Laskuvarjojääkäriksi 2004

täs ei kai enää ole aikaa mutta, kun harjottelette vaikka joihinkin muihin testeihin jne. Niin harjoitelkaa useita eri asioita samana päivänä, kuten juoksua, punttia ja vaikkapa hiihtoa. Silloin tottuu jo vähän siihen rasitukseen mitä on tulossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, eli itse tipuin tänään fyysissä testeissä suurin piirtein samasta syystä kun Gideon. Lihaskuntotestien jälkeen oli hyvin huono olo, ja vauhdittoman pituuden jälkeen kävinkin vessassa oksentamassa. Juoksin kuitenkin toisessa erässä, joten olo ehti parantua aika paljon. Keskeytin kuitenkin juoksun siinä vaiheessa, kun alkoi tulemaan uusiksi. Toista kertaa en kuitenkaan oksentanut keskeytyksen takia.

Omia virheitä oli mielestäni:
-Heräsin testejä edeltävänä päivän n. klo 10, en tietenkään saanu Kouvolassa unta hieman jännittyneenä ennen puolta yötä, ja yölläkin heräsin useasti. Nukuttua tuli siis 5-5½h.
-Söin liikaa aamupalaa, vaikka siitä varoitettiin. Tätä en tosin tajunnut sillon, koska en syönyt itseäni täyteen kuitenkaan. Oksennus kuitenki tuli varmaan helpommin tästä syystä.

Pisteitä oli 14/16 ennen juoksua, eli ihan ok. Reppu ei voinut painaa enemmän, kuin 7kg. Todennäköisesti 5-6kg. Tuntui todella kevyeltä, ja sisällä oli: 2kg vesipullo, 2kpl lakanoita, maastopuvun housut ja takki, pyyhe ja tyynyliina.

diameter

Ok, itselläni kutsunnat ois ens syksynä eli kerkee luultavasti hyvällä tuurilla saada lättäjalan korjattua tai lähinnä askelvirheen mistä kyseinen vittumainen ilmiö johtuu. Kysyyköne tai tutkiikone kutsunnoissa jalkoja tai selkää tai muuta vastaavaa ? Sitten tosta psykologisesta, pärjääkö siinä kokeesssa maalaisjärjellä vai pitääkö olla täydelllinen sotilas, että pärjää? Voikohan noita psykologisii harjotella jotenkii ennen, esim juuri näitä ongelmanratkaisuja? Mikä testi oli sun mielestä pahin, hiihto? juoksu?.....

TiMe^

Mitä sulle sit sanottiin noista lättäjaloista, sanoko et ei mitää mahkui vai armosta läpi? onko sulla löysät nivelet ? Ootko käyny esim. fysioterapeutil näyttääs jalkoi, aattelin vaa että tiiätkö yhtää onko sun "lättäjalka ongelma" minkä laatunen? Ei tarvi vastata jos liian henkilökohtasta, mut kiitti jos viitit vaivautua. Mikäs sun mielestä tossa testeissä oli pahinta/vaikeinta?

raggi sanoi:
diameter

Ok, itselläni kutsunnat ois ens syksynä eli kerkee luultavasti hyvällä tuurilla saada lättäjalan korjattua tai lähinnä askelvirheen mistä kyseinen vittumainen ilmiö johtuu. Kysyyköne tai tutkiikone kutsunnoissa jalkoja tai selkää tai muuta vastaavaa ? Sitten tosta psykologisesta, pärjääkö siinä kokeesssa maalaisjärjellä vai pitääkö olla täydelllinen sotilas, että pärjää? Voikohan noita psykologisii harjotella jotenkii ennen, esim juuri näitä ongelmanratkaisuja? Mikä testi oli sun mielestä pahin, hiihto? juoksu?.....
[

kutsunnoissa ainakin selän kattoo, mutta ei läheskään yhtä tarkat ne muuten ku ljk-lääkäri (ainakaan täällä Espoossa tuo terveyskeskulääkäri)
ja ei ne musta jalkoja pahemmin kattellut eli varmasti A:n saat ainaskin ja ilman mitään merkintöjä, jos ei jalkojen kanssa kuitenkaan varsinaisia ongemia ole ollut.
psykologisissa ei ole mitään tekemistä sillä että pitäis olla sotilas, ihan normaaleja kysymyksiä arkielämään liittyen... nopea päättelykyky ja vähän matemaattista lahjakkuutta, hyvä muisti ja paineensietokyky ym. tietenkin eduksi...
melkein ainoa mitä voi harjoitella on tosiaan noi päättelytehtävät ja laskut.

edit: juoksua kannattaa ehdottomasti harjoitella eniten, samalla kunnolla sitä hiihdetään, kunhan vain perustekniikan osaat. meidän testis kovin reppujuoksu aika oli vissiin 12.03, sen juoksi pitkähkö suunnistaja, joka kommentoi juoksumääriään: "en mä nyt kovin usein viikossayli 100km vedä" eli siis juosta pitää paljon ja kannataa repun kanssa treenata väh. pari kuukautta niin sitten menee ainakin paremmin kun mulla :D
kun olis tienny että alku paahdetaan noin kovaa niin olisi kyllä juossut vaan entistä enemmän.

time^, hassua kun en tiedä melkein kenenkään nimeä, vaikka oltiin siel 2 päivää :) mulla oli tokana päivänä päällä vaaleat samettihousut, ekana hiihdin sinisissä verkkareissa ja harmaassa pipossa. (ja olin lähes ainoa kuka veti ainakin välillä luistelua ku ei ollut pitoa suksissa YHTÄÄN. otti päähän kun monet pysty "juoksemaan" mäet ylös, mä en vaikka kuinka yritti tampata suksen kovasti kiinni)
kukas itse olit?

raggi sanoi:
diameter

TiMe^

Mitä sulle sit sanottiin noista lättäjaloista, sanoko et ei mitää mahkui vai armosta läpi? onko sulla löysät nivelet ? Ootko käyny esim. fysioterapeutil näyttääs jalkoi, aattelin vaa että tiiätkö yhtää onko sun "lättäjalka ongelma" minkä laatunen? Ei tarvi vastata jos liian henkilökohtasta, mut kiitti jos viitit vaivautua. Mikäs sun mielestä tossa testeissä oli pahinta/vaikeinta?

Se katto niitä jalkoja pitkään ja kokeili käsin ja kyseli et onko ollu mitään vaivoja, vakuuttelin sit siinä et ei oo ollu (niinkun ei ookkaan ollu mitään tuskia). Veikkaan että se ei mikään paha lättäjalka ole kun kuitenkin mun selittelyjen jälkeen pisti "sopiva" kohtaan ympyrän. Nivelet saattaa olla vähän löysät, kyynärpää ainakin taipuu vähän "yli".

Vaikeinta oli mulla ehkä hiihto, sukset lipsu ja muutenkin jäi harjoittelu vähälle sen osalta. Juoksu tuotti eniten tuskaa vaikka menikin ihan hyvin (12.53). Psykologisia varten kertaa matikan päässälaskuja ja älykkyystestejä netistä vaikka. Älä esitä mitään muuta kuin olet, niin luulis pärjäävän persoonallisuustestissäkin ja haastatteluissa.

Diameter: Heh, sama juttu en muista kuin muutaman nimen. Olin itse se kenellä oli esim lääkärissä lopuksi päällä vihreä ohut pitkähihainen, farkut missä oli vähän vaaleanruskeata ja vaaleanruskeat kengät. Melko lyhyet hiukset.

joo kyllä. sulle tainnut nimet upota ihan hyvin mieleen. mä en taida muistaa kuin 2 nimee.

Pantera sanoi:
joo kyllä. sulle tainnut nimet upota ihan hyvin mieleen. mä en taida muistaa kuin 2 nimee.

