leffat ei toimi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu
mulla on tossa pari leffaa koneella ja osa niistä ei toimi.
kun avaan ne winampilla tai bsplayerilla niin näkyy vaan pelkkää vihreetä....ääni kyllä toimii...missäs vika?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onko sulla codecit kunnossa?

K-lite Megacodecpack, on todennäköisesti tuohon mixun suosittelemaan verrattavissa, löytyy jaosta aika helposti.

Dino84 sanoi:
mulla on tossa pari leffaa koneella ja osa niistä ei toimi.
kun avaan ne winampilla tai bsplayerilla niin näkyy vaan pelkkää vihreetä....ääni kyllä toimii...missäs vika?

Minulla alkoi kaikki leffat näkyä, kun asensin FFDShow- codec-paketin. Siinä on kerättynä vaikka mitä codecceja ja sen jälkeen kyllä pitäisi näkyä leffojen. Tietenkään en lupaa mitään, mutta aika varma veikkaus tuo FFDShow on.

Jansq- sanoi:
onko sulla codecit kunnossa?

K-lite Megacodecpack, on todennäköisesti tuohon mixun suosittelemaan verrattavissa, löytyy jaosta aika helposti.

Koneen ainakin täysasennuksella aina sekoittavat Megapaketit kannattaa unohtaa kokonaan ja ottaa tuosta mun signauksesta mielummin kokonaan koodekkivapaa soitin VLC Media Player tai sitten koodekiksi tuo FFDSHOW kuten Mixu sanoikin jo.

MomentuM sanoi:
Koneen ainakin täysasennuksella aina sekoittavat Megapaketit kannattaa unohtaa kokonaan ja ottaa tuosta mun signauksesta mielummin kokonaan koodekkivapaa soitin VLC Media Player tai sitten koodekiksi tuo FFDSHOW kuten Mixu sanoikin jo.

Jos se olisi pistänyt koneeni jumiin, suosittelisinko sitä muille? Älä leimaa heti huonoksi jos tuotteen nimi tietää kertoa "Mega". :) Mutta eipä tästä tarvitse väitellä.

Jansq- sanoi:
Jos se olisi pistänyt koneeni jumiin, suosittelisinko sitä muille? Älä leimaa heti huonoksi jos tuotteen nimi tietää kertoa "Mega". :) Mutta eipä tästä tarvitse väitellä.

No en leimaa en, mutta ei noissa oikeasti ole mitään järkeä mitkä sisältävät kymmeniä erillisiä koodekkeja. Mielummin yksi koodekki joka rendaa kaiken kuten vaikka ffdshow. Tai vaihtoehtoisesti ei mitään koodekkeja ja soittimeksi VLC Media Player.

Ei siinä nyt ole sen enempää järkeä kun missään muussakaan codeceissa, tuo nimi vähän hämää, se on siis yksi ohjelma joka suoritettaessa asentaa ne codecit, eli ei mikään pakattu codeccihirviö.
Ja anyway, minulle riittää, että se toimii, tähän mennessä on kattanut kaiken mitä on tarvis kattaa. :)

En viitsi aloittaa uutta topikkia, eli kerron ongelman tänne. Nyt viimeaikoina kun olen ottanu netistä videoita, niin kone ei jostain kumman syystä tykkää niistä. Kun menen kyseisen videon sisältävään kansioon, pukkaa windows laitonta toimintoa. Ongelma on ollut olemassa n. parin viikon ajan. Mitään mullistavia ohjelmia ei ole tuohon aikaan asennettu. Olisiko kyseessä jokin virus? Auttakaa? Nörtit? Joku? Kiitokset jo etukäteen

MomentuM sanoi:

Samaa mieltä FFDShow on itelläkin ja kaikki on toiminut ongemitta. Soittimena BSPlayer. AC3Filterin asensin äänille joskus myös.

dfg sanoi:
En viitsi aloittaa uutta topikkia, eli kerron ongelman tänne. Nyt viimeaikoina kun olen ottanu netistä videoita, niin kone ei jostain kumman syystä tykkää niistä. Kun menen kyseisen videon sisältävään kansioon, pukkaa windows laitonta toimintoa. Ongelma on ollut olemassa n. parin viikon ajan. Mitään mullistavia ohjelmia ei ole tuohon aikaan asennettu. Olisiko kyseessä jokin virus? Auttakaa? Nörtit? Joku? Kiitokset jo etukäteen
Tästä saattaa olla apua: Jos avien poisto ja muokkaus ei onnistu, tee pikku muutos rekisteriin (suositeltavaa tehdä kaikkien XP:n käyttäjien):
Käynnistä>Suorita REGEDIT.EXE
Etsi rekisteristä kohta HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
Poista sieltä avain "Default", jonka arvo on "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Art2 sanoi:
MIten tuossa VLC Media Playerissä saa subit päälle vai sako ollenkaan :nolo:

mulla ainakin toimii sillai, että pistät sen subbi tiedoston samaan kansioon samalla nimellä, kun se elokuvakin on.
Siinä täytyy kyllä vissiin olla se autodetect subtitles päälä sieltä playerin
SETTINGS/PREFERENCES/GENERALSETTING/SUBPICTURES ja sitten siellä alhaalla on vielä simmonen advanced options ni sitten sieltä saa määritettyä sen sub tiedoston paikan.

Video->subtitle->Track 1 tai joku muu vastaava..
Tai sitten vain klikkaat kuvaa oikealla hiiren kikkulalla ja valitset siitä subtitles ym...
Ja jos tekstitys on liian iso niin settings->preferences->modules->text renderer->freetype ja sieltä font size vaikka normal..
Katsot vain että subi filet samassa kansiossa leffan kanssa ellei niitä sitten ole valmiiksi upotettu siihen filmin pätkään (ogg tai mkv fiilut)..

Kyllä te kaikki helpommalla pääsette ku käväsette hakemassa G-spot nimisen ohjelman...se sitte kertoo itsekullekkin, että mikä codek sieltä puuttuu..;) Codekkeja ei saa sitten olla myös liikaa! sotkee myös elokuvat..

Jeps tuo gspot on tosi hyvä

Kysytäänpä tässä kun ei uutta threadia jaksa alottaa. Tässä yhtenä päivänä Asterix elokuva toimi koneella ja suunnittelin sen seuraavana päivänä kattovani vaan eipä toiminu. Ja gspot väittää että not a valid avi file. Mistähän tuommoinen vois johtua?

Tuohon minun ongelmaan löytyi ratkaisu poistamalla eräs Xvid-codec, että vaan jos joku tuskailee samassa ongelmassa :P

eli imuroin nyt tuon VLC playerin, ja hyvin tuntuu muuten toimivan jopa tällä mun paskalla koneella, mutta wmv-tiedostoihin ei tule kuvaa ollenkaan??? eli tiedosto aukeaa ja aika kuluu, mutta kuva ei näy ollenkaan. siihen ei edes tule oikean kokoista ruutua, ei mitään.

total13 sanoi:
eli imuroin nyt tuon VLC playerin, ja hyvin tuntuu muuten toimivan jopa tällä mun paskalla koneella, mutta wmv-tiedostoihin ei tule kuvaa ollenkaan??? eli tiedosto aukeaa ja aika kuluu, mutta kuva ei näy ollenkaan. siihen ei edes tule oikean kokoista ruutua, ei mitään.

Ite en oo tähä VLC playeriin perehtyny mut kuulostais tän luettua, että ei taia tukee wmv-formaattia...Winamp toistaa tosin tuota Wmv-formaattia joten kokeile sillä avaa jos et tekstitystä kaipaa kyseiseen pätkään :)

Kävin vuokraamassa DVD leffan ja asentelin VLC playerin mutta vain valikko vilahtaa näkyvissä ja muuta ei näy. G-spot ei myöskään auta asiaa. Onko näin että vuokra DVD:tä ei voi katsoo koneen kautta. No, yritetään vielä hetki.. Tai oikeestaan waretan koko leffan kohta netistä...

Johan sanoi:
Kävin vuokraamassa DVD leffan ja asentelin VLC playerin mutta vain valikko vilahtaa näkyvissä ja muuta ei näy. G-spot ei myöskään auta asiaa. Onko näin että vuokra DVD:tä ei voi katsoo koneen kautta. No, yritetään vielä hetki.. Tai oikeestaan waretan koko leffan kohta netistä...

Imuttele DVD Shrink. Se on helppokäyttöisin DVD:n rippausohjelma. Voit tallentaa vaikka suoraan DVD-laatuisena tai pakattuna jos haluat. Menee nopeammin kuin warettaminen netistä. ;)

EDiT:
Ja jos tarvit apua, niin kysyvä ei tieltä eksy. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom