Lattiapenkki max.??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robby.R
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljonko jengi on ottanut lattiapenkistä ja mitä on tullut paidalla,noin vertailun vuoksi?
Suhdehan menee about se mitä otat lattiapenkistä on n.80% siitä mitä pitäis tulla paidalla.
Itse otin lattiapenkistä 185kg.Mutta paidalla nostaminen jäi väliin :wall:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paljonko jengi on ottanut lattiapenkistä ja mitä on tullut paidalla,noin vertailun vuoksi?

Lattiapenkistä luokkaa 140 kg ja IPF-paidalla salilla 192,5kg eli osia alle 73 %.

Suhdehan menee about se mitä otat lattiapenkistä on n.80% siitä mitä pitäis tulla paidalla.

Pitäiskö nyt parantaa lattiapenkkiä? Enpä usko. Sanoisin, että se paita nosto on ainoa millä on väliä. Mielestäni on siis parempi mitä pienempi jonkun apuliikkeen prosentti on kisanostosta, koska silloin keskityt oikeisiin asioihin. En tarkoita tällä sitä, että pyrkisin huonommaksi apuliikkeissä tai raw-nostoissa, mutta omalla kohdallani sanoisin, että treenin painotus olisi perseellään, jos kehittyisin niin, että saisin 150 kg lattiapenkistä, mutta paitapenkki ei nousisi. Tavoite on siis, että apuliikkeiden ja kisanostojen tulokset nousevat, mutta kisanostot nopeampaan tahtiin.

Sullahan toi suhdanne on keskivertoa parempi, koska Selkäinahon kanssa kun olen jutellut lattiapenkistä
vs. paitapenkki hän kertoi että se vertailu% on n.80%.
Jos sulla menisi ton mukaan olis paitapenkkisi 175kg,
kun lattiapenkki on 140kg.
Ymmärrän hyvin ton sun mielipiteen,että kisanoston tulee liikkua/kehittyä (mielellään) nopeammin kuin apuliikkeitten.
Periaatteessa se kehitys ns.kisanostoissa on myös se, että kuinka hyvin osaat
ottaa hyödyn irti varusteista.
Kysyin tarkoituksella, kuinka paljon on eroa lattiapenkillä vs. paitanostolla?
Koska lattiapenkki on WSB-treenissä yksi pääliikkeistä.

WSB:llähän minäkin treenaan.

Lattiapenkki on ollut mulle aina melko hankala liike. Tuntuu, että se vääntää olkapäitä aika rajusti. Saan esim. raw-penkistä 20 kg enemmän kuin lattiapenkistä, vaikka mun välityksillä ne molemmat lähtevät melkein samasta pisteestä. Saan pienellä kaaren ylijännittämisellä tangon rintaan kiinni lattiapenkissä. Se ei tunnu kuitenkaan parhaalta asennolta työntää joten normaalisti lattiapenkissä tanko jää 1-2 cm rinnasta.

Aloittelija osallistuu keskusteluun, sori :)

Missähän on vika kun lattiapenkistä nousee hyvin 105kg, ja normista vaan 110kg?

Tosin penkkipaikkani penkki on selkeästi korkeampi kuin muilla saleilla, eli ei ilmeisesti pääse käyttään kroppaa yhtä hyvin.

Weeboomi sanoi:
Aloittelija osallistuu keskusteluun, sori :)

Missähän on vika kun lattiapenkistä nousee hyvin 105kg, ja normista vaan 110kg?

Tosin penkkipaikkani penkki on selkeästi korkeampi kuin muilla saleilla, eli ei ilmeisesti pääse käyttään kroppaa yhtä hyvin.

Kun nostin lattiapenkistä 185kg, oli mun normi 2x180(=max. n.190-195kg)
Et ihan hyvältä toi sun suhdanne vaikuttaa :thumbs:
Tohon lattiapenkkiin vaikuttaa todella paljon kaaren korkeus,pysäytys ja
rentoutatko lihakset ala asennossa.Kuten oikeaoppisessa lp:ssä tulisi tehdä.

mulla on lp max 160 ja normipenkin max sama 160. paidalla penkki max on 205 salinostona mut stopilla. luulen että mun apinen kädet auttavat aikalailla tossa lattiapenassa normaali otteella. lp kapealla otteella on sitten mulle tosi raskasta. stana näitä apinankäsiä..... saiskohan lääkäriltä lähetteen käsien lyhennykseen? :nolo:

Robby.R sanoi:
Kun nostin lattiapenkistä 185kg, oli mun normi 2x180(=max. n.190-195kg)
Et ihan hyvältä toi sun suhdanne vaikuttaa :thumbs:
Tohon lattiapenkkiin vaikuttaa todella paljon kaaren korkeus,pysäytys ja
rentoutatko lihakset ala asennossa.Kuten oikeaoppisessa lp:ssä tulisi tehdä.
Jep, muistaakseni lähes kaaretta, reilu pysäytys, rentoutus ja nosto. No katsotaan nyt, josko tuo normipenkkikin olisi pikkuhiljaa nousussa.

rontus sanoi:
luulen että mun apinen kädet auttavat aikalailla tossa lattiapenassa normaali otteella.

Samaa apinan vikaa täälläkin. Lattiapenkki ja normipenkki ovat samoissa lukemissa. Lattiapenkissä tanko jää järkyttävän kauas rinnasta ja normipenkissä kyynärpää on 20 senttiä selän takapuolella ala-asennossa. 20 senttiä kun saisi käsistä pois.
:thumbs:

Zone-sarja -42%
Tahvo Tohveli sanoi:
Samaa apinan vikaa täälläkin. Lattiapenkki ja normipenkki ovat samoissa lukemissa. Lattiapenkissä tanko jää järkyttävän kauas rinnasta ja normipenkissä kyynärpää on 20 senttiä selän takapuolella ala-asennossa. 20 senttiä kun saisi käsistä pois.
:thumbs:

Sitten olisi paha vetää maasta. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ohhoh! Mulla taitaa olla lattiapena normipenkkiä 20 kg jälessä. Sanotaan noin 100-105/125+. Tosin voidaan mainita että lattiapenkkiä teen pysätyksellä ja normia pompulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom