Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee nyt vähän aiheen vierestä mutta onko kukaan kuullu suomen 'erikoisimmasta joukosta' viitta ja tikari? Katoin jotain pv:n videoo netistä ja siinä mainittiin semmonen mutta en oo mistään löytäny lisää mainintoja siitä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Menee nyt vähän aiheen vierestä mutta onko kukaan kuullu suomen 'erikoisimmasta joukosta' viitta ja tikari? Katoin jotain pv:n videoo netistä ja siinä mainittiin semmonen mutta en oo mistään löytäny lisää mainintoja siitä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Hakukaavakkeessa oli kysymys, "Onko poliisi sakottanut sinua"? Sain ykspäivä virkaintoselta poliisilta rikesakon julkisella paikalla juomisesta, pitääkö toi merkata ja voiko olla esteenä pääsyyn?
Ketkäs täältä on lähdössä Uttiin testaamaan itseään ensi tammikuussa? Minä olin viime testeissä, mutta pääseminen fyysisistä testeistä jäi tosi pienestä kiinni, kun hiihdossa oli epäonnea. Nyt olisi vielä melkein 9 kuukautta aikaa treenata, eli eiköhän siinä ajassa ehdi saada itsensä jo aika kovaan tikkiin!
Halu päästä tuonne on kova. Laskuvarjohyppy nyt vaan on yksi maailman hienoimmilta vaikuttavista asioista ja tuohan on taistelusukeltajien kanssa kovin armeijakoulutus Suomessa, niin olisi kiva kokeilla omia rajojaan sekä kokea jotain, mitä vain kourallinen suomalaisia ikinä pääsee kokeilemaan. Lisäksi olin 8-luokalle asti todella huonokuntoinen ja hieman ylipainoinen, joten tuonne pääseminen ja laskuvarjojääkäriksi valmistuminen olisi sellainen "näyttö itselleni", että syvältä pohjamudista nouseminen on mahdollista meikäläisellekin, kunhan tekee tarpeeksi työtä.
Vinkkejä minun kaltaisilleni (ja miksei muillekin): Kunto on paljon tärkeämpi testeissä kuin lihasmassa ja-kunto. Kunhan on perus hyvä lihaskunto, niin se riittää, turha lihasmassa painaa ja väsyttää nopeammin ja lihastreenin voi paremmin käyttää uimiseen, rullaluisteluun (sauvoje kanssa ihan ok hiihtotreeni) ynnä muuhun. Jos juokseminen on vieras laji, niin aloittakaa rauhallisesti. Minä painelin kolme kertaa viikossa pari kuukautta, lopussa vähän alle 20 kilometrinkin pituisia lenkkejä, kunnes iski penikkatauti. Kun penikkatauti yllättää, on juoksusta pidettävä pitkä tauko, eli olkaa varovaisia. Penikkatautia voi ehkäistä jossain määrin treenaamalla penikkalihaksia. Venytelkää!
Missä muuten voi yleensä käydä coopperin virallisesti juoksemassa tai ei kai nyt tyyliin virallista ole jos tyyliin joku kaveri vaan kattoo sen :D kun pitäisi saada tässä kohtapuoliin paperit menemään. Riittääköhän 3000m coopperin tulos, että voi jatkoon päästä?
Moro, en oo koskaan cooperia juossu, mut samankaltaisen testin kyllä mutta se kesti 30 min. Sain juostua siinä 7200m nii luulis että samalla kunnolla ylittäs sen 3000m rajapyykin ?
Ja onko kokemuksia miten usein kannattaa se reppuselässä lähtee lenkille. Oon lenkkiä juossu nyt normisti nii kai tässä vois pari kuukaude aikana totutella vähä siihen 10 kg lisäpainoon ?
Itse en tarvitse, kun polvi meni sököksi ja ljk-haaveet kaatuivat siihen.