaanko tunnustaa?

Mutta siis jos barbeilla on reilusti vaatteita, kenkiä ja käsilaukkuja, niin niitä on kiva stailata. Meidän 5v pikkuprinsessan kanssa leikitään yhdessä barbeilla, mä valitsen omalleni vaatteet ja keksin jonkun erittäin prinsessaisen nimen, joka pitää hyväksyttää pikkuneidillämme. Niinkuin Miranda ja Isabella ja Victoria ja Amanda ja mitälie vielä. Sit ne menee jätskille ja jotain ja mä saan istuskella ja katella kun lapsi ite heiluttelee nuket sinne kahvilaan tai juhliin tai minne ne nyt on menossakaan. Se tietty päätetään ekana, että tietää mitkä kuteet niille valitsee.

Erittäin kehittävää toimintaa. :D

Brion puujunarata on yks huippujuttu. Meillä on sitä aika läjä, kiskoja, siltoja, risteyksiä sun muuta. Pitää aina yrittää saada mahdollisimman iso läjä osista käytettyä, ja sit kiroilla kun on muutaman millin epäsopiva joku liitoskohta, ja yrittää apinan raivolla vääntää sitä kohdalleen... tai purkaa koko homma tai ainakin pitkälti...

Ja sit Tiimarissa oli tänä talvena niitä mäkihyppyukkeleita, niitä mitä oli kun olin pieni. Niillä on hauska järjestää pihalla kisat.

Ja Stiga!!! Sekä sellainen pyöreä iso liukuri, ufo vai mikä lie muoviläpyskä. Siihen vaan risti-istuntaan ja liikkeelle, niin kivan hulvattomat pyörivät vauhdit saa...

Ajankohtainen juttu. Ostin viikko sitten chopper-fillarin kesän kruisailuja varten. Näin viime vuoden Fillarimessuilla jonkun ja päätin joskus ostaa. On se niin siisti. Tässä odotellaan lisäherkkuja parin viikon päästä. Pääkallokorkit, kromattu roiskeläppä, kultaiset peilit jne. Mukavaa vastapainoa normaali arkijunttaamiselle, ehtii katella maisemiakin.

Nostetaanpa taas tämäkin, kun tuli tuossa mieleen lisää...

Oli viime- ja toissa kesänä hupaa, kun saatiin hankittua neppisautoja ja käytiin kavereitten kanssa hiekkakuopalla pari kertaa neppaamassa. Hiukan kyllä hävetti, kun oli porukkaa liikkeellä, mutta hauskaa se oli, vielä parinkymmenen vuoden tauonkin jälkeen. :D

Vanha totuus taisi kyllä pitää edelleen paikkansa, eli radan suunnittelu ja teko oli ainakin 80% hauskuudesta. :hyper:

Nooo... mulla on kolme nukkekotia ja lisää haaveilen hankkivani/tekeväni :D :nolo:

(ja sit sellanen junarata-pienoismalli-väkerrys pitää joskus saada...)

Tonza sanoi:
Nostetaanpa taas tämäkin, kun tuli tuossa mieleen lisää...

Oli viime- ja toissa kesänä hupaa, kun saatiin hankittua neppisautoja ja käytiin kavereitten kanssa hiekkakuopalla pari kertaa neppaamassa. Hiukan kyllä hävetti, kun oli porukkaa liikkeellä, mutta hauskaa se oli, vielä parinkymmenen vuoden tauonkin jälkeen. :D

Vanha totuus taisi kyllä pitää edelleen paikkansa, eli radan suunnittelu ja teko oli ainakin 80% hauskuudesta. :hyper:

Ton radan tekemisen takia mä ainakin neppisautoilu pelasin pienenä... Yleensä radan tekoon meni tooosi kauan aikaa ja itse neppailuun muutama minuutti! Sitten taas uutta rataa kehiin...

Muinoin päiväkodissakin töissä ollessani huippua oli ku tuli leluesittelijöitä ja sain koeleikkiä kaikenmaailman härveleitä ja pelejä jne... Noin viiden vuoden aikana ehti tutustumaan vaikka minkälaisiin systeemeihin.

Ja tietysti sitten tenavien kanssa tuli leikittyä hirvittäviä määriä. Pikkuautoleikit oli aika hauskoja, kun porukkaa oli pirusti, isot tilat ja helevetillisen iso "liikennematto" ja legoista väsätyt talot jne..

Mutta edelleenkin sellanen perus stiga päytälätkä menettelee (sormenpäät rakoilla) ja miksei vaikka legorakentelukin, jos aikaa ois enemmän... nistä kun saa tosiaankin näyttäviä luomuksia väsättyä.

Ja erillaiset koottavat lentokoneet, autot ja sotalaitteet on huippuja... pentuna tuli kasattua nuita vaikka kuinka helevetisti ja sitten suuressa viisaudessa tuhottua 99 prosenttia niistä. Tällä hetkellä sisämaaleja odottaa pieni urheiluauto.

Elmukelmu, joskus 8 vuotiaana halusin tommosta rekkaa, en saanut. Siksi olen vähän vino henkisesti. Kyllä jokaisella pennulla nyt yksi rekka pitää olla.

sgege sanoi:
Elmukelmu, joskus 8 vuotiaana halusin tommosta rekkaa, en saanut. Siksi olen vähän vino henkisesti. Kyllä jokaisella pennulla nyt yksi rekka pitää olla.
Ai pitää! :eek: Äkkiä sit ostamaan rekkoja meidän lapsille...

Mut joskus mietin onko lasten lelut isejä varten, ainakin nuo jotkut. Mies osti lapsille autoradan. Tyttö silloin 3v ja poika viikon ikäinen. Ihan tuli tarpeeseen joo. Mies rakensi ja viritti rataa ja poika katteli sitterissä touhua, no ei se silloin vielä edes tajunnut mitään. No on se hyvä kun lapsilla on leluja. :D

Eli ainakin tuollainen autorata on kyl näitä leluja, joilla aikuisetkin tykkää leikkiä. Testattua tietoa. Itse asiassa miehen kaveri poikansa kanssa (silloin 2v) kävi ajamassa radalla. Tää 2v touhus jotain omiaan, meidän poika oli sitterissä ja isät rakensi autorataa. Uskottavaa... :rolleyes:

Sit meillä on kaksi kauko-ohjattavaa autoa, kolmaskin pitää varmaan ostaa niin vauvallekin on omansa... Viisvuotias sitä vähän osaa käyttää. Kaksivuotias lähinnä ajaa sen seinää päin, jättää ohjaimen lattialle ja menee kantamaan auton parempaan paikkaan.

Mut no, mies osaa ajaa niillä tosi hyvin. "Antakaas lapset kun isi näyttää... ei, älä ota vielä autoa, isi vähän näyttää mallia..."

Ei sillä, kyllä mäkin olen joskus kokeillut. En osannut, auto jäi jumiin lipaston alle puoliksi. Ilmankos mä avaudun täällä. Ja kun mulla ei lapsena ollut rekkaa ei autorataa. Oli mulla kyllä isän vanha Märklinin junarata, ehkä se kompensoi vähän.

Autorata on kyllä älyttömän siisti! Varsinkin jos sille vois varata oman huoneen johon radan vois asentaa kiinteästi useisiin eri tasoihin. :kuola:

Stiga on kans ykkönen... Haave olis käydä laskemassa Stigalla mäkihyppääjien alastulorinne, vois olla vauhdit kohdallaan! :D

Ja polttomoottorilla toimivat radio-ohjattavat olis mahtavia! Helikopteri olis hieno, mutta kuulemma pirun vaikea lentää!!
Siinä hiukan lentämisen mallia!! :hyper:
http://www.thatvideosite.com/view/570.html

Örkki sanoi:
Aloitan itse laittamalla clipin Hydroplanesta.. Näyttäis aivan hulvattomalta härveliltä, jolla olis kiva kikkailla. Hinta on vaan vähä liian suolainen (350 euroa).:

Sairaan hieno, Laffer tahtoo tollasen :rock:
Niin ja ulkomailta saisi jopa 250€:lla ;) Tosin ei se halpa oo sittenkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom