Laskuvarjojääkäriksi 2013

Mikäs olisi sellainen minimitulos cooperissa, jolla pääsisi tuonne testeihin? Eli kun lähetetään hakemus sinne Uttiin, niin miten pienellä cooper-tuloksella sinne testeihin pääsisi mukaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juttelin Turvallisuus- ja Puolustusmessuilla yhden Immolan kaverin kanssa ja hän sanoi että esivalinnassa karsitaan kaikki luokkaa 2500m juoksevat pois. Ite aattelin lähetellä hakemukset tossa parin viikon sisään ja cooperi pitäisi olla n. 2900m tällä hetkellä.

Mulla oli tänään kutsunnat sain sen hakulomakkeen erikoisjoukkoihin. Lääkärintarkastuspaperikin oli kunnossa, ainut mikä siinä oli niin näkötestin tulokset ovat hiukka vanhat ja huonot (o/v: 1.0/0.6). Uudemmissa näkötesteissä, mitä ei ole merkitty mihinkään lääkärintodistuksiin, olen saanut siristelemättä tuloksia luokaa o/v: 1.2/1.0. Joten haittaako paperiin merkitty huono näkö joka on nykyään parempi. Vai karsiiko ne mut samantien pois joukosta ennen varsinaista valintakoetta jossa on myös lääkärintarkastukset? Tai pystynkö uusimaan lääkärintodistuksen jotenkin kun se on puolustusvoimien lomake?

Juttelin Turvallisuus- ja Puolustusmessuilla yhden Immolan kaverin kanssa ja hän sanoi että esivalinnassa karsitaan kaikki luokkaa 2500m juoksevat pois. Ite aattelin lähetellä hakemukset tossa parin viikon sisään ja cooperi pitäisi olla n. 2900m tällä hetkellä.

Kiitos kiitos! Nyt on kyllä erittäin helpottunut olo, kun juoksin tossa toissapäivänä 2830 ja ajattelin, ettei se riitä. Nyt on siis vielä yli kaksi kuukautta aikaa korottaa kuntoa.

Kiitos kiitos! Nyt on kyllä erittäin helpottunut olo, kun juoksin tossa toissapäivänä 2830 ja ajattelin, ettei se riitä. Nyt on siis vielä yli kaksi kuukautta aikaa korottaa kuntoa.
Mutta onhan se tietenkin silleen et mitä enempi niin parempi. Ja onhan tässä kuitenkin vielä aikaa ennen kuin hakemukset pitää olla perillä, niin käy ihmeessä vielä koittamassa vaikka viikon päästä tota coopperia!

Pitkästä aikaa taas kirjottelemassa tänne.. joo elikkä itellä tosiaan meni asiat silleen että hakemassa laskuvarjojääkäriksi vasta ensi vuonna. Oon kysynyt tän muistaakseni jo aiemmin mutta onko kenelläkään luotettavaa tietoa siitä että kuinka tarkasti tuota koulutodistusta katsotaan tuonne haettaessa? Häirittee kun itellä on niin surkee todistus lukiosta että pelottaa että ei sen takia pääsis ees testeihin asti.

Tänään hakemukset vein postiin sekä Uttiin että Immolaan. Ite lähetin taas lukion tokarin missä näkyy kaikki suoritetut kurssit arvosanoiltaan. Mikäs Akrapovicelle tuli jos saa udella?

Työt ja koulu ajo mut niin loppuun että loppu treenimotivaatio. Nyt on kuitenkin tullu moti takas ja kova treeni jatkuu mut mielummin vedän varman päälle ja otan yhen lisätreenivuoden viä. Ja kun kuitenkin nyt on vakituisia töitä tarjolla ja vuosi lisää aikaa miettiä mihkä haen lukion jälkeen. Oon kyllä semmostakin miettiny et hakis jo tän vuoden haussa vaikkei viä pääsiskään ni ei siitä mitään haittaakaan olis.

Ei tartte. Itse täytin ne, mutta ei olisi kuulemma tarvinnut. IMO tuo terveystarkastus-lomake on todella epäselvä, mutta ilmeisesti vain "lainattu", joten siitä johtuu nuo tuommoiset kohdat.

Ite pitkästä aikaa (yhen maratonin olen juossut) aloin taas juoksee ja koitin sport trackerin avulla cooperia jääkiekkokaukaloa ympäri juosten niin metrilleen 3000m napsahti, ihan mukava yllätys. Nyt pitää alkaa reenaa sitä 10kg ja 16kg lisäpainolla ja tarkotus olis saada 3km 10 kilon paino selässä.

Ite pitkästä aikaa (yhen maratonin olen juossut) aloin taas juoksee ja koitin sport trackerin avulla cooperia jääkiekkokaukaloa ympäri juosten niin metrilleen 3000m napsahti, ihan mukava yllätys. Nyt pitää alkaa reenaa sitä 10kg ja 16kg lisäpainolla ja tarkotus olis saada 3km 10 kilon paino selässä.

3000m on ok tulos. Kannattaa kuitenkin saada pelkästään omalla painolla juostuna Cooperiin hieman lisää reserviä, ennen kuin alkaa ottamaan lisäpainoja mukaan. 3200-3300m Cooperilla on jo mahdollisuus saada täydet pisteet reppujuoksusta. Lisäpainon kanssa juokseminen voi laittaa jalat koville (huonolla tapaa) ja siksi jättäisin sen suhteellisen vähälle. Harjoitella toki pitää, mutta pelkästään lisäpainon kanssa juokseminen pidemmän aikaa tietää todennäköisesti ongelmia.

Nonii nyt on paperit vetämässä, ja vastausta odotellessa. Itellä on noita testejä kohtaan hieman kaksijakoiset tunnelmat. Juoksukunto on hyvällä mallilla siitä se ei jää kiinni, sillä olen kilpaillut useamman vuoden ajan juoksussa ja coopperi lähentelee 3600m. Mutta vartalo onkin sitten kuin juoksijalla. Eli lihaskunto on heikommanlainen mm. leukoja menee ehkä 6 ja hiihtänyt en ole sitten yläasteaikojen eli nyt kolmeen vuoteen, mutta toivotaan että pystyy puhtaalla kestolla korvaamaan heikomman lajitaidon.

Onko tietoa esim siitä kuinka rankasti siellä katsotaan yhtä lajia tai liikettä? Esim jos lihaskuntoliikkeet menee päin prinkkalaa. Ja kuinka tärkeäksi katsovat hyvän lihaksiston?
(itse juoksijan nylkky 182/68)

Kaikista läpi päästä, muuten se on ohi samantien. Siitä en sitten tiedä että jos läpi pääsee kaikista niukin naukin ja juoksussa pärjää parhaiten että saako kutsua. Mutta jos leukoja menee täysillä voimilla 6, niin paljon menee sitten väsyneenä.

No parempiahan suorituksia siellä nyt tulee, kun vapaa-ajalla. Adrenaliini virtaa veressä kilpailun takia ja siellä on pakko saada kaikki vedettyä loppuun ja rajojen sisään, koska muuten se on moro. Mutta jos sulla nyt menee 6 leukaa, niin sen ei nyt pitäisi mikään maailmanloppu, koska leukojen alaraja siellä testeissä on juuri tuo 6. Mutta reeniä vaan, vielähän tässä on melkein kaksi kuukautta aikaa testeihin. Lihaskunnon ja hieman myös lihasmassan (10kg rinkka selässä juoksemista kuitenkin) kasvatusta ja uinti kuntoon. Jos saa sen päälle 32 pistettä, niin sen pitäisi riittää. Enemmänhän ne siinä vaiheessa alkaa kattomaan psyykkisiä tekstejä kuin mitään ylimääräisiä kuntopisteitä.

vittukun ei taida näkö riittää: 0.8 ja 1.25, vasen huonompi. Lähetin spostia niin ne sano ettei pääse jos ei oo prikulleen vähintään se 1.0 molemmissa. Mutta sukeltajakouluun kun pistin viestiä niin kuulemma on siinä hilkulla näkö mutta on mahdollisuus kuitenkin vaikkei ole 1.0 molemmissa. Kumma juttu että noin heittelee kriteerien joustavuus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom