Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
No sehän tässä itteeki eniten pelottaa.. Koht tulee viel iso pärrä tallii.. Toivottavasti tähdet on hyvissä asennoissa niinku tähänki asti :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkäslainen se ryhmäkuulustelu on? Eli voiko ne kysyä siinä ihan mitä tahansa esim. politiikasta?
Pitääkö alkaa lukee Hesari/Aamulehti kannesta kanteen?

Kuulin kaverilta että oli ainakin yhden keskustelun aiheena ollut "unelmien nainen" :D Eli aika lailla ne varmaan laidasta laitaan on. Ajankohtaisista aiheista kannattaa varmaan miettiä jotain mielipiteitä valmiiksi.

Joskus tuli youtubesta katottua joku ljk:n koulutusvideo, (mahtaako kellään olla tietoa löytyykö kyseinen/kyseisiä koulutusvideoita enää mistään, itse en oo ainakaan löytäny.) Niin harjottelivat siinä videossa ilmeisesti alastuloja ja sitä asentoa, kun saavutaan varjolla maahan, sitä vaan kyselin että onko jollain tietoa siitä tornin korkeudesta?

Ite oon youtubesta muistaakseni nähny sen.

Mites on poijilla nyt treenit mennyt? Itse en ole ehtinyt kesäloman aikana käymään lenkillä kuin kerran tai kaksi... Et joo pakko nyt parantaa ja reippaasti jos halajan vielä testeistä läpi.

Hyvin on kulkenu. Nyt tosin tuntuu, että vähän juoksusta tehot pois. Joten tiedossa väliviikko. Varmaaan käydä heittämässä coopperi tässä joku pv, että näkee vähän kuntotasoa.

Joo iteki aatteli et vois kokeilla, nyt viimine loma vklp nii tänää kyl tulee nollattuu mut eip se mtn. Seuraaval viikol joku päivä juoksemaan cooper ja sit siitä se lähtee. Jos on jtn 2800 nii sit kyl jatkan treenaamista mut jos on kauhee paska tulos nii sit kyl mietin uudestaan :(

moroo kaikille.! ite oon kans tulos testeihin.oon nyt juossu,uinu ja kuntopiiriä vetäny noin vuoden.eilen kävin 3000m juoksemassa aikaan 12.15.joten parantamisen varaa tässä on vielä juoksussa ja uinnissa.

Huomenna olis kutsunnat ja viimesenä iltana aloin vasta kattelemaa vaihtoehtoja.. Ei taaskaa menny niinku elokuvis :)

Laskuvarjojääkäriks siis päätin hakea, koska mielenkiinto oikee roihahti teiä posteja lukemalla. Testejä tos kattelin, nii pitäs homma olla suhtkoht hanskas.. Viimmekesänä kuupperis 3350m, lihaskunto pitäs olla kans kunnos. Hiihtoa oon harrastanu 15 vuotta jote sekää ei pitäs olla ongelma. Uinti taitaa siis olla mun heikoin osa-alue. Juoksemas käyn 3krt viikkoo ja puntilla vaihtelevasti.

Ittee vaa mietityttää se, että pituutta löytyy vaa sellaset 167 senttiä ja kiloja 65. Mahtaakoha se olla kovinki suuri este? Meinaan vaa juoksutestiäki, koska se 10kg tuntuu mun seläs aikapaljo painavemmalta ku sellase 190 senttise karpaasi. Noita suksia kans mietin, että onko suuriki ero normisuksii? :)

Testeis katellaa !

Tervetuloa mukaan vaan! Kyllä sulla kaikki näyttäs olevan kunnossa, ihan varmaan ei tuu fyysiset testit olemaan tolla kunnolla ongelma. Käyt paristi kokeilemassa repun kanssa juoksua, kyllä se siitä. Onhan siinä tietty eroa jos omaa massaa on enemmän, mutta eipä toi varmaan mahotonta ole :) Hiihtoon kannattaa ostaa intin sukset, aina helpompi testeissä kun on vähän kokemusta miten niillä luistaa.

Nyt on meikäläisen treenit jääny ja pahasti. Kesäloma meni käytännössä kokonaan 12 tunnin työpäiviä tehdessä, ja nyt kun koulut alkoi iski oikein kunnon parin viikon flunssa päälle. Onneksi olen jo toipumaan päin ja kaipa parin päivän päästä uskaltaa taas juoksemista testailla :)

Tervetuloa Defutti mukavaan joukkoomme. En uskoisi tuon 10 kg rinkan olevan kovin kummoinen haaste kaverille, joka juoksee 3350m. Tietenkin kannattaa käydä vähän totuttelemassa ennen testejä.

Tsemppiä kaikille kanssatreenaajille ja pientä extra-tsemppiä niille jotka treenien lisäksi lukee syksyn yo-kirjoituksiin ;)

Eka oli väliviikko ja siihen päälle onkin jo sopivasti reilu viikko sairasteltu.... Perkele

Jeesjees kohta itelläki työsopimus loppuis nii pääsis ihan kunnolla taas treenaan. Ainut hidaste tällä hetkellä vaan ollu tuo magneettikuvissa näkyny ruston palanen polvessa, mutta pitäs kuulemma olla helppo ottaa pois tähystysleikkauksessa ja kuntoutumisen pitäs olla nopia kans. Toivottavasti näin kävis, saattas pikkusen tässä vaiheessa ottaa päähän jos leikki jäis kesken :rolleyes:

Muuten menny ihan kivasti reenit, lihaskunnon pitäs olla jo riittävä ja reppuakin on jo tullut raahattua tuolla tiellä :D. Uiminen se taitaa vaan vielä olla se heikoin lenkki, mutta onhan tässä vielä aikaa :puntti:

Treeni intoa vaan kaikille! :thumbs:

Hyvä kuulla etten oo ainut jolla uinti ei oo vahvoilla. Kesällä tosiaan oli vähän suunnitelmia käydä järvessä uintia reenaamassa mutta niin se vaan jäi. Pitää varmaan alkaa tossa käymään uimahallissa että saa sen puolen kuntoon.

Itelläkään ei sen kummempia, hyvin on reenaus sujunu mitä tässä nyt vajaa viikko meni hukkaan kun olin kipeenä. Ja kai niihin yo-kirjotuksiinkin pitäis lukee.. Perjantaina tarkotus lähteä sit vähä tsiigailee Utin maisemia Kaukopartiomarssin merkeissä :D

Treenit mennyt nyt kesäl lähinnä lihaskunnon puolella kun harrastukset olleet tauolla enkä ole aina jaksanut juoksemaankaan lähteä. Nyt syksyllä taas aerobista treeniä juoksun, uppopallon ja salibandyn muodossa niin pitäisi cooperin tulos pyöriä siellä 3000m tienolla vuoden lopussa kun laittaa hakemuksen matkaan. Ainoa mikä jännittää hieman on tuo hiihtotesti, sellaista kun ei ole tullut harjoiteltua varmaankaan koskaan. Pitkän matkan retkihiihto sujuu kyllä mutta 5km spurtti arveluttaa hiukan.
Itselleni hieman jäänyt epäselväksi, että jos saa hyväksytyn psyykkisistä ja ~32pts fyysisistä, niin tarkoittaako se varmaa palveluspaikkaa vai valitsevatko vielä sen jälkeen koulutukseen "kaikkein vahvimmat yksilöt"?

Itselleni hieman jäänyt epäselväksi, että jos saa hyväksytyn psyykkisistä ja ~32pts fyysisistä, niin tarkoittaako se varmaa palveluspaikkaa vai valitsevatko vielä sen jälkeen koulutukseen "kaikkein vahvimmat yksilöt"?

Käsittääkseni psyykkisistä et saa hyväksyttyä/hylättyä, vaan nimenomaan niiden perusteella se valinta tehdään mikäli fyysiset ja lääkärintarkastuksen on selvittänyt.

Käsittääkseni psyykkisistä et saa hyväksyttyä/hylättyä, vaan nimenomaan niiden perusteella se valinta tehdään mikäli fyysiset ja lääkärintarkastuksen on selvittänyt.
Aah kuullostaakin fiksummalta järjestelyltä kuin itse pohtimani. Pitää vaan pään kylmänä ja miettii mitä vastaa ja mikä tuntuu oikealta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom