Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, itelläkin jääny reenit käytännössä viikon ajaksi kun tosiaan pitkää päivää teen töissä niin ei jaksa lähteä enää lenkille :D Onneks on nyt pari vapaapäivää niin pääsis taas siinä reenin makuun ja vois jatkaa töidenkin ohella. Onneks sentään töissä kannan paljon raskaita tavaroita edestakasin ja juoksen asiakkaiten perässä.. ja pyöräilen työmatkat 22 km..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä on kanssa hieman hiljasempaa töiden takia, varsinkin aamuvuoroviikkoina:zzzz:. Harminkseni työtkään nyt ei järin fyysisiä ole, tuotantolinjalla puukasojen paketointia :piis:. Se on tämä peräkylien työtarjonta välillä tällästä. No mutta onneksi joka viikko on viikonloppu ja joka toinen viikko iltavuoro :thumbs:.

Eikun reppu selkään ja mettätielle >>

Itellä on armeijaan aikaa vielä n. 3 vuotta. Tavoitteena/haaveena olisi päästä Laskuvarjojääkäreihin/erikoisrajajääkäreihin.
Minua vaan vähän mietityttää, että kaatuuko mahdollinen pääsyni selkääni. Minulla on selässä lievä skolioosi ja olen käynyt 2 kertaa fysioterapeutilla vuoden aikana tarkastuttamassa selän, mutta kuulemma ei ole huonontunut eikä merkittävästi parantunutkaan. Hän myös sanoi, että kasvun myötä lievä skolioosi saattaa hävitä tai pahentua.
Mitään kipuja/oireita ei minulla koskaan ole ollut. Harrastan myös melko aktiivisesti kilpaurheilua ja siinäkään mitään kipuja tai haittaa tuosta ei ole ollut.
Elikkä kaatuuko mahdolinen pääsyni tuohon oireettomaan lievään skolioosiin? Erikoisrajajääkärit sarjan ensimmäisessä jaksossa yksi päähenkilöistä sanoi, että hänellä on selkävaivoja, joten selkäni ei pitäisi olla ongelma?

Ei pitäis haitata, jos ei oireile. Kutsuntatarkastuksissa et mainitse koko asiaa ja jos joku kysyy niin vakuutat selän palvelevan moitteettomasti. Puntilla kannattaa ottaa iisisti niiden liikkeiden kanssa, jotka kuormittavat selkää. Lisäksi kannattaa aloittaa keskivartalon lihaksien (erityisesti syvien) vahvistaminen ENNEN kuin selkävaivoja tulee + venyttelyt yms. Tähän asiaan saat apua esimerkiksi pakkikselta tai muualta internetistä.

e: Onnittelen ekasta postista!

Vaparireenillä vedetään + mitä nyt lenkkejä tulee heiteltyä päälle

Ei pitäis haitata, jos ei oireile. Kutsuntatarkastuksissa et mainitse koko asiaa ja jos joku kysyy niin vakuutat selän palvelevan moitteettomasti. Puntilla kannattaa ottaa iisisti niiden liikkeiden kanssa, jotka kuormittavat selkää. Lisäksi kannattaa aloittaa keskivartalon lihaksien (erityisesti syvien) vahvistaminen ENNEN kuin selkävaivoja tulee + venyttelyt yms. Tähän asiaan saat apua esimerkiksi pakkikselta tai muualta internetistä.

e: Onnittelen ekasta postista!

Kiitoksia infosta! Salilla en ole hirveemmin vielä käyny, kun aikaa on se n. 3 vuotta. Mutta peruskunnon kohottamista lenkkeillen pari kertaa viikossa ja vatsalihaksia ja punnerruksia kotona tehny aika paljon. Selkiä pitäs ruveta myös vähän reenaamaan. Oikea reenaus pitäs alottaa sitten vähän lähempänä testejä.

Eikös tossa Erikoisrajajääkärit- ohjelmassa niillä ollu sellaset, (joku korjaa jos oon väärässä) rinkan kokonen, rautaputki kehikkoinen reppu, tiedä sitten oliko vai oonko nähny unta.

Joskus joku sano et rinkka mihin on pultattu telamiina. Mites reenit kulkee? Itellä ens viikol väliviikko, vuoden toinen. Tosin silloin lähetää jätkien kans roadtripille, joten sehä menee ihan urheilusta :D

^Reppu on sellanen rinkkaa muistuttava rautakehikko epämukavilla hihnoilla. Monilla tuli reppujuoksusta ikävän näköisiä hiertymiä eri puolille ylävartaloa. Telamiinaa siinä ei ole.

Eli siinähän on siis ns. rinkkamaiset hihnat (= vyötärö- ja "rintahihnat" myös)? Kuulostaa melko "mukavalta" kokonaisuudelta. Osaako kukaan sanoa kuinka hyvin normaalin repun kanssa juokseminen korreloi intin kyseisen repun kanssa?

E: Ja ihan mielenkiinnosta, löytyykö mistään päin nettiä tuota ylen dokkaria erikoisrajajääkäreistä, kun ei enää ylen sivuilla saa katsottua.

Miten on tässä vaiheessa cooperit menny?
Itse pamautin viime keskiviikkona rikki 2900, mutta yritän kyllä ehdottomasti saada tuohon vielä ainakin 100 metriä lisää. Sää ei ollut paras mahdollinen ja lujempaakin olisin vielä päässyt.

Just aattelin kysellä samaa. Itellä on viimevuoden 3050, silloin oli tosin painoa n.8kg vähemmän. Vuodessa olen saanu 10kg pelkkää lihasta, joten vähän vituttais alkaa diettaamaan sitä pois. Täytyy itekkin pinkasta coopperi tässä joku ilta. Miten ootte lämmitelly ennen coopperia? Ite kun oon aina vetäny vaan kylmiltään.

Jääny lenkit vähän vähiin nyt, ite oon reenannu kesän ajan 3-4 kertaa salilla joka viikko, jos sitten syksymmällä lähtis taas lenkkeileen, tai vaikka heti huomenna.

Radalle en ole päässy coopperia testaamaan, mutta menin hieman mäkistä lenkkipolkua 12 min ja katsoin karttapalvelusta matkan, jotain 2996 metriä se näytti. Eli kolme tonnia saattaisi jo hyvinkin mennä. Kesällä tullut enemmän panostettua lihaskuntoon, kun työ ja matkat vie vähän mehut jaloista. Kai sekin johonkin on vaikuttanut...

Vedin tänää lihaskuntotestit, kaikki hyvin, paitsi et selkää pitäis viel vähän reenailla. Muuten kaikki on kohillaa.

Tuli tässä vaan mieleen, ellei ole tullut jo esille. Mikäli LJK:hon halajatte niin kannattaa ajella nätisti niillä mopoilla/piikeillä/autolla.
Meidän perheestä nyt jo kahdelta evätty pääsy sakkojen takia. Ja ne on olleet luokkaa 2x ylinopeus (ei törkeä) :)
Niin, ja samasta syystä en päässyt myöskään MPKK:lle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom