Lavat eri tasolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karpane
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli ongelma on se, että yläkroppa on täysin vinossa..fysioterapeutilla käynnin jälkeen sain tietää että lavat on eri tasolla. Fysioterapeutti ei osannut antaa kovin varmoja ohjeita kuinka tätä vois korjata, joten ajattelin kysyä jos täällä olis jollain ollut samanlaista vaivaa tai tietäis muuten miten tällaistä vois yrittää korjata.
Eli oikea lapa on 2-3 senttiä alempana kuin vasen..tämän takia koko oikea puoli on alempana kuin vasen..lantio kumminkin on täysin suora joten ongelma on vain lavat. Lisäksi oikea epäkäs on isompi kuin vasen. Treenin aikana joutuu koko ajan keskittyyn siihen että pitää kropan suorassa..mutta kaikissa liikkeissä tämä ei onnistu esim pystypunnerrusta tangolla en pysty tekemään, koska oikea olkapää jää alas ja vasen nousee ylös..vaikka kyseessä olisi pelkkä tanko. Ainoa tapa millä pystyn pitämään lavat samalla tasolla on vetämällä lavat yhteen..
Olen nyt puoli vuotta treenannut niin että yrittänyt saada lavat samalle tasolle, mutta tulosta ei ole tullut..edelleen ollaan vinossa. Nyt tarvittais ohjeita erityisesti yläselän treenaamiseen, koska se on todella vaikeeta niin että sais pidettyä kropan suorassa..millaisia liikkeitä kannattaisi tehdä ja kuinka kovilla painoilla?

Terveyden hoitaja sanoi minulle noin 3-4 luokalla, että toinen olkapää on alempana. Samoin ilmeisesti oli lapakin. Suositteli roikkumaan sillä kädellä tangoissa ja uimaan paljon. No siinä sitten uin, venyttelin ja roikuin yms reilun vuoden ja sama testi uusiksi. Ongelma oli kadonnut, hartialinja täysin tasainen.

Terveyden hoitaja sanoi minulle noin 3-4 luokalla, että toinen olkapää on alempana. Samoin ilmeisesti oli lapakin. Suositteli roikkumaan sillä kädellä tangoissa ja uimaan paljon. No siinä sitten uin, venyttelin ja roikuin yms reilun vuoden ja sama testi uusiksi. Ongelma oli kadonnut, hartialinja täysin tasainen.

Eli mun pitäs yrittää roikkua oikeella kädellä koska se on alempana?

Eli mun pitäs yrittää roikkua oikeella kädellä koska se on alempana?

Suosittelen kysymään fysioterapeutilta asiaa, että kannnattaako se. Noista terkkareista tiedä, ettei asia menisi pahempaan suuntaan :D

Eli oikea lapa on 2-3 senttiä alempana kuin vasen..tämän takia koko oikea puoli on alempana kuin vasen..lantio kumminkin on täysin suora joten ongelma on vain lavat. Lisäksi oikea epäkäs on isompi kuin vasen. Treenin aikana joutuu koko ajan keskittyyn siihen että pitää kropan suorassa..mutta kaikissa liikkeissä tämä ei onnistu esim pystypunnerrusta tangolla en pysty tekemään, koska oikea olkapää jää alas ja vasen nousee ylös..vaikka kyseessä olisi pelkkä tanko.

Ainoa tapa millä pystyn pitämään lavat samalla tasolla on vetämällä lavat yhteen..

Tässä vastaat jo itse treenaamiseen eli lavat yhteen. Lajissa kuin lajissa. Muuten eri aikaisuus ei kyllä korjaannu. Sama penkissä, takaolkapäissä ja muissakin liikkeissä jossa sitä pystyt itse helposti kontrolloimaan.

Millaisilla painoilla sitten? No, ensiksi olisi oleellista tietää, mitä haet treenistä. Pienillä painoilla pitkiä sarjoja ja kun kontrollia ei enää pysty pitämään niin sarja loppuu siihen.

Tuosta roikkumisesta ei oikein pysty sanomaan, koska en ole nähnyt teikäläistä.

Aiheuttaako tämä nykyinen tila sinulle minkäänlaista kipua tai haittaa/vaivaa? Mikäli vastaus on kyllä niin sitten menet takaisin fyssarille. Jos hän ei osaa sanoa asiaan minkäänlaista vastausta niin sitten menet toiselle. Sinällään epäsymmetrisyys ei ole suuri ongelma, ainoastaan jos et ota sitä missään vaiheessa huomioon, voi se tulla jatkossa aiheuttamaan jonkinlaista ongelmaa.

Voisit muuten pyytää jotakin kaveriasi katsomaan miten lavat käyttäytyvät esim. tavallisissa punnerruksissa (ilman paitaa, siis ei se kaveri vaan sinä) Saat näin lisätietoa itsellesi ja osaat paremmin kertoa fyssarille. Vaikka kyllä fyssarit yleensä kiinnostuneina kurkkivat kaikki liikkeet läpi:D

Tässä vastaat jo itse treenaamiseen eli lavat yhteen. Lajissa kuin lajissa. Muuten eri aikaisuus ei kyllä korjaannu. Sama penkissä, takaolkapäissä ja muissakin liikkeissä jossa sitä pystyt itse helposti kontrolloimaan.

Millaisilla painoilla sitten? No, ensiksi olisi oleellista tietää, mitä haet treenistä. Pienillä painoilla pitkiä sarjoja ja kun kontrollia ei enää pysty pitämään niin sarja loppuu siihen.

Tuosta roikkumisesta ei oikein pysty sanomaan, koska en ole nähnyt teikäläistä.

Aiheuttaako tämä nykyinen tila sinulle minkäänlaista kipua tai haittaa/vaivaa? Mikäli vastaus on kyllä niin sitten menet takaisin fyssarille. Jos hän ei osaa sanoa asiaan minkäänlaista vastausta niin sitten menet toiselle. Sinällään epäsymmetrisyys ei ole suuri ongelma, ainoastaan jos et ota sitä missään vaiheessa huomioon, voi se tulla jatkossa aiheuttamaan jonkinlaista ongelmaa.

Voisit muuten pyytää jotakin kaveriasi katsomaan miten lavat käyttäytyvät esim. tavallisissa punnerruksissa (ilman paitaa, siis ei se kaveri vaan sinä) Saat näin lisätietoa itsellesi ja osaat paremmin kertoa fyssarille. Vaikka kyllä fyssarit yleensä kiinnostuneina kurkkivat kaikki liikkeet läpi:D

Oikeastaan ongelma on se, että yläselän treenaaminen on kohtuu vaikeata. Kun lavat irtoaa toisistaan, vääntyy hartialinja vinoon. Esim kp kulmasoutua en viitsi tehdä ettei liike ole erilainen kummallakin puolella. Ja taas tangolla tehdessä huomaa kun tanko on edessä, että hartialinja vääntyy väkisin vinoon. Yleisesti kaikki yläselän liikkeet on melkein mahdoton tehdä tässä tilanteessa "puhtaasti".Mitään normaalista poikkeavia kipuja ei ole.
Olen vain miettinyt kannattaisiko isommat painot jättää vähäks aikaa pois ja kokeilla tehdä pienemmillä painoilla yläselkää niin että pystyy pitämään koko ajan hartialinjan suorassa.

Back
Ylös Bottom