Katoin vaan sun aikasempia viestejä ja huomasin et oot joensuusta ja muistin yhen jätkän kuka oli sieltä =)

toivottavasti päästään sisään

edit: olin siis se sua vastapäätä keskustelussa

joo no just.
niin joo, nyt alkaa hahmottuu, eiks me juteltu siitä lamborghinista siellä sotkussa? vai olitko just se toinen...

Jeps, tänään tulin testeistä. Fyysisistä kertyi pisteitä 34 ja ite olin niihin ainakin tyytyväinen. Lihaskunnoista tuli 15 pistettä, juoksu meni aikaan 13min 50 sec, uinti 4min 5 sec ja hiihdon aikaa en tiedä, mutta 6 pistettä se sanoi, että tuli. Psykologiset meni myös erinomaisesti (kerkesin hyvin tehdä kaikki tehtävät, paitsi siinä vikassa, kun en aluksi tajunnut sitä ideaa siinä tehtävässä. :) ja haastattelukin ja ryhmäkesksutelu meni nappiin.

Noh sitten lääkärintesteihin ja nekin meni ihan hyvin, kunnes tuli kaukonäkätesti ja siinä 0.6/0.8 (yleensä näkö ollut jotain 1.25 tietämillä kummassakin silmässä) ja se oli sitten kiitos ja näkemiin. :( Tuo väsymys varmaan vaikutti aika paljon tuohon ja se, että kyseessä oli landoltin c-taulu, joka on hieman normaaleja vaikeampi. Omasta testiryhmästä noin 12 tippui näkötestissä (tästä yksi värisokeuden takia).

Mutta ei voi mitään, valmareihin sitten. :)

Ei riitä mun oikeudet tohon kuvaan, mut kyl mä sut muistan joo. Oli muuten mulle vaikee paikka kun kaverit rupes puhuu tollasii historian asioita, mut sain kun sain ujutettua jotain mielipidettä siihen väliin :D
mulle kerty 36 pistettä, odotellaan josko sieltä tulee kirjettä takasin päin.
ei kyllä ollut niin kovaa hommaa mitä mä odotin, ainut "vaikea" oli se juoksu kun tahti oli vähän kovempi mitä tottunut mutta läpi silti. Jos mä porukasta läskimpänä ja selkä rikki saan testit läpi niin turhaan niitä murehtii jos ei sokea ole, että putoo sitten näkötestissä.

diameter

Ok, eikai sentään mitää toisen asteen potensseja tai vastaavia päässälaskeuina?
Aerobista tulee harrastettua paljon muutenkin joten sitä on helppo lisätä. Nyt menee varmaa about 3100m cooperissa, mites esim sulla? Minkähänlaisia lukemia pitäs olla? Jep, hiihto on hallussa, kunnon uinti tekniikka pitäs vaa opetella.

TiMe^

JEp, itellä nilkan nivelet varsinkin helvetin löysät mut ei siitä haittaa ole ollut, polvet ojentuu myös jonkun verran "yli". Jooh, pitää katella noi älykkyysosamäärä testejä netistä.

Mitäs kuinka aikasee noiin juoksuihin ja muihin pitäs alkaa treenaamaa ku aerobista tulee harrastettua muutenkin eli ei ihan nollasta lähetä liikenteeseen, riittääkö jos kutsuntojen jälkeen käy treenailemaan. Eli kutsunnat olisi syksyllä ja nämä testit ois sit ilmeisesti tammikuussa. ?

raggi sanoi:
TiMe^

JEp, itellä nilkan nivelet varsinkin helvetin löysät mut ei siitä haittaa ole ollut, polvet ojentuu myös jonkun verran "yli". Jooh, pitää katella noi älykkyysosamäärä testejä netistä.

Mitäs kuinka aikasee noiin juoksuihin ja muihin pitäs alkaa treenaamaa ku aerobista tulee harrastettua muutenkin eli ei ihan nollasta lähetä liikenteeseen, riittääkö jos kutsuntojen jälkeen käy treenailemaan. Eli kutsunnat olisi syksyllä ja nämä testit ois sit ilmeisesti tammikuussa. ?

Mitä aikasemmin niin sitä parempi. Ite alotin 1.5vuotta ennen testejä harjottelemaan. Olin aika huonossa kunnossa coopperi jotain 2700 tai jotain ja lihasta ei ollu ollenkaan. Mut kovaa treeniä vaan ja monesti useita eri harjoitteita samana päivänä ni pääs tohon testirytmiin, esim. lenkki, puntti, uinti ja itsepuolustusharjoitukset. Välillä tietenkin vain lenkki ja puntti tai jotain mut perusidea oli tuo. Tollasen treenauksen jälkeen nuo testit tuntu lähinnä vähän normaalia rankemmalta treenipäivältä. 38 pistettä tuli, Hiihdosta vain 3 pistettä kun sitä en kerennyt treenaamaan tänä talvena huonon lumitilanteen takia (edellisenä talvena ei jostain syystä tullut hiihdettyä kuin kerran pari).

TiMe^ sanoi:
Mitä aikasemmin niin sitä parempi. Ite alotin 1.5vuotta ennen testejä harjottelemaan. Olin aika huonossa kunnossa coopperi jotain 2700 tai jotain ja lihasta ei ollu ollenkaan. Mut kovaa treeniä vaan ja monesti useita eri harjoitteita samana päivänä ni pääs tohon testirytmiin, esim. lenkki, puntti, uinti ja itsepuolustusharjoitukset. Välillä tietenkin vain lenkki ja puntti tai jotain mut perusidea oli tuo. Tollasen treenauksen jälkeen nuo testit tuntu lähinnä vähän normaalia rankemmalta treenipäivältä. 38 pistettä tuli, Hiihdosta vain 3 pistettä kun sitä en kerennyt treenaamaan tänä talvena huonon lumitilanteen takia (edellisenä talvena ei jostain syystä tullut hiihdettyä kuin kerran pari).

Ok. Tässä vaiheessa olen ok kunnossa kunto `hyvä` (3100 cooper) ja lihaskunto on ihan ok myös, joten aattelin kutsuntojen jälkeen treenaamaan siten, että aletaan vetämään monta treeniä päivässä. Punttitreeni ja 90min aerobinen samana päivänä on tehty monet kerrat mutta siinä on ollut taukoa suunnilleen 4-5 tuntia jota testeissä ei ole. Nyt kun tänne Etelään satoi niin perkeleesti lunta niin pitää käydä kokeilees tota hiihtoa.

Terve! Itselläni oli testit 20.1-21.1 ja sain fyysisistä 30 tai 31 pistetä. Luulen että psykologiset, haastattelu ja ryhmäkeskustelu meni kuitenkin paremmin.

Lääkärissä kaikki meni hyvin paitsi että lääkäri merkitsi papereihin että minulla on lättäjalat. Hän sanoi vaan että ei siinä sitten ole mitään ongelmaa kun kipujakaan ei ole. En kuitenkaan kattonut kumpaa kohtaa paperissa hän ympyröi, "sopiva" vai "mahd. sopiva".

Itteä huvittais kans valtavasti mennä ja ruveta testejä varten treenaamaan, mutta värisokea :david: kun oon nin ei oikeen kannata ettei käy niinku mnun kaverille joka treenas 3 vuotta taistelusukeltajatesteihin ja sai fyysisistä parhaat pisteet ja värinäkö sitte tiputti pois. :wall:

hc-audio sanoi:
Itteä huvittais kans valtavasti mennä ja ruveta testejä varten treenaamaan, mutta värisokea :david: kun oon nin ei oikeen kannata ettei käy niinku mnun kaverille joka treenas 3 vuotta taistelusukeltajatesteihin ja sai fyysisistä parhaat pisteet ja värinäkö sitte tiputti pois. :wall:

kumma juttu? :rolleyes:

mahtaisiko kenelläkään olla tietoa näistä 2000-luvun kursseista että mitä on ollut alimmat pistemäärät fyysisissa hyväksytyilllä. nyt sisällä olevalla kursillahan se on 28, mutta entä muuten?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom