Laskuvarjojääkäriksi 2004

Compton sanoi:
Ohoh, kova juttu, täällä on joku henkilöstöstä. Kiitoksia tiedosta :kippis1: .

Hohhooo. Henkilöstöä :hyper: Ihan tuolta utin sivulta nuo kopion. :D Millos sulla oli testit ? Itsellä 26-27 päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän te tulokset saatte vanhan kaavan mukaan maaliskuun tällä meneillään olevalla viikolla. Tai heti ensi viikon alusta. Näin ainakin itse sain silloin aikanaan tuloksen tällöin. Muistan kyllä vieläkin sen päivän :kippis1:

HaaZi sanoi:
Hohhooo. Henkilöstöä :hyper: Ihan tuolta utin sivulta nuo kopion. :D Millos sulla oli testit ? Itsellä 26-27 päivä.

Marlin poju oli testeissä 26-27 päivä :whip: Mites sulla meni? Itse ryssin lihaskunto-osion aivan täysin ja saaliiksi jäi testeistä 35 pistettä. Psykologisista onnistuin myös ryssimään sen mekaniikka-osion todella perinpohjaisesti. Eli olen kyllä todella skeptinen omasta pääsemisestäni kurssille. Ryhmäkeskustelu & haastattelu meni kyllä omasta mielestäni hyvin.

Minkäs näköinen jantteri olit? Mä olin se ruma kaveri, jolla oli jäähallilla päällä gaspin harmaa fleece. Päässä oli mustat hiukset, joissa oli vaaleita raitoja (Antti Tuisku on ihq :rock: ) Psykologisissa istuin ekalla rivillä, ovelta katsottuna toinen vasemmalta.

Olihan ne testit ihan hieno kokemus, mutta kaipa sinne olis pitänyt vähän valmiimpana mennä. Niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Mutta, so not, jatkoon pääsin ja sekin tuntui silloin ihan hienolta asialta jo pelkästään.

Ja pieneksi vinkiksi. Ne testit on vasta alkusoittoa. Jos ne tuntuivat "pahoilta" ja niistä ei irronnut kuntopuolelta lähes täysiä. Tulee olemaan todella lirissä ljk:ssa.

Minä olin se vaaleepäine kaveri joka kokoaja jutteli jotai paskaa kaikille. 39 pistettä tuli, mutta saa nähä.. :D mekaniikan tehtävässä sain vastattua ehkä kahteen ja tyhmänä en tajunnu vaa raksittaa niitä loppuja. PErkele. muistitestissä, oisinko jotai 7 samaa muistanu. Saapi nähhä miten käy.

Se vaa huolestuttaa kun vilkas muiten papereita (ei siis lunttaamisella) nii ne oli kaikissa matemaattisissa ja verbaalisissa tehtävissä melkee lopussa ja minä ehkä puolessavälissä.

Nii hiihossa oli sellane pro-sininen-ukki-asu ja kokoajan join jotai juomia jne..

HaaZi sanoi:
Minä olin se vaaleepäine kaveri joka kokoaja jutteli jotai paskaa kaikille. 39 pistettä tuli, mutta saa nähä.. :D mekaniikan tehtävässä sain vastattua ehkä kahteen ja tyhmänä en tajunnu vaa raksittaa niitä loppuja. PErkele. muistitestissä, oisinko jotai 7 samaa muistanu. Saapi nähhä miten käy.

Se vaa huolestuttaa kun vilkas muiten papereita (ei siis lunttaamisella) nii ne oli kaikissa matemaattisissa ja verbaalisissa tehtävissä melkee lopussa ja minä ehkä puolessavälissä.

Nii hiihossa oli sellane pro-sininen-ukki-asu ja kokoajan join jotai juomia jne..

No ite olin kans 26-27 testeis. Mahtaako HaaZi olla se äijä joka pelas tennistä ja oli jossain ählämsählämohossa töissä? Vai kenties se joka hommasi joltain yksityiseltä (pakolaiselta) sen lääkärintodistuksen jolle sotkussa naureskeltiin? Jos oot se tennispeluri niin istuttiin ryhmäkeskustelussa vastakkain. Vielä saa varmaan viikon verran pureskella kynsiä ja toivoo, että tulee se paksumpi kirje postista...

Red_Beret sanoi:
No ite olin kans 26-27 testeis. Mahtaako HaaZi olla se äijä joka pelas tennistä ja oli jossain ählämsählämohossa töissä? Vai kenties se joka hommasi joltain yksityiseltä (pakolaiselta) sen lääkärintodistuksen jolle sotkussa naureskeltiin? Jos oot se tennispeluri niin istuttiin ryhmäkeskustelussa vastakkain. Vielä saa varmaan viikon verran pureskella kynsiä ja toivoo, että tulee se paksumpi kirje postista...

Lääkärintodistuksen minä hommasin :D se tyyppi... Kukas sinä olit ?

HaaZi sanoi:
Lääkärintodistuksen minä hommasin :D se tyyppi... Kukas sinä olit ?

Oon se heppu joka juoksi aivan viimesellä metrillä sun ohi siinä reppujuoksussa, tosin sama aika sitten saatiin. Niin ja olin yksi niistä, jotka haki sinne uudelleen. Jäähallilla istuin siinä sun vieres, tarjosit jotain ihmeen tablettiakin siinä...

Eli Haazi ei ollut Naantalista kotoisin? Naantalin kaveri oli kuningaskebabissa töissä. Entäs punabaretti? Et sattumalta ollut Hämeenlinnasta tai Lahdesta kotoisin? Nimiä en oikein muista, huonomuistinen kun olen.. :(

Hehee. En muista kyllä nimees red beret, mutta tiiän kyllä kuka olit. Ei mahtanu mitää ku painelit ohi :D No joo, magnesium tabletti se oli, ei mitään myrkkyä. Kajaanista päin minä oli. Kyllä minä sen naantalin kaverinkin muistan, kun tais olla meidän ryhmäkeskustelussa.

marlin sanoi:
Entäs punabaretti? Et sattumalta ollut Hämeenlinnasta tai Lahdesta kotoisin? Nimiä en oikein muista, huonomuistinen kun olen.. :(

Enpä ollut Hämeenlinnasta enkä Lahdesta. Olin se jonka väitettiin niin pohojalaasittaan puhuvan. Ihime porukkaa ku ei ees ymmärtäny mitä mihinä tarkootti :D

Muistan yhden kaverin Kajaanista, tummat hiukset? Teille meinas tulla kiire siihen pohjoisen junaan? :D Mä olen kyllä tosi huono tunnistamaan ketään näin jälkikäteen. Sen Kajaanin kaverin kanssa kyllä jossain vaiheessa juttelinkin, en vain muista mitä ja milloin :(

Tsemppiä nyt kuitenkin teille molemmille tuleviinkin koitoksiin ja toivottavasti pääsette sisälle!

Ps. Muistatteko sitä "karate-kidiä", joka ei saanut 6 leukaa? En nyt muista mikä kaverin oikea nimi oli, mutta Turun pojat oli sen junassa ristinyt karate-kidiksi. Aika jäätävä kaveri, osallistui vielä lihaskuntoon, mistä saaliiksi jäi kuulemani mukaan mm. kokonaiset 6 vatsalihasliikettä. Vähän kyllä silloin hymyilytti kyseisen kaverin edesottamukset... :)

Maker sanoi:
Onnea vaan jätkille jos joku sisään pääsee. Unohtumaton kokemus on tiedossa :-)

Millä kurssilla Maker on ollut? Miten itselläsi meni silloin valintakokeet? Ja jos satut tietämään, kuinka suuri painoarvo valinnoissa on haastattelulla ja ryhmäkeskustelulla?

Ja jos itse olet ljk:n käynyt niin todella suuri hatunnosto tulee täältä suunnalta! :worship:

Onhan siitä vierähtänyt jo puolenkymmentä vuotta, ja pari ylikin :-) Erik.Jäk. Pisteytys on tainnut muuttua, muistelen että silloin oli 30 raakapistettä maksimi x 2.

Sain muistaakseni 27-pistettä silloin. Ryhmätentillä ja haastattelulla on painoarvoa. Koska tavoitehan on saada toimiva ryhmä, joka kestää paineita ja sopeutuu olemaan toistensa kanssa. Ljk:ssa etenkin tulee tilanteita jossa "ryhmä on yhtä heikko kuin sen heikoin lenkki".

Koulutus ja meno ovat sitten kovaa, mutta reilua. Aivan eri asia kuin tavallisessa armeijassa, simputusta tai kusetusta ei esiinny. Lomia on turha pyytää vaikka omainen kuolisi, tai oli silloin meidän aikaan.

Onnea vaan jos sisään pääsette, siitä se vasta ne testit alkavat, nuo kokeet ovat tosiaan vain "Pintapölläytys" =)

Ensimmäisti hyppyä ette myöskään unohda, yleensä siinä sattuu vielä Murphyn laki ja on sumuista, että saa istua kuusi tuntia odottamassa sitä lähtöä taivaalle. Kysyy hermoja.

Ja kuten sanottu, jos jatkatte sieltä poliisikouluun sitten joskus. Itse jatkoin yliopistoon ja sitten poliisiin, niin poliisikoulussakin arvostetaan aika tavalla tuota mestaa haussa :david:

Ja aika varmaan monissa muissaki koulutus paikoissa arvostetaan tota ljk:ta, ku eikö seki ole jo plussaa joss on käyny vaikka Aukin ?

Itseasiassa nämä "rukista/aukista" saa lisäpisteitä ovat armeijapropagandaa. Niin kylmältä kuin se kuulostaakin. Esimerkiksi yliopistossa ei saa edes Rukista lisäpisteitä, eikä Aukista. Kun niistä kysyy, tulee vastaus. Pidetään leikkikehä ja johtaminen erillään :-)

Itsekin kokeneena sen, kun kävin kysymässä saisiko edes yhden ov:n tuonne johtamisen approon armeijasta.

Samaa mieltä Makerin kanssa. Ehkä joku "vanhanaikainen" eli joku semmonen yli 50v yritysjohtaja voi pitää enemmän arvossa armeijan+rukin käymistä, kuin sivarin mutta muuten varmasti aika samoissa lähtöpisteissä on joku rukin käynyt johonkin ei rukin käyneeseen verrattuna. :)

sanokaas mitä muita erikoislinjoja kuin laskuvarjojääkärit, sukeltajat ja erikoisjääkärit.
mitkä on "kovia" paikkoja mikä "kovin".
olen syntynyt vuonna 87 ja vähän kiinnostais mitä niitä on kun kutsunnat on syyskyys

teho_: Etköhän silti sitä inttiin menoa lykkää parilla vuodell? Nimimerkki, kutsunnat myöskin syyskuussa..

EDIT: Ja laskuvarjojääkäriksihän haetaan eriksees

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom