Laskuvarjojääkäriksi 2011

Onnea kaikille jotka pääsivät vuoden 2010 kurssille! :)

Minulle tulee vasta 2012 ketju olemaan ajankohtainen, johtuen odottamattomista ongelmista. Kunnon puolesta tilanne on hyvä ja parannettavaa ei ole kuin uinnissa. Mites teillä treenit sujunu ja mites aiotte hoitaa kesän treenit?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse olen ny kevään aikan kärsinyt jonkun verran penikkavaivoista mutta kenkiin ja huoltoon on panostettu täysin. Lenkkeilyä ja muuta liikuntaa siinä puntin (4x) ohella tulee viikossa semmonen 4 tuntia... Kuhan sulaisi paremmin nuo pururadat niin pääsis sinne juoksemaan, sillä ei passaa hajottaa näitä jalkoja tässä vaiheessa kovilla teillä. Ja sitten heti kun alkaa vesistöt olla edes vähänkään suotuisissa lämpötiloissa niin uimaan. Eiköhän tästä selvitä testeihin. :)

Niin ja ihan talven jäljiltä ollaan alotettu pelkästään ripakalla kävelyllä ja hölkällä. Vielä tässä on aikaa juoksennella...

Itsekin menossa vasta 2012, mutta kun en vielä niin loistavassa kunnossa ole, niin onhan sitä treenattava jo nyt :D

Nyt on jotain tämmöistä treeniohjelmaa:
3 kertaa viikossa n. 1h lenkki
3 kertaa viikossa kuntosali taikka kuntopiiri kotona
Tähän päälle vielä sitten koulumatkapyöräilyt, joita tulee noin 60 km viikossa.
Uinti olisi tarkoitus aloittaa heti kun tuolla järvessä kehtaa, vaikka se onkin varmasti ihan hyvällä mallilla vesipalloa pelanneena!

Koulussa meillä oli liikunnan kuntotesteissä käytettyinä samat testit mitä LJK:ssa, ja niistä tuli suurinpiirtein täydet. Toki kriteerit eivät olleet niin suuret, punnerruksissa ei tarvinnut osua rinta maahan, ja vähän muutenkin oli sellaista räpellystä :D Cooper-tulos tällähetkellä (tai kuukausi sitten) 2800m, siitä kerkeää vielä parantamaan.. eli reenaus jatkuu.

Onnea harjoitteluun kaikille 2011 sisään pyrkiville!

JVJS toivottavasti tavataan testeissä sit vuonna 2012 ;)

Mites te ootte jaksottanu lihaskunnon ja aerobisen treenaamisen? Mulla on 2 salipäivää ja 4 juoksupäivää viikossa, sekä 1 päivä kun teen ihan sitä mitä mieleen tulee (useimmiten sauvakävelyä ja pyöräilyä). Tällä hetkellä lihaskunnosta pitäis muuten mennä täydet paitsi istumaannousuista, ku mä olen nyt vaan niin helevetin hidas niissä, vaikka niitä pystyis tekeen vaikka 5 minuuttia ilman että missään pahemmin tuntuu. Cuupperi tulos oli vuosi sitten 3150m, mutta veikkaan että nyt se hipoo jo 3300m ahkeran vauhtilenkkeilyn ansiosta.

Jes eli nyt on myös itselleni ajankohtainen thread :) Muut harrastukset hieman varjostaa treenaamista näin kesällä, mutta cooperia pääasiassa treenailen - hieman lihaskuntoa ylläpitäen.
Taso on nyt 2800 eli työtä on enemmän kuin haluaisi, mutta usko on vielä kova että treenaamalla pääsisin tarvittavaan kuntoon ja testit vois vajaan vuoden päästä vetää enemmän tai vähemmän kunnialla läpi :)

Hyviä treenejä kaikille!

Itse olen pyrkimässä laskuvarjojääkäriksi 2011. Muuten sujunut treeni hyvin, mutta penikkatauti vähän vähentänyt lenkkeilyä. :(

Yksi ensi vuodelle pyrkivä ilmoittautuu joukkoon.

Itselläni vähän takkuillut juokseminen selkävaivojen vuoksi, mutta nyt vaivojen hellitettyä on taas pystynyt kunnolla pururadalla juoksentelemaan. Ensi viikolla olisi tarkoitus juosta cooper ja siitä sitten muuttaa juoksuohjelmaa tarpeen mukaan. Aikaisemmin taso on ollut siinä 2800 metrin paikkeilla, mutta saa nähdä miten paljon nyt "hyvässä" kevätkunnossa pääsee. :rolleyes:

Olisiko jollain muuten antaa valistunutta arvausta, miten esikarsinta tapahtuu käytännössä tuolloin joulukuussa? Eli siis lähinnä miten tuo koulutodistus vaikuttaa itse pääsykokeisiin pääsyyn. Itse olen pohdiskellut, ettei sen vaikutus liene yhtä suuri kuin cooperin tulos ja lääkärintodistus, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Koulutodistuksen vaikutus on hieman hämärissä, olisko jollain tietoa onko sillä millainen merkitystä? Itse periaatteessa toivon että saan todistuksesta hieman plussaa, koska parhaimmassa tapauksessakin läpäisen fyysiset testit melko rimaa hipoen :/

Koulutodistuksen vaikutus on hieman hämärissä, olisko jollain tietoa onko sillä millainen merkitystä? Itse periaatteessa toivon että saan todistuksesta hieman plussaa, koska parhaimmassa tapauksessakin läpäisen fyysiset testit melko rimaa hipoen :/

Veikkaan et se ei hirveesti vaikuta mut tää nyt on vaa arvailua :rolleyes: .
Pitäis toi cooperi käydä kokeilemassa lähipäivinä. Tais olla viime vuonna vajaa 3000m mil pääs kokeisii?
Tällä hetkellä treeni on semi punttispainotteista mut pikkuhiljaa vois juoksuu alkaa lisäilee :) Nyt punttii 4krt/viikko ja juoksuu/uintii 2-3krt viikkoon.

Taitaa vaan muodon vuoks pyytää sen todistuksen että ei ota sellaista jolla ainoastaan 4 hyppii silmille... Itellä toi juoksupuoli kovassa reenauksessa ja myöhemmin pitää ottaa uinti joka taitaa olla heikoin fyysisistä itellä.

Veikkaan et se ei hirveesti vaikuta mut tää nyt on vaa arvailua :rolleyes: .
Pitäis toi cooperi käydä kokeilemassa lähipäivinä. Tais olla viime vuonna vajaa 3000m mil pääs kokeisii?
Tällä hetkellä treeni on semi punttispainotteista mut pikkuhiljaa vois juoksuu alkaa lisäilee :) Nyt punttii 4krt/viikko ja juoksuu/uintii 2-3krt viikkoon.
Viimevuonna cooper-raja tais pyöriä 2900m - 2950m paikkeilla. Korjatkaa joku, jos oon väärässä...
Kannattaa pitää treenikerrat maksimissaan siinä 5krt paikkeilla, lepopäivien tärkeyttä ei pidä missään nimessä aliarvioida!

Kyllä tuo koulutodistus vaikuttaa melkeimpä kaikissa paikoissa, varsinkin erikoisjoukoissa. Siitähän näkee onko motivaatiota/kiinnostusta/halukkuutta opiskeluun. Kuinka paljon vaikuttaa, kysy sähköpostilla..

Luultavasti todistus ei vaikuta muuta kuin sen nopean "4-tarkistuksen" verran. Sehän liittyy vain niihin paperi valintoihin, eikä sitä sen jälkeen katsota.

pieniä vinkkejä vois tälle foorumille antaa... tai vinkkejä ja vinkkejä mutta kuitenkin:

ite hain tämän vuoden erään laskuvarjojääkäriksi, pääsin testeihin ja hyvällä suunnistaja/jääkiekkoilijan kunnolla selvitin mitenkään erityisellä tavalla reenamatta fyysiset testit läpi vaikka olin ollu mahataudissa pari päivää ennen testejä, psykologiset, lääkärintarkastukset ja haastattelut läpäisin ja sitten vain piti jäädä odottamaan kirjettä mikä ei sen tultua olllut loppujen lopuks kovin kivaa luettavaa... Syy etten päässy kurssille ei selvinnyt lapusta missä olisi pitänyt olla alleviivattu syy mistä jäi pisteet liian alhaiseksi. Soitin valintasihteerille ja tämä kertoi että taustatiedoista oli löytynyt törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen kun ajoin ylinopeutta viime kesänä ja kortti lähti puoleksi vuodeksi ja sen takia en päässyt. Harmittihan se hirveästi silloin mutta ykkösvaihtoehto lentoRUK mihin myös hain on tähän asti ainakin poikinut että olen päässyt kaikki testi vaiheet läpi ja sinnehän on vielä vaikeampi päästä kuin LJKhon. Nyt sit pitää vain odotella tuloksia sieltä suunnalta.

Niin tosiaan kun nyt haette ensi vuodeksi LJKhon niin voin kertoa hyvänä esimerkkinä että muistakaa pitää se kaasujalka kurissa kun tänävuonna kortteja saatte jotka ensivuoden erään hakevat. Helposti lähtee kavereiden yllytyksiin ja ajelee lujempaa kuin laki sallii ja se ei tiedä sitten hyvää kun siniset valot välähtävät ainakaan tätä LJKta ajatellen. Muutenkin tänä vuotena kannattaa olla olematta poliisien kanssa tekemisissä jos LJKhon aikoo.
Ja noista fyysistä ei todellakaan kannata ottaa turhia paineita, menevät läpi jos vähänkään on peruskuntoa. Eikä mitään hirveätä punttausta kannata harrastaa mikä vain kasvattaa lihasmassaa ja vie sekunteja uinnista, juoksusta ja hiihdosta. Perus lihaskuntoa kasvattavaa kuntopiiriä kannattaa vain jauhaa jaloille ja ylävartalolle. Ja muutama lenkki päälle viikossa jos kunto ei ole kohdallaan. Sillä pärjää jo tosi pitkälle.
Psykologiset ja haastattelut ovat loppujen lopuksi aika lailla tärkeimmässä asemassa. Psykologisiinkin pystyy jollain lailla "harjoittelemaan" tekemällä esim. netissä ÄO testejä että silmä tottuu moisiin palikkatehtäviin ja nopeisiin matematiikan laskuihin ym. Niin ja tosiaan ne hakee sinne sellasia sosiaalisia johtajatyyppisiä persoonia joilla on kyky tehdä ryhmässä töitä. Ketkään tuppisuut ei sinne pääse.

ite tosiaan vielä lentorukista kirjettä odottelen ja saa nähdä miten käy =) mutta tosiaan tsemiä valmistautumiseen, turha paineilu pois. Ei ne testit oo elämää suuremmat mutta suuri elämys kylläkin =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom