Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vihdoin ja viimein 2010, täs alko jo pikkuhiljaa kyllästyä lukemaan noita aikasempien vuosien threadeja.:hyper:

Tällä hetkellä ainut fyysinen, jossa on parantamisen varaa on uinti, mutta pian tulee kesä ja pääsee uimaan. Millanen se reppu on, jonka kanssa pitää juosta?

Kannattaa muistaa, että vaikka saisi liikkeistä täydet normaalisti niin tuolla kaikki tehdään suht nopealla syklillä ja meillä oli ainakin aika tarkkaa suorittamisen kanssa(punnerruksissa rinta osuu lattiaan yms). Ja joillekkin edeltävä yönä saatavat vähäiset yöunet on yksi tekijä. Ja voi osua kohdalle päivä, milloin mikään ei onnistu. Kovaa treeniä ja paljon juoksukilometrejä :D. Ja vaikka itse en päässytkään läpi niin hemmetin hieno kokemus oli!

Rinta maahan? Ohjeissa lukee, että kädet 90 asteen kulmaan. Mites nuo punnerrukset muutenkin menee, tehdäänkö ne oikeasti hartioiden leveydeltä?

Ehkä Piisis kuitenkin tarkoitti, ettei tehdä sellaisia onnettomia nylpytyksiä, kuten Youtubessa kaiken maailman 100 punnerrusta putkeen-tyypit tekee.

Punnerrukset tehdään mun kuuleman mukaan kapeammalla mitä moni odottaa.

Mä kysyisin kuitenkin pojilta noista istumaannousuista sen verran, että pitääkö takaraivon kolahtaa maahan vai riittääkö yläselän käyminen laakana maassa? Mun mielestä mahdoton yltää vaadittuihin tuloksiin ensiksi mainitulla tyylillä, joka lukee suoritusohjeissa.

Ku vedät sillee etku sul on kädet niskan takana nii esim. sun rystyset osuu siihe mattoo nii se on iha fine! ei tarvii tyrmää itteensä siihe mattoo:D Siin niit ljk:n sällei kiertelee takana ja valvoo niit suorituksia ja tulee sit jälkikäteen sanomaan jos teki virheellisii et monta siit suorituksesta pitää miinustaa.. yheltä kaverilta lähti vissii 5 vatsoissa siin aika lähellä mua..

ittekki tarkoitus hakea seuraavaan erään, mut parantamisen varaa kyllä löytyy kaikilta osa alueilta ja etenkin juoksussa ja hiihdossa, ja kaiken lisäks mä satun olee tosi laiska et saas nähä kuinka käy :rock:

Rinta maahan? Ohjeissa lukee, että kädet 90 asteen kulmaan. Mites nuo punnerrukset muutenkin menee, tehdäänkö ne oikeasti hartioiden leveydeltä?

Joo rinnan piti tosiaan osuu lattiaan...kannattaa muutenkin harjotella ihan "puhtaita" liikkeitä. Itellä oli levys niin että peukalot oli hartioiden tasolla.

Tarkoitus olisi hakea ko. kouluun kyllä. Testit menee jo nyt läpi luulisin, mutta pieni ongelma tuli vastaan muutama kuukausi sitten, eli sääriluun rasitusmurtuma ja siksi juoksemiset on nyt vaihtunut muuhun aerobiseen ja punttia on tullut otettua paljon. Kohta alkaa taas maantiepyöräily kausi ja sillä aloitetaan kintun fyysisen rasituksen vahvistaminen, jotta uskaltaa taas jatkossa kokeilemaan lenkkipoluille.

Täytyy vain toivoa, että jalka kestää, koska murtuman uusitumismahdollisuus on todennäköisesti koko loppuelämän ajan aika suuri ja mietityttääkin, että kannattaako sitä lähteä uudestaan rikkomaan, kun aikaväli on kuitenkin kohtalaisen pieni.

No, treenit jatkuu samaan malliin, aikaa on ja päätös tehdään loppukesästä, että lähdetäänkö leikkiin mukaan vai ei. Sitten sen näkee.

Tsemppiä treeneihin vaan kaikille ja pysykää terveenä!

Aika samoilla menty, lihaskuntoa, uintia ja jonku verran hiihtoa (5-7 krt/viikko). Siirryn tässä pikkuhiljaa 3:30 maratonohjelmaan, tosin omiin tarpeisiin sovellettuna :D

5-7 kert/viikko on kumminki tosi hyvä määrä! Nää kirjotukset on kyl snadisti haitannu, ittel 5 reenii viikkoon. Mut nyt kirjotusten jälkee sitä normaalii 6-7 krt/viikko, mut sillä poikkeukella et kuukaus jaottuu tällee: 3 ekaa viikkoo kovaa 6-7krt/vk ja vika viikko lepoo eli joku 3-4 kevyttä reenii, tollee vetää sinne intin alkuun saakka.(tollee se liikuntakasvatusupseeri neuvo niis kirjeis, nii pitää kokeilla:D) Valasetko tyhmälle mikä on 3:30 maratonohjelman juju?:D

Jep jep. Itsekkin aion ensi vuonna hakea. Viime syksyn/alkutalven massakauden läskeistä on vielä muutama kilo jäljellä. Hiihtämässä oon käyny kerran, tänää voisis vaikka mennä ku on noin upea sääkin ulkona. Juoksua oon vetänny ny 3vk 3krt viikkoo ja salii 2kertaa. Viime syksynä cooper 2790m et kyl toi tonne +3000 nousee kuhan näistä läskeistä eroon.

Pitää vaan toivoa et ens talvi tulis ajois ni pääsis tota hiihtoa enemmän treenaa.

5-7 kert/viikko on kumminki tosi hyvä määrä! Nää kirjotukset on kyl snadisti haitannu, ittel 5 reenii viikkoon. Mut nyt kirjotusten jälkee sitä normaalii 6-7 krt/viikko, mut sillä poikkeukella et kuukaus jaottuu tällee: 3 ekaa viikkoo kovaa 6-7krt/vk ja vika viikko lepoo eli joku 3-4 kevyttä reenii, tollee vetää sinne intin alkuun saakka.(tollee se liikuntakasvatusupseeri neuvo niis kirjeis, nii pitää kokeilla:D) Valasetko tyhmälle mikä on 3:30 maratonohjelman juju?:D

:offtopic: Eipä siinä sen ihmeellisempää, erivauhtisia lenkkejä 5-30 km :( :D Paljo kilometrejä nii hyvä tulee :D

Ookei:D Ittekki aijon nyt ku alkaa kelit paranee nii ottaa pidempii lenkkejä (15+ km) aijon käydä marssimassa pari jtn 20-40km lenkkii, pakkaat repun selkää ja tuut mukaan;)

Mulla on ny onneks koira, niin se pakottaa mut meneen mettään juokseen 10km päivässä. Oon tähän asti menny jokatoinen päivä repun kanssa ja jokatoinen ilman.:) Painoo mä lisään reppuun about 1,5kg parin viikon välein.

Uinnin treenaamisen ajattelin alottaa vasta keväällä, ku koulun lähellä oleva maauimala aukee. Nää istumaannousut yms. alotan kans vasta kesällä kun ei salille pääse;)

Muuten onko tääl ketään turusta tai läheltä, koska olis ihan mukava saada joku kaveriks uimaankin:)

Suositut

Back
Ylös Bottom