Laskuvarjojääkäriksi 2014

Menee nyt vähän aiheen vierestä mutta onko kukaan kuullu suomen 'erikoisimmasta joukosta' viitta ja tikari? Katoin jotain pv:n videoo netistä ja siinä mainittiin semmonen mutta en oo mistään löytäny lisää mainintoja siitä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menee nyt vähän aiheen vierestä mutta onko kukaan kuullu suomen 'erikoisimmasta joukosta' viitta ja tikari? Katoin jotain pv:n videoo netistä ja siinä mainittiin semmonen mutta en oo mistään löytäny lisää mainintoja siitä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Ilmeisesti kyseessä ei ole varsinainen 'joukko,' vaan vanhatava nimitys erikoismiehille ja -naisille, jotka toimivat erilaisissa salaisissa tehtävissä, ei välttämättä sotilaallisissa. Salapoliisihommia?

Varmaan myös vähän tulkinnanvarainen juttu, joku voi ajatella vaikkapa hyppysiivistä, että niissä on viitta ja tikarit.

Pahoittelut offtopicista.. :offtopic:

Itse oon kans huomannu ton, taitaa olla juurikin puolustusvoimien sukeltajakurssia esittelevällä videopätkällä. Kai se on joku taistelusukeltajien erikoistoimintaryhmä?

Hakukaavakkeessa oli kysymys, "Onko poliisi sakottanut sinua"? Sain ykspäivä virkaintoselta poliisilta rikesakon julkisella paikalla juomisesta, pitääkö toi merkata ja voiko olla esteenä pääsyyn?

Hakukaavakkeessa oli kysymys, "Onko poliisi sakottanut sinua"? Sain ykspäivä virkaintoselta poliisilta rikesakon julkisella paikalla juomisesta, pitääkö toi merkata ja voiko olla esteenä pääsyyn?

Kannattaa merkata, koska rekisterit tutkitaan jokatapuksessa - etpä ainakaan jää kiinni vilpistä. Tuskin tuo esteenä on.

Ketkäs täältä on lähdössä Uttiin testaamaan itseään ensi tammikuussa? Minä olin viime testeissä, mutta pääseminen fyysisistä testeistä jäi tosi pienestä kiinni, kun hiihdossa oli epäonnea. Nyt olisi vielä melkein 9 kuukautta aikaa treenata, eli eiköhän siinä ajassa ehdi saada itsensä jo aika kovaan tikkiin!

Halu päästä tuonne on kova. Laskuvarjohyppy nyt vaan on yksi maailman hienoimmilta vaikuttavista asioista ja tuohan on taistelusukeltajien kanssa kovin armeijakoulutus Suomessa, niin olisi kiva kokeilla omia rajojaan sekä kokea jotain, mitä vain kourallinen suomalaisia ikinä pääsee kokeilemaan. Lisäksi olin 8-luokalle asti todella huonokuntoinen ja hieman ylipainoinen, joten tuonne pääseminen ja laskuvarjojääkäriksi valmistuminen olisi sellainen "näyttö itselleni", että syvältä pohjamudista nouseminen on mahdollista meikäläisellekin, kunhan tekee tarpeeksi työtä.

Vinkkejä minun kaltaisilleni (ja miksei muillekin): Kunto on paljon tärkeämpi testeissä kuin lihasmassa ja-kunto. Kunhan on perus hyvä lihaskunto, niin se riittää, turha lihasmassa painaa ja väsyttää nopeammin ja lihastreenin voi paremmin käyttää uimiseen, rullaluisteluun (sauvoje kanssa ihan ok hiihtotreeni) ynnä muuhun. Jos juokseminen on vieras laji, niin aloittakaa rauhallisesti. Minä painelin kolme kertaa viikossa pari kuukautta, lopussa vähän alle 20 kilometrinkin pituisia lenkkejä, kunnes iski penikkatauti. Kun penikkatauti yllättää, on juoksusta pidettävä pitkä tauko, eli olkaa varovaisia. Penikkatautia voi ehkäistä jossain määrin treenaamalla penikkalihaksia. Venytelkää!

hyvä ystävä, unohdit myös Immolan Erikoisrajajääkärikomppanian "kovimmista palveluspaikoista" ;) ero LjK:hon ehkä suurimpana hyppykoulutuksen puute, tarkemmin en tosin tiedä.
Tästähän saammekin halutessamme wanhan kunnon yläasteen tupakkapaikka -paini-nuju-väännön ;)

no, mutta kuiteskin jos vastaan tulette te nuoret, joila kiinnostusta ja motivaatiota "erikoispaikkoihin" niin hattua nostan!

reenaa kovaa vaan ja ota kaikki irti KUN sisään pääset - on nimittäin elämäsi parasta aikaa - tosin tämän ehkä tiedostat vasta v. 2023...

Missä muuten voi yleensä käydä coopperin virallisesti juoksemassa tai ei kai nyt tyyliin virallista ole jos tyyliin joku kaveri vaan kattoo sen :D kun pitäisi saada tässä kohtapuoliin paperit menemään. Riittääköhän 3000m coopperin tulos, että voi jatkoon päästä? Voinko muuten edes saada coopperia enään parannettua kun kävin juoksemassa 2700m ja ensiviikolle aion vaan juoksutreeniin panostaa salilla käynti saa nyt vähäksi aikaa väistyä :D paljon viikossaa voi tyyliin aina parantaa tulosta noin?

Missä muuten voi yleensä käydä coopperin virallisesti juoksemassa tai ei kai nyt tyyliin virallista ole jos tyyliin joku kaveri vaan kattoo sen :D kun pitäisi saada tässä kohtapuoliin paperit menemään. Riittääköhän 3000m coopperin tulos, että voi jatkoon päästä?

PV:n mukaan riittää, kun täysi-ikäinen kaveri virallistaa tuloksen allekirjoituksellaan. Tuloksen mukaanhan liitetään todistajan yhteystiedot, joiden kautta tulos voidaan varmistaa jos on syytä epäillä.

3000m riittää varmaan testeihin pääsyyn, mitä nyt näistä aiemmista ketjuista olen ymmärtänyt, mutta testeissä ei ole haittaa jos coopperissa menee vähän enemmän. Tammikuulle on kuitenkin vielä aikaa niin ehtii parantaa tulosta!

Joo hyvä tietää hepottaa tuon coopperin testin tekemisessä harmittaisi vaan jos väärin paperit laittaisi menemään ja menisi siinä mahdollisuus. Elikkä tyyliin asiakirjamallilla tehdä, että suorittanut 12 minuutin coopperin testin valvotusti ja valvojana joku täysikäne vaan ja kaverin allekirjoitus vaan varmaan riittää tarviikohan omaa ja tietenkin yhteystiedot kuka juossut ja kuka kattonut puhelinnumero jne...

Nonii, itekki innostuin kutsuntojen jälkee LVJ:ksi. Kuntopuoli on ampumahiihdon puolesta hyvässä kunnossa, coopperi viime syksynä 3300m ja eiköhän tuo hiihtovauhtikin oo iha tarpeeks hyvä.
Ainoa juttu mikä pisti silmään LVJ:n vaatimuksissa oli näkö. Molemmissa silmissä piti olla 1,0. Itsellä 0,4 ja 1,4. Oikeassa siis 1,4 , joten ampumisen kanssa ei ole ongelmaa.
Tietäiskö joku, karsiiko tuo toisen silmän huono näkö pois LVJ-koulutuksesta?

coopperi

Moro! Mitäs porukat juoksee coopperissa nyt? meinaan ku ennen kesää juoksin 3200 mut sit ei pystyny koko kesänä juokseen niin nytte alotin taas sen 4-5 kertaa viikossa et kaipa se siitä kohoo taas jotenki lokakuuhun mennessä ku silloin aioin valvotusti sen juosta ja lähettää paperit Uttiin.:D

Moro, en oo koskaan cooperia juossu, mut samankaltaisen testin kyllä mutta se kesti 30 min. Sain juostua siinä 7200m nii luulis että samalla kunnolla ylittäs sen 3000m rajapyykin ?
Ja onko kokemuksia miten usein kannattaa se reppuselässä lähtee lenkille. Oon lenkkiä juossu nyt normisti nii kai tässä vois pari kuukaude aikana totutella vähä siihen 10 kg lisäpainoon ?

Moro, en oo koskaan cooperia juossu, mut samankaltaisen testin kyllä mutta se kesti 30 min. Sain juostua siinä 7200m nii luulis että samalla kunnolla ylittäs sen 3000m rajapyykin ?
Ja onko kokemuksia miten usein kannattaa se reppuselässä lähtee lenkille. Oon lenkkiä juossu nyt normisti nii kai tässä vois pari kuukaude aikana totutella vähä siihen 10 kg lisäpainoon ?

Joo kyllä tolla kunnolla pitäis jaksaa:) Ja ite oon menny repun kaa lenkille 2-3 kertaa viikossa. Ei se reppu paljoa paina parin juoksukerran jälkeen:))

Myydään! Sukset, jotka vastaavat niitä, joilla testeissä hiihdetään, eli 2,4-metriset lankut. Mukana tulee myös suksiin menevät saappaat ja saappaissa olevat huopatossut (tai mitkä niiden nimet nyt onkaan), sauvoja ei tule. Sukset ja saappaat ostettu uutena viime talvena, ja niillä on hiihdetty n. viisi kertaa, eli todella hyväkuntoiset ovat. Itse en tarvitse, kun polvi meni sököksi ja ljk-haaveet kaatuivat siihen. Hinnaksi pyydän 80€:a. Laittakaa YV:tä, jos yhtään kiinnostaa valmistautua hiihtotestiin astetta paremmin.

Ja saa olla kuuntelematta, mutta sanon, että 2-3 kertaa viikossa lenkkeily kymmenen kilon lisätaakka harteilla ei tee hyvää polville. Pari kertaa ennen testiä kun kokeilee, niin pitäisi pärjätä ihan hyvin siellä. Itse koulutuksessa on ihan tarpeeksi aikaa rikkoa sitten polvensa ;)

Miten toi hiihtotesti menee kun viimeiseltä 5km otetaan aika niin missä ajassa se pitäisi suorittaa ? sais tulla ne lumet nyt niin pääsis hiihteleen ko ei oo tullut moneen vuoteen hiihdettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom