Lehdenjako työnä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
petrooli sanoi:
:lol2: LOL, onko siellä pyörä varastossa jo konekin käytössä perkele:D

edit: sanoin mosselle terkkuja, se meinas ettet nää kauaa sitä "erä" elämää kestä :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
offtopik. kämppä hommattu ja nettikin löytyy
ja takas en tule päivää pitemmäksi haen muutto kamat sitte syksyllä.
kantti kestää eräilyä ja lehdenjakoa
kunto on "hirvittävä"
kilautan...
t. :rock:

Hehe tapatan varmaa itteni, mut otin toiseks työks hesarin jakelun kesän ajaks. Pyörällä tai kävellen tuun liikkuu, maanantaina alkaa perehdytys tjsp. Oon vaan niin yöihminen ja nukun ihmeellisiin aikoihin, ni aattelin et voihan sitä työtä tehä sen ajan ku datais koneella. Harmittaa vaan jos on joka vkolopun kesäl töissä kii..

Tuli kokeiltua aikoinaan, mutta lyhyeen loppui. Perjantaina ilmoitettiin, että tule sunnuntaina yöllä jakoon mukaan. Heräsin sitten jakoon, mutta automatkalla päätin, että ei ei ei. Kävin kuitenkin sanomassa pomolle asian päin naamaa. Tosin olisi voinut ehkä soittaakin. :lol2:

Mä tein pari kk kesällä intin jälkeen odotellessa muita töitä.

Ei se paha homma ollu, tsygällä jaoin, mut eipä rikastunukkaan kun duunia oli vaan se muutama tunti. Toisaalta oli ihan jees kun päivät pysty makaamaan rannalla kun oli duunit hoidettu yöllä.

En tiedä miten jaoin vkonloput, kun en muista ollenkaan, että olis joutunu jättää bileitä väliin. Ainakaan muistaakseni en jakanu kännissä.

Onpa noita keikkoja tullut aikanaan heitettyä. Tässä postissa on mielestäni olennaiset pointit hommasta:

Plussat:
+ Helppoa
+ Kesällä raikasta ilmaa + aerobista kuntoilua
+ Saa tehdä omaan tahtiin
+ Kesäyöt rokkaa
+ Työmäärään nähden hyvä liksa

Miinukset:
- Työtä liian vähän, kokonaisansiot kuukaudessa pienehköt
- Työn sitovuus; joka kahdeksas päivä vapaana ei mahdollista kummempia loma-aktiviteetteja.
- Huonolla säällä (lue: kylmää tai lunta) varmasti erittäin veemäistä hommaa, etenkin pyörällä jakaessa.
- Jokapäiväinen parituntinen aerobinen haittaa hieman normaalia treenirytmiä ainakin meikäläisellä.
- Vaikea kuvitella tekevänsä työtä niin hankalaan vuorokaudenaikaan, mikäli samaan aikaan yrittäisi opiskella tehokkaasti.
- Monotonista, yksinkertaista ja yksitoikkoista työtä. Olematon vastuu. J. Taylor olisi tyytyväinen työnkuvasta.

P.S. Kesäiset aamuyöt autiossa kaupungissa ovat todellakin kokemuksena jotain hienoa.

tollanen reilu 3kk tuli lehtiä jaettua (autolla) ja fiilis on että ei koskaan enää...

Ainakaan muistaakseni en jakanu kännissä.
repesin.

tosin en ole nukkunut 36 tuntiin niin aika moni asia on jännää...

Hehe tapatan varmaa itteni, mut otin toiseks työks hesarin jakelun kesän ajaks. Pyörällä tai kävellen tuun liikkuu, maanantaina alkaa perehdytys tjsp. Oon vaan niin yöihminen ja nukun ihmeellisiin aikoihin, ni aattelin et voihan sitä työtä tehä sen ajan ku datais koneella. Harmittaa vaan jos on joka vkolopun kesäl töissä kii..

Sama täällä, kesäöiksi lehdenjakoa. :D Vielä kolme tuntia, niin pääsen yksin suunnistamaan tuota lenkkiä..

Isän avovaimo on jakanu hesaria ties kuinka kaua ja nykyää sillä on jo aika hyvä alue. (pieni omakotitaloalue) ja tienaa n. 2000e kuussa... mielestäni ihan hyvin siihennähden paljon tulee työtunteja.

Hain kesäksi 3-5 viikoksi kesätöitä lehdenjakana. Ilmoittavat lähiviikkoina että heruuko paikkaa

Ite jaoin muutaman kuukauden 2005 intin jälkeen, kunnes menin paikalliseen tehtaaseen kesätöihin. Nyt alotin jakamiset uudelleen 2006 lokakuussa. Mukavaa hommaa. Postin autolla pääsee jakamaan, eli ei tarvi ees omaa autoa rääkätä. Jako kestää kesällä yleensä 2h45min ja talvella 3h. Jotain 600 lehteä yössä jaettavana. Käteen tulee noin 1000€ kuussa. Se on ihan mukava, kun asuu vielä himassa.

Tän duunin mukavuus riippuu kyllä ihan siitä, että millasille alueille joutuu jakamaan. Itellä on ihan mukava piiri täällä Lohjan keskustassa. Kerrostaloja melkeen suurin osa ja vain muutama juoksurappu. Ja ite on aika pitkälle yö-ihminen, eli tää duuni käy mulle ku nenä silmään.

Parhaimmillaan oli silleen, että aamulla koulu 9-15, illalla pari tuntia lisää ja sitte tää duuni. Aika täysiä ne päivät olivat kyllä. Viikonlopun jaot ei haittaa yhtään, koska ei tuu muutenkaan missään baareissa notkuttua illalla. Nyt tässä vietän kesälomaa duunista. Työharjottelu ja koulukin loppui tossa eilen, eli tässä nyt aletaan metsästämään sitte oman alan duunia (atk). Toi yölläjako siitäkin hyvä, että päivällä voi sitte hakea muuta duunia ja käydä haastatteluissa ;)

Minun mielestäni aivan perseestä koko touhu! Ikinä en mene enää uudelleen noihin hommiin. 2000 olin Postissa kesätöissä ja siellä paloi käpy ihan täydellisesti. Aikaisemmin olin jakanut ilmaismainoksia joskus juniorina. Oli pakko lopettaa noi Postin kesähessun hommat sovittua aikaisemmin kun vitutti niin paljon.

Syitä miksi työ oli perseestä minun kohdallani:

A. Liksa
B. Työajat
C. Työn laatu ja yksinkertaisuus

Sillon kun nukuttaa ja on aikaa... :confused:

No saattaa olla, että joutuu nukkumaan kahdessa osassa. Ennen duunia ja duunin jälkeen, esim. 2h+6h.

Minä valvon koko illan ja menen töihin. Nukkumaan sitten sen jälkeen. Toimii mulla parhaiten, kun töihin herääminen on aina niin vaikeaa! :D Eri juttu tietenkin tuon rytmittämisen kanssa jos tekee jotain muuta työtä lisäksi.

Jos postin auton saa niin miksei. Ite vetelen omalla autolla ja lommonkin oon saanut jo kylkeen. Aivan paskaa työtähän tuo lehdenjako on ja ainut haaste joka kerta on oman kierroksensa vetäminen ennätysajassa. :D Mutta kyllä silläkin taskurahat saa, 2 kk itse duunannut tota

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom