Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Viime vuonna ymmärtääkseni oli ilmoitettu etukäteen karsivaksi rajaksi 2900m, mutta loppujen lopuksi se olikin ollut 2950m ja sen alle vetäneet jampat karsittiin tylysti vaikka olisi kuinka pienestä ollut kiinni.
Kyllä siitä kannattaa lähteä, että vetää niin kovan tuloksen kuin vaan saa ja mielellään yli sen 3000m. Ei tule ikäviä yllätyksiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä veikkaatte, voiko saada coopperiin 50-100m kuukaudessa lisää ? Tuli tossa sellanen vastaan että ei varmaan kannata lähtee edes yrittään jos ei juokse vähintään 3200.....

3000m pitäisi vähintään pinkoa ennen testeja. 3100m riittää kohtuudella. 3200m on jo hyvää keskitasoa. 3300m on hyvä pohja. 3400m on hyvä. 3500m yli on jo kiitettävää tasoa.

Tämän vuoden testeissä oli mielestäni karsivana rajana 2950m papereiden perusteella, mutta käytännössä 3000m. Eikä oikeastaan mitään järkeä ole yrittää alle 3000m tuloksella. Kyllä niitä kolmen tonnin ylittäjiä kuitenkin löytyy sen verran että aerobiselta kunnoltaan heikkoja ei oteta. Mutta ei se suinkaan sitä tarkoita, etteikö jokaisen kannattaisi yrittää ja tehdä kaikkeansa sen juoksukunnon kehittämisen eteen. Yllättävän pitkälle pääsee pelkällä tahdonkin voimalla... Sekä treeneissä että varsinaisessa koitoksessa.

t. "Utissa on koulu, jossa kerran hikoilin..."

Opossumi voitko kertoa tekevätkö LJK:n oppilaat missään välissä koulutusta yhteistyötä Erikoisjääkärien kanssa?

Riippuu vähän mikä lasketaan yhteistyöksi, mutta melko vähäistähän tuo on. Mutta kaikki tuollaiset koulutukseen liittyvät seikat selviävät kyllä sitten ajastaan paikan päällä. Tässä vaiheessa riittää kun tiedät, että läpäiset fyysiset testit pääsykokeissa silloin kun ne ovat. Toki on myös hyvä muistaa, ettei kaikki todellakaan ole sitä heroilua mitä leffoissa yms on. Pahalta tuntuu monesti, mutta niin sen kuuluukin. Ei tuo mitään ruusuilla tanssimista aina ole, ellei sitten tanssita piikkien päällä paljasjaloin.

Riippuu vähän mikä lasketaan yhteistyöksi, mutta melko vähäistähän tuo on. Mutta kaikki tuollaiset koulutukseen liittyvät seikat selviävät kyllä sitten ajastaan paikan päällä. Tässä vaiheessa riittää kun tiedät, että läpäiset fyysiset testit pääsykokeissa silloin kun ne ovat. Toki on myös hyvä muistaa, ettei kaikki todellakaan ole sitä heroilua mitä leffoissa yms on. Pahalta tuntuu monesti, mutta niin sen kuuluukin. Ei tuo mitään ruusuilla tanssimista aina ole, ellei sitten tanssita piikkien päällä paljasjaloin.

Kiitos hyvästä vastauksesta :kippis1:

voitteko raportoida enemmänkin koulutuksesta, ihan mielenkiintoista olisi tietää!
vai onko sopimus ettei saa paljastaa juuri mitään koulutuksesta?

Miten jätkillä reenaus sujunu? Itellä tuli nyt vähä takapakkia ku tuo umpisuoli rupes vittuilee ja se leikattiin. Nyt kahen viikon pakkoloma ja siitä vielä pari viikkoa ihan kevyesti. :(

Otan osaa lefti :( .... Eipä tässä paljoo koko kesänä oo muuta tehny kuin juossut ja uinut ja pitää vaan lisätä intervalliharjoituksia ja vk lenkkejä niin eiköhän siellä hyvin pärjää :thumbs:

Itse aloitin juoksemaan todenteolla jokunen viikko sitten, ja kunto on noussut silmissä. Tarkoitus on myös osallistua uimaopetuskurssille piakkoin, jotta saisi kroolitekniikan haltuun.

Tsemiä reeneihin!

Nyt alkaa meikäläisen treenaus!! eli siis lopetin keväällä suurenmoisen vitutuksen takia(kävi jopa mielessä etten haluakkaan uttiin), ja nyt on jälleen hirveä into urheilemaan sekä uttiin!! ajattelin aloittaa nyt sillä tavalla, että viikkoon tulisi 2 pk lenkkiä ja 1 vk lenkki. joka kolmas viikko olisi löysä ns. "lepoviikko" . lihaskunnon osalta perinteistä 3 kertaa viikossa ( eli siis punnerrukset, vatsat, selät ja leuat kuntoon) uimatreenin aloitan kun hallit aukeaa, olen siis pienenä ollut kilpauimari ja luulen että omaan riittävän hyvän tekniikan uintitestiin. kaiken tämän lisäksi omat lajitreenit 2 kertaa viikossa, mutta ajattelin pudottaa toisen kerran pois ylirasituksen vuoksi.. muistakaahan pojat syödä kunnolla ja oikein ja LEVÄTKÄÄ!!! vielä kerran LEVÄTKÄÄ!!!! lepo on yksi iso osa treeniä (samoin kuin ruokavalio!) uskokaa tai älkää!!!!

Mulla on ton saman sivun alle 4h mara ohjelma menossa. Viime vuonna vedin saman amsterdamia varten ja nyt olisin perliiniin menossa. Oon yrittänyt lisäillä uintia ainakin 1krt per viikko ja tehny lihaskuntoa sillon ku tuntuu. Ton 12vko jälkeen on sitten hyvä alkaa reenaamaan sitä kovaa juoksemista sitä 2+3km testiä varten.

onko muuten kellään kokemuksia että miten nopeasti tommosen pikku operaation jälkeen palaa täyteen iskuun? Mut onneksi tää kävi jo nyt niin eipä ainakaan se iske lähempänä testejä. Miten porukka aatteli juosta sen coopperin? Tai siis niinku et millanen valvoja? Opettaja? Joku randomi tyyppi?

Pitää kait olla joku ns."virallinen" jamppa valvomassa, joka on sinänsä aika perseestä, koska tuskin sinne kukaan hakee ketä ei siellä pärjäisiä tai ainakin viimeistään testeissä cooperissa kusettaneet putoaisivat (tai jos eivät niin mitä väliä? ) :david:

no siihen on tullu se cooperin testi jutska etukätee sen takii että ne pullamössöt jotka on jo alottanu intin ei sais vapaa päivii sen takii että ne tulee niihin testeihin vaikka painoindeksi on yli 50... ja sitku ku puolet on kuulemma niist fyysisist karsiutuneist sellasii "mä softaan ni totta kai mä pääsen" tyyppei..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom