Selkäreeniin, perusliikkeitä.
Esim leuanvetoja yli viisi sarjaa.
ylätaljaa ja alataljaa myös kumpiakin yli viisi sarjaa, teet vaikka aluksi pienellä painolla että saat tatsia siihen hommaan, semmoinen on hyvä vinkki että ajattelet lapojen välissä olevan näkkileivän ja lapojen yhteenvedolla kuvittelet murskaavasi sen.
Itse olen ainakin oppinut sen että selkäreenit pitää tehdä ns lihastunnolla niin pääsee lihat kasvuun, semmonen egopainoilla vempuilu ei rasita muutakuin niveliä. tietenkin loppuun voi vedellä vähän isommilla painoilla jos haluaa.
Myös käsipaino soutua kannattaa tehdä, tässäkin kannattaa muistaa jättää egoilut pois, mikäli tavoitteena on kasvu.
Itselläni toimii (ylä ja alatalja) hyvin suht kevyillä painoilla millä menee yli 12x, niin niillä tehdä pitkää sarjaa niin että latsit menevät pumppiin, Siihen päälle sitten leuanvetoja (voi tehdä myös ennen taljoja), leukoja teen yleensä sen 8 settiä aina niin monta kuin vaan saa puhtaalla tekniikalla, viime reenissä maximi leuat oli 20x ja lopussa ei mennyt kuin 4x
.
Hyviä reenejä!, ja hyvä jos sait edes jotain tolkkua näistä neuvoista :D .
edittiä: Oteleveyksistä sen verran että itselläni toimii parhaita leveämmällä otteella eli reilusti yli hartijoiden mittainen ote. Myös hyvä vinkki selkäpäivään on tehdä pari sarjaa pullovereita ennen leukoja/taljoja, tämän jutun olen oppinut muistaakseni nyyssölän kirjoituksista
. Maastaveto ei taida itsessään hirveänä rasittaa latseja vaikka kuningas selkäliike sekin, eli muista myös reenata mavea välillä.