Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
tarkotuksena ois hakea kohan ikä parin vuoden päästä riittäis. kuntoa tarvitsen viellä ja paljon, voima puoli ihan ok. minkälaisilla lenkeillä kannattas lähtee juoksu kuntoo kohottaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aluksi kannattaa lähteä ihan rauhallisesti oman tason mukaan juoksemaan. Totuttaa paikat siihen. Siitä sitten lähtee aluksi kasvattamaan lenkkien pituutta ja tahtia. Kannattaa myös valita pehmeä alusta, ainakin itse pidän enemmän siitä kuin asfaltista. Jos ei ole aikasemmin viihtynyt lenkeille niin voi myös ilmetä penikkatautia. Suosittelen myös panostamaan hyviin lenkkareihin, sillä juokseminen on välineharrastus :D. Kannattaa vetää pari vähän lyhyempää ja sitten ainakin yksi pitkä viikkoon. Juokse aikaa, äläkä matkaa.

Jos nopeeta juoksukunnon parantamista haluaa, niin intervalleilla on hyvä alottaa, sillä siinä tulee hapenottokykyä ja tämä "pistäminen", joka on jokaisen juoksunaloittavan suurin murhe, loppuu kans nopeasti.

Sitten kun omasta mielestä jaksaa jo hyvin intervalleilla, niin voidaan alkaa miettimään peruskuntolenkkejä ;) Tosin aloimmaninenhan kannattaa aina aloittaa sillain, että mieli tekee vielä jatkaakkin :)

Mä suosittelisin muutakin aerobista kylkiäisiksi kuin testeissä läpikäytäviä lajeja. Mm. pyöräilyä tai kuntopyöräilyä. Ei juokseminenkaan vituta enää niin paljoa sen jälkeen. :D

Kamalaa sellanen pyöräily, viimekesänä tuli pyöräiltyä 200km sukulaisille ja seuraavana päivänä takasin. Sen jälkeen en ole enää pyöräilly, jäi kyll sellaset traumat:D

Kyll mä tykkään et, toi uinti, juoksu ja hiihto on ihan hyviä aerobisia:rolleyes:

heh, kyllä juoksusta tai hiihdostakin jää traumat, kun juoksee ilman harjoittelua maratonin kun on "pakko" (paikasta toiseen) tai lähtee hulluna osallistumaan vaikka Vasaloppetiin :)

Viime kesänä tuli tehtyä sellaisia maltillisia lenkkejä kouluun ja takaisin (45km suunta) ja kerran sitten kaverille vähän pidemmälle 115km päähän (ja viikon päästä sitten takaisin), eikä siitä sitten mitään muuta jäänyt, kuin palava halu pyöräillä pidempiä matkoja :)

Eli siis maltillisesti aloittaen pyöräilykin on hyvä. Kaikenlaista monipuolisesti, siinähän se peruskunto kehittyy todella hyvin.

Punttia teen 4 jakosella tällä hetkellä, pohjana jääkiekko ja muu liikunta. Ajattelin että aluksi ilman mitään erikoisia ohjelmia ynm. Kerran pari viikossa salibandya, kerran viikkoon soutulaitteella soutua tunti about, juoksua hissukseen että paikat tottuu, uintia viikonloppuisin ja mäkivedot ynm tulee uudestaan mukaan kohan sinne asti päästään. Kannattaisiko mun juosta vaikka tommoisia 2min juoksua 1 min lepoa, minkälaista juoksua sen pitäisi olla, hyvällä sykkeellä vai täysillä?

heh, kyllä juoksusta tai hiihdostakin jää traumat, kun juoksee ilman harjoittelua maratonin kun on "pakko" (paikasta toiseen) tai lähtee hulluna osallistumaan vaikka Vasaloppetiin

Totta toikin. Tosin minulla on kilpailutausta pyöräilystä ja silti tuntu kamalalta. Lähinnä se oli se henkinen puoli:D Juoksemaan mä taas innostuin, kun lähdin puolimaratonille pelkällä hiihto ja pyöräilytaustalla ja sitten jäikin kumpikin harrastus, kun tämä poika alko juoksentelemaan;)

Niin juu enskesänä olis tarkotus vetästä sama 200km matka edestakasin kävelemällä :D

Myönnetään,täälläkin tavoitteena päästä tuonne.
Määrätty palvelus alkamaan 1/10 joten jos ei tänne rahkeet riitä niin suoritetaan normaalipalvelus sitäkin paremmin :thumbs:

Lihaskunto on ok,tosin treenaaminen jatkuu edelleen noin 3 krt viikossa.
Aerobisessa kunnossa onkin sitten helvetisti parannettavaa,oon koittanu 3-4 krt viikossa harjoitella mutta en ole saanut jäämään sitä säännöllisyyttä päälle,if you know what I mean. Jos ulkona paska keli niin paljon mielummin menee salille kuin lenkille :D

Itellä kans välillä ollu tuo ongelma ettei tee millään mieli mennä lenkille jos on kaamee sää ulkona. No pian ne paremmat kelit tulee :)
Ei pienet kelirikot haittaa ;) Sade tai kylmyys on huonoja tekosyitä ;). Järjellä kuitenkin kannattaa kelata, ettei lähde mihinkään ryssänhelvettiin keuhkojaan jäädyttämään. Liukkaalla juoksemista kannattaa myös välttää, sillä silloin juokseminen on tönkköä ja sen hyötyä on minimaalinen.

Joo no mulla on onneks koira taloudessa, niin se pakottaa joka päivä lenkille. Ja sit tietty pitää mennä mettään lenkille, että se saa juosta vapaana ja itelläki on levollisempi olo kun ei tarvi joka 10 metrin välein pysähtyä merkkaamaan tai nuuskimaan:rolleyes:

Saas nähdä, kuinka enskuussa puolimaratooni menee, ½vuotta sitte se meni aikaan 1h 38min ja nyt toivon, että alittaisin edes 1h 45min :)

Tänään sit se penteleen iski flunssa, eli pakkotaukoa treenaamisesta:(

Mites tota tuo juomispuoli ? Vähennättekö vai yritättekö olla ilman ? kun tässä porukka täyttelee 18 ja osa tietty on jo, niin kun onhan tuolla alkoholilla kuntoon vaikutusta ainakin välillisesti. Itse en jaksa krapulassa treenata todellakaan ja lauantaina on tosi kova treeni aina tiedossa. Itseä hyödyttää myöhäinen syndepäivä tuon baarijuoksemisen kanssa vaikka kyllä olis vähän aikaisempi syndepäivä mukavempikin :D

Paljon nuilla laskuvarjojääkäreillä on kuukausipalkka keskimäärin? Anteeksi, en jaksanut googlettaa.

Kyse on siis varusmiehistä, palkka (päiväraha) sen mukainen. Hyppykoulutuksesta saa tietääkseni jonkun verran ekstraa. Jos tarkotat erikoisjääkäreitä niin palkka on noin 2000 €/kk.

Mites tota tuo juomispuoli ? Vähennättekö vai yritättekö olla ilman ? kun tässä porukka täyttelee 18 ja osa tietty on jo, niin kun onhan tuolla alkoholilla kuntoon vaikutusta ainakin välillisesti. Itse en jaksa krapulassa treenata todellakaan ja lauantaina on tosi kova treeni aina tiedossa. Itseä hyödyttää myöhäinen syndepäivä tuon baarijuoksemisen kanssa vaikka kyllä olis vähän aikaisempi syndepäivä mukavempikin :D

Itselläni oli viime vuonna tavoitteena, että vasta abiristeilyllä joisin oikein enemmänkin, ja niinhän siinä tuli tehtyäkin. Juhannuksena ja uutenavuotena taisin vähän ottaa, mutta en mitenkään merkittävän paljon. Joka tapauksessa, tavoitteena oli lähinnä keskittyä tuleviin testeihin ja treeniin, ja niin taidan tehdä tänäkin vuonna.
Kyllä sitä saa joskus juoda. Pitää vain kontrolloida sitä, ettei ihan oksennuskuntoon vedä.

Morjesta,

Täällä kans yks joka yrittää tohon Heinäkuun 2010 erään. Kovasti juoksemassa oon käynyt, ja cooper noussut puolen vuoden aikana 700 metriä. Tällähetkellä 2500 metriä 12 minuuttiin. Tarkoitus olis se kesän aikana nostaa sinne 3000 paremmalle puolelle. Ei oo enää pitkä matka.

Lihaskuntoa tosin vois parantaa, ja koko ajan parannankin, leukoja menee vielä ainoastaan 5 kappaletta.

Tietääkös kukaan kuinka korkealta nuo sotilasvarjohypyt suoritetaan? Ei varmaan kovin korkealta, kun niissä repuissa ei taida olla kahvaa josta sotilas avaa itse varjon, vaan se kiinnitetään koneeseen se vaijeri, joka sitten repii varjon ulos kun sotilas hyppää ulos. Ei se voi olla kun muutamasta sadasta metristä alle kilometriin? Onko tietoa?

Itellä kans välillä ollu tuo ongelma ettei tee millään mieli mennä lenkille jos on kaamee sää ulkona. No pian ne paremmat kelit tulee :)

Aika lailla turha miettiä LJK:ta tuossa tilanteessa, jos pelkää että tukka menee huonosti sateessa tai kynsilakka kuluu jos vähän rapa roiskuu..

Itselläni oli viime vuonna tavoitteena, että vasta abiristeilyllä joisin oikein enemmänkin, ja niinhän siinä tuli tehtyäkin. Juhannuksena ja uutenavuotena taisin vähän ottaa, mutta en mitenkään merkittävän paljon. Joka tapauksessa, tavoitteena oli lähinnä keskittyä tuleviin testeihin ja treeniin, ja niin taidan tehdä tänäkin vuonna.
Kyllä sitä saa joskus juoda. Pitää vain kontrolloida sitä, ettei ihan oksennuskuntoon vedä.
Itekin keskityn siihen harjoittelemiseen myös.

Suositut

Back
Ylös Bottom