Laskuvarjojääkäriksi 2006

Elikkäs testit on minunkin osalta ohitse.
Vielä on vähän pettynyt,mutta toisaalta helpottunutkin olo.

Testeistä sen verran,että fakta on se,että juoksu kunnon on oltava kova!
Itse juoksin aikaan 14min (en tiedä tarkalleen) ja kaveria lainaten "sanalle tuska tuli kyllä uusi merkitys".
Itse olin lähes tajuton juoksun jälkeen ja niinpä uinnista ei tullut enään mitään. Varsinkaan meikäläisen uinti tekniikalla.

Niille jotka ovat tuonne hakemassa,niin reenatkaa silleen,että saatte reppujuoksun reilusti alle 14min! Johki 13minuuttiin niin se on ihan hyvä.
Siellä on paljon tyyppejä jotka juosee tohon 12-13:30min välille.
Joku taisi sanoakkin,että taso on kuulema noussut joka vuosi kovemmaksi.:thumbs:

Ensimmäiset tippuivat jo vatsalihas testeissä.
Ja se koordinaatio/viivajuoksu pistää mukavasti elimistön sekaisin:urjo:

Saa nähdä haenko itse vielä ensivuonna uudestaan. Nyt olisi peruskunto ihan kohdillaan lähteä rakentamaan sitä huippu kuntoa:thumbs:
Ja uinninkin kerkeisi kunnolla opetella.

Lohdutuksen sana: Ei siellä kumminkaan tarvi ihan mikään rambo olla,että saa pisteet sinne 35tuntumaan,mutta selvä on se,että reenata kumminki pitää.Varsinkaan jos ei lähtötasot ole mitkään kummoiset.

ztume

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
minä vuonna olet ztume syntynyt? aattelin vaan et ite olen ajatellu hakea ens vuonna ja olen -86 syntyny et se jää kyllä sit viimisex kerrax jollen tuu sitten valituksi! kuten jo sanoit peruskunto on kohdallaan ja reenaminen mukavampaa ku ei tarvii ihan pohjilta lähtee!

Joo tuo juoksu on kyllä sellanen mitä kannattaa treenata ja paljon.Ehkä paras taktiikka treenaamiseen ois, et alottas jonkun lajin harrastamisen mikä vaatii kovaa kuntoa.Henkinen tuska ja kynnys lähtee treeneihin vois olla paljon pienempi kun tietää et treeneissä on muitakin ja homma on (yleensä) ammattitaidolla ohjattua.Muutaman kerran kun viikkon käy repimässä vaikka parin tunnin futis treenit nii varmasti nousee kunto ja hauskaaki voi jopa olla.Mutta jokainen tyylillään.Itse jos oisin ollut järkevä, oisin näin vuosi sitten tehnyt.

Sattuisko kenelläkään muuten olla tietoa että kuinka monta noista 2 viimesestä ryhmästä selvis jatkoon? Kuulin että maanantain kokelaista 48 oli selvittäny fyysiset mutta näkötestiin kosahtanu muutama. Meidän tiistain ryhmästä 49 selvitti fyysiset ja kukaan ei ajanu karille lääkärin tarkastuksessa. Mites loppuviikko??

Moi...kaikille. Eli oon jo pitempään seuraillu tätä viestiketjua ja päätin rekisteröityä itsekin. Oon miettiny että miten toi sopimusotilaitten (erikoisjääkärit) homma toimii oikein eli tekeekö ne paljo yhteistyötä varusmies palveluksessa olevien kanssa? Oon ite käyny jo armeijan ja mietin että pitäskö lähtee yrittämään sinne? Mitenkä ne testit eroaa tavan ljk:oon testeistä? En käyny armeijaani ljk:oossa vaan olin sissinä vuoden ja mietinkin että miten siellä voi pärjätä jos ei oo mitään tietoo joistain hommista.

sportti sanoi:
Abasso, meinaatkos hakea uudestaan?? ja mihin osastoon olet nyt menossa??

Onttola ja sisseily kutsuu nyt heinäkuussa.Kyllähän se ketuttaa kun ei päässy ees noista fyysisistä läpi mut eipähän sille mitä enää maha.Syksyllä aattelin et haen vielä uuestaan jos ei ekalla kerralla nappaa mut ei kyllä jaksa vuotta ottaa.Lukio loppuu nyt keväällä nii menee ihan munan venyttelyks jos ei nyt mee armeijaan.Varmasti löytyy tuolta sissipuoleltaki haasteita.

Abasso : onhan se vähän niin, kun mulla loppuu kans lukio nyt ja jatko-opinnot kutsuis yms yms, mutta mä en pääse edes sisseilemään vaan pääsen ajamaan heinäkuussa mahdollisesti pasia/ Spol-autoa ja kunto ehtis kyllä nousta vielä aika hyvin, ehdin jo vähän miettiä syksyisiä sukeltajienkin testejä --> olen surkea juoksemaan, mutta uida osaan

Sportti: Kyllähän tuon palveluspaikan taitaa vielä keritä vaihtaa jos on hyvät syyt.Itsekkin mietin tuota sukeltajahommaa, mutta tajusin, että uinti ja sukeltelu on liian vastenmielistä meikäläiselle.

Oli tuosta Uttiin hakemisesta kyllä se hyöty, että tuli puoli vuotta aika hyvin kuntoiltua ja sai tupangin polton lopetettua.Nyt vaan pitää yrittää pitää saatu kunto ja vähän kasvattaakkin sitä ennenkun armeija alkaa.

-87

En usko,että tulen hakemaan tuonne enään ensivuonna.
Mulle sano joku ljk:oon jampoista,ettei täällä montaa noin isoo jätkää ole sisälle otettu. Olen 192/95kg.

Mutta jos hakisin niin juoksisin niin perkeleesti ja tiputtasin painon mahdollisemman alas.
Eihän sitä koskaan tiedä ;)

Heinäkuussa on paikka kainuun rajavartiostossa.

"Jos kerran luovuttaa,luovuttaa aina"

Jeps, testeissä käytiin kääntymässä. Nopeasti ne sitten loppuivatkin.

Saavuin paikalle tiistai-iltana, nukkumaan pääsin noin 23, herätys oli 0530. Hyvin nukuin ja vähän ajan päästä alkoivatkin seremoniat. Viivajuoksulla aloitettiin, siitä yksi piste. Ei ollut kovin rankka. Seuraavaksi taisivat olla vatsat, niitä sain muistaakseni 52, eli täydet pongot. Sitten selät, niitä 82, eli kolme pistettä. Punnerruksia tuli neljä yli maksimipisterajan. Vauhditon pituus ja leuanveto menivätkin sitten vähän heikommin, kaksi pongoa per laji.

Siirtyminen jäähallille, jossa juoksu. Kantolaite+telamiina oli aivan loistava kantaa, koskaan en ole tainnut mukavammin juosta. Ylimääräisen painon miltei unohti juostessaan. Ilma oli jäähallissa hyvä ja juoksu kulki kohtuullisesti. Aika 12:35, eli 17 pojoa.

Sitten hyppy, sukellus ja 200m uinti. Uinnin aika oli 3:45, eli aika huono. Kaksi pojoa siitä. Lopuksi hiihtelemään, vauhti lämmpälenkeillä oli juuri sopiva, hiki nousi pintaan, muttei juurikaan muuta. Sitten kova 5km rykäisy, aloitin tapani mukaan turhan kovaa ja aika oli 27min, eli siitä 5 pojoa.

Loppupisteet siis 37 ja psykologisissa menee miten menee. Pöpiksihän ne miut varmasti toteavat. Hauska oli tarinoida hassulle sedälle joka kyseli kaikkea.

ztume sanoi:
-87

En usko,että tulen hakemaan tuonne enään ensivuonna.
Mulle sano joku ljk:oon jampoista,ettei täällä montaa noin isoo jätkää ole sisälle otettu. Olen 192/95kg.

Mutta jos hakisin niin juoksisin niin perkeleesti ja tiputtasin painon mahdollisemman alas.
Eihän sitä koskaan tiedä ;)

Heinäkuussa on paikka kainuun rajavartiostossa.

"Jos kerran luovuttaa,luovuttaa aina"

MUAHAHAHAAHAHAHAHHA HAJOA SINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hyper: :kuola: :D :hyper:

Mutta todellisuudessa nuo rajakoulutus paikat (eli Ivalon ja Kainuunrajat)
ovat fyysiseltä vaativuudeltaan välillä jopa kovempia kuin laskuvarjojääkäreissä. "Sen mitä laskuvarjojääkärit lentävät, sissit kävelevät"

Vituiksi meni, ei voi paremmin sanoa. Oli kyllä valintasihteeri oikeassa kun sanoi, että jos ei täysin kerkee parantua flunssasta niin yleensä ei hyvin pärjää. Ja eihän tuolla kukaan meistä päässyt fyysisiä läpi (LJK:hon hakijoita oli vain muutama jotka olivat lykänneet, loput oli erikoisjääkäreiksi hakeutuvia). Itelläni tavoite oli siinä 33-36 pistettä ja siitä jäin aika lailla. Juoksu kusi täysin. Kävin maanantaina kevyen lenkin ja huomasin kyllä sillon että ei parhaassa terässä ole, mutta tuo oli jotain aivan hirveetä. Juoksun ois kuitenkin pitänyt olla melko vahva ja juoksin sen 14.08 . Meinasin keskeyttää juoksun suunnilleen joka kierroksella mutta aattelin mennä loppuun asti vaan, vaikka keuhkot varotteli aika lailla. Vieläkin sattuu. (Ollut yskä jonnin aikaa ja nyt se tuli vähän takasin. Toisaalta ei se enää haittaa).
Lihaskunnot meni kanssa alakanttiin. Hehe oli aika hauska ennen vauhditonta pituutta olin kyykyssä ja nousin nopeasti ylös kun tuli mun vuoro. Ei helvetti en ees nähny eteenpäin :)
Päässä vaan heitti ja meinas laatta lentää, hyppäsin 2 metriä ekalla :D
No sit olo hieman parani seuraavan hyppyyn mutta siitäkin vain 2,15 m eli 1 piste.

Oli muuten muutama aika helvetin kova jannu hakeutumassa erikoisjääkäriksi. Yhdet maksimit tais tulla ja 45-47 oli muutamia kans.

Noh, pettymys on suuri mutta eiköhän tästä selvitä. Toistin hiljaa mielessäni junassa että "se on vain varusmiespalvelus" kunnes joku jannu mun edessä puhu kännykkään ja kertoi miten hyvin sillä oli mennyt kyseiset testit. Aika sattuma , ei kovin kiva tosin tossa vaiheessa

Ei siinä mitään, ainakin näin fyysiset testit kokonaisuudessaan. Olihan toi kokemus

Testit ohi ja kotona.
Elikkä 34 pojoa tuli. Juoksua lukuunottamatta olen tyytyväinen fyysisiiin. Juoksussa meni usko itseensä täysin kun jossain vaiheessa kuulin, että olen 15 s alle hylkäämisajan. Masennuin täysin. Maalin tultua yllätyin kuitenkin kun aika oli 13:50. Rinkka oli tosiaankin niin hyvä, että sitä 10kg painoa ei tuntenut. Älykyyttä/päättelyä testaavat menivät hyvin, kuten myös haastattelu ja ryhmäkeskustelu. Toivottavasti en ole hullu.

Torstaina 120 hakijasta 46 selvisi fyysisistä. En tiedä tippuiko joku lääkärillä. Torstain ryhmä veti leuat tangossa, eikä renkailla. Renkailla kuulema yritettiin säästää testeissä käytettävää aikaa, tuloksetta.

Erikoisjääkärien testien kovin juoksia oli kuulema pörhältänyt juoksun ajaksi 10:57. Tavoitteita, tavoitteita...

Taika-Jim sanoi:
Erikoisjääkärien testien...

Anteeksi, mitähän tarkoitat? Oliko kyseessä KoVa ryhmän pääsykokeet samalla, vai ???

Minäkin tosiaan haluasin tietää enemmän tuosta erikoisjääkäreiden koulutuksesta, on kyllä tosiaan aikaa kovaa menny jos tuohon aikaan on pinkonu. Varmaan muutenkin tosi kova taso.

Mun Puolesta testit men kans ihan vituiks. Huomasin edeltävänä iltana että Pohkeissa oli jotai mätää, ja jotenkin ne oli kipeät ja jäykät, joten sitten erittäin paljon venyttelin niitä ja yritin vähän hieroa.

Testit alko hyvin 15/16 pojoa tuli tosta lihaskunnosta. Mutta juoksu kusi aivan täysin ja joudun keskeyttää sitten koska pohkeet oli ihan hajalla. Sain torstaina tietää kun kävin hierojalla että on ihan kiva penikkatauti. Harmittaahan tuo nytten aika reilusti, ja viellä mietin että olisko vaan pitänny yrittää painaa päälle kivusta välittämättä. Noh, meni miten meni, ens vuonna taidan kokeilla uudestaan, ku tuollaisen seikan takia meni vituksi, mutta omapa vikani kun en osannut varoa sitä.

En Tape tiedä onko KoVa ja erikoisjääkärit sama asia. Erikoisjääkärikurssi kestää noin 14kk ja palkkaus 2000e/kk.
Ja niillä oli testit ainakin perjantaina ja olin ite niitten ryhmässä koska lykkäsin omaa testipäivää.
En ois ainakaan huomannu että joku noin kovaa aikaa ois juossut kun 10:50 mutta 12 minuutin alituksia kyllä tuli muutama.

Trainer11 sanoi:
MUAHAHAHAAHAHAHAHHA HAJOA SINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hyper: :kuola: :D :hyper:

Mutta todellisuudessa nuo rajakoulutus paikat (eli Ivalon ja Kainuunrajat)
ovat fyysiseltä vaativuudeltaan välillä jopa kovempia kuin laskuvarjojääkäreissä. "Sen mitä laskuvarjojääkärit lentävät, sissit kävelevät"

Ja mistäköhän sinä sen tiedät? Jos ei ole kokenut, mitä OIKEA kova koulutus on, ei kannata paljon täällä huudella.

Ps. kyllä sieltä hypyn jälkeen lähdetään ihan kiltisti tallustamaan kohteelle. Rinkan paino ja siirtymiset vain ovat vähän rankempaa luokkaa kuin normi hirviprikaateissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom