Laskuvarjojääkäriksi 2013

Vitun paska! Oon hakenut laskuvarjo- sekä erikoisrajajääkäriksi ja sain kirjeen tänään Immolasta (erikoisrajajääkäreiltä) että ei oo hyväksytty valintakokeisiin. 3400m cooperissa ja ihan kiitettävät koulutodistukset, miks en pääse sinne???? Täytyy kai soittaa huomenna ja kysyä syytä.. elämä ei ole helppoa aina

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla on vähän sama tilanne, muakaan ei hyväksytty Immolaan. Soitin tänään, käskivät soitta huomenna kun valintasihteeri on paikalla.

Jännä homma! Oliko lääkäriparereissa jotain poikkeavaa? Itse sain kutsun valintakokeisiin Immolaan 3200m cooperilla ja kohtalaisella lukiotodistuksella.
Vitun paska! Oon hakenut laskuvarjo- sekä erikoisrajajääkäriksi ja sain kirjeen tänään Immolasta (erikoisrajajääkäreiltä) että ei oo hyväksytty valintakokeisiin. 3400m cooperissa ja ihan kiitettävät koulutodistukset, miks en pääse sinne???? Täytyy kai soittaa huomenna ja kysyä syytä.. elämä ei ole helppoa aina

mulla on vähän sama tilanne, muakaan ei hyväksytty Immolaan. Soitin tänään, käskivät soitta huomenna kun valintasihteeri on paikalla.

Jännä homma! Oliko lääkäriparereissa jotain poikkeavaa? Itse sain kutsun valintakokeisiin Immolaan 3200m cooperilla ja kohtalaisella lukiotodistuksella.

Soitin tänään sinne ja hän kenen kanssa puhuin puhelimessa sanoi että ei pysty antaa tarkkaa syytä miks ei mua hyväksytty, mutta luuli sen johtuvan mun ruokaaine-allergiasta. Mulle tulee todennäköisesti sama vastaus laskuvarjojääkäreiltä myös..

Immolaan tuli kutsu jo aiemmin ja tänään paukahti kutsu Uttiin testeihin. Ite tajusin koko laskuvarjojääkäri koulutuksen vasta ihan loppukesästä ja innostuin heti. Paljon jutellut tästä kaverin kanssa joka on käynyt erikoisrajajääkäri koulutuksen. Oon treenannu koko syksyn kunnolla coopperi menee reilu 3000m, lihaskunto aika hyvässä kunnossa ja vähän tullu hiihdeltyäki. Paljon aikasemmin olis saanu reenaamisen alottaa mutta ei voi enää mitään. Pakko vaan mennä aivan täysiä molemmissa testeissä. Joululomalla olis tarkotus tehdä nämä kaikki testit peräkkäin niin näkee vähä todellisuutta.

Paitapöksy
Superunknown
Vastizz
Vikke_
cfjs
JokG
Lazzin
The meikä
Lapaa
dontsa

Jess tänään tuli kutsu valintakokeisiin, vaikka spostissa sanoivat ettei minua tulla valitsemaan valintakokeisiin, koska vasen silmä on 0.8 (oikea 1.25).. Jess!

LentoRukkii, Uttii ja Immolaa oon laittanu paperit.
Immolast tuli ilmotus ettei sinne ainakaa tarvii mennä, mut onneks utist sentää tuli kutsu.
Joten jatkan listaa.

Paitapöksy
Superunknown
Vastizz
Vikke_
cfjs
JokG
Lazzin
The meikä
Lapaa
dontsa
Sugee

Osaako kukaan sanoa millaset mahikset on päästä sisään näön puolesta kun valintakokeisiin kutsuivat arvoilla: o. 1.25 ja v. 0.8

Todennäköisesti ei kummoiset. Kaveri tippui testien jälkeisessä lääkärintarkastuksessa juuri näön takia, tarkkoja arvoja en tosin muista. Fyysisistä testeistä silloisella asteikolla yli 40p. Ainakin tuolloin viitisen vuotta sitten lääkärintarkastus oli aika armoton.

Ottavat siis testeihin kyllä kavereita, joilla paperilla saattaa jo olla jotain häikkää, jos on mahdollista, että se häikkä on testivirhe tms. ja toteavat sen sitten paikan päällä lääkärintarkastuksessa. Lääkärintarkastuksessahan tippuu yllättävän paljon väkeä, vaikka siellä etukäteen onkin tiedossa jo terveystiedot.

Tietysti jos mystisesti lekurintarkastuksessa näkö menee yli tuon vaaditun arvon niin sittenhän tilanne on ihan toinen..

Joo, mulle tuli hyväksymispaperi 2850 metrin coopperilla. Pitää kyllä kuntoa reenata aika saakelisti ennen noita testejä. 22.-23. päivä täälläkin mennään ja toi 23. päivä onkin aika jännästi mun syntymäpäivä. Se oiski paras synttärilahja, kun pääsis kaikista testeistä läpi (eiks ookki herkkää). Mutta innolla odotetaan. Mitä nyt katto niitä viime vuoden niiden kymmenen läpäisseiden keskiarvoja, jotka oli saanu fyysisissä vähiten pisteitä, niin kyllä siellä sen perusteella jotenkin pärjäis. Toki se on tänä vuonna ehkä vähän eri, mutta silti.

Mistä johtuu, että viime vuoden kymmenen läpäisseiden keskiarvoissa esim. selät olivat keskiarvona 62 toistoa, vaikka jo 60 toistolla saa täydet pisteet. Onko järkeä siis tehdä lihaskunnossa ylimääräisiä toistoja, vaikka täydet pisteet oikeuttavat toistot olisivat jo tehtyinä.

Muistakaa sitten te kaikki reippaat nuoret miehet ketkä testien kautta sisään pääsevät, että se on vasta pääsykoe. Sen jälkeen pitää ja kannattaa treenata lisää, jotta selviää sitten varsinaisesta palveluksesta. Sieltä utista on palveluksen alkaessa ennenkin laitettu jengiä maitojunalla kotiin, kun treeni ei ole enää maistunut pääsykokeiden jälkeen. Siellä se oma paikka ansaitaan, joka päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom