Laskuvarjojääkäriksi 2014

Eiköhän se vieläkin mene niin, että nopein saa täydet 10p ja siitä sitten alkaa ajan karttuessa pisteet laskemaan 1p/min.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi, sain toissapäivänä niin pahasti turpaan, että leuka murtui ja leikattiin. Kuulin, että erikoisjoukkoihin ei olisi asiaa, jos joku leikkaus tapahtunut samana vuonna, kun intti alkaa? Pitääkö paikkansa? Miten intti ylipäätään, tuleeko b:n / c:n paperit, tai lykkäystä? Tarkennan vielä, että jouduin pahoinpitelyyn, en itse tehnyt mitään tai ole syytteessä mistään.

Moi, sain toissapäivänä niin pahasti turpaan, että leuka murtui ja leikattiin. Kuulin, että erikoisjoukkoihin ei olisi asiaa, jos joku leikkaus tapahtunut samana vuonna, kun intti alkaa? Pitääkö paikkansa? Miten intti ylipäätään, tuleeko b:n / c:n paperit, tai lykkäystä? Tarkennan vielä, että jouduin pahoinpitelyyn, en itse tehnyt mitään tai ole syytteessä mistään.

Jos se leikkaus meni ok ja kuntoudut inttiin mennessä normaaliin kuntoon, niin en usko että se vaikuttaa yhtään mihinkään.
Eri juttu sitten jos vaikka jalkaa tai kätöstä leikattu. Luulis ettei leuka vaikuta mihinkään, ei kai sitä edes kukaan saa selville jos et kerro. Älä nyt ainakaan masennu vaikka turpaan tuli.

Eivät ota selville sairaushistoriaa ellet itse kerro. Jos tosiaan leikkaus sujui hyvin ja toipuminen samoin niin en näe mitään syytä muuttaa palveluskelpoisuusluokkaa, etenkään jos et mainitse asiasta mitään.

Eivät ota selville sairaushistoriaa ellet itse kerro. Jos tosiaan leikkaus sujui hyvin ja toipuminen samoin niin en näe mitään syytä muuttaa palveluskelpoisuusluokkaa, etenkään jos et mainitse asiasta mitään.

Hyvä homma! Joo leikkaus meni hyvin, pari hammasta saattaa olla kuolleena, mutta ei vielä osaa sanoa varmuudella. Piristävä tieto, että Ljk:hon voi hakea, ollut meinaa jo pidempään suunnitteilla. :)

Vielä yks kysymys, katoin tuolta, että vähintään 3kk vanha lääkärintodistus pitäs olla. Mulla oli kutsunnat lähestulkoon vuos sitten ja niistä jäljelle jäänyt nuorisonterveystodistus ei ilmeisesti kelpaa? Saakohan kunnalliselle ajan tota varten, vai pitääkö käydä yksityisellä? Ainakin koululääkäri asetelma on meillä tosi sekava, enkä usko, että sitä kautta saisi aikaa tarpeeksi äkkiä.

Vielä yks kysymys, katoin tuolta, että vähintään 3kk vanha lääkärintodistus pitäs olla. Mulla oli kutsunnat lähestulkoon vuos sitten ja niistä jäljelle jäänyt nuorisonterveystodistus ei ilmeisesti kelpaa? Saakohan kunnalliselle ajan tota varten, vai pitääkö käydä yksityisellä? Ainakin koululääkäri asetelma on meillä tosi sekava, enkä usko, että sitä kautta saisi aikaa tarpeeksi äkkiä.

Tarkoitatko kenties korkeintaan 3kk vanha lääkärintodistus?
Kunnalliselta saat ainakin, kannattaa käydä kouluterkkariltakin kysymässä, mutta veikkaan että sanoisivat "hae terveyskeskuksesta"

Mites porukat treenaa nytten? Ite oon ollu sellasessa flunssassa et ei oo pystyny oikeen tekeen mitään... Mut ajattelin taas ruveta vetään sellaset 4-5 lenkkii viikkoon (3 perus 3-6 km, 1 HIIT, 1 pitempi) ja 1-2 kertaa uintia nyt et sais sen nopeuden siihen. Vielä ku tulis lumet maahan niin pääsis hiihtämään, koska se ei todellakaan oo mun vahvuuksia! :D Niin ja tsemii kaikille! Jännityksessä eletään joulukuun puoleenväliin asti :D

Pääpaino lenkkeilyssä, tulee käytyä noin joka toinen tai kolmas päivä semmosta 3-6km suht kovaa vauhtia. Uimassa pyrin käymään ainakin kerran viikossa ja lihaskuntoa tulee tehtyä aina silloin tällöin :) Lunta odotellessa että pääsis tuota hiihtoakin kokeileen kun se on yläasteen jälkeen päässyt unohtumaan täysin :D Niin ja salilla kerran viikkoon :)

Onko sinne testeihin edes pyrkimässä ihmisiä kun on niin hiljaista täällä? :wtf:

Täältä ilmottautuu yks hakija. Paperit pistetty pari viikkoa sitte sekä Uttiin että Immolaan

Ihan samaa oon ite miettiny että näyttäis olevan hiljasempaa ku 2012 ja 2013 LJK ketjuissa. :wtf:

Millasia tuloksia teillä nyt on? :)

Osaako kukaan muuten sanoa millaset mahdollisuudet on rauhanturvaajaksi ljkn jälkeen? Lähinnä tarkotan valmiusjoukkoihin verrattuna.

Osaako kukaan muuten sanoa millaset mahdollisuudet on rauhanturvaajaksi ljkn jälkeen? Lähinnä tarkotan valmiusjoukkoihin verrattuna.

Joskus oli spekulaatioita jollain foorumilla aiheesta. En nyt allekirjoita millä; Aamukampa, Pakkis tai Maanpuolutus, joka tapauksessa etsimällä varmaan löytää jos niin paljon kiinnostaa.
Verrattuna valmiusjoukkoihin varmasti huonommat, koska valmiusjoukot koulutetaan suoraan kriha-hommiin, tai kriha-valmiuteen. (Korjatkaa jos tulee väärää tai vaillinaista tietoa. IMO kamaa aikalailla..) Vaikka lsvjk saakin laajemman ase- ja taistelukoulutuksen + tiedustelukoulutuksen, joka varmasti poikii tiedustelutehtäviä, en usko, että PV ainakaan antaisi parempia mahdollisuuksia - ainakaan heti. Taisi joku mainita aiemmin, että ulkomaalaiset työnantajat voisivat palkata tiedustelutehtäviin lsvjääkäreitä, semi helposti? Voisi kuitenkin olettaa että LJK:n käynyt kaveri olisi pätevä operaatioon, jos riittää kielipäätä ja muita kykyjä, mitä tehtävä edellyttää. Kaikkea ei LJK:kaan opeta.

Varmaan PV itse vastaa parhaiten kysymyksiin ljk:n käyneiden tehtävistä operaatioissa. Nämä nyt on näitä kuuluisia foorumispekulointeja.

Onkohan mahollisuuksia päästä läpi esivalinnasta, kun ei ole tarjota alle 3kk vanhaa lääkärintodistusta vaan ainoastaan n. 6kk vanha. Jokainen osa-alue oli kuitenki terveyden puolesta hyvässä kunnossa eikä lähelläkään mitää ongelmaa ?? Luulisi edes että ottavat sinne testeihin etteivät tuollaisen seikan takia karsi kun terveys on selkeästi hyvässä kunnossa ?

kiitos monoxidelle tuossa oli jo hyvin tietoa :)

Hörö voisin sanoa että ottaa, mutta kannattaa soittaa valintasihteerille ja kysyä asiasta etten pilaa sun mahdollisuuksia :D

Laskuvarjojääkäri testi 2014

Haen itsekin laskuvarjojääkäriksi, tammikuun testeihin. No onhan tässä tullut treenailtua hölkkää repun kanssa ulkona pururadalla että myöskin juoksumatolla. Uintia en ole vielä harjoitellut ja hengitystekniikkaa siinä täytyisi vielä harjoitella, muutenkin tulee vähän kiire ton uimisen suhteen kun tulee pyhäpäiviä väliin, niin uimahallitkin on vähän välii kiinni. Hiihdon kanssa teen nyt sillein että menen hiihtoputkeen treenaamaan hiihtoa. Lihaskunto puoli on kiitettävällä mallilla. 100 punnerrusta menee helposti, leuat 16 ja vatsa puoli menee hyvin yli testi rajan.:D

Hain myös varmuuden vuoksi erikoisrajajääkäriksi. katotaan nyt miten testit menee, tuleeko uimisesta yhtikäs mitään. Vähän kyllä tressaa toi energia puoli myös. Miten te hakijat valmistaudutte ravinto puolelta sinne testeihin?

Joo tota, rupee kyllä pikkuhiljaa tuleen sellanen lievä jännitys niistä itse testeistä, että riittääkö se kunto kuitenkin? ku siellähän tehään kaikki fyysiset aika heti peräkkäin :D Nyt oon taas päässy juokseen 2 viikkoa ja onhan tässä vielä se kuukaus, mutta riittääkö se, siinä vasta kysymys :D kaikki muu kondiksessa paitsi juoksu, hiihto kunto ja uinti nopeus :D tarkotus nytten vetää viimeset mehut irti ittestä ja antaa ihan kaikkensa, eli: 2 uintii viikkoon, 4 lenkkii, ja ku lumet tulis niin lenkit johonki 2-3 ja hiihtoo 2 kertaa :D ja todellaki tsemii kaikille hakiojlle :D

Mitenkäs porukka treenailee? Ite oon -95 syntynyt ja kutsunnoissa itseäni kehotettiin hakemaan jo nyt tammikuussa ja oon nyt lenkkeilyt 4-5 kertaa viikkoon, lihaskuntoa joka päivä sekä uintia kerran viikossa(15-20min hiljalleen ja 400m kroolia), hiihtoa en oo treenaillut pääkaupunkiseudun huonon lumitilanteen vuoksi :D. Onko kukaan muuten huomannut että ljk:n sivuilla ei ole enää mainintaa 3000m cooper-minimistä? Tai sitten oon vaan sokea ja päässyt terveystarkastuksesta jotenkin läpi 1.0 näöllä :D Hakemuspaperitkin pitäisi lähettää, kiirettä pukkaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom