Lehdenjako työnä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
kiitos neuvoista tarkottaako toi 02:00-06:30 sita aikaa missä ajassa ne pitää jakaa? ja itse asun kotona et jos siita jais voitolle ja paljonko sais tienattua noi abaut yhella jakokerralla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, 6:30 mennessä pitäis olla oman reitin lehdet jaettuna. Tuntipalkka itellä on 7.75e ja päälle kiinteät kilometrikorvaukset

Olen jakanut vuoden lehtiä ja ihan perse hommaahan se on, mutta edes jotain korvausta tulee. Itellä meni yössä vähän alle 2h ja 6 yötä viikossa jaoin. Palkkaa tuli ~800e kuukaudessa, mutta kotona asuessa se oli koulun ohessa ihan jees.

Paska hommaa.Tein kuukauden, jakomäärä oli 340 lheteä ja välillä oli kymmenen erimainosta, joka tekee siis 3400+ylimääräiset eli 4000.Ja jaon suoritin polkupyörällä ja lehtiä kuljetin urheilukassissa,repussa ja muovikasseissa.Jako eissu lajitteluineen kesti parhaillaan kuusi tuntia.Viimeisellä jakoreisulla heitin kaikki lehdet lähimpään roskikseen. Sain potkut.

Edit.Jakoja siis kahdesti viikossa.Palkkahaarukka kuussa 150-180 Eskoa.

Paska hommaa.Tein kuukauden,
.....

Edit.Jakoja siis kahdesti viikossa.Palkkahaarukka kuussa 150-180 Eskoa.

Eli kävit kahdeksan kertaa töissä?

Aikoinaan noita tein niin multa meni useempi viikko ennen kuin opin oman jakopiirin ja lajittelun ok ajassa.

No ei siinä mitään, hienosti hoidit homman kotiin :thumbs: :jahas:.

Olen jakanut vuoden lehtiä ja ihan perse hommaahan se on, mutta edes jotain korvausta tulee. Itellä meni yössä vähän alle 2h ja 6 yötä viikossa jaoin. Palkkaa tuli ~800e kuukaudessa, mutta kotona asuessa se oli koulun ohessa ihan jees.

Jatkan vielä omaa juttuani..

Kesällä jaoin aina pyörällä, aikaa meni siis sillon tuo vähän alle 2h, talvella sekä paskalla kelillä jaoin autolla ja sillon aikaa meni 2,5h. Sen takia ei toi autolla jakaminen oikein inspannu. Palkkaa sain 3,5 tunnin edestä, kesti sitten 2 tai 5 tuntia.

Ekat 2 viikkoa meni se 3,5h yössä. Seuraavat 2 viikkoa n 2,5 h yössä ja sitten alkoi oppia kaikki "kikat" ja se aika tippui sinne 2 tuntiin.

Ite jakelin Turun sanomia ja Hesareita useamman vuoden, välillä ihan päätoimisestikin, suurimmaksi osaksi kuitenkin koulun ohella/lomilla. Postin auto oli käytössä ja laajoja maaseutupiirejä ajelin (noin 80-100km/piiri) ja varsinkin kesällä se oli aikas mukavaa puuhaa, sai ajella saaristossa losseilla ja kattella eläimiä (lukuunottamatta kohtaamista hirven kanssa).

Talvella sitten vähän eri juttu kun noita syrjäteitä nyt ei ihan ekaksi yöllä aurata. Eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita talvisaikaan. Mutta voin kyllä suositella noin niinkun lisä/kesätyöksi. Jos ajeli vaikka kahta maaseutupiiriä yössä, palkka oli ihan ok. Kerrostalojakoa en ottais millään, kokeiltu on sitäkin.

Eli kävit kahdeksan kertaa töissä?

Aikoinaan noita tein niin multa meni useempi viikko ennen kuin opin oman jakopiirin ja lajittelun ok ajassa.

No ei siinä mitään, hienosti hoidit homman kotiin :thumbs: :jahas:.

Juu 7-8 kertaa.No on mulla lyhyempiäkin työkokeiluja ollut.Puhelinmyyjänä olin viikon:D

Kokeiltu on, enkä ole takaisin menossa. Palkka oli perseestä, vapaapäiviä ei kauheasti näkynyt, kaupungin vittumaisin piiri jossa pelkkiä kerrostaloja pienellä alueella jumalattoman paljon. Kesti aina sen 4h, palkkaa sain 3,5h. Ainoa hyvä puoli oli että pohkeet räjähti jostain syystä kasvuun siinä rappusia juostessa :rolleyes:

Pari vuotta tuli opiskelujen ohessa jaettua lehtiä ja voi pojat että oli perseestä. Palkka oli paska kun ottaa huomioon mihin aikaan töitä tehään eli yleensä 02-05 oli meikäläisellä.

Hyvä työ tosin, jos ei tykkää muitten ihmisten kans työskentelystä. Ja täytyy sanoa että kesällä paljon mukavempaa kuin talvella.

No ei kai tuossa hommassa voi hirveille ansioille päästäkkään, vaikka palkka ois millanen? Jos työaika on kuitenkin vuorokaudessa sen 3-4 tuntia?

Nostetaas tätä...

Minkälainen homma ihan uus piiri on oppia semmoselta alueelta, mitä ei juurikaan ennestään tiedä? Ja minkä kokosia ne piirit yleensä on, mitä ne ensikertalaisille antaa?

Kyllähän sen piirin aika nopeesti oppii. Mulla oli ainakin ekat kolme jakoa vanhenpi jakaja opastamassa. Ekat piirit oli joku 3.5 h yhteensä.

Nyt viikon tätä hommaa tehneenä joitain tunnelmia duunista:

Plussaa ovat suht lyhyt työaika (n. 4 tuntia), kerrostalojen rappuja juostessa kunto kasvaa, oma rauha ja työn yksinkertaisuus. Miinusta ovat työn puuduttavuus, paskin mahdollinen työaika, huono palkka ja loppuunpalamisen vaara jos ei sopeudu yöelämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom