Laskuvarjojääkäriksi 2006

nikke69 sanoi:
.. hakijoita oli vain muutama jotka olivat lykänneet, loput oli erikoisjääkäreiksi hakeutuvia)..
Mikä ryhmä tämä oli perjantain ? Eli siis Siellä oli virallisia LJK kokelaita 4 ryhmässä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Disasterpiece sanoi:
Moi...kaikille. Eli oon jo pitempään seuraillu tätä viestiketjua ja päätin rekisteröityä itsekin. Oon miettiny että miten toi sopimusotilaitten (erikoisjääkärit) homma toimii oikein eli tekeekö ne paljo yhteistyötä varusmies palveluksessa olevien kanssa? Oon ite käyny jo armeijan ja mietin että pitäskö lähtee yrittämään sinne? Mitenkä ne testit eroaa tavan ljk:oon testeistä? En käyny armeijaani ljk:oossa vaan olin sissinä vuoden ja mietinkin että miten siellä voi pärjätä jos ei oo mitään tietoo joistain hommista.
http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/erikjaakari.dsp

Juu maitohappo. Perjantain ryhmä, ja siellä oli vaan 3 vai 4 LJK:hon hakeutuvia jotka oli lykänneet sairastumisien takia testejä.

Joo oon kyllä käyny tuolla sivulla , mutta haenkin lähinnä jotain omakohtaisia näkemyksiä. Testeistä, harjoituksista ym.

Kiitos nyt kuitenkin!!

No siis fyysinen osuus testeistä on täysin samanlainen kun LJK:hon ja samoin taitaa olla ensimmäinen osuus psykologisista, mutta sitten niillä jatkuu muut erilaiset psykologiset testaukset yms. niiden kanssa jotka selviytyy jatkoon.
Näin oon sen käsittäny. Ja muistaakseni erikoisjääkäreiks hakeutu noin 70 (joista varmasti kaikki ei saanu kutsua/saapunut paikalle. ainakaan perjantaina siellä läheskään niin montaa ollut) ja otettaisiinkohan sinne noin 15 sit sisään? Oon kuullut että suunnilleen saman verran kuin taistelusukeltajiin ja siellä se on kurssin koko jotain tota luokkaa.

Ei oo kyllä hirveen iso porukka joka pääsee sisälle, eikä pidäkään olla. Kiinnostais että mitä kaikkee pääsee tekee tuon 14kk aikana?

Tape sanoi:
Anteeksi, mitähän tarkoitat? Oliko kyseessä KoVa ryhmän pääsykokeet samalla, vai ???

Käsittääkseni Kovaa ei enää pidetä, se on muutettu erikoisjääkärikurssiksi ja sinne voi hakea jos on käynyt aukin/rukin. Käy katsomassa www.mil.fi lisätietoja kyseisestä kurssista.

edit. oho, en huomannutkaan tätä viimeisintä sivua.

marlin sanoi:
Ja mistäköhän sinä sen tiedät? Jos ei ole kokenut, mitä OIKEA kova koulutus on, ei kannata paljon täällä huudella.

Ps. kyllä sieltä hypyn jälkeen lähdetään ihan kiltisti tallustamaan kohteelle. Rinkan paino ja siirtymiset vain ovat vähän rankempaa luokkaa kuin normi hirviprikaateissa.

Usko pois, kyllä minä tiedän...

Nm. Kolmatta viikkoa RESERVIN ylirajajääkärinä (eli korpraali) :D :D :D :D

Taika-Jim sanoi:
Käsittääkseni Kovaa ei enää pidetä, se on muutettu erikoisjääkärikurssiksi ja sinne voi hakea jos on käynyt aukin/rukin. Käy katsomassa www.mil.fi lisätietoja kyseisestä kurssista.

Heh, KERRANKIN elämässni voin sanoa, ettei tartte käydä kattomassa...:D

Tarkoitin tuolla KoVa nimella, kuten ehkä tiedätkin tätä sopimussotilaista muodostettua Koulutus- ja Valmiusosastoa. Siitä en ole varma, onko ko. nimi enään käytössä ollut vuonna 2005. Utista voin kertoa senverran, että:

- joukkoyksikkö, missä tämä erikoisjoukkokoulutus tapahtuu, on Erikoisjääkäripataljoona.

- ed. mainittuun kuuluvat laskuvarjojääkärikomppania (varusmiehet), erikoisjääkäriosasto (palkattu henkilökunta) sekä sotilaspoliisikoulu (palkattu henkilökunta)

- kaikki varusmiehet käyttävät nimikettä laskuvarjojääkäri, mutta koulutuksen painopistettä on muokattu enemmän iskevään pienryhmätaktiikkaan, kuin kaukotiedusteluun (toki sitäkin ihanuutta varmasti saavat kokea)

- sopimussotilaat otetaan noin 14 kuukauden määräaikaiseen virkaan erikoisjääkäriosastoon, josta voi hakeutua sitten sotilasammattihenkilöksi min. 5 vuoden virkaan (näitä poikia voi sitten jo alkaa kutsumaan "erikoisjoukoiksi")

Summasummarum, erikoisjääkäri saa aina palkkaa, laskuvarjojääkäri aina asevelvollinen.

Tuosta toisen treahdin sukeltajakurssista voisin sanoa samaa, että siellä on myös varusmies & henkilökuntaosastot samansuuntaisesti, kuin edellämainitussa.

No eipä siinä ollu oikeen mitään muuta uutta ku että lopussa luki "Tulokset ilmoitetaan helmikuussa"ja meille sanottiin että maaliskuun aikana. Toivotaan että lehtijuttu oli tässä suhteessa oikeessa..Muuten se oli kaavaltaan perusjuttu eli seurattiin jonku jampan testien etenemistä ja loppuun haastattelu joltakin jo sisällä olevalta.

ei oo tuloksista vielä kuulunut, pitäs pikku hiljaa jo tulla. :)
tulokset ku on tullu ni sitte se rääkki alkaa, treenaamiin ens vuoden testeihin tai sitte kesäks kuntoon :D

Kuulin että se valintakokous ois ollu nyt tän viikon tiistaina ja että tuloksia sais odotella ens viikon alkupuolella..Pakko kyllä myöntää että polttelee jo ihan v*tusti!:hyper:

kyllähän ne lupaili että maaliskuun alussa postilaatikko kolahtais. :D
"..ootan postinkantajaa kuin kuuta nousevaa.." :rolleyes:

Kahtena edeltävänä vuonna tieto on siinä maaliskuun puolvälin paikkeilla ilmeisesti tullu, mutta toi ens viikko kuulostaa pirun hyvältä....
...vaikka olen valmistautunut hylkäävään kirjeeseen. Pessimisti ei pety. Ainakaan NIIN paljoa.

[ampiainen] sanoi:
kyllähän ne lupaili että maaliskuun alussa postilaatikko kolahtais. :D
"..ootan postinkantajaa kuin kuuta nousevaa.." :rolleyes:
Njuu, mutta eikös tuolla ljk:n sivuilla lukenut, että viimeistään kolme kuukautta ennen palvelukseenastumista tulee kirje kotiin? Eli tuo tarkoittaisi sitä, että huhtikuun alussa viimeistään.
"mä oon vain pieni poika, jonka täytyy päästä hetkeks aikaa Utti-linnaan maihareil tallaamaan"

Opossumi sanoi:
Njuu, mutta eikös tuolla ljk:n sivuilla lukenut, että viimeistään kolme kuukautta ennen palvelukseenastumista tulee kirje kotiin? Eli tuo tarkoittaisi sitä, että huhtikuun alussa viimeistään.
"mä oon vain pieni poika, jonka täytyy päästä hetkeks aikaa Utti-linnaan maihareil tallaamaan"

aijjaa tota mie oo sielt sivuilt huomannu, no se tulee sitte ku se on tullaksee. :D mutta silti kyl vähä jänskättää. :hyper:

:offtopic: olin eilen kuusankoskella kyseisen bändin keikalla, nyt on sitte aika kuuro olo ja kurkku kipiä ku aku ankkaa laulettii. :offtopic:

http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/haku_ljk.dsp

"Valintakokeen tulos ilmoitetaan viimeistään kolme kuukautta ennen palvelukseenstumisajankohtaa sekä hyväksytyille että hylätyille. Hyväksytyille hakijoille toimitetaan uusi palvelukseenastumismääräys, joka korvaa edellisen palvelukseenastumismääräyksen (pois luettuna jo palvelukseen astuneet, joilla siirto tapahtuu komennuksena joukko-osastosta toiseen)."

Miulla taas on kurkku ja pää kipeä... ei keikan johdosta :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom